Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Modernizare Complex Feroviar București

25 posts, 7114 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

CFR Infra a lansat o licitație pentru studiul de fezabilitate aferent modernizării liniilor și instalațiilor din cadrul Complexului Feroviar București. Bugetul alocat este în valoare de 22.537.410,05 RON, cu finanțare europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF).

Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 60% componenta tehnică, mai exact:
• 36% demonstrarea unei abordări și a unei metodologii corespunzătoare pentru realizarea activităților și obținerea rezultatelor în cadrul contractului
• 24% experiența personalului desemnat

Termene limită:
- depuneri oferte: 16 august
- evaluări: 5 noiembrie
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100123878

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

Investitiile vizate a fi realizate ce CFR SA sunt cam acestea
Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:
⦁ Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
⦁ Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;
⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.
Potrivit CFR SA, obiectivul principal al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar București este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului Feroviar București, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Județului Ilfov (principala zonă de influență).

Obiectivele specifice ale investiției sunt:
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
► decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluat.

Valoarea estimată a contractului este de 22.537.410,05 RON fără TVA, iar sursa de finantare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 16.08.2021.
Primăria București a propus în martie înființarea unei rețele de trenuri urbane cu opt linii care să plece din actualele gări din oraș și să lege Capitala de localitățile limitrofe, dar și cartierele între ele.
Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, primăria a propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri, a anunțat Nicușor Dan într-o postare pe Facebook.
Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.

Cele opt tronsoane sunt:
Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),
Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),
Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),
Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),
Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),
Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),
Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)
Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București shoppy

Articol propagandistic scris de neica nimeni intr-o incercare disperata de a fura succesul MT in a obtine un proiect cu substanta si finantare pentru a-l transforma in proiectul PMB ca sa apara PMB si sa spuna ca si-au indeplinit promisiunile de campanie, doar ca proiectul PMB nu are nici substanta, nici finantare si nici o legatura cu cel al MT.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

Articol bumbastic, sau nu, facem si noi ceva pentru Bucuresti? :no:
Iete ca C.F.R. S.A. , (nu CFR INFRASTRUCTURA) zice ca s-a apucat de ceva!
Hai sa vedem ce si cum... se pot realiza ”nebuniile” astea!

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București andrei11

Unde e Stația Vasile Milea ?
Multe rute de acolo sunt fanteziste rău de tot,  ăștia de la CFR cred că habar n-au unde vine Gara de Vest !!!

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București BGP2597

După nume, Vasile Milea este pe linia București Vest - Cotroceni - (Răzoare - Progresul?), prin zona AFI Cotroceni.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

andrei11 wrote here:
Unde e Stația Vasile Milea ?
Multe rute de acolo sunt fanteziste rău de tot,  ăștia de la CFR cred că habar n-au unde vine Gara de Vest !!!

Atentie sunt randari de cca. 3(trei) ani!
Au... ca le au in subordine dar cand vei apuca asa ceva?
Cica Gara de Vest.png (1.18 MB; downloaded 4279 times)

EU, niciodata! :yes:
E bine ”asea”, nu?!
Gara Cotroceni zilele noastre.png (1.2 MB; downloaded 4259 times)

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București shoppy

Atentie, cum spuneam, in incercarea lor disperata de a face propaganda pentru PMB astia au pus rutele date de PMB alaturi de proiectul CFR, proiectul CFR care a obtinut finantarea are alte rute.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

Termenul limita pentru depunerea ofertelor a fost prelungit pana pe 30 august.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a primit patru oferte la licitația de elaborare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Până la termenul limită din 30 august au depus oferte:
1. Consis Proiect
2. Asocierea Egis Romania (leader) – Egis Rail – Italrom Inginerie Internationala
3. ISPCF (leader) – Baicons Impex
4. Metroul (leader) – Inginieria Especializada Obra Civil e Industrial
CFR Infrastructură a lansat pe 10 iulie licitația de 22,5 milioane lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), inclusiv a Inelului Feroviar București (316 km).

Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar București este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual.

Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:
– Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
– Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;
– Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Județului Ilfov – principala zonă de influență.
Obiectivele specifice ale investiției sunt:
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
►decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluat.
Valoarea estimată a contractului este de 22,54 milioane de lei fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.

Sursa: Economica

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 19 noiembrie.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

Termenul limita pentru evaluari a fost prelungit pana pe 17 martie 2022.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

TPBI prefigurează următoarele trasee ale trenului metropolitan: a fost verificată infrastructura feroviară pe noi patru rute
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a organizat joi, 17 februarie 2022, cu sprijinul CNCF „CFR” SA și al SNTFC „CFR Călători” SA, o deplasare, cu un tren de probă, pe patru trasee feroviare metropolitane propuse în proiectul „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan în regiunea București – Ilfov”.

Scopul călătoriei a fost verificarea infrastructurii feroviare, pentru circulația în siguranță a trenurilor, în vederea stabilirii unei priorități a traseelor pe care vor fi introduse primele servicii de tren metropolitan pe infrastructura existentă și a inițierii procedurilor pentru studiile de fezabilitate necesare pentru implementarea a proiectelor propuse.

Deplasarea a vizat următoarele trasee:
– București Nord – Chitila – PM R1 Buciumeni – Buftea – Dârza – Periș – Scroviștea – Crivina și retur;
– București Nord – Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest – București Cotroceni;
– București Cotroceni – București Vest – Vârteju – București Progresul;
– București Progresul – Jilava – Berceni – București Sud – București Sud Gr. Călători – Titan Sud – București Sud Gr. Călători – Pantelimon – București Obor – București Băneasa – București Nord.

Pe aceste trasee, au fost efectuate opriri în punctele ce vor face obiectul noilor stații feroviare metropolitane.

Pentru introducerea primelor servicii de tren metropolitan pe infrastructura existentă a CFR este necesară finanțarea unor proiecte complementare, o parte dintre ele dedicate modernizării liniilor de cale ferată, regenerării urbane din jurul stațiilor de cale ferată, precum și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale a căii de rulare și ale instalațiilor aferente, eventuala electrificare (acolo unde este cazul), reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi puncte de oprire, puncte de secționare, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere. În privința mijloacelor de transport, TPBI are în vedere achiziția de trenuri electrice și cu tracțiune alternativă.

La evenimentul de joi au participat – ca parte a unui angajament comun pentru realizarea acestui proiect important pentru mobilitarea regiunii București-Ilfov: Primarul General al Municipiului București, domnul Nicușor Dan, alături de specialiști ai Primăriei Capitalei din domeniile transport, infrastructură și mobilitate; Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, domnul Ionuț Săvoiu; Vicepreședintele Consiliului Județean Ilfov, domnul Ștefan Rădulescu; Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, domnul Ștefan Roșeanu; Directorul General al TPBI, domnul Vladimir Adrian Ghițulescu, alături de echipa de proiect;  Directorul General SNTFC „CFR Călători” SA, domnul Traian Preoteasa; Directorul Operațional SNTFC „CFR Călători” SA, domnul  Marcel Litră; Directorul General Adjunct CFR SA, domnul Viorel Scurtu; Directorul Regionalei CFR București, domnul Cristian Ungureanu; Directorul General al Autorității de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, domnul George Micu; Directorul Strategiei MTI, domnul Robert Dobre. De asemenea, au fost prezenți și reprezentanți ai primăriilor din Județul Ilfov, precum și ai primăriilor de sector din Capitală.

În prima fază de introducere a serviciilor de tren metropolitan, se află în studiu opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
– Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest;
– Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest;
– Gara de Vest – Stația Vasile Milea – Progresu – ca serviciu tren-tramvai;
– Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;
– Gara Obor – Brănești – Islaz;
– Gara de Nord – Chiajna – Grădinari;
– Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;
– Gara de Nord – Săbăreni.

PS
A rezistat nervos cretu la plimbarile astea ”slow motion”? :think:

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București messe

Si totusi, care e statia Bucuresti Cotroceni? Cea din spate de la Cora?

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419394 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use