Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brașov - Sibiu

8 posts, 1384 views
Tronsonul Brașov - Sibiu andrei11

Articolul

Localitățile sibiene prin care va trece autostrada A3, Sibiu – Făgăraș

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dat un exemplu de ”așa nu” felul în care s-a lucrat la studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu- Făgăraș. Birocrația a durat șase ani, mai mult decât va dura construcția. Dar, măcar e stabilit traseul lotului de 70 de kilometri.

Autostrada Sibiu- Făgăraș se va lega de Sibiu- Boița în zona Boița, unde va fi construit un sens giratoriu. Va continua apoi prin zona Turnu Roșu, Sebeșu de Jos, Racovița, Mârșa, unde se vor construi ieșiri și intrări pe autostradă. Va continua prin zona Scoreiu și Arpașu de Jos și Ucea de Sus, în ambele locații fiind prevăzute ieșiri și intrări. La Sâmbăta se va întâmpla același lucru.

Info pe scurt:
O „banală” revizuire a unui studiu de fezabilitate a ajuns să dureze șase ani, în loc de un an și jumătate cât era inițial prevăzut. Practic, realizarea studiilor a durat mai mult decât va va dura, probabil, proiectarea și execuția propriu-zisă.
Licitația pentru SF-ului autostrăzii Sibiu – Făgăraș a fost lansată încă de pe vremea lui Dan Șova la Transporturi. „E un exemplu de așa nu”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, conform hotnews.ro

„Cauza principală a întârzierii acestei autostrăzi a fost lipsa de interes politic pentru acest proiect. În august vrem să scoatem la licitație proiectarea și execuția pentru această autostradă”, a declarat Drulă pentru HotNews.ro.
„E o vină împărțită”, spune Asociația Pro Infrastructura. „Birocratic s-au mișcat foarte prost, n-au fost făcute plăți. Dar și proiectantul a întârziat lucrarea, s-a folosit de toate portițele tehnice și legale ca să prelungească lucrarea. S-a tras foarte mult de timp la partea de stabilire a traseului”.

După ani și ani și discuții asupra traseului, HotNews.ro publică într-o hartă interactivă pe unde vor trece cei circa 68 de kilometri de autostradă, precum și cei circa 5 km de drum de legătură de lângă Făgăraș.
Deși neoficial se vorbește de autostrada de la Sibiu la Făgăraș ca având indicativul A13, continuând mai departe pe relația Brașov – Bacău, CNAIR a transmis la solicitarea HotNews.ro că, se pare, viitorul drum de mare viteză va avea un alt indicativ.

Revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu – Făgăraș, de la drum expres, la autostradă. O licitație pe repede înainte lansată de pe vremea lui Dan Șova
În 2014, când Dan Șova trăgea frâiele infrastructurii rutiere, Compania de Autostrăzi scotea la licitație pe bandă rulantă contracte de studii de fezabilitate. Unul din acele contracte se referea la revizuirea SF-ului pentru autostrada Sibiu – Brașov, un proiect care înainte de acel moment era gândit doar ca drum expres.

Inițial, licitația avea un termen complet nerealist: 4 luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Ulterior datele contractuale au fost modificate, iar în aprilie 2015 era semnat contractul de circa 16,3 milioane de lei cu Consitrans, cu termen 17 luni.

Oficial lucrările la SF au început în mai 2015, dar s-au împotmolit în probleme birocratice, iar un an întreg a fost suspendat din lipsă de finanțare.

A urmat apoi o lungă dezbatere între CNAIR, Consitrans și Jaspers privind traseul autostrăzii, iar abia în 2019 au început primele foraje geotehnice pe traseu.

Proiect: Revizuire Studiu de Fezabilitate – Autostrada Sibiu – Făgăraș
Lungime: cca 68-70 km + drum de legătură la Făgăraș
Antreprenor: CONSITRANS
Valoare: 16.313.855,49 FARA TVA
Contract semnat: 07.04.2015 (începere 11.05.2015)
Termen inițial de finalizare: 17 luni
Dată finalizare (realist): Q3 2021



Cătălin Drulă, despre autostrada Sibiu – Făgăraș. „În august scoatem la licitație proiectarea și execuția”
„Derularea acestui studiu de fezabilitate este clar un exemplu de “așa nu” când ne uităm la durata sa enormă”, a declarat pentru HotNews.ro ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Am putea intra în detalii tehnice, spre exemplu, cum pentru un astfel de proiect există o plată mare la final, iar din lipsa de finanțare în derulare, rezultă și interes și capacitate scăzută a prestatorilor. Dar, după mine, cauza principală a întârzierii acestei autostrăzi a fost lipsa de interes politic pentru acest proiect”, a mai spus Drulă.

„Pentru mine în acest moment, dincolo de întârzierile din trecut, e mai important să îl finalizăm și să avem cât mai repede un constructor pentru acest tronson de autostradă. Ultima etapă rămasă este obținerea acordului de mediu cu țintă luna iulie, iar în august vrem să scoatem la licitație proiectarea și execuția pentru această autostradă”, a spus Drulă

Pro Infrastructura: „La un astfel de proiect doi ani ar dura studiile și doi-trei ani ar dura execuția”
„La un astfel de proiect doi ani ar dura studiile și doi-trei ani ar dura execuția. Practic, acum când abia se încheie Studiul de Fezabilitate ar fi trebuit de fapt să fie gata toată autostrada”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura.

„E o vină împărțită. Birocratic s-au mișcat foarte prost, n-au fost făcute plăți. Dar și proiectantul a întârziat lucrarea, s-a folosit de toate portițele tehnice și legale ca să prelungească lucrarea. S-a tras foarte mult de timp la partea de stabilire a traseului. S-a discutat mult de un posibil tunel (n.r. în zona Brad) care ar fi presupus foraje serioase, adică un cost pentru proiectant, or interesul său până la urmă e să facă profit”, a mai spus Ciurea.

Reprezentantul ONG-ului mai notează și că, dincolo de finanțările insuficiente alocate de-a lungul contractului, chiar prețul scăzut a fost un factor care a dus la întârziere.

„Din start contractul a fost dat pe puțini bani, iar pe bani puțini e și mai multă presiune pe proiectant să-și scoată un profit”, a mai spus Ciurea.

CNAIR: „Sectoarele de autostradă Sibiu-Făgăraș și Făgăraș–Brașov vor avea indicativul A3”
Compania de Autostrăzi a precizat oficial pentru HotNews.ro că în momentul de față proiectul „se află în derulare etapa finală a procedurii de obținere a Acordului de Mediu” și că „studiul geotehnic detaliat a fost finalizat”.

Deși neoficial se vorbește de autostrada de la Sibiu la Făgăraș ca având indicativul A13, continuând mai departe pe relația Brașov – Bacău, CNAIR a transmis la solicitarea HotNews.ro că, se pare, viitorul drum de mare viteză va avea un alt indicativ.

„Sectoarele de autostradă Sibiu-Făgăraș și Făgăraș – Brașov vor avea indicativul (A3)”, a precizat CNAIR în răspunsul transmis HotNews.ro.

Tronsonul Făgăraș – Brașov, proiectarea scoasă la licitație după un model nou de contract / Drulă: „Ar trebui să prevină tocmai probleme în derulare, din trecut”

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a mai precizat pentru HotNews.ro că, pe lângă realizarea tronsonului Sibiu – Făgăraș, accentul în perioada următoare va fi pus și pe tronsonul adiacent, de la Făgăraș la Brașov.

Ministrul a amintit că săptămâna trecută au fost depuse ofertele pentru proiectarea tronsonului Făgăraș – Brașov. „Peste câțiva ani traficul infernal de pe DN1 Sibiu-Brașov va fi scos din numeroasele localități de pe traseu”, a spus ministrul.

Drulă a ținut să puncteze că licitația nou lansată pentru bucata adiacentă Făgăraș-Brașov este „bazată pe noul model de caiet de sarcini, elaborat de CNAIR, care ar trebui să prevină tocmai probleme în derulare, din trecut”.

Potrivit ministrului, printre schimbări se numără realizarea de „plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului; termene realiste pentru realizarea activităților; corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale”.

 



Re: Tronsonul Brașov - Sibiu orex

Autostrada Transilvania: Tronsonul Sibiu – Făgăraș, în linie dreaptă pentru proiectare și execuție
Ministerul Transporturilor pregătește lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte din Autostrada Transilvania, joi fiind aprobată documentația tehnică (studiul de fezabilitate revizuit) în cadrul Comitetului Interministerial pentru rețeaua de transport.

Urmează emiterea Acordului de Mediu (trim. I 2022), publicarea indicatorilor tehnico-economici și lansarea licitației pentru proiectare și execuție, cel mai probabil în cursul primăverii.

Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 16 milioane de lei și a durat peste 5 ani. Autostrada va avea indicativul A3 în continuarea proiectului București – Ploiești – Brașov (Râșnov) și nu A13, conform indicativului Autostrăzii Brașov – Bacău. Practic, sectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime de 68 de kilometri, o valoare estimată de 7,5 miliarde lei și cuprinde 4 sectoare, a anunțat joi secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Lungimea autostrăzii este de 68 km și este împărțită în 4 tronsoane:
➡️ Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
➡️ Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
➡️ Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
➡️ Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA.
Pentru tronsonul Brașov – Făgăraș, contractul pentru proiectare a fost semnat în vara anului trecut cu firma Search, termenul de predare fiind de doi ani. După livrarea documentației tehnice, constructorul poate intra direct în teren, explica în 2021 fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.
„Încă un pas pentru a circula civilizat între Brașov și Făgăraș. Ani de zile a fost ținut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren. Mai mult, autostrada Făgăraș – Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație”, spunea el.

 



Re: Tronsonul Brașov - Sibiu orex

RIM Autostrada Sibiu - Fagaras com.pdf
RIM Autostrada Sibiu - Fagaras com.pdf (9.81 MB; downloaded 169 times)

 


Re: Tronsonul Brașov - Sibiu orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului  pentru reaprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții „Autostrada Sibiu - Făgăraș“, județele Sibiu și Brașov

 


Re: Tronsonul Brașov - Sibiu orex

Al doilea proiect de autostradă cu site dedicat: A3 Brașov – Făgăraș / Cum avansează proiectul „ținut 10 ani la sertar”
Autostrada Brașov – Făgăraș a devenit al doilea proiect de autostradă din România cu site dedicat, primul fiind cel al Autostrăzii Ploiești – Brașov deschis în primăvara anului 2021. Compania de Drumuri a lansat pagina dedicată www.brasov-fagaras.ro unde sunt disponibile informații despre evoluția contractului pentru realizarea documentației tehnice.

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în august 2021 cu firma Search Corporation, documentația completă ar trebui finalizată în 28 de luni și apoi lansată licitația pentru execuție.

„În prezent, proiectantul a realizat Analiza Multi Criterială etapa 1 (AMC 1), au fost analizate cele patru variante de traseu, studiile preliminare de trafic cât și studiul geotehnic. Pentru stabilirea alternativei optime de traseu este în desfășurare o consultare publică. Procesul de consultare se încheie, luni 14 martie. Pentru transparență, CNAIR prezintă documentele de consultare pe site -ul www. brasov-fagaras.ro și la sediile primăriilor de pe traseu”, a transmis consilierul Aurelia Clopot, Direcția Tehnică a Companiei de Drumuri.

Autostrada Brașov – Făgăraș care face parte din A3 Autostrada Transilvania, va avea o lungime de 48 de kilometri, iar proiectul a fost ținut la sertar, spunea fostul ministru, Cătălin Drulă: „Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani “la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate.”

Pe de altă parte, proiectul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) este mai avansat, Studiul de Fezabilitate este finalizat, iar în prezent se lucrează la Proiectul Tehnic. Ministerul Transporturilor a publicat și noua Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici.

 


Re: Tronsonul Brașov - Sibiu orex

Astăzi, am semnat 3 noi #contracte pentru proiectarea și construcția a încă 60,52 km de #autostradă!
Este vorba de tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii #Sibiu – #Făgăraș (parte a #A13) și de secțiunea #SuplacudeBarcău - #Chiribiș din Autostrada #Transilvania.(...)Proiectarea și construcția celor 68,04 km de autostradă dintre Sibiu și Făgăraș a fost atribuită antreprenorului turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispoziție 12 luni pentru proiectarea și 36 de luni pentru execuția lucrărilor de construcție a acestei autostrăzi.
Tronsonul 1: #Boița (Autostrada #Sibiu - #Pitești) - #Avrig - #Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km are o valoare de 1,89 miliarde lei fără TVA;
Tronsonul 2: #Mârșa (DJ105G) – #ArpașudeJos (DN1) în lungime de 19,92 km are o valoare de 1,54 miliarde de lei, fără TVA.
Contractele pentru proiectarea și construcția tronsoanelor 3 (Arpașu de Jos (#DN1) – Sâmbăta de Sus (#DJ105B) (17,61 km) și 4 (Sâmbăta de Sus (#DJ105B) - #MunicipiulFăgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km) au fost semnate anterior cu același constructor turc în data de 16.08.2023 și respectiv 20.09.2023.
Și finanțarea acestor contracte este asigurată din Programul Transport (#PT).

 


Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421840 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use