Transportul în lumeEuropaGermania / DeutschlandBerlin și Brandenburg

 

Topic: S-Bahn

30 posts, 9436 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Berlin: S-Bahn punmeister



 


Re: Berlin: S-Bahn WT_fan06

Prezentarea rețelelor U-Bahn și S-Bahn din Berlin:


 


Re: Berlin: S-Bahn punmeister

Un video facut de catre Bohrervideo despre clasa 480, cu designerul trenului, Prof. Herbert Lindinger.



 


Re: Berlin: S-Bahn punmeister

Ziua portilor deschise la URAC ( :twisted: ) Schoneweide.



 


Re: Berlin: S-Bahn punmeister

Pentru ca tot se vorbea de civilizatie prin topicurile conexe Bucurestiului, o rama BR481 de pe S2 vandalizata total in interior intr-o singura noapte.

https://www.bz-berlin.de/brandenburg/unb ... n-s-bahn

 


Re: Berlin: S-Bahn ByOnu

Iar contributia acestor ..oameni la economia societatii si societate in general este ...





... nulă.

 


Re: S-Bahn punmeister

In data de 12 Noiembrie, Berlinul si-a luat oficial ramas bun de la dozele de Cola*, mai exact ramele S-Bahn Clasa 485/885. Acestea au fost inlocuite integral de ramele clasa 483/484 fabricate de Siemens si Stadler in Velten.

Aceste trenuri au fost proiectate in anii 80 sub regia fostului regim si construite de LEW Hennigsdorf in perioada 1987–1992 (care a ajuns pe mana AEG, apoi ADtranz, apoi Bombardier si in final CAF) in numar de 166 de unitati cu doua vagoane (485+885). Ramele au fost exploatate mai bine de 30 de ani pe toata reteaua de S-Bahn cu exceptia tunelului Nord-Sud.

Prima data au fost retrase in perioada 2007-2008, multe fiind si casate, dar restul au fost reactivate in perioada neagra a S-Bahn Berlin din 2009-2011 datorita fiabilitatii extrem de scazute ale noilor trenuri clasa 481.





*Initial trenurile au fost vopsite in rosu cu dunga antracit in zona geamurilor la cererea lui Erich Honecker, presedintele partidului SED. Odata cu caderea zidului au fost botezate popular Coladose (doza de Cola), dar incet incet au fost vopsite in schema traditionala S-Bahn Berlin, rosu cu dunga galbena. Dupa revopsire au fost poreclite Mezzo Mix in randul pasionatilor.

 


Re: S-Bahn Aron

Prin ce se distinge S-Bahn de U-Bahn? Eu am crezut ca se face distinctia prin modalitate de alimentare ( in Stuttgart S-Bahn era prin linie aeriana si U-Bahn prin sina a 3-a) dar vad ca aici S-Bahn are alimentare prin a 3-a sina.

 


Re: S-Bahn punmeister

Distanta mai mare intre statii (similara cu metroul Bucurestean), Vmax de 100 km/h (mai putin in tunelul Nord-Sud unde Vmaxul este de 80km/h) fata de 70 km/h al retelei U-Bahn, gabaritul mare al trenurilor (identic cu Bucuresti mai putin profilul trapezoidal) si faptul ca S-Bahnul acopera si oraselele din aria Brandenburgului.

Ca fapt divers, S-Bahn Berlin este la 850V DC, fata de 750V DC al retelei de U-Bahn.

 


Re: S-Bahn PTMZ

In cazul berlinez, punmeister a explicat foarte bine ce si cum.

La modul general, insa, apar cateva nuante:
- dispunerea retelei difera intre cele doua. S-Bahn are, de obicei, o structura monocentrica in oras, gara centrala a orasului principal si linia care deserveste zona aferenta fiind, de obicei, punctul de referinta, respectiv axa de referinta. U-Bahn are o structura mai dispersata, care deserveste mai multe axe si repere ale orasului. Sigur, ai si exemple de S-Bahn care sunt policentrice, precum S-Bahn Rhein - Ruhr (Dusseldorf, Dortmund, Essen etc), dar in general cam asta e regula de aur pentru ele.
- structura garniturilor este diferita. S-Bahn are o organizare si constructie de tren si e compatibil de cele mai multe ori cu restul retelei feroviare nationale (desi Berlin si Hamburg au alimentare tipica metroului), in timp ce U-Bahn are o organizare si constructie de metrou sau tramvai, dupa caz - 4 orase germane au U-bahn metrou (Berlin, Hamburg, Munchen si Nurnberg), restul au U-bahn tramvai (metrou usor, mai corect), denumit si Stadtbahn.

 


Re: S-Bahn punmeister

Hamburg are si o linie unde se merge atat la 1200V DC in oras, si 15kV AC in afara. Acolo circula trenuri bi-tensiune clasa ET474 si ET490.

Cat despre retelele de Stadtbahn, si acolo exista diverse variante de implementare. Frankfurt am Main este cel mai apropiat de un metrou clasic, fiind conceput dupa modelul Großprofil din Berlin.

 


Re: S-Bahn shoppy

U-Bahn este in oras, cum este metroul la noi, S-Bahn este pe langa oras, cum ar fi personalele/regio la noi(bine, pe distante rezonabile, maxim pana la Ploiesti, nu aberatii pana la Brasov).

 


Re: S-Bahn punmeister

S-Bahn Berlin intra bine de tot in centrul Berlinului, atat Nord-Sud cat si Vest-Est.


 


Re: S-Bahn shoppy

Aia sunt destepti, noi in Bucuresti practic avem o singura gara si aceea infundata.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Berlin și Brandenburg  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use