De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4351 posts, 886870 views
 
Go to page:  1  ... 281 282 283 284 285 286 287  ... 311
 
 

📖 Pagination options
Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Curiozitati...Îl cunoaștem sub denumirile „A rond“ sau „Coadă de maimuță“, iar viețile noastre sunt de neconceput fără de simbolul @. Însă el are în spate o istorie de 500 de ani, iar principalul lui scop a fost, inițial, unul comercial.
Simbolul @ datează încă din Evul Mediu şi avea cu totul alte întrebuinţări decât are în lumea modernă.
Giorgio Stabile, profesor de istorie la Universitatea La Sapienza din Roma, spune că prima menţionare a simbolului este într-o scrisoare scrisă de un negustor din Florenţa.
Cei care au contribuit la răspândirea simbolului au fost negustorii italieni, astfel că @ era prezent în facturile şi chitanţele care circulau În Europa.
Într-o scrisoare a negustorului florentin Francesco Lapi, scrisă la 4 mai 1536, semnul @ apare identic cu varianta de astăzi, şi era folosit pentru a desemna o măsură comercială, amfora.
Amfora cântarea a 13-a parte din butoaiele în care erau transportate diverse lichide, pe cale maritimă sau terestră.
Semnul apare şi în unele documente comerciale medievale spaniole, ca o prescurtare pentru „arroba “, echivalentul a 11,3 kg.
Termenul este considerat de provenienţă arabă (ar-rub) şi însemna „un sfert”. Ulterior, simbolul a devenit prescurtarea comercială pentru expresia „la preţul de”.
După Evul Mediu, timp de câteva secole, simbolul a fost folosit exclusiv în scop comercial. În timpurile moderne, semnul @ a fost inclus pe tastaturile maşinilor de scris şi mai apoi pe cele ale computerelor.
@.png (906.63 KB; downloaded 2057 times)

Sursa

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Ca să știe toată lumea cine a inventat "șmecheria"!
"Şmecher” vine de la faptul că boierii olteni care aveau podgorii au angajat câte un specialist în degustarea vinurilor. Cum în germană cuvântul “schmecken” înseamnă a avea gust, a fi bun la gust, s-a ajuns ca specialistul respectiv, pe care nu îl puteai păcăli cu vin prost, să fie numit “şmecher”, adică un individ isteţ, imposibil de fraierit. El era cu mintea limpede.
Anecdota spune că era o vreme când saşii din Siebenburgen (cum i se mai spunea Transilvaniei), treceau Carpaţii pentru schimburi comerciale şi ajungeau şi în zona Drăgăşanilor, de unde cumpărau vin. Ofereau la schimb articole de meşteşugărie, pe care saşii le produceau de o calitate recunoscută în toată Europa.
Oltenii au găsit repede o modalitate să-i păcălească pe negustorii saşi. Le dădeau să mănânce, apoi le serveau vinul cel mai tare pe care-l aveau. Cum saşii nu erau obişnuiţi cu băutura, se „ameţeau” repede, iar când începeau negocierile pentru preţul produselor, erau aproape beţi şi nu mai reuşeau să vândă la preţ bun.
Pe când cumpărau vinul, oltenii le dădeau să guste şi din ăla şi din ăla şi din ăla. şi imediat negustorii saşi se „pileau” la loc.
Când încărcau vinul târguit, pe lângă faptul că era cumpărat la un preţ mult peste cel normal, vinul bun era înlocuit cu cel mai rău zaibăr şi tulburel. Când ajungeau acasă, își dădeau seama că negustorii saşi erau păcăliţi: vindeau ieftin produse de calitate şi cumpărau vin scump și prost.
Așa a apărut meseria de Smecken, care îi însoțea pe negustorii saşi spre podgoria Drăgăşani pentru a face schimb de produse şi pentru a aduce vin în Transilvania.
După ce saşii se îmbătau, intra în joc Der “Schmecken”, „cel care gustă”. Toţi îl respectau şi nici unul nu-i ieşea din vorbă. Dintre toţi el era singurul care nu punea strop de băutură în gură.
Acesta negocia și stabilea preţul de vânzare a produselor meşteşugăreşti și tot el gusta vinul şi fixa preţul de cumpărare. Oltenii i-au spus ”șmecher” și au înțeles că el este ”cel care nu poate fi păcălit.
Via: Zinaida Soroceanu,  (preluată de la Emil Sturzu)
Sursa
Şmecher.jpg (100.18 KB; downloaded 2020 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

Nu știu dacă este nou sau nu, dar cică cei de la farmacii sunt obligați să primească înapoi medicamentele ieșite din perioada de valabilitate (ar fi interesant dacă și cu alimentele s-ar putea proceda la fel, evident sigilate) pentru a reduce poluarea. Doar că la noi te lovești de birocrația asta de a da despre tine toate datele la o astfel de ”tranzacție”, ceea ce aproape și pe mine m-ar împinge mai repede să le arunc la un gunoi stradal decât să dau și numărul de pantofi celor de la farmacie pentru 2 aspirine expirate. Plus că mai sunt și unii care ori le refuză, ori te amână, în ciudă că știu că există lege pentru așa ceva.

În altă ordine de idei, la noi vor să oblige ca toate magazinele alimentare să doneze alimentele care urmează să expire în următoarele 48h, parcă în Ungaria este deja aprobată această lege. Doar că la noi magazinele nu vor să piardă și o să le vândă cu 72h înainte pentru câțiva lei, și cred că este în interesul multora de a putea reduce costurile pentru orice se poate. Oricum producătorii în general oferă un termen cu câteva zile mai repede decât ar expira alimentul în mod obișnuit, astfel că dacă spre exemplu pe ceva este scris că expiră astăzi (21.02) e posibil ca el să mai fie bun vreo 2-3 zile, dacă bineînțeles este depozitat în condițiile impuse de producător. Un avantaj mai este că o să înțeleagă ceva de respectivii bani (având în vedere valoarea aproape inexistentă a leului astăzi), mă bucură și faptul că particularii foarte mici care înainte vindeau fără frică produse expirate la același preț cu cele în termen, astăzi este de ajuns o simplă reclamație ca respectiva locație să-și ia ori o amendă de 1000 ori valoarea produsului expirat, ori o vacanță. :applause:

LE: Unele patiserii înainte cu puțin timp de închidere, vând la -50% sau 1+1 ultimele produse, alții (adică angajații) iau acasă ce nu s-a vândut. La Brăila există un particular care donează ultimele alimente oricărui interesat, ceea ce este foarte de apreciat. Oricum nu le mai poți comercializa ziua următoare (doar aparent, dar cine cumpără și gustă din bucate și vede că respectivul covrig nu e de azi, situația n-o să fie prea plăcută nici pentru client și nici pentru patron).

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Tot de la dl. Mihai Bucsan

Linia 43 wrote here:
Daca tramvaiul produs de Pascani va fi un model Vityaz ,cum s-a mai discutat aici si ,daca se intampla ceva urat in Ucraina, va mai putea Electroputere VFU sa livreze produsul ,in conditiile unei foarte probabile blocade economice asupra Rusiei ?  

Nu-i problemă, blocada este mai mult vorbărie politică.
Ca un exemplu, o firmă ca MERCEDES BENZ nu-și permite să-și înceteze producția de autocamioane de la DAIMLER KAMAZ RUS și să renunțe la cele 15% acțiuni de la KamAZ.
Și un alt exemplu, mai aproape de noi. Firma RENAULT montează DACIA LOGAN în două locații din Federația Rusă. Una este la Uzinele VAZ din Togliatti, a două este la  AVTOFRAMOS Moscova, unde deține 94 % din acțiuni. Le-ar conveni o blocadă? Eu nu cred.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Linia 43

Referitor la blocada ,inclusiv la exemplele date de tine sau domnul inginer de mai sus, uite, sunt si opinii mai sumbre:
Iar printre cei mulți afectați se pot număra inclusiv producători auto precum Renault, Stellantis și Volkswagen, expuși pe piața rusă și nu sunt singurii, pe listă mai apar BMW, Ford sau Mercedes.
Stellantis are o fabrică în Kaluga care operează împreună cu Mitsubishi într-o societate mixtă. Din 2017, fabrica produce autoutilitare PSA, plus versiuni Citroën, Opel și Peugeot.
... Cel mai probabil, exportul de autoutilitare în Europa din Rusia va trebui anulat pe termen nelimitat...

Există două fabrici ale Grupului Renault în Rusia, în Togliatti și Moscova. Deoarece Renault nu are o prezență mare pe piața chineză, Rusia este a doua cea mai importantă piață a sa, după Franța. Renault a avut deja o experiență proastă la întoarcerea în Iran din cauza sancțiunilor impuse de SUA pentru intensificarea programului nuclear.

Volkswagen Polo va fi altă victimă, modelul nu este produs doar în Spania, ci este și fabricat local pentru piața rusă. De asemenea, Volkswagen Polo și Tiguan sunt produse în Rusia, alături de Skoda Rapid. Importate în kituri, Audi Q7 și Q8 sosite din Europa sunt și ele finalizate în Rusia. În 2021, au fost finalizate 118.000 de mașini. De asemenea, compania care ține de Volkswagen, are o prezență industrială în Kaluga.

Pe lângă acești producători, mai putem aminti BMW sau Ford și Mercedes Benz, a cărui expunere pe piața rusă este inclusiv industrială, nu doar vânzări. BMW a importat CKD din 1999, Ford a menținut producția de autoutilitare alături de Sollers după ce a închis mai multe unități, iar Mercedes-Benz produce Clasa E și derivate din 2019 lângă Moscova.

https://economedia.ro/cum-lovesc-sanctiu ... n0OhByM8

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Goldmund

PTMZ wrote here:
Tot de la dl. Mihai Bucsan

Linia 43 wrote here:
Daca tramvaiul produs de Pascani va fi un model Vityaz ,cum s-a mai discutat aici si ,daca se intampla ceva urat in Ucraina, va mai putea Electroputere VFU sa livreze produsul ,in conditiile unei foarte probabile blocade economice asupra Rusiei ?  

Nu-i problemă, blocada este mai mult vorbărie politică.
Ca un exemplu, o firmă ca MERCEDES BENZ nu-și permite să-și înceteze producția de autocamioane de la DAIMLER KAMAZ RUS și să renunțe la cele 15% acțiuni de la KamAZ.
Și un alt exemplu, mai aproape de noi. Firma RENAULT montează DACIA LOGAN în două locații din Federația Rusă. Una este la Uzinele VAZ din Togliatti, a două este la  AVTOFRAMOS Moscova, unde deține 94 % din acțiuni. Le-ar conveni o blocadă? Eu nu cred.



Mai este valabil dupa invazia Ucrainei de catre Rusia lui putin? Eu zic ca germanii se vor retrage din Rusia total....Nu stiu ce vor face firmele franceze. Iar economia Ucrainei va fi afectata pe ani de zile incepand cu ziua de azi.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

Aveți idee ce autobuz e ăsta tractat și încendiat? mașina de-o trage e înmatriculată totuși în Dolj, dar nu cred că e al RAT Craiova. Îmi seamănă totuși a MAZ 103... Link aici (de la Tiktok, avertizez că este cu muzică de tip manea).

 


Clubul „Flacăra Roșiatică” Andrei Andraș

Nu știu unde vezi tu că e incendiat, dar ăla este un MAZ brașovean (judecând după colțarul verde din salon) cumpărat pentru valorificare. Mai multe camioane cu numere de Dolj au plecat de aici cu autobuzele RATBV, probabil au fost achiziționate de aceeași persoană / societate care a cumpărat și MAN-urile articulate sibiene.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

Nu... E întreg, bun de circulație oricând, ca acel Ikarus 256 de pe YouTube. Ok, poate nu "incendiat" este termenul cel mai corect, că nu i-a dat nimeni foc, ci "ars", probabil de la un scurtcircuit... Eu așa îl văd cel puțin parțial în interior. În rest, mulțumesc de răspuns. Am crezut că este acea Breda (tot arsă) din Craiova, dar autobuzul de mai sus avea parbrizul din 2 bucăți/ștergătoarele verticale și văzând și salonul m-a dus cu gândul la MAZ 103. În fine.

Știu că mașinile arse nu se mai pot valorifica normal (nici măcar la preț de fier vechi, că ce fier mai e ăla ars?). Nu cunosc exact procedurile pentru astfel de epave, la un remat de la Mihai Bravu (Ploiești) stau 2 mașini mici arse în totalitate de ceva ani și nu s-a umblat la ele deloc, în comparație cu alte mașini întregi venite acolo. Probabil proprietarii le-au adus doar să scape de ele... Că cine știe dacă au pus măcar pe o măsea ce o fi primit.
Cei de la RATBv cu cât o fi vândut MAZ-ul de mai sus?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

Nu doar autobuzele intră în conservare, ci și unele clădiri vechi, spun asta deoarece m-a amuzat un pic termenul ”clădire în conservare”, deoarece îmi e prea familiară expresia. :lol:
Acum serios vorbind, prin multe locuri în țară am văzut și văd clădiri vechi neîngrijite chiar și-n oraș, dar indiferent în proprietatea cui este trebuie mereu să aibă un aspect cât mai decent, deoarece pe lângă că strică fațada orașului poate reprezenta și un pericol. Deși nu am aflat nici astăzi de ce multe clădiri (și case, nu zic activități comerciale) s-au construit până-n șosea, personal mi se pare o ditai prostia și multe nici nu se vând altora interesați pentru a face ceva mai bun pe terenurile alea, preferând mai bine să plătească impozite/amenzi umflate și nici de clădire/teren să nu se ocupe cumva.

E drept că o casă pe lângă un apartament în bloc este mai greu de întreținut din niște puncte de vedere, adică trebuie mereu să fie cineva care să-și dea interesul să se ocupe de aspectul casei și a stării terenului pentru a nu prezenta un pericol și pentru alții (țiglă și tencuială care stă să cadă în capul oricui, vegetație dăunătoare cu multe ”sâsâituri” în ea etc). Mai ales în oraș unde o casă nu se întreține cu doar 2 lei pe zi, prețul pe metru pătrat find și miit mai mare decât în zona rurală, spațiul e mult mai mic și realitatea e că se plătește mai mult ”viața de oraș” decât imobilul respectiv și cu câțiva metrii pătrați de teren pentru o masă cu 2 scaune, vorba vine (de regulă nu știu să aibă cineva mai mult de vreo 800mp în oraș, doar de 200, 400, 600 după cum le-a fost norocul). Deși sunt case vechi, probabil și de pe vremea lu' Ferdinand I cu aspect vizibil vechi și garduri de ciment care de la atâta vechime deja cad, nu mai zic de case în adevăratul sens al cuvântului care se prăbușesc find părăsite cred dinainte de anul 2000 și la unele deja le-a pus primăria indicatoare de ocolire. Eu nu știu cum ar putea unii să stea liniștiți indiferent unde ar fi când știu că au proprietăți undeva părăsite de ani întregi și nu se ocupă nici măcar de valorificarea lor, deși poate la ce impozit au unii de plătit cu penalizări serioase din ultimii +20 ani... mai bine nu se mai interesează și indirect le-o fac cadou statului.
IMG_20220327_160630148_HDR.jpg (255.51 KB; downloaded 1615 times)

IMG_20220327_160602502_HDR.jpg (187.55 KB; downloaded 1615 times)

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Cristi N

ADK wrote here:
andrei11 wrote here:
Eu pe DN 2 ziua merg "călare", juma pe acostament, juma pe bandă.

Acostamentul nici nu e în cea mai bună stare de multe ori pentru a se putea circula complet pe el (mă refer doar cu mașina mică care încape la limită, nu tirul care ocupă jumătate și-i mai trebuie și banda normală), deoarece pe el circulă zilnic mașini grele și nu mai zic de toate șuruburile și ciurucurile ce se pot găsi lângă marginea drumului. Eu nu-i înțeleg deloc pe cei care vor să moară cu legea-n mână și preferă o tragedie decât să lase UN PIC de la ei, mai sunt și așa-ziși ”șoferi profesioniști” care se bat cu pumnul piept că ei au mers în nu știu ce țară unde poliția le-ar fi luat permisele dacă mergeau un centimetru pe acostament. Dar vreau să știu și eu, în Germania are cineva ”curaj” să mă ”fleșhuiască” și claxoneze la greu, să-mi pună frâne și să mă intimideze?? pun pariu că același român care în România îmi face asta, în Austria e cel mai cuminte om posibil. Da, la nemți și eu aș sta ”neclintit” că acolo te depășește (dacă te depășește) când de pe contrasens nu mai vine nimic, frumos și civilizat, dar aici sunt în țara tuturor posibilităților și poliția e și ea prea conștientă de situație.



Pentru abonatii la flashuri si cei care stau lipiti de fundul masinii solutia e simpla, se spala cate putin si des parbrizul. In plus, pe timpul noptii, se aprinde stopul de ceata.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ADK

Da... cel puțin faza cu stopul de ceață l-am văzut practicând unii. Cât despre ”spălarea” parbrizului, e mai bine să ai o mașină break cu ștergător pe spate și doar reglezi diuza. :lol:

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană orex

Cristi N wrote here:
Pentru abonatii la flashuri si cei care stau lipiti de fundul masinii solutia e simpla, se spala cate putin si des parbrizul. In plus, pe timpul noptii, se aprinde stopul de ceata.

Esti sigur ca la modelul de automobil pe care-l conduci, poti selecta, independent, functionarea lampii spate (pe timp de ceata) de cea a proiectoarelor?! Eu zic ca nu, si ascutitoarea mea face 7 ani maine, poimanie!

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Şi ce, îi e ruşine să aprindă şi farurile de ceaţă (proiectoarele ) ?
Vezi că s-au băgat napolitane la chioşcul de la Dascălu.

 


Go to page:  1  ... 281 282 283 284 285 286 287  ... 311
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use