MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor

258 posts, 31235 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

Facilități pentru nevăzători la metrou.
https://clubferoviar.ro/facilitati-pentr ... -metrou/
Facilități pentru nevăzători la metrou. Sunt bani europeni, dar licitația a fost anulată

În perioada următoare vor fi puse în practică facilități pentru nevăzători la metrou, după ce s-a semnat un contract în acest sens în valoare de aproape cinci milioane de euro.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de organism intermediar pentru transport, și Metrorex SA, în calitate de beneficiar, au semnat contractul de finanțare aferent proiectului „Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere”, a anunțat miercuri societatea de transport subteran din Capitală.

Proiectul are ca obiectiv accesibilizarea stațiilor de metrou pentru utilizatorii transportului în comun cu metroul care au deficiențe de vedere, cu scopul de a le facilita deplasarea în interiorul stațiilor de metrou.
Astfel, prin implementarea proiectului, vor fi montate benzi speciale din dale ceramice și elemente din oțel inoxidabil pentru direcționarea persoanelor cu deficiențe de vedere, precum și panouri informative de ghidaj în Braille care să le ofere acestora informații cu privire la stația în care se află, harta metroului etc.

Valoarea contractul de finanțare este de 24.128.276,69 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 20.303.130 lei, iar 17.257.660,50 lei constituie finanțare nerambursabilă acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Avantajul social al implementării proiectului îl reprezintă asigurarea accesului și a utilizării metroului pentru persoanele cu deficiențe de vedere în condiții optime de siguranță și confort. De asemenea, prin implementarea rutelor ghidate pentru persoanele cu deficiențe de vedere se va putea crește și viteza pietonală de deplasare, ceea ce va duce la creșterea gradului de confort pentru publicul țintă și promovarea transportului cu metroul. Totodată, metroul asigură și degrevarea traficului rutier și reducerea emisiilor poluante din regiune.
Licitația pentru supervizare a fost anulată
În momentul de față există finanțare europeană, așa cum am văzut, numai că licitația lansată de Metrorex pentru supervizarea proiectului a fost anulată a doua oară, pe data de 15 decembrie 2021, așa cum se precizează în sistemul electronic de achiziții publice.

Este vorba de anunțul de licitație cu titlul „Servicii de consultanță, supervizare lucrări și asistență tehnică pentru obiectivul de investiții <Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere>”, în valoare de 231.302 lei, lansată de Metrorex prima oară pe 28 octombrie și a doua oară pe 25 noiembrie 2021.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București orex

Detaliile...
Contract semnat : toate staţiile de metrou din Bucureşti vor avea benzi speciale din oţel inoxidabil și semnalizare Braille pentru persoanele cu deficienţe de vedere
Toate cele 63 de stații de metrou din București vor fi dotate cu benzi speciale și semnalizare de tip Braille pentru persoanele cu deficiențe de vedere, contractul pentru execuția lucrărilor de accesibilizare urmând să fie semnat cu constructorul SOMET pentru 17,5 milioane de lei și o durată de execuție de 14 luni. Investiția este finanțată din fonduri europene nerambursabile, din care 17 milioane lei prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM). Somet este constructorul care lucrează în Berceni pentru extinderea magistralei M 2 Berceni-Pipera. ,,Avantajul social al implementării proiectului îl reprezintă asigurarea accesului și a utilizării metroului pentru persoanele cu deficiențe de vedere în condiții optime de siguranță și confort. De asemenea, prin implementarea rutelor ghidate pentru persoanele cu deficiențe de vedere se va putea crește și viteza pietonală de deplasare, ceea ce va duce la creșterea gradului de confort pentru publicul țintă și promovarea transportului cu metroul. Totodată, metroul asigură și degrevarea traficului rutier și reducerea emisiilor poluante din regiune.” a transmis Metrorex într-un comunicat de presă. La sfârșitul anului trecut, Metrorex a lansat și licitația pentru supervizarea lucrărilor de accesibilizare, dar licitația a fost anulată și va fi relansată.

Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere constă în dotarea stațiilor de metrou cu următoarele elemente: Benzi speciale din elemente de oțel inoxidabil, elemente tip „linie” și elemente tip „punct” aplicate direct pe suprafața existentă a stațiilor de metrou, pentru 49 stații (Magistrala 1: 22 stații, Magistrala 2: 14 stații, Magistralei 3: 9 stații, Magistrala 4: 4 stații).
Panouri de semnalistică Braille (pentru toate cele 63 stații):
Panouri tip 1: panouri de informare generală exterioare, montate la suprafață, în dreptul fiecărui acces al stației;
Panouri tip 2: panouri interactive de informare generală interioare, montate în vestibule, în zonă necontrolată;
Panouri tip 3: panouri de informare grupuri sanitare;.

Singurele staţii de metrou care au deja elemente de semnalizare pentru persoanele cu deficienţe de vedere (benzi speciale din dale ceramice) sunt cele de pe Magistrala M 5 deschisă în septembrie 2020 şi alte patru staţii de pe Magistrala M 4 (Jiului, Lamonorului, parc Bazilescu şi Străuleşti) deschise între 2011 şi 2017. Indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect au fost aprobaţi în 2018 iar bugetul este de 10 milioane lei. ,,Durata de realizare a investiției: Graficul general de execuție a lucrărilor se desfășoară pe o perioadă de 14 luni, dintre care 10 luni sunt alocate pentru construcții și montaj (din luna 5 până în luna 14).” Ordinul Ministrului Transporturilor 1717/2018.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București subway guru

Cam multe neconcordante si imprecizii…
Cunosc bine proiectul, e facut pe vremea mea si m-am luptat la baioneta sa schimb tema initiala enuntata de Mrex. Pentru a transa problema am facut doua proiecte tehnice in loc de unul singur, unul ca ei si altul ca noi. Puse in balanta a rezultat clar varianta corecta…
Chiar daca a trebuit sa muncim dublu a meritat efortul!
:bere:
In principiu e vorba de bumbi metalici ce se monteaza extrem de usor pe timp de noapte si care nu implica demolarea aiurea a sute si mii de metri patrati din podelele nobile de granit sau marmura, lucru ce ar desfigura grav arhitectura initiala pentru a monta placi ceramice dubioase in loc.
Initial proiectul ar fi trebuit finantat din grantul elvetian dar neintelegerile dintre UE si Confederatia helvetica n-au mai permis acest lucru.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București orex

Benzi speciale și semnalizare Braille pentru persoanele cu deficiențe de vedere în toate stațiile de metrou din București
Metrorex a semnat luni contractul pentru accesibilizarea celor 63 de stații de metrou din București, asocierea română SOMET -TIAB având la dispoziție un termen de 14 luni pentru a monta benzi speciale din oțel inoxidabil și panouri de semnalizare tip Braille pentru persoanele cu deficiențe de vedere. Contractul a fost câștigat cu o ofertă de 17 milioane de lei, asocierea fiind compusă din firme cu experiență în lucrări la metrou (este constructorul stației Tudor Arghezi în prelungirea Magistralei M 2 Berceni -Pipera)

,,Metrorex a semnat astăzi, 31.01.2022, contractul pentru execuția lucrărilor ce are ca obiect „ACCESIBILIZAREA STAȚIILOR DE METROU ÎN FUNCȚIUNE PENTRU PERSOANELE CU DEFICIENȚE DE VEDERE”. Contractul a fost atribuit prin licitație deschisă în SEAP în urma depunerii ofertei SOMET S.A., cu subcontractant TIAB S.A. Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere constă în dotarea stațiilor de metrou cu elemente din oțel inoxidabil aplicate direct pe suprafața existentă a stațiilor de metrou și panouri de semnalistică Braille.” a transmis Metrorex.

Accesibilizarea stațiilor de metrou în funcțiune pentru persoanele cu deficiențe de vedere constă în dotarea stațiilor de metrou cu următoarele elemente: Benzi speciale din elemente de oțel inoxidabil, elemente tip „linie” și elemente tip „punct” aplicate direct pe suprafața existentă a stațiilor de metrou, pentru 49 stații (Magistrala 1: 22 stații, Magistrala 2: 14 stații, Magistralei 3: 9 stații, Magistrala 4: 4 stații).
Panouri de semnalistică Braille (pentru toate cele 63 stații):
Panouri tip 1: panouri de informare generală exterioare, montate la suprafață, în dreptul fiecărui acces al stației;
Panouri tip 2: panouri interactive de informare generală interioare, montate în vestibule, în zonă necontrolată;
Panouri tip 3: panouri de informare grupuri sanitare;.

Singurele staţii de metrou care au deja elemente de semnalizare pentru persoanele cu deficienţe de vedere (benzi speciale din dale ceramice) sunt cele de pe Magistrala M 5 deschisă în septembrie 2020 şi alte patru staţii de pe Magistrala M 4 (Jiului, Lamonorului, parc Bazilescu şi Străuleşti) deschise între 2011 şi 2017. Indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect au fost aprobaţi în 2018 iar bugetul este de 10 milioane lei. ,,Durata de realizare a investiției: Graficul general de execuție a lucrărilor se desfășoară pe o perioadă de 14 luni, dintre care 10 luni sunt alocate pentru construcții și montaj (din luna 5 până în luna 14).” Ordinul Ministrului Transporturilor 1717/2018.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București subway guru

E solutia corecta la o problema pana acum aproape complet neglijata. E ultima etapa a programului de accesibilizare a retelei existente dupa lifturi si escalatoare, intram si noi in rand cu tarile civilizate. Statiile noi vor fi dotate cu astfel de facilitati de la bun inceput.
Contractul anuntat nu ar trebui sa insemne inconveniente in exploatarea curenta, lucrarile se pot executa noaptea, fara deranjarea circulatiei.
Castigatorii sunt firme serioase verificate, sper sa se organizeze impecabil, TIAB cu cablaraia si SOMET cu rotopercutoarele.
Sunt curios de unde vor procura bumbii metalici necesari ca nu sunt foarte multi producatori, majoritatea fiind nichezesti!
La statiile noi e mai convevabila solutia cu benzi ceramice buburoase montate din start, cu conditia sa fie de buna calitate nu din macinis…
Oricum e incurajator ca incep sa se miste lucruri la Mrex si asteptam si anunturile mari de dezlegare pe M4, M5, M6…

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Adrian Rosca

@guru, o sa iasa o mare carpeala cu accesibilizarea asta, garantat.

 



Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Adrian Rosca

Se va interveni cu alte materiale la pardoseala, iar amestecatura dintre "nou" si "vechi" va fi egal cu ce am zis. Sunt exemple destule la interventiile la statiile mai vechi.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București subway guru

Adi, nu se intervine cu nimic la pardoseli, bumbii se monteaza pe suprafetele existente, tocmai asta e tot spilul, nu se demoleaza si nu se inlocuieste nimic…
Imi pare rau ca nu mai am la indemana niste imagini despre cum se face si cum arata solutia…
Aveam niste poze facute la Bergen in Norvegia din gara si de la muzeul lor de arta (monument istoric).

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București DocOctavius

Mai greu de găsit imagini cu ele in acțiune dar pot arăta foarte bine dacă sunt montate cu grija.
https://akadalymentesites.hu/en/shop/indoor-tactile-markings-and-warning-signs/it-0041-stainless-steel-guide-band-for-the-blind-and-for-the-people-with-weak-vision

Oricum mai bine decât cauciucurile alea prinse cu negrese de la stb.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București subway guru

E vorba de doua tipuri de piese, bumbi individuali in forma de ciupercuta cu picior infipti in gauri rotopercutate in podeaua existenta cu prindere mecanica (mai complicata si mai dubioasa ca rezistenta) sau cu prindere cu rasina epoxidica, mai rapida si mai sigura.
Mai e vorba si de benzi metalice cu bumbi scurte prinse in acelasi mod.
Nu se pune problema de placi de plastic ori altceva lipte cu lipinol…
Incerc sa fac rost de ceva poze cum ar trebui sa arate treaba…

 



Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Adrian Rosca

subway guru wrote here:
Adi, nu se intervine cu nimic la pardoseli, bumbii se monteaza pe suprafetele existente, tocmai asta e tot spilul, nu se demoleaza si nu se inlocuieste nimic…


Stii cum ar putea fi: "n-am mai gasit bumbi din aia pe piata, dar va propunem noi un alt material ieftin si durabil folosit si la alte statii"

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București subway guru

Nu se confirma supozitia.
Bumbii vor fi din inox, cu dibluri verticale monolit incorporate din fabricatie si cu prindere epoxi, nu cu prinderi cu dibluri mecanice dubioase separate. Suprafata vazuta va fi profilata anti alunecare. Gaurile de prindere se vor da cu sabloane de precizie.
In mod normal o echipa minimala de 2-3 oameni va putea lucra la o statie cu maxima precizie si productivitate si minim deranj.
S-a semnat contractul cu Mrex si s-au prezentat scrisorile de garantie.
Urmeaza sa se deburseze avansul contractual de 30%.
Pe urma se achita tot cam 30% din valoarea bumbilor pentru a incepe fabricatia.
Receptia se face la poarta fabricii pe baza buletinelor de calitate eliberate de laboratoare asiatice si se mai achita 60%.
La livrare (care se va face in doua transe) o sa mai controleze un laborator romanesc (ce a fost extrem de greu de gasit)
Pe suprafetele de piatra naturala nu se intrevad probleme, cel mult mici inconvieniente de zgomot si praf la datul gaurilor, cel mult mici denivelari ce pot fi slefuite local.
Mai greu va fi la statiile cu dale de gresie canelata dar e rezolvabil.
Bumbii vor fi made in PRC, sunt principalii producatori iar preturile occidentale sunt de trei ori mai mari.
Dezavantajul ar fi ca pana la prima livrare ar putea sa dureze 2-3 luni in conditiile situatiei globale actuale.
Eu as zice ca sunt premise optime si se simte experienta manageriala a dlui ing Stanciu de la SOMET, se vede ca a mancat metrou pe paine de o viata, la fel ca mine, mai ales ca suntem de un leat!
Treaba e deja antamata.
Principala preocupare a fost durabilitatea, nimeni nu e dispus sa puna bumbi din plastilina dupa care sa vina sa-i inlocuiasca de sapte mii de ori in perioada de garantie!!!
Mai bine o singura data dar bine si fara moarte.
Sa-i uram succes!
E cea mai buna varianta, nu blocheaza operarea metroului la capacitate, nu distruge arhitectura statiilor si nu incomodeaza calatorii ce nu au probleme de vedere, din contra!
:bere:
P.S.
In perioada nasterii proiectului m-am documentat intens privind posibilitatile de procurare pentru bumbi si stiam dinainte solutia tehnico-economica, mai ales ca am profitat de relatiile excelente cu dna chinezoaica prededinta a Asociatiei Internationale de Tunele si Constructii Subterane, ca nu ai cum sa ignori cel mai mare constructor de metrouri din lume.
Singura problema e ca la cantitati mari cu ridicata la preturi rezonabile trebuie sa ai ok de la responsabilii partidului comunist chinez, nu uita ca in pofida aparentului liberalism economia chineza e strict controlata, dirijata si planificate de organele lor de partid si de stat iar pe astia nu-i convingi decat daca ai relatii personale excelente si prezinti incredere, nu e ca la bursa din New York. Traditional Romania nu are probleme cu China, dovada afacerile profitabile cu pietroaie chinezesti ale Titanmarului dlui Videanu.
Si SOMET si-a procurat piatra din China dar pe cai propri asa ca stie care-i poteca…
:rofl:
cris_m wrote here:
Asta desi statia noua va fi inaugurata peste cel putin 1 an...

Nu vad ce ar fi rau in faptul ca se pregatesc…sau ar fi trebuit sa astepte punerea in functiune dupa care sa spuna ca i-a luat prin surprindere si nepregatiti?
Am vaga banuiala ca adaptarea semnalisticii e parte din contractul pentru noua statie.
Stie cineva cine face efectiv treaba?

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420675 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use