Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Vaslui

 

Topic: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou

23 posts, 6055 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Primăria Vaslui a lansat 2 licitații pentru:

A. Execuția unui nou depou pentru transportul public. Obiectivele investiției sunt următoarele:
• Hală reparații
• Spălătorie
• Stație carburanți
• Remiza 1
• Remiza 2
• Generator de rezervă
• Depozit pentru mașină și unelte deszăpezire
• Depozit pentru sare
• Post transformare
• Rezervă incendiu și stație pompe
• Rețele exterioare
• Drumuri și platforme
• Linie contact
• Împrejmuire
• Amenajări exterioare
• Reparații clădire existentă C5.
Bugetul alocat este în valoare de 27.235.167,50 RON, cu finanțare europeană prin POR.
Ponderea punctajului:
- 85% preț
- 15% garanție extinsă
Termene limită:
- depuneri oferte: 3 noiembrie 2021
- evaluări: 3 mai 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100128306

B. Extinderea rețelei de troleibuze din municipiu pentru realizarea a 3 trasee de troleibuz. Lucrările se vor desfășura, pentru fiecare traseu în parte:
- Traseul 1: în zona Koket (Str. Gheorghe Doja) - presupune fir contact și stâlpi, dar și iluminat public stradal și pietonal cu sistem LED
- Traseul 2: pentru asigurarea legăturii pe str. Traian, Str. Castanilor cu liceele Ștefan Procopiu, Ion Mincu și locuințele din zona Delea (până la Barajul Delea) - presupune fir contact și stâlpi, dar și iluminat public stradal și pietonul cu sistem LED;
- Traseul 3: presupune fir contact și stâlpi pe zona cuprinsă între Nodul Intermodal și Zona Industrială (DN 2F, după CFS Vaslui), dar și iluminat public stradal si pietonal cu sistem LED;
Pe lângă extinderea rețelei de troleibuz, achiziția implică și implementarea unui sistem de monitorizare inteligentă a transportului public, ce presupune:
- un sistem integrat de automate de vânzări bilete
- un sistem de monitorizare a flotei
- un sistem de informare a călătorilor în stații
Bugetul alocat este în valoare de 59.382.819,05 RON, cu finanțare europeană prin POR.
Ponderea punctajului:
- 85% preț
- 15% garanție extinsă
Termene limită:
- depuneri oferte: 9 noiembrie 2021
- evaluări: 9 mai 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100128304

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Ofertant unic pentru depou: ASCONTI VFT S.R.L., cu DREFIG VFT în calitate de terț și cu următorii subcontractanți:
- S.C. MOLDSTING S.R.L.
- ELECTROCONSTRUCȚIA ELCO VASLUI S.A.
- TERMOLUX S.R.L.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Licitația pentru extinderea rețelei de troleibuz a fost anulată. Nu a ofertat nimeni.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

A fost anulată și licitația pentru depou.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Cele două licitații au fost relansate. Pentru depou, bugetul alocat a urcat la 28.235.167,50 RON, iar pentru rețeaua de troleibuze bugetul alocat a rămas neschimbat.
Termene limită:
A) depou:
- depuneri oferte: 9 februarie 2022
- evaluări: 9 august 2022
B) rețea troleibuz:
- depuneri oferte: 16 februarie 2022
- evaluări: 16 august 2022
Link-uri E-licitație:
- depou: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133501
- rețea de troleibuze: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133503

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Clarificari depou:
Raspuns consolidat 1.pdf
Raspuns consolidat 1.pdf (1.33 MB; downloaded 108 times)

Clarificari retea:
Raspuns consolidat la solicitari clarificari I.pdf
Raspuns consolidat la solicitari clarificari I.pdf (163.09 KB; downloaded 114 times)

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Runda 2 de clarificari retea troleibuze:
Raspuns consolidat 2 la solicitarile de clarificari.pdf
Raspuns consolidat 2 la solicitarile de clarificari.pdf (1.54 MB; downloaded 145 times)

Anexe:
Retete norme de deviz.pdf
Retete norme de deviz.pdf (4.33 MB; downloaded 126 times)
Planse revizuite E 1.82_E 1.83.pdf
Planse revizuite E 1.82_E 1.83.pdf (379.29 KB; downloaded 132 times)
Fise tehnice revizuite.pdf
Fise tehnice revizuite.pdf (1.54 MB; downloaded 93 times)

Runda 3 de clarificari retea troleibuze:
Raspuns consolidat la solicitari clarificari 3.pdf
Raspuns consolidat la solicitari clarificari 3.pdf (1.55 MB; downloaded 110 times)

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Licitația pentru depou a fost anulată din lipsă de ofertanți.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Pentru rețeaua de troleibuze, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 10 martie.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Licitatia pentru depou a fost relansata. Bugetul a ramas neschimbat.
Termene limita:
- depuneri oferte: 14 aprilie
- evaluari: 14 octombrie
Link E-licitatie: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100137780

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Licitația pentru rețea a fost anulată din lipsă de ofertanți.

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Ofertant unic pentru depou: Asocierea DEMO-IDIL CONSTRUCT S.R.L. - CIPSOR CONSTRUCT S.R.L., cu următorii subcontractanți:
- TEHNOCLIMA S.R.L.
- POWER SAFETY MULTIMEDIA
- ECOLOPTIM S.R.L.
- MONTICOR INDUSTRIES SA
- DANIEL M AUTOMATIZARI ELECTRICE S.R.L.
- NITURO IND
- INEL

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou PTMZ

Pe modelul Botoșaniului, se pare că la Vaslui s-a adus în discuție renunțarea la proiectul de extindere a rețelei pentru că trebuie să se împrumute. Din fericire, în ciuda acestui împrumut, consilierii locali au decis să continue proiectul:
DECIZIE GREA… Consiliul Local Vaslui se pregătește să facă un împrumut. Are nevoie de 56 de milioane lei pentru a putea continua proiectul integrat de modernizare a transportului public local. Lucrurile s-au complicat ca urmare a actualizării devizului general la noile prețuri de pe piață, dar și pentru că, între timp, au apărut cheltuieli suplimentare. Dacă inițial stațiile de transformare au fost gândite ca niște module simple, care să conțină echipament de transformare și sisteme de protecție clasice, după achiziționarea troleibuzelor, s-a constat că au echipamente superioare de comunicație și protecție, iar pentru integrarea lor sunt necesare sisteme suplimentare în stația de transformare. Pentru că valoarea împrumutului este foarte mare, consilierii locali au luat în calcul și varianta renunțării la proiect, chiar dacă asta însemna returnarea banilor atrași din fonduri europene și cheltuiți pe documentații, autobuze hibrid și troleibuzele care urmează să ajungă în municipiu. Lucrurile nu sunt, însă, deloc simple, pentru că renunțare la un astfel de proiect aduce repercusiuni și pentru viitoarele proiecte cu finanțare europeană. “Oprirea proiectului înseamnă pierderea banilor care sunt în acest proiect integrat, adică returnarea către Comisia Europeană a tuturor banilor atrași în acest proiect. Dar vă rog să rețineți, cel mai important lucru este următorul: nefinalizarea unui proiect va pune o bilă neagră autorității locale Vaslui pe orice ghid. Vom fi depunctați la orice analiză care va urma. Este o chestiune foarte delicată”, a explicat primarul Vasile Pavăl în cadrul unei ședințe extraordinare de Consiliu Local. Într-un final, consilierii locali au hotărât în unanimitate să meargă mai departe cu proiectul, chiar dacă asta va însemna să facă un împrumut de 56 milioane de lei.

Consilierii locali s-au reunit într-o ședință extraordinară pentru a lua o decizie importantă cu privire la soarta transportului public local. Este vorba despre proiectul de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători, care conține trei componente: “Proiect de achiziționare vehicule de transport de călători ecologice”, “Implementarea sistemului de monitorizare inteligentă a transportului public integrat din municipiul Vaslui” și “Proiect de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători”. Pe parcursul implementării întregului proiect (n.r. care cuprinde toate cele trei componente) a fost lansată licitația de lucrări de două ori, termenul limită de depunere a ofertelor fiind pe 09.11.2021 pentru prima licitație și 10.03. 2022 pentru a doua licitație, însă nu s-a prezentat niciun ofertant. Urmare a acestui fapt, s-a inițiat o prospectare a pieței materialelor de construcții, iar rezultatul a arătat creșteri substanțiale atât la materialele de construcții, cât și la echipamentele prevăzute în proiect. “În acest context, UAT Municipiul Vaslui a solicitat proiectantului să actualizeze prețurile pentru articolele de deviz și, ulterior acestui demers, în perioada imediat următoare să fie reluată procedura de lansare a achiziției pentru execuția lucrărilor. (…) În urma actualizării prețurilor de către proiectant în luna iunie 2022 a rezultat o valoare totală a devizului general de lucrări de 130.362.638 lei, TVA inclus, față de valoarea de 74.762.492 lei, TVA inclus, în devizul general de lucrări din luna iulie 2021”, se explică în referatul anexat unui proiect de hotărâre.

Contribuția municipiului Vaslui a crescut de la 20 milioane de lei la 85 milioane lei
Consilierul Valentin Dragomir a subliniat un lucru important: contribuția municipiul Vaslui la acest proiect de modernizare a transportului a crescut de patru ori în decurs de trei ani. Acesta i-a întrebat pe reprezentanții firmei de consultanță dacă se mai pot face modificări la proiect, pentru a se mai economisi puțin, și ce riscuri ar fi, dacă s-a proiectul nu va fi finalizat: “Cu toții ne dorim un transport civilizat, “verde”, în municipiul Vaslui. Este necesar. Transport “verde” înseamnă și transport cu troleul, și transport cu tramvaiul, și transportu cu autobuze electrice sau microbuze electrice… Problema este că sunt trei proiecte legate de transportul în comun: un proiect vizează extinderea rețelei de troleu, un proiect vizează depoul, iar al treilea proiect presupune reabilitarea stației de redresare. Dacă inițial toate aceste proiecte presupuneau o contribuție a UAT-ului de 20 milioane lei, în momentul de față s-a ajuns la 85 milioane lei. Sigur, nimeni nu pune la îndoială creșterea prețurilor la materiale, mâna de lucru etc. Dar trebuie să vorbim de această sumă, o sumă aproape cât bugetul municipiului Vaslui în urmă cu zece ani. Am două întrebări pentru firma de consultanță: există posibilitatea de modificarea a proiectului de extindere a rețelei de troleibuze? Haideți să facem în așa fel încât să meargă pe rețeaua existentă, să reabilităm stația de redresare, să facem depoul, iar pentru celelalte rute să folosim fie microbuze electrice, fie autobuze electrice sau hibride. Să ne spună consultantul ce presupune acest lucru, fiindcă trebuie să ținem cont de factorii obiectivi care au apărut din 2019 până în prezent, mă refer la pandemie și la creșterea prețurilor. A doua întrebare: ce factori de risc există în momentul de față cu acest proiect, dacă nu apare niciun constructor la următoarea licitație? Proiectul trebuie finalizat până la finalul anului 2023. Ce se poate întâmpla? Dăm Uniunii Europene banii înapoi pe care i-am folosit sau îi vom folosi?”, a întrebat consilierul Valentin Dragomir.

“Municipiul Vaslui s-a angajat să implementeze toate măsurile necesare în vederea atingerii obiectivelor proiectului”

Reprezentantul firmei de consultanță a explicat că nu se pot face modificări majore, pentru că este un proiect integrat, care curprinde trei proiecte mai mici considerate obiective pentru proiectul mare: “Referitor la întrebarea dacă putem renunța la partea de extindere, nu se poate pentru că, după cum bine știți, este un proiect de extindere a rutelor, traseelor, stațiilor de transport public. Este un proiect integrat din trei componente pe care trebuie să le luăm ca și obiective, iar în contractul de finanțare, municipiul Vaslui s-a angajat să implementeze toate măsurile necesare în vederea atingerii obiectivelor, rezultatelor proiectului. Vă aduc aminte faptul că acest proiect, chiar dacă municipiul Vaslui a avut o oportunitate în fața celorlalte municipii, fiind municipiu reședință de județ, nu a concurat cu celelalte municipii, am avut o grilă de evaluare care curpindea mai mulți indicatori pentru care a fost punctat. Printre acești indicatori, se numără și indicatorii G, care nu pot fi atinși decât în baza unui transport public ecologic, sunt indicatori fizici pe care noi trebuie să-i indeplinim. Autobuzele au fost achiziționate, urmează troleibuzele… Dumneavoastră spuneți să meargă pe traseele vechi, care au fost practic modernizate în vechea programare, tot prin fonduri europene. Transportul public cu troleibuze a fost justificat să meargă pe traseul de extindere. Dacă ne întrebați de ce nu am pus autobuzele să meargă pe traseul existent, nu se poate, pentru că noi eram în perioada de monitorizare și durabilitate a proiectului existent pe vechiul program. Referitor la cea de-a doua întrebare, banii care au fost atrași prin cererea de rambursare pentru achiziționarea autobuzelor și a troleibuzelor care vor sosi, vor trebui înapoiați dacă nu pot fi atinși ca indicatori per total proiect. După cum vă spuneam, este un proiect integrat, așa a fost prins și în cadrul strategiei planului de mobilitate, și așa a fost aprobat și de către minister, respectiv Comisia Europeană”, a explicat reprezentantul firmei de consultanță. De asemenea, acesta a mai explicat că este posibil ca termenul limită de finalizare a proiectului (decembrie 2023) să fie prelungit cu un an de zile, Comisia Europeană aflându-se deja în discuții pe seama acestui subiect cu mai multe țări.

Consilierul Sorin Radu: “cât ne costă dacă renunțăm acum la proiect?”
Consilierul Sorin Radu, totodată președinte de ședință, a adus în discuție și varianta renunțării la proiect: “Dacă tragem linie, ce pierdem? Cât ne costă dacă renunțăm? Costul cu autobuze și troleibuze este cel mai mare, dar nu este singurul, pentru că mai sunt și costuri cu consultanța, cu proiectarea… Când decizi pe sume atât de mari, trebuie să ai toate informațiile. Nu vrea nimeni tragă linie, domnul Dragomir a pus o întrebare foarte bună: care sunt riscurile? Haideți să vedem!”. În discuție a intervenit și primarul, care a subliniat că, dincolo de toate costurile, mai este un risc mare: “oprirea proiectului înseamnă pierderea banilor care sunt în acest proiect integrat, adică returnarea către Comisia Europeană a tuturor banilor atrași pentru documentație, achiziționarea celor opt autobuze hibride și achiziția troleelor, care nu au ajuns, dar sunt contractate, până în luna decembrie trebuie să ajungă. Toate aceste costuri ajung la aproximativ 20 milioane lei, practic îi pierdem și stopăm proiectul. Dar vă rog să rețineți, cel mai important lucru este următorul: nefinalizarea unui proiect va pune o bilă neagră autorității locale Vaslui pe orice ghid. Vom fi depunctați la orice analiză care va urma. Este o chestiune foarte delicată”. Directorul economic a explicat, apoi, că “până acum pe acest proiect s-au făcut plăți de 15 milioane de lei, iar pentru cele zece troleibuze va urma o plată de aproximativ 21 milioane lei”.

Viceprimarul Mîndru, supărat pe firma de consultanță: “aveți rolul de a ne ajuta să luăm cea mai bună decizie, dar nu ne-ați expus o variantă”
Viceprimarul Cătălin Mîndru i-a luat la întrebări pe reprezentanții firmei de consultanță: “accentuez rolul foarte important pe care îl aveți dumneavoastră, firma de consultanță, în a ne ajuta să luăm decizia corectă. De aceea sunteți consultanți. Este aici, în memoriul justificativ întocmit de dumneavoastră, un lucru important referitor la mijloacele de transport care vor fi achiziționate și nu vor putea funcționa în situația în care investițiile din acest proiect nu se vor realiza. Considerați că este corectă această afirmație? Să spunem că punem stop proiectului acum și returnăm banii, cei 35-40 milioane, aceste mijloace de transport ecologic, deja achiziționate, nu vor mai putea funcționa în municipiul Vaslui?”, a întrebat viceprimarul Mîndru. În replică, reprezentantul firmei de consultanță a explicat: “noi ne refeream la partea de complementaritate a acestui proiect, este complementar și cu depoul, și cu partea de e-ticketing, pentru că acest soft care se va achiziționa va fi montat pe troleibuze, autobuze, ca ulterior să poată funcționa. Noi ne referim la un proiect integrat, nu știu cum s-ar putea scoate din context partea aceasta…”.

“Măi, fraților, dacă oprim acum proiectul, dăm banii înapoi”
Nemulțumit de răspunsul primit din partea consultantului, viceprimarul a insistat să clarifice lucrurile: “Spuneam că aveți rolul de a ne ajuta să luăm cea mai bună decizie, însă una dintre variantele pe care le avem pe masă a fost expusă de președintele de ședință și nu de dumneavoastră. Mă refer la varianta de a renunța în acest moment la proiect. Este o variantă greu de luat, dar este o variantă. Nu ne-ați pus-o pe masă. Așteptările din partea dumneavoastră sunt de a ne da toate detaliile pentru a putea lua o decizie în cunoștință de cauză. Acum spuneți că vă refereați la altceva, dar eu când citesc ce am spus mai devreme, asta înțeleg, că dacă am cumpărat aceste mijloace de transport ecologic, nu le mai putem folosi în municipiul Vaslui, dacă se oprește proiectul. Nu este așa. Dacă se oprește în acest moment proiectul, rămânem cu mijloacele achiziționate și le putem folosi după ce dăm banii înapoi. În momentul în care avem pe masă toate variantele și le discutăm pe toate, decizia este mult mai ușor de luat. În momentul în care a intervenit președintele de ședință și a spus «măi, fraților, dacă oprim acum proiectul, dăm banii înapoi», abia atunci a devenit mult mai ușor de a lua decizia cealaltă, cea de a continua cu acest proiect. Dar asta trebuia să o facă consultanții, nu președintele de ședință”, a concluzionat viceprimarul Mîndru. După dezbateri, consilierii locali au hotărât în unanimitate să meargă mai departe cu proiectul, chiar dacă asta va însemna să facă un împrumut de 56 milioane de lei.

Sursa: Vremea Nouă

 


Re: Extinderea rețelei de troleibuze din Vaslui și construcție depou nou fl82

Conform celor mentionate pe site-ul oficial de achizitii publice SEAP- E licitatie:

-La data de 8 octombrie 2022 a fost atribuit contractul pentru "achizitionare lucrari de constructie aferente proiectului "proiect de realizare depou pentru transportul public".  Amplasamentul a fost predat firmei care a castigat licitatia.

-La data de 9 octombrie 2022 a fost atribuit contractul pentru "achizitionare lucrari de constructie aferente proiectului "proiect de extindere a rutelor, traseelor si statiilor pentru transportul public de calatori".

-La data de 29 decembrie 2022 a fost atribuit contractul pentru "servicii de asistenta tehnica- dirigentie de santier- pentru obiectivul de investitii "proiect de extindere a rutelor, traseelor si statiilor pentru transport public de calatori".

Asadar in primavara acestui an ar putea incepe (cand vremea va permite) lucrarile efective la aceste obiective!

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Vaslui  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420709 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use