Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Botoșani

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

82 posts, 35608 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective andreiiul

Licitatia ministerului pt achizitie tramvaie implica si costuri din partea autoritatii locale?
Din ce inteleg eu, primaria nu are bani pt modernizarea infrastructurii (cu fonduri europene pe care vor sa le acceseze)

Presimt ca vor licitatia pt tramvaie va merge mai departe, le vor livra si vad 2 variante:
1. merg cu tramvaiele pe infrastructura existenta pana crapa vehiculele (destul de repede probabil) si defectele nu sunt acoperite de garantie (nu e vina producatorului ca tu folosesti o infrastructura necorespunzatoare)
2. se livreaza tramvaiele si nu le folosesc(mai ales daca nu ai conditie obligatorie in contractul de finantare) pana expira termenul de amortizare/implementare proiect si apoi le vand/transfer catre cine le poate utiliza.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Da, implică, dar se vorbește de o sumă mică, aproximativ 1,5 milioane de lei (valorile sunt cu tot cu TVA, din câte îmi dau seama):
Valoarea totală a proiectului de achiziție a tramvaielor este de 86.863.840 lei, din care cota de cofinanțare pe care o va suporta municipiul Botoșani este de numai 1.557.276 lei.

Sursa: Știri Botoșani

 


Re: Știri, noutăți, perspective punmeister

1. merg cu tramvaiele pe infrastructura existenta pana crapa vehiculele (destul de repede probabil) si defectele nu sunt acoperite de garantie (nu e vina producatorului ca tu folosesti o infrastructura necorespunzatoare)


In cazul acesta o sa le bata OLAF la usa, si o sa ceara banii inapoi.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Mi-a scăpat din vedere un articol din septembrie despre procedura de negociere directă a primăriei pentru reabilitarea liniei:
Comisia constituită la nivelul primăriei încă analizează ofertele firmelor interesate să reabiliteze infrastructura de transport cu tramvaiul. Chiar dacă primarul Cosmin Andrei anunţase că până la finele lunii august va face un anunţ în privinţa acestui proiect important, acest lucru nu s-a întâmplat. „Încă se fac evaluări, nu am un răspuns din partea colegilor”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Ofertele au fost deschise pe 27 iulie
Pe 27 iulie a fost termenul limită de depunere a ofertelor vizând contractele pentru execuția lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport cu tramvaiul. Au depus oferte două asocieri de firme, respectiv Alstom Transport  – Electroalfa Internaţional şi Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com.

Pentru Lotul 1 din cadrul proiectului „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, estimat la suma de 74.533.384,23 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 108.967.635,65 de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 106.687.945,26 de lei fără TVA.

Pentru Lotul 2 din cadrul proiectului „Reabilitare cale de rulare traseu 102”, estimat la suma de  73.419.607,16 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 125.131.260,95  de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 108.568.386,01 de lei fără TVA.

Ofertele firmelor depăşesc fondurile de care dispune primăria
Ofertele depuse de firme depășesc valoarea estimată a proiectului, pe ambele loturi. Conform contractului de finanţare europeană, municipalitatea dispune de o sumă totală de 147.952.991,38 de lei.

Practic, pentru continuare acestui proiect, municipalitatea ar mai avea nevoie de 60 de milioane de lei.

„Sumele ofertate sunt între 30 şi 40% peste finanţarea europeană. Reprezentanţii firmelor au motivat că nici aceste sume ofertate nu ajung, dată fiind creşterea preţurilor materialelor de construcţie. Aceasta este o problemă la nivel naţional. Este posibil ca noi să încheiem contractele şi după aceea Guvernul României să reglementeze situaţia. E o loterie şi aici. Normal, conform legislaţiei, noi putem negocia, dar până la un 15% peste această valoare. Dacă depăşim 15% înseamnă să abandonăm totul şi reluăm procedura”, a precizat un oficial din primăria Botoşani.

Proiectul „Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul” este finantat prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Pentru conducerea primăriei, pe lângă sumele mari ofertate de cele două asocieri de firme, o altă problemă este şi aceea că se lucrează sub presiunea timpului. Lucrările trebuie finalizate până pe 31 decembrie 2023. Dacă nu respectă acest termen, municipalitatea pierde finanţarea europeană.

„Valoarea cofinanţării este fabuloasă”
Datele arată că valoarea lucrărilor de reabilitare a traseului 101 este de 93.298,149 de lei, contribuţia locală fiind de 1.938.126 de lei. Pe traseul 102, valoarea este de 93.094.525 de lei, iar contribuţia locală de 1.949.193 de lei. Aceste valori sunt din cererea pentru finanţarea europeană, în preţuri la nivelul anului 2017.

În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală, suma rezultată din diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul anului 2021. Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp. La jumătatea lunii august, Cosmin Andrei nu a exclus posibilitatea de a se renunţa la acest proiect. „Există riscul să primim o ofertă financiară mult prea mare și să luăm decizia să renunțăm la acest contract de finanțare. Valoarea cofinanțării este fabuloasă, discutăm de 60 de milioane de lei, la o finanțare europeană de 180 de milioane de lei, iar dorința botoșănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace, în afara celor pe care le-am avut până acum și pentru care am primit finanțare europeană, adică transport public cu tramvaiul”, declara atunci Cosmin Andrei.

Foarte mulţi botoşăneni sunt de părere că edilii ar trebui să renunţe la transportul cu tramvaiul şi susţin transportul cu autobuze, inclusiv cu cele electrice. Cei care nu se declară de acord cu acest proiect susţin că demararea lucrărilor ar genera un haos şi mai mare pe străzi, în condiţiile în care şi la această dată se circulă bară la bară pe străzile principale ale municipiului.

Sursa: Monitorul de Botoșani

 


Re: Știri, noutăți, perspective Axel

DCNEWS.RO

Botoșaniul rămâne FĂRĂ TRAMVAIE. Primarul scoate șinele

Primarul Botoşaniului, Cosmin Andrei, şi-a manifestat, miercuri, intenţia de a renunţa la sistemul de transport public cu tramvaiele în municipiul reşedinţă de judeţ, transmite Agerpres. Edilul a declarat, într-o conferinţă de presă, că şinele de tramvai ar urma să fie scoase, iar acest mijloc de transport va înlocuit cu autobuze electrice.

Contract pentru reabilitarea șinelor de tramvai de 180 de milioane de lei
Măsura este una surprinzătoare, în contextul în care Primăria municipiului Botoşani a semnat un contract de finanţare în valoare de 180 de milioane de lei pentru reabilitarea căii de rulare a tramvaielor.

Edilul municipiului Botoşani susţine că există o mare probabilitate de a renunţa la acest proiect european, ca urmare a faptului că administraţia locală nu dispune de suma de 67 de milioane de lei necesară cofinanţării investiţiei.

"Astăzi avem nevoie în municipiul Botoşani de 67,3 de milioane de lei ca să ducem la bun sfârşit acest proiect. Şi, iată, vin în faţa dumneavoastră cu o rugăminte, să ne ajutaţi în efectuarea unei consultări publice în care să întrebăm cetăţenii dacă îşi mai doresc tramvaie în municipiul Botoşani în aceste condiţii, cu o contribuţie a municipiului Botoşani de 67 de milioane de lei, sau dacă renunţăm la acest proiect şi aşteptăm următorul exerciţiu financiar unde vom fi eligibili pentru schimbarea transportului public şi achiziţia de autobuze electrice. Această sumă consistentă presupune obligatoriu contractarea unui împrumut. Nu vedem niciun orizont optimist prin suplimentarea sumelor de la ADR Nord-Est sau printr-un sprijin al Guvernului", a afirmat Cosmin Andrei.

Tramvaiele sunt prea scumpe
Primarul susţine că suma necesară cofinanţării proiectului de modernizare a căii de rulare a tramvaielor este de trei ori mai mare decât bugetul anual de investiţii al municipiului Botoşani.

El precizează că există, de asemenea, riscul ca implementarea proiectului european să nu se înscrie în termenul limită de 31 decembrie 2023, iar municipalitatea ar putea fi nevoită să returneze toate sumele cheltuite până la momentul respectiv. Potrivit primarului, decizia finală va fi adoptată după consultarea populaţiei.





https://www.dcnews.ro/botosaniul-ramane- ... b-yc9NSQ

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://www.monitorulbt.ro/local/2021/10 ... ietatii/

https://newsmoldova.ro/featured/o-noua-a ... utobuze/
FEATUREDO nouă ACHIZIȚIE marca ELTRANS! Directorul IVĂNESCU mai vrea 3 autobuze
autorDaniel Ionutpublicat la ora 4:30 am, joi, 12 noiembrie 2020
SHARETWEETCOMMENT
ELTRANS S.A,  gestionează transportul public de persoane din Botoșani. Directorul general este Victor IVĂNESCU, care administrează activitatea ELTRANS încă din anul 2014.

De la începutul anului, ELTRANS a demarat procedurile necesare pentru a aduce la Botoșani 9 autobuze Isuzu Citibus, care au înlocuit vechile tramvaie.

Cele 9 tramvaie sunt achiziționate în leasing operațional. Astfel, botoșănenii plătesc 9.842.878,32 RON timp de 5 ani, pentru CHIRIA noilor autobuzelor. După 5 ani de zile, autobuzele vor fi returnate.

Acum, ELTRANS pregătește o nouă achiziție nejustificată din banii botoșănenilor. Încă 2-3 autobuze urmează să fie achiziționate tot prin leasing operațional.

„Nu este luată încă decizia, suntem în studiu și având în vedere unele solicitări din partea călătorilor de a mări frecvența curselor și pentru a păstra o anumită distanță în mijloacele de transport am considerat că ar trebui să mărim numărul de autobuze. Că altfel cum?!

Noi încă mai studiem acum, că vor fi două, că vor fi trei. Cu două autobuze noi credem că putem să mărim frecvența, care este acum de 12 minute și să o reducem la 8, plus călătorii vor sta mai lejer în autobuz.

Autobuzele vor fi achiziționate tot prin leasing operațional”, declară directorul societății ELTRANS, Victor IVĂNESCU.

Pentru cele 9 autobuze aflate deja în flota ELTRANS, societatea plătește 164.000 de lei lunar. Pentru încă 2 autobuze achiziționate tot în leasing operațional, ELTRANS ar trebui să mai plătească lunar încă aproximativ 36.000 de lei.


Daca societatea se dizolva, ce se intampla cu cele 9 autobuze aflate in leasing?
Iar in 2024 autobuzele vor trebui returnate. Si Botosani nu-si permite sa cumpere ceva nou, precum autobuze electrice care ar putea fi cumparate cu fonduri UE poate prin 2027...

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

2025, nu 2024. Contractul a fost semnat in 2020 pe o perioada de 5 ani. Iar autobuzele pot fi pastrate daca sunt achitate conform unor conditii stabilite.
Cat despre dizolvare, banuiesc ca autobuzele s-ar intoarce la Anadolu, daca nu se reuseste din punct de vedere legal infiintarea unei noi companii care sa preia atributiile si tot ceea ce a organizat Eltrans.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

http://www.banulbotosanean.ro/stiri-loca ... XN-ZKixU

PRIMARUL ANDREI, HAOS TOTAL: ”NU RENUNȚĂM LA TRAMVAI… PE PRIMĂVERII SCOATEM DALELE ANUL VIITOR… VOM DEPUNE UN NOU PROIECT PENTRU TRAMVAIE”

Prezent într-o emisiune la Tele M, primarul Cosmin Andrei a făcut mai multe anunțuri cu privire la proiectul de modernizare a liniilor de tramvaie din municipiul Botoșani de peste 40 milioane euro care este aproape de a fi abandonat.

Priamarul Andrei nu a avut curaj să spună clar că renunță la proiect: ”Nu renunțăm, aștept finalizarea licitației, dar avem nevoie de prea mulți bani”.

În schimb a anunțat că anul viitor vor fi scoase dalele de tramvai de pe strada Primăverii și vor fi dezafectate stațiile de călători de lângă acestea.

”Pe Primăverii scoatem dalele anul viitor… nu costă mult”, a declarat primarul Andrei.

Acesta a precizat că municipalitatea are nevoie de 60 milioane lei credit pentru a acoperi costurile suplimentare cauzate de scumpirea materialelor de construcții, în special oțelul și cuprul, iar pe lângă acest credit ar mai fi nevoie de unul de 20 milioane lei pentru finalizarea lucrările la Teatrul Mihai Eminescu.

”Nu pot împrumuta Primăria și să nu mai facem altceva în oraș în afară de tramvaie”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Bomba a venit în momentul în care primarul a anunțat că alternativa la renunțarea la proiectul de 40 milioane euro fonduri europene o reprezintă inclusiv depunerea unui nou proiect pe fonduri europene pentru …TRAMVAIE.

”Avem posibilitatea pe POR(programul operațional regional) să cumpărăm autobuze electrice, există în ghiduri trecută această posibilitate, acolo unde vom contribui cu 2%. Dar vom putea depune un nou proiect pentru tramvaie, care să acopere toate costurile proiectului, îl vom depune. Noi avem contractul de finanțare semnat în continuare”, a precizat Andrei.

Dacă Primăria Botoșani renunță la proiectul de 40 milioane euro pentru modernizarea liniilor de tramvaie, înseamnă că toți banii care s-au cheltuit în ultimii 6-7 ani pentru toate studiile și avizele au fost consumați de pomană. Apoi, primarul a anunțat că va scoate dalele de tramvai și va repara strada Primăverii cu bani din bugetul local, iar apoi că ar putea depune proiect pentru autobuze electrice, dar asta înseamnă luarea de la zero cu toate actele, la fel ca pentru proiectul de modernizare a liniilor de tramvai, doar că de axeastă dată pentru autobuze electrice, iar asta ar însemna noi bani din bugetul local cheltuiți în acest sens.

Primele studii pentru modernizarea liniilor de tramvai au fost făcute când primar era Ovidiu Portariuc, iar contractul de finanțare a a fost semnat când primar era Cătălin Flutur, în ultimul an de mandat, în timp ce licitația a fost făcută de primarul Cosmin Andrei, asta ca să putem percepe ce înseamnă ca timp reluarea procedurii pentru documentația necesară pentru autobuze electrice.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Blocajul cu care se confruntă municipalitatea botoşăneană în privinţa proiectului vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul a fost adus la cunoştinţa ministrului Dezvoltării, Cseke Attila. Municipalitatea dispune de o finanţare europeană de 180 de milioane de lei, dar, date fiind scumpirile la materialele de construcţie, partea de cofinanţare locală se ridică la 60 de milioane de lei. Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării a primit undă verde de la municipalitate să organizeze licitaţie pentru achiziţionarea de nouă tramvaie noi. În condiţiile în care proiectul pentru reabilitarea infrastructurii de transport nu va mai fi implementat, cel mai probabil, tramvaiele noi vor fi repartizate altor primării din ţară.

„Am discutat despre acest subiect şi trebuie să găsim o soluție tehnică pentru că pe fonduri europene sunt câteva proceduri care diferă față de accesarea fondurilor naționale. Și aceste chestiuni tehnice, am convenit cu domnul primar al municipiului Botoșani, că le facem în cea mai scurtă perioadă posibilă, inclusiv dacă trebuie la București, săptămâna viitoare pentru a găsi aceste soluții. Înțeleg situația în care este municipiul Botoșani, credeți-mă că înțeleg această situație, trebuie să-i găsim o soluție care, și din punct de vedere tehnic, de specialitate, acordă o finalitate care să fie avantajoasă și pozitivă pentru toate părțile”, a declarat ministrul Cseke Attila.

“Chestiunea este tehnică”
Dincolo de confinanţarea substanţială, imposibil de alocat de la bugetul local o altă problemă este legată şi de timpul de implementare. Practic, proiectul trebuie să se încheie pe 31 decembrie 2023, termen imposibil de respectat, dat fiind faptul că sunt necesare câteva luni pentru o nouă licitaţie şi pentru realizarea proiectului tehnic. Practic, ar rămâne sub un an pentru derularea lucrărilor.

„Cred că nevoia nu o contestă nimeni, adică această nevoie de a avea tramvaie moderne, respectiv linii de tramvai care permit acestor mijloace de transport moderne să circule. Şi atunci, astăzi nu v-aș da un răspuns tranșant pentru că trebuie să găsim această soluție tehnică, astfel încât acest proiect să poată fi finalizat cu o procedură care să nu creeze probleme municipiului Botoșani, dar, evident, și din punct de vedere al finanțatorului pe fonduri europene, să poată fi închis. Chestiunea este tehnică, să știți, nu este o chestiune de abordare administrativă”, a concluzionat ministrul.

Sursa: Monitorul de Botoșani

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Proiectul de modernizare a transportului public local cu tramvaie, finanțat din fonduri europene, mai poate spera la o singură șansă de salvare înainte de a fi îngropat definitiv de actuala administrație politică a Primăriei municipiului Botoșani.

Primarul Cosmin Andrei a anunțat că a purtat discuții și chiar a transmis o adresă oficială din partea Primăriei Botoșani către Guvern pentru a primi sprijin în derularea acestui proiect de investiții.

”Am transmis Guvernului, ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Dezvoltării că nu putem suporta costurile majorate ale proiectului și nu mai avem nici timpul necesar derulării lui și așteptăm să vedem ce sprijin vom primi de la nivel central”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Dacă municipiul Botoșani va primi sprijin financiar pentru a acoperi costurile suplimentare ale proiectului de modernizare a transportului cu tramvaiele și dacă va putea implementa proiectul și după decembrie 2023 fără să ramburseze fondurile europene alocate, se va putea relua licitația pentru stabilirea firmei sau firmelor care să implementeze proiectul.

Totodată, licitația pentru achiziția a 9 tramvaie noi pentru municipiul Botoșani este în curs de derulare la Ministerul Dezvoltării.

Sursa: Banul botoșănean

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

http://www.banulbotosanean.ro/stiri-loca ... in-2026/

Primarul Cosmin Andrei a anunțat că municipalitatea va depune un proiect pentru achiziția a 10 autobuze electrice cu finanțare prin PNRR.

Acestea ar urma să înlocuiască actualele autobuze diesel folosite de Eltrans și care sunt închiriate.

La începutul lunii aprilie vor fi lansate ghidurile de finanțare prin PNRR.

”10 autobuze electrice pe care dorim să le transmitem celor de la Eltrans pentru a înlocui actualele autobuze, până la realizarea unei infrastructuri pentru tramvaie. Nu vreau să împrumut municipalitatea pentru acest proiect (n.r. modernizarea liniilor de tramvai). Prin PNRR finanțarea este de 100%. Termenul este până în 2026 pentru realizarea proiectului, se vor mișca mult mai repede pentru că nu vor fi aceleași rigori birocratice”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Acesta a precizat că Primăria Botoșani va depune prin PNRR și proiecte pentru piste de biciclete, reabilitatea unor imobile și construirea unui bloc pentru tineri.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Alex Mariciuc

Deci
La ce să achiziționeze autobuze electrice? Mi se pare mie sau le va casa cele 9 autobuze Isuzu?

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective TPB

Nu le vor casa pentru că sunt închiriate.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Nu sunt închiriate, ci luate prin leasing. Adică Eltrans poate plăti toate tranșele și să își însușească în mod complet autobuzele (cum a făcut Brașov cu NeoCity) sau se poate opri cu plata la un moment dat și să le returneze la Anadolu.

Nu are niciun rost să casezi niște autobuze cu doar câțiva ani vechime.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Botoșani  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use