Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

673 posts, 227590 views
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective orex

Grindeanu se plânge că firmele care construiesc autostrăzi și căi ferate șantajează Ministerul / Antreprenorii cer CNAIR un miliard de euro doar pentru claim-uri. Ce i-a lipsit PSD -ului pentru modificarea legislației
Companiile care construiesc autostrăzi și căi ferate ,,șantajează” Ministerul Transporturilor pentru că rezilierea contractelor foarte întârziate sau blocate este dificilă din cauza legislației și a termenelor lungi din justiție, susține ministrul Sorin Grindeanu. Într-un interviu la DCNews, Grindeanu s-a plâns de cadrul legislativ ,,stufos” și de mecanismul procedurilor de achiziție, de la licitație și până la finalizarea contestațiilor care nu favorizează beneficiarul, adică Statul, deși nimic nu a împiedicat PSD să modifice Legea Achizițiilor Publice. De fapt, cea mai importantă modificare a fost chiar anul trecut, dar în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, o Ordonanță de Urgență care permite acum semnarea contractelor după pronunțarea Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, fără a mai aștepta decizia în justiție.

Grindeanu a dat și un exemplu, anunțând că valoarea plăților suplimentare (claim-uri) pe care le solicită constructorii Companiei de Drumuri (CNAIR) este de un miliard de euro : ,,Cadrul legislativ, legislația este atât de stufoasă…și duce Statul, în cazul meu, Ministerul Transporturilor…poate e cuvântul prea dur, dar nu mă feresc : suntem șantajați. Este un mecanism extrem de greoi și este una din cauzele care au dus la lipsa infrastructurii de transport, dar mai e ceva. A câștigat o firmă, care începe o autostradă sau un contract la CFR, statul este într-o poziție ușor șantajabilă și ai niște termene și clauze, când îl urmărești, nu se înscrie în termene. De cele mai multe ori se merge pe faptul că, dacă s-ar rezilia acel contract datorită (sic !) nerespectării termenelor, statul român evită să facă acest lucru ( n.r rezilierea) pentru că o luăm de la capăt, 3-4 ani cu licitații. Statul Român este slab în acest moment pe achiziții publice. Acest lucru trebuie să se schimbe, constructorii cer acum claim-uri de la CNAIR de un miliard de euro” – a precizat Grindeanu.

Una dintre cele mai mari despăgubiri deja decise în instanță ( Curtea de Arbitraj de la Paris) este de aproape 250 de milioane de lei după rezilierea abuzivă a contractului pentru Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj Deva.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Memorandum cu Bulgaria: Bulgaria vrea să construiască 5 poduri noi peste Dunăre
Despre poduri noi la Bechet, Zimnicea, Turnu Măgurele și Călărași se discută cu partea bulgară de aproape 10 ani, încă de la inaugurarea podului de la Calafat – Vidin, construit de partea bulgară, după cum Economedia a scris aici.
„Podul Prieteniei” Giurgiu – Ruse este situat pe ruta principală spre destinațiile turistice din Bulgaria, Grecia și Turcia, de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1.000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră.
(...)Grindeanu a punctat că prioritatea ar fi pentru un pod nou la Giurgiu Ruse (...). Autoritățile bulgare au reafirmat că doresc construirea unor poduri noi peste Dunăre, motiv pentru care am propus ca proiectul unui nou pod la Giurgiu-Ruse să fie cel asupra căruia să ne concentrăm într-o prima fază.  (...)”.
Un dezvoltator de infrastructură din Bulgaria care susţine realizarea unei autostrăzi de la Sud la Nord, de la Marea Egee la Marea Baltică, a publicat anul trecut şi o simulare video pentru noul pod de la Giurgiu – Ruse, mai ales că Ministerul Transporturilor din Bulgaria derulează proiectul unei autostrăzi între Veliko Târnovo şi Ruse – Giurgiu, de aproximativ 75 km.

 


Re: Știri, noutăți, perspective andrei11

Hal de reportaj !
...de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1.000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră.
Pe oră,  pe luna de pe cer, pe anul astronomic jupiterian, pe ce ? Cum aud / citesc  formularea aia tâmpită <<  Acul kilometrajului  a rămas blocat la ... >>  Poate a vitezometrului, în orice caz nu a kilometrajului !

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Fix cum auzi de cele mai multe ori...”La testarea cu aparatul etilotest, rezultatul a fost NEGATIV”! Poate-mi spui si mie ce sa imbuc ca rezultatul sa fie -0,58 mg/litru alcool pur în aerul expirat. :rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Ministerul Transporturilor reduce lățimea benzilor de circulație de pe Drumurile Naționale, pentru a permite reconfigurarea șoselelor după modelul 2+1 de pe DN 2 /E 85 (Ordin de Ministru)
Ministerul Transporturilor va reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe Drumuri Naționale, măsura urmând să permită creșterea siguranței rutiere prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni. Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru, normele tehnice fiind aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri încă din 2020. Totodată, ministerul de resort susține că, prin îngustarea benzilor de circulație, „se reduce viteza” și scade riscul de accidente.

Cum funcționează sistemul pilot 2+1 de pe DN 2 București – Suceava (Drumul Morții)
Cel mai mare avantaj al proiectului pentru reducerea lățimii benzii de circulație este că permite continuarea proiectului de resistematizare rutieră 2+1 început în 2019 pe DN 2 în Ialomița. Practic, pe 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează.
Măsura a fost insistent cerută în ultimii 2 ani, după ce pe DN 2 (cunoscut drept Drumul Morții sau Drumul Crucilor) s-au produs mai multe accidente frontale cu numeroase victime.
Din 2019 și până la accidentul din septembrie 2021 nicio persoană nu și-a mai pierdut viața. Reconfigurarea drumului la modelul suedez 2+1 a dus, evident, și la reducerea vitezei, în zilele de vară, mai ales duminica după amiază, la trecerea de la două benzi la o singură bandă formându-se cozi. În iulie 2021, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunța continuarea proiectului 2+1, dar solicita și implicarea ministrului internelor, Lucian , pentru reducerea accidentelor prin prezența poliției rutiere în teren.

Textul Ordinului de Ministru: „În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.”

Prin această completare se preconizează următoarele avantaje:
Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.
Precizăm că amendamentul pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor a fost analizat în ședința Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R.-S.A. și avizat FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5127/03.12.2020.

DN 2 E 85 București – Suceava – Siret este cel mai periculos drum din România. Traseul are aproximativ 400 de kilometri și doar 17 kilometri sunt dublați de Autostrada A7 – Centura Bacău. În 2021 Libertatea a scris că, între București și Bacău sunt 564 de cruci, mai multe decât cele 550 de borne kilometrice dus-întors.

 


Re: Știri, noutăți, perspective andreiiul

No comment. Oare cand ne vom civiliza?
https://www.digi24.ro/stiri/cnair-iluminarea-de-pe-dn1-nu-a-rezistat-nicio-saptamana-s-au-furat-panourile-solare-si-bateriile-1825557
CNAIR: Iluminatul de pe DN1 nu a rezistat nicio săptămână. S-au furat panourile solare și bateriile
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță, într-un mesaj publicat pe Facebook, că ansamblurile de iluminare a insulelor de calmare de pe DN1 au fost furate, la mai puțin de o săptămână de când au fost montate. DRDP Brașov a depus plângere penală, însă compania recunoaște că autorii vor fi greu de identificat.

„Din păcate ansamblurile de iluminare a insulelor de calmare de pe DN1 nu au rezistat nici o săptămână. S-au furat modulele de alimentare (compuse din baterii și panouri solare) de pe 4 astfel de insule între Brașov și limita cu județul Sibiu. DRDP Brașov a depus plângere penală în acest caz dar autorii vor fi foarte greu de identificat. Tocmai din acest motiv vă rugăm să ne ajutați cu orice fel de informație despre ce s-a întâmplat sau cine ar fi putut să comită fapta. Semnalizarea din zona insulelor de calmare este un element important de siguranța circulației iar deteriorarea ei poate duce la pierderea de vieți omenești”, scrie CNAIR.

CNAIR anunța, la mijlocul lunii ianuarie, că a montat semnalizarea luminoasă în 28 de intersecții și insule de calmare de pe DN1, DN14, DN12, DN13A și DN12A.

„Vă reamintim că insulele de calmare sunt proiectate în așa fel încât să oblige conducătorii auto să reducă viteza la intrarea în localități sau în apropierea intersecțiilor prin inducerea unei senzații de disconfort”, se arată în mesajul CNAIR.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

De bunavoie niciodata! :yes:

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Grindeanu l-a pus pe fostul judecător CCR Toni Greblă administrator la Compania de Drumuri / Indemnizația în CA este de 13.215 lei
Fostul judecător al Curții Constituționale a României (CCR) Toni Greblă a fost numit administrator al Companiei de Drumuri, potrivit unui document pe care l-a consultat Economedia. Numirea s-a făcut prin Adunarea Generală a Acționarilor CNAIR, practic la decizia ministrului de resort Sorin Grindeanu.
Numirile în AGA și CA-uri la companiile din subordinea ministerului se fac exclusiv cu acordul ministrului. Mandatul în Consiliul de Administrație al Companiei de Drumuri este unul dintre cele mai bine plătite din minister, cu 13.215 lei/brut. Greblă „prinde” un mandat de 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.

M-ar fi mirat sa puna un profesionist, dar se vede limpede ca metehnele sunt de nedezradacinat. :bleah:

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

PTMZ wrote here:
CNAIR a lansat o licitatie pe 12 loturi pentru concesionarea spatiilor de servicii si a parcarilor de lunga/scurta durata de pe A1, A3, A4, A10, DN2P (VO Suceava), DN65F VOS (VO Craiova), DN1K (VO Brasov). Durata contractelor este de 20 de ani.
Bugetul total alocat este in valoare de 22.006.040.000,47 RON, finantare din fonduri proprii sau atrase ale concesionarului. Defalcarea pe loturi este urmatoarea:
1. Spatiile pentru Servicii km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orastie - Sibiu (1.440.362.927,95 RON)
2. Spatiile pentru Servicii km 8+400 (stg/dr.), Sanpaul, Autostrada A3, Transilvania – Sectiunea 1C (1.443.132.743,61RON)
3. Spatiile pentru Servicii km 64+000 (stg/dr.), Biharia, Autostrada A3, Gilau – Bors, Sectiunea 3C (2.024.470.707,84 RON)
4. Spatiile pentru Servicii km 47+490 stg./dr., Gilau, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau (2.137.821.826,40 RON)
5. Spatiile pentru Servicii km 10+840 stg./dr., Nodul Turda, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau (2.039.297.775,75 RON)
6. Spatiile pentru Servicii km 23+500 dr. si 26+600 stg., Moara Vlasiei si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 17+000 (stg./dr.) si Km 34+900 (st./dr.), Autostrada A3, Bucuresti - Ploiesti (2.250.343.234,69 RON)
7. Spatiile pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Barcanesti si Parcarile de Scurta Durata aflate la Km 49+100 (stg./dr.) si Km 56+900 (stg./dr.), Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti (2.250.343.234,69 RON)
8. Spatiile pentru Servicii km 4+000 (stg/dr.), Ovidiu, Autostrada A4, VO Constanta (2.186.446.895,35 RON)
9. Spatiile pentru Servicii km 46+800 (stg.) / km 46+600 (dr.), Aiud, Autostrada A10, Sebes – Turda (2.091.569.610,65 RON)
10. Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – 430+200 dr., VO 2 P, km 8+500 – 9+000 stg (1.473.323.529,52 RON)
11. Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Craiova – DN 65F VOS, km 4+460 dr. si km 3 + 780 stg (1.485.482.652,60 RON)
12. Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Brasov – DN1K, km 1+500 stg/dr (1.183.444.861,42 RON)

Ponderea punctajului:
- 46% pret, mai exact:
* 23% cota redeventei
* 23% valoarea minima a redeventei anuale
- 54% asumarea nivelului calitativ al serviciilor furnizate

Ofertele pot fi depuse pana pe 24 februarie 2022, ora 9:00. Procedura se desfasoara offline.

Link E-licitatie: http://e-licitatie.ro/pub/notices/pc-notice/v2/view/100013241

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 21 aprilie.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR trebuie să facă reparații pe autostrăzi și drumuri naționale pe echivalentul a 1.000 de km. Compania acuză un deficit de bitum produs în România
Compania de Drumuri a prevăzut pentru 2022 lucrări de reabilitare/întreținere de drumuri pe o distanță echivalentă de 968 de kilometri, pentru care are la dispoziție 310 milioane lei, potrivit unui răspuns remis Economedia.ro. Acești bani ar putea să nu fie suficienți, dar suma se poate suplimenta în cadrul viitoarelor rectificări bugetare. Lucrările ar putea fi, de fapt, mult extinse, pentru că structura centrala a Companiei așteaptă de la cele teritoriale date privind situația drumurilor după iarnă, iar aceste date vor fi centralizate până la sfârșitul lunii martie.

Ce face CNAIR în regie proprie sunt lucrările de întreținere periodică/reparații curente aprobate (tratamente bituminoase, straturi bituminoase foarte subțiri, covoare asfaltice, reciclare în situ, ranforsări sisteme rutiere. Pe parcursul iarnii ce tocmai s-a terminat, au mai fost executate și lucrări ad hoc de reparații, pe o suprafață cumulată de 1,66 milioane de metri pătrați, dar, așa cum precizează Compania, acestea sunt doar cele urgente, de moment.

În răspunsurile către publicația noastră, CNAIR mai ridică o problemă: nu avem suficiente cantități de bitum produse la intern, la câte lucrări sunt de făcut și, mai ales, vor fi de făcut. Practic, sugerează Compania, ar fi cazul ca diferiți investitori privați, cu sprijinul statului, să înceapă construcția de unități de producere a bitumului, pentru că cerere este și va fi, încă și mai mare.

„Pentru lucrările de întreținere preconizate a se efectua în regie proprie prin secțiile de producție din cadrul direcțiilor regionale ale CNAIR, necesarul este de 165.000 tone de mixtură asfalticăprodusă în regie din care bitumul reprezintă 9.600 tone (5,7%). În prezent, după toți indicatorii/statisticile existente în spațiul public, România importă bitum într-o proporție ridicată. Pentru a veni în remedierea acestei realități trebuie găsite soluţii variate. Pentru a sprijini/stimula producţia internă de bitum, având în vedere continuarea investiţiilor îninfrastructura rutieră prevăzute în POIM, PNRR, precum și alte programe de dezvoltare. În acest proces de construcție a unor politici publice/acte normative eficiente, CNAIR poate fi consultată și la cerere poate oferi expertize/analize/puncte de vedere/avize facultative-consultative etc. pentru a influența pozitiv acțiunile decidenților”, spun reprezentanții CNAIR.

În prezent, producția de bitum, în România, nu este prea multă. Dincolo de diverse stații de amestec în mixtură asfaltică, producție popriu zisă ar fi doar la Vega, rafinăria de la Ploiești a grupului Rompetrol.

Veniturile proprii ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) constituie sursa de finanțare pentru programul de întreținere a infrastructurii rutiere (pentru circa 17.000 km de drumuri naționale și autostrăzi) și pentru acoperirea integrală a cheltuielilor de personal, administrare și funcționare a companiei. Astfel, anual sunt înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Companiei sume reprezentând veniturile proprii alături de sumele alocate anual de la bugetul de stat.

Circa 61% din rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi are durata de serviciu depășită, potrivit unui document publicat, la jumătatea anului trecut, de Ministerul Transporturilor, autoritatea tutelară a CNAIR.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Guvernul modifică zeci de legi pentru a nu pierde finanțarea din PNRR la autostrăzi și căi ferate / Termene mai scurte la licitații, rezilieri mai simple de contracte și „modelul polonez” la achizițiile publice (Proiect OUG)
Zeci de legi care reglementează achizițiile publice vor fi modificate rapid, prin Ordonanță de Urgență pentru a reduce riscul pierderii banilor din PNRR pentru autostrăzi și căi ferate, cele mai importante schimbări propuse fiind legate de scurtarea unor termene la licitații, clarificarea procedurilor la rezilierea contractelor sau obținerea mai rapidă a unor avize tehnice. Despre câteva dintre aceste modificări, Economedia a scris în exclusivitate aici, dar proiectul de OUG pe care l-a prezentat Ministerul Transporturilor prezintă o adevărată „revoluție” a legislației.

„Prin Planul Național de Redresare și Reziliență au fost configurate drept rezultate așteptate: 429 de kilometri de autostradă construiți; 52 de stații electrice construite (cu 264 de puncte de încărcare); 625 ha de perdele forestiere liniare în lungul autostrăzilor nou construite; 48% din punctele negre eliminate; 18 parcări securizate implementate în lungul autostrăzilor nou construite; 429 kilometri cu sistem ITS instalat la care se adaugă și operaționalizarea sistemului ITS pe alte sectoare de autostradă deschise traficului. Pentru proiectele rutiere propuse, cuantumul total al finanțării din fonduri PNRR este de 2727 mil. EUR. Prin PNRR s-a stabilit drept termen de finalizare a proiectelor anul 2026, iar ca termen pentru semnarea contractelor de lucrări este anul 2023, neîncadrarea în aceste termene asumate atrăgând blocarea finanțării pentru toate proiectele din componența de transport a PNRR”, arată proiectul.

„Modelul polonez”
În cazul rezilierii unui contract, lucrările ar putea fi continuate cu antreprenorul clasat pe locul 2, fără a mai fi organizată o nouă licitație: „autoritatea contractantă are obligaţia de a invita la negocieri cel puțin ofertanții declarați admisibili la procedura de achiziție care a stat la baza semnării contractului inițial. Numărul minim de ofertanți invitați trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurenţă reală şi, în orice situaţie, nu poate fi mai mic de 3”.

Creșterea prețurilor la materiale de construcții/energie, inclusă în clauzele din contract
Actualizarea costurilor pentru a acoperi creșterea prețurilor la materiale de construcții și energie va fi inclusă în clauzele contractelor cu termen mai mare de 6 luni: „Autoritatea contractantă este obligată să includă clauze de ajustare/revizuire a prețului, pentru contractele care se derulează pe o perioadă ce depășește 6 luni pentru lucrări și 24 de luni pentru servicii/furnizare”.
Oferta financiară nu poate avea o valoare mai mică de 80% din cea estimată
Nicio ofertă depusă nu poate avea o valoare mai mică de 80% din cea pe care a estimat-o beneficiarul: „o ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv”.

Certificate intermediare care condiționează participarea la noi licitații
Constructorii care nu respectă graficele intermediare de execuție stabilite la 90 de zile pe baza unor certificate nu mai pot participa la licitații: „Autoritatea Contractantă are dreptul de a emite Documente Constatatoare Intermediare, în cadrul cărora va fi consemnat cel puțin stadiul contractului, și dacă este cazul, eventualele întârzieri/deficiențe în implementarea contractului precum și eventualele daune cauzate din culpa Contractantului. Astfel de documentele Constatatoare se emit în implementarea contractului la fiecare 90 de zile de la momentul semnării contractului și se publică în SEAP”.

Certificate de Urbanism și avize de la autorități în termen de 15 zile
Certificatele de Urbanis, avizele de la ISU, Apele Române, Consilii Locale și proprietari de utilități se eliberează în termen de 15 zile calendaristice: „Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, autoritățile competente pentru emiterea certificatelor de urbanism, autoritățile/entitățile care emit avize solicitate prin certificatul de urbanism, inclusiv cele referitoare la relocările de utilități, precum și autoritatea competentă pentru emiterea autorizației de construire, au obligația eliberării certificatelor/avizelor/autorizației, în termen de 15 de zile calendaristice de la data depunerii notificării eliberării acestora de către beneficiarul lucrărilor”.

Proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul infrastructurii de transport de interes național este în dezbatere publică până luni, 14 martie 2022.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Falimentul City Insurance : CNAIR a reușit să schimbe doar 13 din cele 46 de scrisori de garanție emise pentru lucrări la Autostrăzi și Drumuri Expres/Valoarea totală a garanțiilor City Insurance este de aproape 700 milioane lei
Compania de Drumuri a reușit să înlocuiască doar 13 din cele 46 de garanții de bună execuție emise de asiguratorul City Insurance, companie al cărei faliment a fost declarat oficial pe 9 februarie 2022, scrisorile de garanție bancară urmând să expire din 10 mai, precizează CNAIR într-un răspuns la solicitarea Economedia. Astfel, în prezent, sunt 46 de contracte pentru Autostrăzi și Drumuri Expres cu scrisori de garanție bancară la City Insurance, valoarea totală a acestor documente fiind de aproape 700 de milioane de lei (n.r. în general, scrisoarea de garanție bancară este de aprox. 10 % din valoarea contractului). În toamna anului trecut, valoarea totală a scrisorilor de garanție City Insurance pentru contractele CNAIR era de aproape un miliard de lei, după cum Economedia a scris aici.

,,În momentul de față, CNAIR deține un număr de 46 contracte (lucrări și servicii) aferente proiectelor de autostradă și drumuri expres, pentru care au fost constituite garanții de bună execuție emise de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. Valoarea totală a scrisorilor de garanție emise de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. pentru proiectele de autostradă și drumuri expres se ridică la suma de 688.713.087,41 lei RON.” a transmis CNAIR.

Dacă până la termenul-limită, 9 mai 2022, scrisorile de garanție City Insurance nu sunt schimbate, CNAIR ia în calcul înlocuirea acestora cu sume din facturile pe care le emit constructorii, conform prevederilor unei OUG 19/2022, act normativ publicat la începutul lunii în Monitorul Oficial : ,,Astfel, menționăm că CNAIR ia în calcul amendarea contractelor, astfel încât acolo unde se pretează, să se poată înlocui garanția prin rețineri succesive din facturile emise de către Contractori.

În cazul în care părțile contractante convin, noua garanție de bună execuție prevăzută la art. 1 alin. (2) se poate constitui prin următoarele modalități:
a) prin rețineri succesive din sumele datorate pentru facturi parțiale, fără a fi necesară îndeplinirea condiției prevăzute la art. 40 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv la art. 46 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, cu modificările și completările ulterioare;
b) prin combinarea a două sau mai multe dintre modalitățile de constituire prevăzute de lege, cu condiția ca acestea să fie constituite concomitent”. a răspuns CNAIR.

Totodată, dacă până la termenul de 2 mai, scrisorile de garanție pe care le-a emis City Insurance nu pot fi înlocuite, CNAIR va depune cereri de executare : ,,Pentru contractele pentru care până la data de 02.05.2022, scrisorile de garanție emise de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. nu vor fi înlocuite cu alte scrisorile de garanție, CNAIR va întocmi cereri de executare, formulate în cadrul scrisorilor de garanție emise de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., întocmite pe motiv de neprelungire și le va depune la sediul acesteia până la data de 10.05.2022, dată în care valabilitatea scrisorilor de garanție emise de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va înceta de drept.
De asemenea, menționam faptul că cererile de executare, întocmite și depuse pe motiv de neprelungire, vor completa documentele depuse la masa credală a Societății de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A.

Problema garanțiilor de bună execuție emise de asiguratorul care a dat faliment a fost ridicată și de Federația Patronatelor Societăților din Construcții, firmele de profil rămase în piață fiind reticente să preia aceste polițe, după cum Economedia a relatat aici. „Noi găsim că este foarte potrivit pentru lucrări publice, adică lucrări ale statului ca o bancă de stat, una singură a mai rămas, e vorba despre CEC, să asigure aceste polițe de garanție de la City Insurance. CEC-ul să își extindă activitatea și pe partea de asigurări, Să își facă o societate de asigurări, pentru că acum are doar activitate de bancă. În acest context, inclusiv în actuala conjunctură, socială, politică, economică ne temem ca fondurile de investiții din PNRR să nu fie direcționate pentru alte destinații”-Adriana Eftime, directorul Federației Patronatelor Societăților din Construcții.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Mulți șefi peste puțini muncitori: Sindicatul drumarilor din CNAIR îi cere ministrului Grindeanu să facă angajări pentru ca reparațiile șoselelor să se facă în regie proprie, nu cu privați / Doar 8 drumari se ocupă de întreținerea Transfăgărășanului
Sindicatul drumarilor din CNAIR reclamă numărul redus de muncitori care lucrează efectiv la reparațiile șoselelor și îi solicită ministrului transporturilor Sorin Grindeanu să facă angajări și să cumpere utilaje pentru ca reparațiile rețelei de Autostrăzi și Drumuri Naționale să se facă în regie proprie și nu cu drumari de la firmele de construcții.

Sindicatul „Elie Radu”, asociația reprezentativă care reunește aproape 5.000 din cei 7.000 de angajați ai Companiei de Drumuri, susține că drumarii de la „privat” ar fi uneori neexperimentați pentru astfel de lucrări. Sindicatul mai arată că personalul care face efectiv lucrări de întreținere și reparații reprezintă doar 42% din numărul angajaților de la Districtele CNAIR și dă exemplul Transfăgărășanului, unde sunt alocați doar 8 muncitori, un șofer de utilaj și doi șefi de district (n.r. tronsonul de altitudine Piscu Negru -Bâlea Lac -Bâlea Cascadă este deschis doar 4 luni pe an).

„Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” solicită ca lucrările de întreținere și reparare a drumurilor naționale și autostrăzilor să fie realizate de către propriii angajați, în regie proprie, nu în baza unor contracte, cu firme private, a căror angajați sunt uneori neexperimentați. Sperăm că ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va soluționa favorabil solicitările sindicatului și va angaja muncitori, deservenți de utilaje, respectiv va aloca va aloca buget pentru achiziționarea de utilaje pentru a face în regie proprie lucrările de reparații suprafețe degradate (plombări), colmatări, reparații ziduri de sprijin, întreținere podețe, decolmatări și desfundări șanțuri și camere de cădere, întreținerea mijloacelor pentru siguranța circulației, semnalizare rutieră verticala și orizontala și a parapetelor direcționali etc. Spre exemplu, Transfăgărășanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac și Vidraru are 4 tunele, 394 podețe, peste 30 poduri și peste 20.000 metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreținut de 8 muncitori, un deservent de utilaj și 2 șefi de district”, a transmis Sindicatul Elie Radu.

Compania de Drumuri a prevăzut pentru 2022 lucrări de reabilitare/întreținere de drumuri pe o distanță echivalentă de 968 de kilometri, pentru care are la dispoziție 310 milioane lei, potrivit unui răspuns remis Economedia.ro.

Acești bani ar putea să nu fie suficienți, dar suma se poate suplimenta în cadrul viitoarelor rectificări bugetare. Lucrările ar putea fi, de fapt, mult extinse, pentru că structura centrala a Companiei așteaptă de la cele teritoriale date privind situația drumurilor după iarnă, iar aceste date vor fi centralizate până la sfârșitul lunii martie.
Rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale are aproximativ 18.000 de kilometri, din care aproape 1.000 de autostradă, însă comunicatul sindicatului nu precizează de câți muncitori ar mai fi nevoie pentru a prelua lucrările încredințate acum firmelor private. De asemenea, CNAIR a achiziționat în primăvara anului trecut 135 de utilaje multifuncționale pentru lucrări în regie proprie.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Autostrada A1 București – Pitești este „expirată din 2005”. Cea mai aglomerată autostradă din România trebuie să intre în reparații capitale pentru că drumarii nu au făcut lucrările de întreținere la timp
Regionala de Drumuri București a scos la licitație serviciile de proiectare pentru reparații capitale pe Autostrada A1 București – Pitești, tronsonul cuprins între kilometrii 44 și 86, care tranzitează județele Giurgiu, Dâmbovița și Argeș.

A1 este prima autostradă din România, construită între anii 1967 şi 1972, iar în perioada 1997 – 2000 a avut singura reparație majoră. Este al doilea tronson al celei mai „bătrâne” autostrăzi din țară care trebuie să intre în reparații capitale, după ce în primăvara anului trecut CNAIR a scos la licitație și proiectarea pe prima secțiune București – Vânătorii Mici (34 km).

Expertiza tehnică din caietul de sarcini arată că Autostrada A1 București – Pitești are durata normată de funcționare expirată din 2005 și că au trecut mai bine de două decenii de la ultima reabilitare. Totodată, expertiza relevă degradări atât la suprafața de rulare (carosabil), cât și la structura rutieră, inclusiv din cauza faptului că „lucrările de întreținere nu au fost executate la timp chiar de la apariția primelor degradări, ceea ce a permis apelor meteorice să se infiltreze în corpul autostrăzii, ducând la diminuarea capacității portante/primele zone cu degradări nereparate au constituit zone de amorsă pentru viitoarele degradări majore”.

Pe acest tronson de 42 de kilometri sunt prezente 34 de podețe, toate elementele principale de rezistență la structura și suprastructura podețelor fiind într-o „stare avansată de degradare, cu fisuri, crăpături în elementele de rezistență. Armăturile nu mai au acoperirea din beton fiind vizibile și ruginite. Lipsesc elementele de protecție și siguranță a circulației auto și pietonală”, de aceea se recomandă înlocuirea tuturor podețelor cu unele noi.

Durata contractului este de 150 de zile, iar valoarea contractului este de 480.000 lei.

A-1-Bucuresti-Pitesti-Expertiza.jpg (102.44 KB; downloaded 2082 times)

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419397 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use