Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și articole din presă

183 posts, 47088 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Trenuri alimentate cu baterii pe linia pentru Aeroportul Otopeni
Trenuri noi cu alimentare mixtă, electrică – prin catenară şi cu baterii ar putea circula pe liniile neelectrificate, de exemplu cea dintre Gara de Nord şi Otopeni unde distanţa este redusă, o discuţie pentru posibilitatea acestei achiziţii fiind deja iniţiată la ARF, a mai precizat Drulă. Autonomia unor astfel de rame este de la câteva zeci la sute de kilometri.

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă punmeister

Deci cel mai probabil o licitatie cu dedicatie pentru Desiro ML cu baterii.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, în perioada 13.09.2021 – 17.09.2021, Sucursala Regională CF București va desfășura, în intervalul orar 10.20 – 12.20, lucrări în regie proprie pentru verificarea și înlocuirea componentelor uzate de la aparatele de cale și lucrări de buraj mecanizat pentru remedierea deficiențelor de nivel, între stațiile București Nord – Pajura – Mogoșoaia.

Lucrările executate în regie proprie pe intervalul de stații București Nord – Pajura – Mogoșoaia, parte integrantă a magistralei 700 București – Urziceni, reprezintă prima etapă a planului de acțiune al companiei în vederea îmbunătățirii condițiilor de circulație, prin creșterea gradului de confort, atât pe magistrală, cât și pe linia care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit unui comunicat de presă al CFR SA.

Menționăm faptul că, în urma discuțiilor purtate cu operatorii de transport feroviar de călători, în intervalul orar de 2h (10.20 – 12.20), necesar desfășurării lucrărilor de infrastructură, nu vor circula, spre și dinspre Aeroport, 4 perechi de trenuri (trenurile 10751/10752 și 10753/10754 – CFR Călători, respectiv trenurile 15023/15022 și 15025/15024 – Transferoviar Călători), traficul feroviar pe relația Gara de Nord – Aeroport (și retur) urmând a se desfășura conform programului normal de circulație, pe această rută, începând cu ora 13.00.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată că lucrările executate în această perioadă au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație pe calea ferată, prin creșterea gradului de confort. (D.C.)

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

CFR Călători a anunțat marți că implementează un sistem nou care facilitează verificarea, validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur.

În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare, CFR Călători implementează începând de miercuri, 15 septembrie 2021, după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea, validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.


Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Pentru realizarea de tranzacții prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziție de Alpha Bank România, prima aplicație Tap to Phone lansată de o bancă pe piața locală.


Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăților în numerar în contextul pandemiei COVID 19.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Ulterior în maxim 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu circa 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.

Sursa: Economica

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Probez in weekend  ce si cum! :yes:

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Abonamentul comun STB –Metrorex va putea fi folosit în curând şi pentru călătoria cu „Trenul de Otopeni”, măsura fiind o nouă facilitate din programul de integrare tarifară pentru a încuraja transportul în comun din Bucureşti şi Ilfov, a anunţat astăzi, pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.

Practic, cu 140 de lei, valoarea abonamentului lunar STB – Metrorex, se va putea circula şi pe calea ferată până la Aeroportul Otopeni, unde abonamentul CFR Călători este acum 80 de lei pe lună.

„Continuăm strategia de integrare tarifară a sistemelor de transport public, din Regiunea București Ilfov. În curând, abonamentul pe care îl avem acum în comun STB – Metrou va fi valabil și pe ruta feroviară București – Otopeni. Astăzi am venit la birou cu trenul. Fac asta cât de des pot, când nu îmi încep ziua cu vizite pe șantiere. Cu trenul, pe ruta Otopeni – Gara de Nord, de la Mogoșoaia, am făcut 11 minute. Și a fost chiar plăcut să socializez cu câțiva călători. Eu am optat pentru abonament lunar de călătorie pe această rută”, a scris secretarul de Stat Ionel Scrioşteanu.

Linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni a fost inaugurată în decembrie 2020, este operată de CFR Călători şi Transferoviar Călători cu 72 de automotoare care circulă non – stop la un interval de 40 de minute şi cu o durată a călătoriei de aprox. 20 – 25 de minute.

Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor susţin că, din 2024, pe liniile din Bucureşti şi Ilfov vor circula primele Trenuri Metropolitane.

Sursa: Economedia

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Ca urmare a unui deranajament produs în această dimineață – 22.10.2021, la infrastructura feroviară între HM Pajura – Mogosoaia a fost suspendată circulația trenurilor RE 10751 și RE 10752 în relația București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur.

Transferul călătorilor de la aceste trenuri spre/dinspre Aeroport Henri Coandă a fost asigurat de CFR Călători. Totodată, deranjamentul a fost remediat de către managerul infrastructurii feroviare.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

link ( Club Feroviar )

Regionala București face primul pas pentru dublarea căii ferate Pajura-Mogoșoaia
De
Adrian Bărbulescu
23 Octombrie 2021


Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a făcut primul pas pentru dublarea căii ferate Pajura-Mogoșoaia, pe Magistrala 700. Dublarea este imperios necesară, întrucât secția este saturată și, din această cauză, apar dese situații de întârzieri ale trenurilor care circulă pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat vineri anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700 între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 – 8+900 (expertiză + DALI)”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bunsfârșit în termen de cinci luni de zile, este de 74.622 de lei, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.

Pentru elaborarea expertizei și a DALI (documentul de avizare a lucrării de investiție), contractantul va respecta actele normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ,,matur’’, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico-economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformitătii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta în porporție de 40%, restul urmând a fi acordat pentru componenta tehnică.

Articolul e mai lung, cine vrea să se documenteze să acceseze  linkul.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

Noul Mers al Trenurilor: vești bune pentru călătoria la Aeroport

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a decis să reruteze prin stația Chitila toate trenurile Regio care circulă pe relația București Nord-Urziceni și retur. Este vorba de un traseu de 20 km de la București la Mogoșoaia, în loc de 13 km pe ruta directă. Din acest motiv, cele șase perechi de trenuri zilnice vor parcurge această rută în 25-31 de minute, în loc de 21-23 de minute în prezent.
Club Feroviar

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă subway guru

Din rau in si mai rau…

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă rosetti61

Tot noi sa le spunem cum sa faca... Sa puna 2 perechi de trenuri Buftea-Aeroport si pe celelalte (in afara de Buc-Urziceni) sa le lase asa cum sunt, fara sa mai treaca si prin Chitila.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Trenul ,,de Otopeni”, la un an de la inaugurare : peste 300 000 de călători. Bilet unic pentru Metrorex, STB şi Trenul pentru Aeroport, cel târziu la 1 februarie
Linia de Tren dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a înregistrat peste 300 000 de călători la un an de la inaugurare, a anunţat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Trenul de Otopeni construit pentru legătura feroviară a Capitalei cu principalul aeroport al ţării, condiţie asumată pentru candidatura la Campionatul European de Fotbal Euro 2020, a fost inaugurat în 13 decembrie 2020, costul proiectului fiind de 100 de milioane de euro. Din această noapte, 12-13 decembrie toate trenurile care circulă pe traseu vor opri şi noaptea în staţia Parc Mogoşoaia, a mai spus Scrioşteanu : ,, O veste bună şi pentru cetăţenii din nordul judeţului Ilfov : Toate trenurile care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă vor opri şi noaptea la punctul de oprire Parc Mogoşoaia, începând chiar din această seară de 12-13 decembrie. Punctul de oprire de la Mogoșoaia contribuie la succesul acestei linii (București-Otopeni) care, în primul an de funcționare, depășește 300.000 de călători. Mulțumim, Primăria Mogoșoaia pentru contribuție. Pe lângă amenajarea acestui punct de oprire, a realizat recent și două zone de parcare în proximitate.” a scris secretarul de stat. Pe această linie circulă în prezent, 72 de automotoare ( 62 de la CFR Călători, 10 de la operatorul privat) la o cadenţă de aprox. 40 de minute, preţul unui bilet fiind de 4 lei.

Integrare Tarifară între STB, Metrorex, Tren Otopeni şi operatorii locali de transport, cel târziu la 1 februarie

De luna viitoare, cel mai târziu la 1 februarie, biletul comun Metrorex – STB va fi disponibil şi pentru Trenul de Otopeni, a spus la o conferinţă DC News, şeful Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu : ,,credem că maximum la 1 februarie, o să avem primul proiect pilot, tot aşa, pe linia de Otopeni, unde va exista un bilet integrat feroviar. Sunt doi operatori feroviari – cel de stat şi unul dintre operatorii privaţi care oferă serviciu feroviar – plus operatorul de metrou, care este tot în subordinea Ministerului Transporturilor, plus operatorii de transport local şi cei trei din zona București-Ilfov. Aceștia vor putea să vândă un titlu de bilet integrat celor care doresc să meargă în transportul public din această zonă” a precizat Roşeanu.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

Club Feroviar
Regionala București are două proiecte pentru a scăpa de întârzierile pe linia de Aeroport

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat două proiecte pentru a scăpa de întârzierile pe linia de Aeroport. Ele sunt complementare și au ca scop comun rezolvarea problemei generate de saturarea Magistralei 700 București-Urziceni între stațiile Pajura și Mogoșoaia, unde este linie simplă.
De zece zile, de când a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2021-2022, trenurile Regio care circulă pe relația București-Urziceni au fost deviate pe la Chitila. Măsura a fost luată pentru a degreva tronsonul de linie simplă Pajura-Mogoșoaia, unde linia este simplă, nu dublă, iar trenurile de pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă să nu mai aibă întârzieri.

Întârzierile pe linia de Aeroport, ”tratate” momentan printr-o soluție de avarie
Însă măsura este una de avarie, în condițiile în care secția de circulație este saturată. Mai pe românește, sunt prea multe trenuri raportat la capacitatea infrastructurii. Și mai pe șoferește, se fac ambuteiaje în trafic.
Pentru a se pune în practică o soluție pe termen mediu măcar, dar nu chiar lung, Regionala București a CFR SA a întocmit două proiecte menite să reducă din aglomerarea de garnituri de pe tronsonul respectiv.

Traseul trenurilor spre Otopeni, pe linie simplă și linie dublă
Oficialii Regionalei au explicat pentru Club Feroviar cum se prezintă exact situația în teren și ce este de făcut. Astfel, în prezent, traseul liniei feroviare București Nord-Aeroport Henri Coandă este compus din linie simplă între București Nord și stația (gara) Mogoșoaia (km 13+071), linie dublă de la stația Mogoșoaia până la Racord Terminal Aeroport H. Coandă (km 16+157) și linie simplă Racord Terminal Aeroport H. Coandă – Terminal Aeroport H. Coandă (km 19+057). Între Gara de Nord și Mogoșoaia există posibilitatea încrucișării trenurilor la Hm Pajura (km 5+398).
Pentru a explica pe înțelesul tuturor, se impun câteva precizări. Hm (halta de mișcare) Pajura este punctul în care Magistrala 700 se desprinde în dreapta din pachetul de linii ce iese din Gara de Nord și se duce înainte spre Ploiești. Apoi, Racordul Terminal Aeroport H. Coandă se desprinde din Magistrala 700 (linie dublă între Mogoșoaia și Balotești) și pleacă în dreapta, spre Aeroport. Este vorba de linia de cale ferată nouă, finalizată în decembrie 2020, care supratraversează pe un pasaj DN1.

Montarea a două macazuri, prima soluție pentru a reduce întârzierile pe linia de Aeroport

Circulația trenurilor pe linie simplă conduce la o capacitate redusă și intervale mari de succedare a trenurilor, fapt pentru care s-a analizat posibilitatea dublării liniei pe anumite porțiuni, au precizat oficialii Regionalei.
Având în vedere constrângerile legate de configurația terenului și existența altor magistrale feroviare, a fost identificată soluția montării unei diagonale (două macazuri) între linia de pe firul de circulație București Nord-Mogoșoaia și firul de circulație Mogoșoaia-Post Giulești, la km 8+900. Prin această soluție se asigură circulația trenurilor pe linie dublă pe o distanță de 4 km, conducând la un spor de capacitate și reducerea timpilor de succedare a trenurilor pe această distanță.

Licitație anulată și apoi reluată
În acest sens, Regionala București a lansat la finele lunii o licitație cu titlul ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700 între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 – 8+900 (expertiză + DALI)”. Ea însă a fost anulată, pentru că „au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”, așa cum a informat Club Feroviar. Valoarea totală estimată a contractului, care trebuia dus la bun sfârșit în termen de cinci luni, era de 74.622 de lei, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.
Zilele trecute însă, procedura de achiziție a fost reluată, prin publicarea unui anunț identic în SEAP. Termenul limită de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2022.

O măsură mai complexă pentru a reduce întârzierile pe linia de Aeroport
O altă soluție identificată prin care se poate mări capacitatea de circulație este crearea unei conexiuni cu firul III Chitila – București în zona Depoului București Triaj.

În acest sens, tot zilele trecute în SEAP a fost publicat anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI).

Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:

– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);
– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;
– desființarea semaforului de intrare B1/2;
– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;
– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;
– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;
– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;
– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23
– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;
– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;
– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;
– electrificarea liniei nou construite.

Valoarea totală a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în opt luni, este de 508.000 de lei, echivalentul a aproximativ 100.000 de euro. Termenul limită de depunere a ofertelor este data de 25 ianuarie 2022, ora 15,00.

”Cele două măsuri nu se suprapun, ci sunt complementare”, au mai precizat oficialii Regionalei București a CNCF CFR SA.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Biletul feroviar integrat se va aplica, în primă fază, în cadrul proiectului-pilot Gara de Nord București – Aeroport Henri Coandă. La jumătatea lunii februarie acest act normativ ar urma să intre în vigoare, potrivit conducerii ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) care a avut joi o întâlnire cu oficiali ai Ministerului Transporturilor, CFR SA și ai autorităților locale.

Rolul discuțiilor a fost implementarea trenurilor metropolitane și suburbane, potrivit reprezentanților autorității care au prezentat sinteza întâlnirii pe Facebook.

„În organizarea ARF, astăzi, 20 ianuarie 2022, a avut loc nouă întâlnire online ce a avut ca subiect principal implementarea trenurilor metropolitane și suburbane, în principalele municipii și orașe ale țării care au fost interesate în introducerea acestui tip de serviciu de interes economic general, din domeniul transportului public de călători.

Astfel, au răspuns invitației ARF, reprezentanții Direcției Strategie, din cadrul MTI, ai CNCF „CFR” S.A., precum și cei ai UAT-urilor din muncipiile Brașov, Reșița și Târgu Mureș.

[...]

De asemenea, a fost prezentat stadiul OMTI pentru adoptarea biletului feroviar integrat, care se va aplica, în primă fază, în cadrul proiectului-pilot Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă; la jumătatea lunii februarie acest act normativ ar urma să intre în vigoare.

În baza acestuia, se va extinde practica în întreaga țară, fiind implicată fiecare autoritate locală responsabilă. În plus, a fost menționată și lansarea unui nou grup de lucru la nivelul ARF și a altor părți interesate, în vederea schimbării legislației pentru adoptarea biletului integrat la nivel național, inclusiv pe componenta de facilități pentru diverse categorii sociale.

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since , our 1904 forum members have written 368866 posts in 4481 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use