Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300)

43 posts, 10033 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Au fost depuse toate avizele pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor
Toate cele 82 de avize necesare pentru derularea proiectului privind modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor au fost depuse la nivelul județului Bihor.

Joi, 4 februarie, documentația pentru obținerea acordului de mediu, respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apă, Raportul de Impact asupra Mediului și Studiul de Evaluare Adecvată, a fost depusă la Agenția Națională pentru Protecția Mediului Bihor, relatează site-ul Aleșd Online.

După publicare, proiectul va fi supus,  timp de 30 de zile conform legislației în vigoare, dezbaterilor publice și analizei comisiilor de specialitate. În urma obținerii acordului de mediu, proiectul va intra în etapa de elaborare a documentației pentru finanțare și, ulterior, în cea de organizare a licitației de execuție.

”Am depus toate diligențele pentru obținerea avizelor, atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național. Proiectul de electrificare și modernizare a acestui sector de cale ferată are o importanță crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului“, a declarat  prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea.

Modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor va costa 1,8 miliarde de euro
La finele lunii noiembrie a anului trecut, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, anunța că licitația pentru Cluj Napoca-Episcopia Bihor, proiect în valoare de 1,8 miliarde de euro, va avea loc în aprilie-mai 2021.

”Avem în derulare un proiect extrem de important pentru regiunea de nord-vest, electrificarea şi reabilitarea liniei de ale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, 166 de kilometri, pentru care avem studiul de fezabilitate aprobat, lucrăm la elaborarea documentaţiei de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie lucrări, un proiect în valoare de aproximativ de 1,8 miliarde de euro, termenul pentru lansarea licitaţiei fiind începutul anului viitor, în aprilie-mai. Aşadar ne-am asigurat că documentaţia este finalizată la timp, obţinem acordul de mediu, realizăm toate procedurile de avizare, scoatem la licitaţie acest obiectiv extrem de important. Ne-am asigurat că avem finanţare asigurată propunându-l spre finanţare din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă”, spunea Lucian Bode, într-o conferinţă de presă la Oradea.

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021. Puțini bani pentru Cluj Napoca-Episcopia Bihor
Pentru mult așteptatul proiect de dublare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor nu sunt alocați foarte mulți bani în acest an.

Licitația abia va începe pentru desemnarea constructorului și nu sunt mari speranțe să înceapă lucrările. Astfel, pentru 2021 sunt prevăzuți doar 948.000 lei.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri când se va lansa licitația pentru  calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, proiect inclus în PNRR.

”Ar trebui marți, prima zi lucrătoare, emis acordul de mediu, care era ultimul obstacol, și în această vară vom scoate la licitație, pentru proiectare și execuție acest proiect de peste un miliard de euro pentru modernizarea acestei căi ferate între Cluj-Napoca și Oradea. Este un proiect major PNRR”, a declarat ministrul, citat de Europa FM, pe șantierul Autostrăzii Transilvania.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) orex

Reabilitarea şi electrificarea liniei de tren dintre Cluj Napoca şi Oradea costă aproape 2 miliarde de euro/Undă verde pentru al doilea cel mai scump proiect de investiţii finanţat prin PNRR
Reabilitarea şi electrificarea liniei de tren dintre Cluj Napoca, Oradea şi Episcopia Bihor costă aproape 2 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici pe care îi propune Ministerul Transporturilor spre aprobare în Guvern, fiind al doilea cel mai mare proiect de infrastructură feroviară propus la finanţare prin PNRR după cel al liniei Caransebeş- Timişoara- Arad, de pe M 900 (cost solicitat prin PNRR : 1,301 miliarde Euro.) Pentru M 300, România a solicitat o finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă de 1,294 miliarde Euro. Magistrala feroviară dintre Cluj Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici. Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj Napoca- Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h. pentru trenurile de călători pe întregul traseu respectiv 80 km/h. pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h. la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului : 9,5 miliarde lei. Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înclocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor : ,, Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.” –Nota de Fundamentare.

Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele ,,jaloane” : Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare
-Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022
-Finalizarea în Q 2 2026.

Licitaţia pentru execuţie este întârziată, spune Drulă
Despre această investiţie de aproape 2 miliarde de euro, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a scris săptămâna trecută că este întârziată, pentru că încă nu a fost lansată licitaţia pentru execuţie, deşi stabilise un calendar accelerat : ,,Magistrala de cale ferată Cluj – Oradea: alt proiect de aproape 2 miliarde de euro cu finanțare din PNRR, unde discutasem cu conducerea CFR un calendar accelerat pentru lansarea licitației de lucrări, dar de care se pare că s-a ales praful ” a scris Drulă. În fabruarie 2020, Ministerul Transporturilor estima un cost de 7,3 miliarde lei pentru modernizarea şi electrificarea liniei şi lansarea licitaţiei în martie 2020, potrivit fostului ministru Lucian Bode. Iată că, lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie se face, cu aprox. doi ani întârziere.

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Anunțul a fost făcut vineri in cadrul unei mese rotunde de către directorul general CFR SA, Ioan Pintea.

La evenimentul organizat de situl dcnews.ro, dedicat situației căii ferate din România, a participat și primarul Clujului, Emil Boc.

Pintea a ținut să îl informeze pe acesta că licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare Cluj -Oradea, anume Cluj – Aghireș și Aghireș – Poieni a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). „Știu, am văzut” i-a răspuns Emil Boc deși licitația nu apare încă în motorul de căutare al SEAP.

Explicația poate fi faptul că înainte de a demara aceasta trebuie verificată ex-ante de către ANAP – Autoritatea pentru Achiziții Publice.

Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea estimată propusă Guvernului de către Ministerul Transporturilor este de 9,49 miliarde de lei, investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a trimis la SEAP documentația pentru electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor, în vederea lansării licitației.

CFR SA a transmis către SEAP, în vederea verificării și validării, documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției proiectului de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, a anunțat joi compania de infrastructură.

Este vorba de documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției celui de al doilea proiect major, finanțat din PNRR – „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor”.

Modernizarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor va costa 1,6 miliarde de euro
Valoarea obiectivului de investiții, conform indicatorilor tehnico-economici, este de 7,977 miliarde de lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 1,6 miliarde de euro.

Proiectarea și execuția lucrărilor se face pe patru loturi, delimitate geografic, respectiv:
• Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş;
• Lot 2 Aghireş – Poieni;
• Lot 3 Poieni – Aleşd;
• Lot 4 Aleşd – Frontierǎ Ungaria.
Linia de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Gata, CFR Infra a lansat pe 1 ianuarie licitația, însă doar pentru primele 2 loturi, Cluj - Aghireș și Aghireș - Poieni. Bugetul total alocat este în valoare de 2.978.055.955,73 RON, din care 1.505.138.213,54 RON pentru lotul 1 (Cluj - Aghireș) și 1.472.917.742,19 RON pentru lotul 2 (Aghireș - Poieni), cu finanțare europeană prin PNRR.

Ponderea punctajului:
- 74% preț
- 26% componenta tehnică, mai exact:
• 8% experiența expertului proiectant de infrastructură feroviară
• 8% experiența expertului proiectant de structuri și lucrări de artă
• 10% experiența managerului de proiect

Termene limită:
- depuneri oferte: 14 februarie
- evaluări: 9 mai

Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100134511

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

A fost lansată și licitația pentru loturile 3 (Poieni - Aleșd) și 4 (Aleșd - Frontieră Ungaria).

Bugetul total alocat este în valoare de 4.587.535.132,73 RON, din care 2.168.599.348,22 RON pentru lotul 3 și 2.418.935.784,51 RON pentru lotul 4.

Termene limită:
- depuneri oferte: 21 februarie
- evaluări: 17 mai
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100134702

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) orex

CFR SA: 4,5miliarde lei pentru loturile 3 și 4din programul de electrificare și reabilitare a liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni - Aleșd(lotul 3) și Aleșd - Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 RON,lei fără TVA, din care 2.168.599.348,22 RON, fără TVA, pentrulotul 3 Poieni - Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 RON, fără TVA, pentrulotul 4 secțiunea Aleșd - Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul generalal celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Poieni - Aleșd(lotul 3) și Aleșd - Frontieră (lotul 4), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.  Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.
Anunţul de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiiile de atribuire sunt disponibile înSistemul Electronic al Achizitiilor Publice(SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
Reamintim faptul că, pentru primele două secțiuni, și anume Cluj Napoca - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), a căror valoarea financiară totală estimată este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA,deschiderea ofertelor are loc pe data de 14.02.2022.

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Proiectul privind electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de miercuri, în cadrul căreia se vor analiza indicatorii tehnico-economici.

Pe ordinea de zi a ședinței Executivului se află un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Proiectul trimis presei, fără anexă, care nu a fost făcută publică, are doar trei articole:

”Guvernul României adoptă prezenta hotărâre,

Art. 1. – Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii, <Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor>, lucrare de utilitate publică de interes național, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. – Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național, prevăzut la art. 1, se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Art. 3. – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. – S.A., răspunde de modul de utilizare a sumelor prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) orex

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico -economici pentru modernizarea liniei de tren Cluj Napoca-Oradea după aproape 3 săptămâni de la lansarea licitației/2 miliarde de lei doar pentru ,,exproprieri și situații neprevăzute”
Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Cluj Napoca -Oradea la aproape trei săptămâni de la publicarea licitației, deși regula prevede că procedura de achiziție publică poate începe după aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Modernizarea liniei de 166 de kilometri dintre Cluj și Episcopia Bihor ( Frontieră cu Ungaria) este al doilea cel mai mare proiect feroviar cu finanțare prin PNRR, cu o valoare totală de 1,3 miliarde Euro, primul fiind reabilitarea liniei Caransebeș-Arad-Oradea. Primele două loturi ale Magistralei Cluj -Oradea (Cluj Napoca -Aghireș/ Aghireș/Poieni) au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie pentru ca pe 7 ianuarie să fie lansate și loturile 3 și 4,  Poieni -Aleșd respectiv Aleșd-Frontieră.

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) PTMZ

Lansată pe 6 ianuarie, licitația pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor, loturile 3 și 4, a fost suspendată. Aceeași soartă o va avea zilele acestea și licitația pentru loturile 1 și 2, lansată pe 1 ianuarie.

Cele două proceduri de achiziție au o valoare estimată cumulată de aproximativ 1,5 miliarde de euro.

Mențiunea privind suspendarea procedurii de achiziție la loturile 3 și 4 apare în sistemul electronic de achiziții publice. Licitația pentru loturile 1 și 2 apare ca fiind în desfășurare.

Contestația a fost depusă de compania de proiectare Metroul SA
”S-a depus o contestație, pe partea de proiectare, din partea companiei Metroul SA, iar Consiliul Național de Socuționare a Contestațiilor (CNSC) a decis suspendarea procedurii. Compania a cerut extinderea cu 60 de zile a tremenului limită pentru depunerea ofertei și acceptarea experienței similare din domeniul proiectării lucrărilor de metrou”, a declarat pentru Club Feroviar un înalt responsabil al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Sursa citată a precizat că și licitația pentru loturile 1 și 2 urmează să fie suspendată, deoarece Metroul SA a depus și acolo o contestație, invocând aceleași motive.

Motivele invocate în contestația depusă la CNSC
Mai exact, prin contestația depusă de Metroul SA la licitația pentru loturile 3 și 4 se solicită următoarele:

”1. Obligarea entității contractante la modificarea documentației de atribuire în sensul eliminării acelor cerințe contrare dispozițiilor legale și/sau disproporționate, după cum urrnează:

a) modificarea cerinței din Fișa de date, Cap. III.1.3.a), în sensul acceptării lucrărilor de metrou în susținerea cerințelor de experiență similară pentru serviciile de proiectare;
b) rnodificarea Anexei la Fișa de date privind Capacitatea tehnică și profesională în sensul celor anterior invederate;
c) modificarea Anexei la <Instrucțiuni pentru ofertanți>, în sensul includerii lucrărilor de metrou în susținerea cerințelor de experiență aferente Expertului proiectare infrastructură feroviară precum și a experților non cheie implicați în implementarea proiectului;
Acordarea unui termen rezonabil pentru depunerea ofertelor, în cazul ambelor loturi, ulterior pronunțării Deciziei de către CNSC;
Suspendarea procedurii de achiziție publică în temelul prevederilor art. 22 din Legea nr. 101/2016”.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) shoppy

Ori nu licitase nimeni ori nici macar sa o dea cu dedicatie nu sunt in stare.

 


Re: Modernizare CF Cluj Napoca - Episcopia Bihor (M300) orex

Ma intreb,  CCCF Bucuresti mai exista? Doar cu numele?  :think:

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420775 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use