Parent forum: Județul Caraș Severin

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

35 posts, 17246 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Inflatia la noi e si ea in crestere, sa nu ne amagim ca e stabilizata de gura UE. Uita-te doar la cumparaturi cat lasai acum cativa ani si cat lasi acum pentru aceleasi produse... Iar o variatie a pretului e normala, dar in intervale mai mici, pana in 1% din contract.

 


  • Author: Robert
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Robert

Au cerut si in Polonia la fel si au primit un sut in fund. La noi este totusi justificata si intelesa cererea turcilor...

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

A început producția tramvaielor Durmazlar. De asemenea, sunt oferite detalii legate de reabilitarea liniei și achiziția de autobuze electrice:
Moda vopsirii mijloacelor de transport în comun în culorile clubului de fotbal din oraș nu e valabilă și la Reșița! Turcii au desenat și colorat noile tramvaie care vor circula de la Renk până în Muncitoresc în nuanțele viitorului!

Compania turcească Durmazlar a început fabricarea garniturilor de tramvai care vor urma să circule prin Reșița începând, cel mai probabil, cu anul 2022. „Eu sunt convins că vom avea un pachet de tramvaie foarte frumoase. Inițial am vrut să le facem roșu-negru, ca să fie în consonanță cu culorile Metalului, însă ceea ce am văzut este un prototip de tramvai a cărui culori au fost atât de interesante încât am stabilit că nu intervenim pe ele și le lăsăm așa. Aceste tramvaie au o volumetrie și o tendință de spațialitate, de nou, de science fiction, preferăm să le lăsăm așa cum ne-au propus turcii în prima fază. Sunt un gri metalizat cu un gold metalizat, cu un dark brown geamurile.”, a dezvăluit primarul Nelu Popa pentru expressdebanat.ro.

În paralel cu execuția tramvaielor se lucrează și la modernizarea căii de rulare și a tot ce înseamnă carosabil și trotuare pe toată lungimea liniei, dar și a altor străzi adiacente, unde vor circula autobuze electrice. „Am împărțit proiectul în două pentru că nu avea voie să depășească 20 de milioane de euro. Avem 2 proiecte de câte 20 de milioane de euro, faza 1 și faza 2. Am primit proiectul tehnic la faza 1, urmează să primim proiectul și la faza 2. Și suntem în licitație acum pentru faza 3. Faza 3 însemnând Calea Timișoarei, modernizare completă cu apendicele care merge la IMR, fosta fabrică de tunuri. În Piața Republicii din Muncitoresc se face o stație intermodală în care te dai jos din tramvai, treci în partea cealaltă, intersecția semaforizată se v-a transforma într-un sens giratoriu și după sensul giratoriu vom face o stație de autobuze electrice, cu încărcare electrică, cu așteptare, cu parcare de mașini. Pe faza 3, evident o să luăm și 10 autobuze electrice. Aceasta este acuma în fază de licitație.”, a spus primarul Reșiței.

Până la sfârșitul lunii septembrie, proiectele tehnice pentru primele două faze ar trebui să fie gata, astfel încât să înceapă procedura de atribuire a lucrărilor. În martie-aprilie 2021, concomitent cu începerea lucrărilor la mall, apreciază Popa, ar putea fi deschis și primul șantier pentru linia de tramvai. Municipalitatea a gândit deja soluții pentru devierea traficului, astfel încât să nu existe blocaje pe perioada executării unor asemenea lucrări de anvergură. „Se va lucra pe tronsoane, închidem Ada – Kaufland, în Govândari, și se circulă perimetral pe Făgărașului și pe Muncii. După ce am executat zona Ada – Kaufland, închidem Intim – Victoria, circulând evident tot pe partea perimetrală și venim în tronsoane. După ce am terminat în Govândari ne ducem în sus în oraș. Cea mai delicată zonă va fi zona Triaj – Locomotive, unde în momentul în care vom ataca acea zonă va trebui să avem o cale de acces deja pe partea dreaptă a Bârzavei, prin zona mall, aqualand.”, a mai precizat primarul Popa.

Sursa: Express de Banat

O fotografie din articol cu un Silkworm în construcție, pare mai veche:
durmazlar-620x400.jpg (68.62 KB; downloaded 2266 times)

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

E veche poza aia, e din 2012 cand au construit prototipul Silkworm.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În cadrul proiectului de mobilitate urbană, care vizează reintroducerea tramvaiului la Reșița, municipalitatea va achiziționa și zece autobuze electrice. În acest context, tot mai multe firme producătoare de autobuze electrice s-au arătat interesate să-și prezinte modele la Reșița.

După ce zilele trecute firma germană MAN a pus la dispoziția TUR Reșița un autobuz electric, pentru ca operatorul de transport local să-i poată testa eficiența în trafic, miercuri, un model similar a fost prezentat administrației locale de reprezentanții companiei Karsan.

Autobuzul fabricat în Turcia este silențios, ecologic și are toate dotările necesare unui transport public la zi, capacitatea bateriei asigurând o autonomie de peste 450 de kilometri, în condiții reale de trafic, potrivit declarațiilor făcute ieri, în prezența primarului Ioan Popa, de Ioan Zaharia, reprezentantul firmei producătoare. Prețul de achiziție pentru un astfel de vehicul ajunge la 500.000 de euro.

leader board 728 x 90 px
Proiectului care vizează reintroducerea tramvaiului la Reșița cu fonduri europene se derulează în trei etape, achiziția celor zece autobuze fiind cuprinsă în faza a III-a, care nu a fost scoasă încă la licitație.

„Faza trei cuprinde achiziția a 10 autobuze electrice, pe lângă modernizarea stației intermodale în zona Piața Republicii, mai avem aici Calea Timișoarei, pe care o tratăm cu tot cu fundații, cu absolut toată infrastructura, și apendicele care duce la IMR. Cele 10 autobuze electrice vor fi achiziționate la pachet, se va face o licitație în cadrul acelei faze, și noi suntem acum în etapa în care evaluăm tot ceea ce există pe piață la ora aceasta în România. Am avut un autobuz MAN săptămâna trecută, îl avem și pe cel de azi ( miercuri – 15 decembrie – nr.), pe care îl putem vizualiza, înainte de a vedea ce apare în ofertare.”, a explicat primarul Ioan Popa.

Sursa: Express de Banat

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Transport Urban Reșița a început procedurile pentru autorizarea ca operator de transport feroviar (OTF), a anunțat primarul Ioan Popa.

Până la sfârșitul acestui an, la Reșița vor ajunge, din Germania, trei garnituri de tren care vor fi operate de TUR, societatea de transport public local a municipiului, pe ruta Reșița-Timișoara.

Procedurile pentru licențierea societății Transport Urban Reșița (TUR) pentru activități de transport feroviar au fost deja începute, a declarat primarul Ioan Popa, astfel încât, la finalizarea proiectului de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara, societatea să poată opera pe această rută. Până atunci, însă, la Reșița urmează să ajungă trei garnituri de tren second-hand din Karlsruhe (Germania), necesare tocmai pentru ca TUR să poată obține licența de OTF.

Transport Urban Reșița va opera trenuri spre și dinspre Timișoara
„Reșița a demarat deja documentația pentru a se licenția, pentru a se califica să facă operațiuni pe calea ferată. TUR va face acest demers. Suntem în discuții aprofundate cu administrația din Karlsruhe, prin intermediul domnului Werner Hehn, un reșițean stabilit de peste 30 de ani în Baden-Baden, căruia îi mulțumesc, care ne va pune la dispoziție trei garnituri, trei materiale rulante. Am fost acolo de câteva ori pe tema aceasta. Le vom folosi pe calea ferată Reșița-Timișoara ca să ne putem licenția până la finalizarea proiectului prin care sper că vom beneficia de acele trenuri cu propulsie pe hidrogen”, a declarat primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, citat de site-ul Resita.ro.

Edilul a precizat că garniturile de tren din Germania vor ajunge la Reșița după ce vor fi făcute o serie de modificări: „La ora aceasta, se fac modificările necesare pentru ca aceste garnituri să poată să meargă și pe linie electrificată, și pe linie neelectrificată, atașându-se la ele niște generatoare de curent electric Diesel, astfel încât ele să poată funcționa, de fapt, tot timpul electric. Cred că până la sfârșitul acestui an vom avea garniturile aici și vom fi licențiați”.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: deprodio
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective deprodio

Vor circula in paralel cu Regio Calatori?

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Mă îndoiesc. Secția 122a (Voiteni - Gătaia - Berzovia - Reșița Nord) e neinteroperabilă, deci e închiriată exclusiv celor de la Regio Călători, prin licitație. TUR ar trebui să ajungă la un consens cu Regio Călători și CFR Infra pe tema aceasta pentru a opera tramvaiele pe aici.

Oricum, mi se pare o risipă uriașă să bagi tram-train-uri pe o infrastructură care e în proporție de 95% neelectrificată, fără nicio legătură cu una din cele 2 rețele de tramvai de la capete. Ar fi avut mai mult sens să le introducă, după părerea mea, pe ruta via Caransebeș, care e 100% electrificată, deși e cu 42 km mai lungă, deoarece ai o deservire urbană mai bună (ai 2 municipii pe traseu, Lugoj și Caransebeș), iar la Timișoara Est s-ar putea studia fezabilitatea unei legături între rețeaua feroviară și cea a tramvaiului timișorean (evident, trebuie luate în calcul diferențele de tensiune ale celor două rețele de contact).

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Caraș Severin  • 
Choose destination

Since , our 1905 forum members have written 369316 posts in 4488 topics and 446 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use