Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia

22 posts, 5082 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Linia de tren Constanța-Mangalia : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectarea lucrărilor de modernizare și electrificare
Pas important pentru modernizarea liniei de tren din sudul litoralului : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate necesar reabilitării și electrificării căii ferate dintre Constanța și Mangalia. Licitația pentru documentația tehnică a fost lansată în mai, CFR a desemnat asocierea Baicons-ISPCF câștigătoare pe 30 decembrie iar astăzi, s-a semnat contractul pentru 7 milioane de lei și o durată de 9 luni.

Ruta Constanța – Mangalia este deservită de o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această linie este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată. Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara climatizarea face mai greu faţă în trenurile cu tracţiune diesel.

Start pentru electrificarea și reabilitarea tronsonului Constanța -Mangalia :
CFR SA și Asocierea BAICONS IMPEX SRL – ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF CONSTANȚA – MANGALIA (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
𝑉𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 – 7.770.000 𝑅𝑂𝑁
✅𝑆𝑢𝑟𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛ț𝑎𝑟𝑒 – Fondul European de Dezvoltare Regională (𝑭𝑬𝑫𝑹), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030.
✅𝐷𝑢𝑟𝑎𝑡𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 – 9 𝑙𝑢𝑛𝑖
ℹ𝑶𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒊𝒇𝒊𝒄𝒆 ale programului sunt următoarele:
♦electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
♦ creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului ce călători, între orașele Constanța și Mangalia;
♦modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
♦ sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
♦ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
♦modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
♦montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.” a transmis CFR Infrastructură.
Linia Constanța -Mangalia este o continuare a Magistralei M 800 București-Constanța, componentă a Coridorului Rin-Dunăre.

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Licitația a fost atribuită duminică.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Daca a fost semnat contractul, nu-ti era clar ca licitatia era atribuita? :rofl:

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Ba da, mă refer strict la publicarea anunțului de atribuire, ce marchează finalul formal al licitației.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Încă un sezon estival fără ca linia de tren Constanța – Mangalia să fie modernizată și electrificată. CFR Infrastructură anunță că etapa de proiectare a ajuns la 55% și se încheie la sfârșitul anului
Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Constanța – Mangalia este în grafic, asocierea Baicons-ISPCF realizând 55% din etapa de proiectare, a transmis compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Contractul pentru realizarea documentației tehnice a fost semnat în ianuarie 2022, iar termenul de predare este luna noiembrie, potrivit administratorului rețelei feroviare. Studiul de fezabilitate este necesar pentru că prezintă un cost estimat, soluții tehnice și durata pentru proiect tehnic și execuție, caietul de sarcini pentru achiziția de lucrări fiind realizat pe baza acestuia.
,,Studiul de Fezabilitate pentru proiectul ”Electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia” este în derulare, cu termen contractual de finalizare noiembrie 2022. La momentul actual SF-ul este realizat în procent de 55%”, a transmis CFR Infrastructură.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia andrei11

:?:
Asta cu << încă un sezon >> e la mişto spusă, va dura 20 de ani până ce vor reabilita / electrifica toată secţiunea. Apropo, Galaţi - Tecuci e electrificată ? Începuseră în 1989.
Sau Râmnicu Vâlcea - Sibiu e dublată ? Începuseră prin 1987...

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Galați - Tecuci e electrificată în sensul în care se poate merge cu electrică pe ea. E drept, nu la parametrii de proiectare, deoarece lucrările nu sunt finalizate, dar se merge cu electrice pe acolo.

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia shoppy

Pai cu sezonul asta suntem toti convinsi, cum SF se termina in iarna este clar ca inca unul se refera la urmatorul.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2094 forum members have written 398795 posts in 4927 topics and 483 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use