Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achizitii 20+17 rame electrice noi tip RE-IR (POIM)

189 posts, 64878 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice shoppy

Opa s-a intors departamentul de propaganda de la Astra.

Au mai fost unii destpti cum spui tu care au cumparat panouri fotovoltaice la preturi de dumping din China ca sunt ieftine, si asa s-au falimentat toti producatorii europeni iar cand China s-a trezit cu monopol a dublat preturile iar baietii aia destepti si-au dat seama ca defapt nu ei ci altii au fost adevaratii destepti.

Deci da, am ajuns si noi cu adevarat destepti ca sa nu dam buzna la ieftin ci sa intrebam cum si de ce vinde China asa de ieftin, iar pe China evident o deranjeaza.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice punmeister

Opa s-a intors departamentul de propaganda de la Astra.


Adica al CRRC, ca de acolo vin yuanii comunisti. Sper sa se termine si circul asta, si poate prelungeste CE perioada de absortie a fondurilor POIM pentru aceste proiecte, avand in vedere situatia de fata (antagonismul si obstructia din partea Beijingului).

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice Linia 43

shoppy wrote here:
Opa s-a intors departamentul de propaganda de la Astra.

Au mai fost unii destpti cum spui tu care au cumparat panouri fotovoltaice la preturi de dumping din China ca sunt ieftine, si asa s-au falimentat toti producatorii europeni..


Incepand fraza cu un atac la persoana, cu siguranta ca ai dat greutate argumentelor tale !

In exemplul (pe care l-ai mai dat odata) cu panourile fotovoltaice ,lacrimezi de grija industriei europene dar, te doare in spate ca industria romaneasca (in cazul acesta Astra )  ar fi putut sa profite cu acest deal.

Iar industria europeana , in cazul acesta ,Alstom , pe care o aperi tu fata de China cea malefica ,iata  cu ce se lauda pe siteul propriu:
A long-term partner for 60 years  :D
Alstom has been present in China for almost 60 years. It is one of the first western companies, which started business in China,..
Alstom China takes care of its people by building a diverse and supportive workplace. As of 17 April 2018, 28% of the employees in Alstom China are women. Alstom is fully committed to the high ethical standards and strict compliance with the laws in its business practices.

https://www.alstom.com/alstom-china
Asa ca fa bine si trimite o scrisoare revoltata catre Alstom in care sa le explici cum stau lucrurile cu comunistii  nemernici de la Bejing. Nu uita sa le pomenesti exemplul cu fotovoltaicele !

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Vă rog să nu ne inflamăm.

@shoppy, faptul că au pus accent pe preț nu mi s-ar părea neapărat o problemă, deoarece într-o achiziție publică este cel mai greu să contești prețul, fapt pe care mizează deopotrivă autoritățile contractante și chinezii. Ce li se poate reproșa achizitorilor în cauză este lipsa de strategie anti-monopol, dar nici măcar atât, deoarece acest lucru ține mai mult de cadrul legal.

@Linia 43, trebuie să faci o distincție între industria chineză propriu-zisă (controlată de stat) și industria străină (europeană, să fim în context) cu filiale în China. În mare parte, aceasta din urmă este reglementată de niște norme stricte de combatere a monopolului în țările de origine. Prin urmare, are niște limite trasate foarte clar, depășirea lor aducând cu sine sancțiuni destul de drastice din partea organelor competente. Iar acționariatul este rareori ocupat de stat, deci subvențiile și ajutoarele sunt reduse, iar adesea companiile lucrează pe cont propriu.

Industria chinezească, însă, e reglementată de statul chinez, care este dornic de cât mai mult profit, iar subvenția nesimțit de mare acordată de stat în calitate de proprietar direct al întreprinderilor cauzează probleme producătorilor străini în licitații pe afară, deoarece prețul mic nu prea ar putea fi susținut prin mijloace proprii în cazul producătorilor non-chinezi. Ceea ce e o discriminare, deoarece nu ai o egalitate de șanse între cele două părți. De aceea industria din China e atât de demonizată (nu pe nedrept, totuși). Nu e un caz singular, sunt și cazuri documentate despre companii vestice care au dat șuturi concurenței în mod neloial, a se vedea Volkswagen cu Dieselgate, Airbus vs Boeing într-un caz pus chiar de tine, și multe altele. Dar acestea au un lucru în comun: nu au posibilitatea de a fi menținute în viață de stat prin bani cu sacul, cum se întâmplă la chinezi.

Cu privire la industria românească, faci confuzie cu privire la profitul propriu-zis al acesteia și profitul găștilor care o controlează. În cazul Astra, Blidar și cei apropiați lui da, ar fi profitat, dar AVC nu prea. De ce? Simplu! Astra a primit recent 300 milioane RON de la PMB, plus alte comenzi pentru un total de 170 de tramvaie (162, de fapt, că de a doua comandă de la Arad, pentru 8 Civitas, nu apare că ar fi fost semnat vreun contract), deci milioane peste milioane de euro. Cu toate acestea, a fost investit vreun leu în îmbunătățirea condițiilor de fabricație, în extindere și dezvoltare? După întârzierile repetate de la livrări și modul de lucru al angajaților, plus imagini recente din fabrică, aș spune că nu prea.

Mai sunt exemple: Reloc Craiova și Remarul 16 Februarie au tot primit contracte de reparații material rulant feroviar pe bandă rulantă, însă Reloc și-a bătut joc de multe ori cu componente asamblate aiurea (sunt poze cu locomotive reparate la ei cu neconformități destul de evidente), iar Remarul a ajuns să sechestreze automotoare ale CFR-ului, cu calitatea reparațiilor și reviziilor îndoielnică, storcând bani de la CFR fără ezitare. S-a investit acest profit în dezvoltarea liniilor de producție și a capacităților de modernizare/reparație? La ce dezastru sunt vagoanele din clasa 20-49 seria 100 (bine, acolo e și repartizarea pe IR-uri lungi de vină), eu zic că răspunsul e destul de evident.

Prin urmare, partea cu câștigul industriei românești mi se pare destul de falsă. Sunt și excepții și exemple bune, desigur, cum e Softronic, dar altfel nu prea sunt exemple pozitive. Da, e câștigul proprietarilor, dar capacitățile industriale autohtone evoluează puțin spre deloc. Dacă e să revenim la ramele noastre electrice, simpla asamblare a lor nu aduce niciun fel de experiență Astrei, ci doar niște bani în portofelul patronilor. A adus asamblarea ramelor Desiro ceva în plus Astrei? Nu prea. Nu văd de ce ar fi altfel aici.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice punmeister

Industria chinezească, însă, e reglementată de statul chinez, care este dornic de cât mai mult profit, iar subvenția nesimțit de mare acordată de stat în calitate de proprietar direct al întreprinderilor cauzează probleme producătorilor străini în licitații pe afară, deoarece prețul mic nu prea ar putea fi susținut prin mijloace proprii în cazul producătorilor non-chinezi. Ceea ce e o discriminare, deoarece nu ai o egalitate de șanse între cele două părți. De aceea industria din China e atât de demonizată (nu pe nedrept, totuși).


Plus faptul ca prin practicile lor de dumping (si faptul ca acolo nu se pune problema de reglementari de mediu, drepturi ale omului samd, pui imediat prizonierii politici sau persoanele religioase sa-ti faca "munca patriotica"), uzurpezi industria pe care vrei sa o ataci si bineinteles ca partidul are de castigat.

Acum Beijingul e suparat foc pentru ca economia lor incet incet o ia pe o panta alunecoasa de tot. Odata prin:
- Falimentul al Evergrande (nu e deloc bine asta, asta o sa cam ingrijoreze destui investitori care poate se vor gandi sa plece din China, lucru care va cauza un efect de domino);
- Faptul ca toata zona de Real Estate (evaluata la undeva la 18% din economie?) este in cadere;
- Lucrarile grandioase de infrastructura (metrou, feroviar, auto samd) incep sa fie paguboase, odata pentru ca destule sunt facute pe tarlale, altele pentru ca COVID (ridership scazut);
- Datoria pe care statul o are este ENORMA (Vorbim de zeci, probabil sute de TRILIARDE de dolari);
- Si bineinteles faptul ca le pleaca din industriasii care au fabrici (odata in perioada lui Trump, odata dupa epidemie) in India.

Faptul ca ar prinde cateva contracte babane in Romania si nu numai ar ajuta ceva, mai ales dupa ce practica chinezeasca de a tipari moneda in draci la infinit n-a mers si nu va mai merge in viitor. China Comunista incet dar sigur isi arata statutul de dragon de hartie, lucru de care oricine care stie o boaba de economie a prevazut/avertizat.

Cu privire la industria românească, faci confuzie cu privire la profitul propriu-zis al acesteia și profitul găștilor care o controlează. În cazul Astra, Blidar și cei apropiați lui da, ar fi profitat, dar AVC nu prea. De ce? Simplu! Astra a primit recent 300 milioane RON de la PMB, plus alte comenzi pentru un total de 170 de tramvaie (162, de fapt, că de a doua comandă de la Arad, pentru 8 Civitas, nu apare că ar fi fost semnat vreun contract), deci milioane peste milioane de euro. Cu toate acestea, a fost investit vreun leu în îmbunătățirea condițiilor de fabricație, în extindere și dezvoltare? După întârzierile repetate de la livrări și modul de lucru al angajaților, plus imagini recente din fabrică, aș spune că nu prea.


Foarte corect ce spui, Astra prin sutele de milioane de euro pe care le-au incasat in perioada 2018-2022 ar fi trebuit sa investeascaa atat in R&D, cat si in capacitatea lor de productie. Daca Blidar ar fi destept, ar fi bine sa profite de faptul ca Skoda intra pe piata de troleibuze cu caroseria lor proprie dupa achizitia Temsa (si implicit fortand Solaris sa comercializeze trolebuzele lor cu echipamente Medcom, Skoda si Kiepe ramanand doar la cerere) si sa reia productia de troleibuze impreuna cu Iveco (cu uzina de la Annonay, ca acolo se fac caroseriile pe comenzi custom gen troleibuze), dar de data asta mutata la Bucuresti, odata si pentru ca in proximitatea sa este si ICPE-SAERP si pentru ca ar putea folosi reteaua STB pentru probe, exact cum face Skoda la Plzen.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice Linia 43

PTMZ wrote here:
Industria chinezească, însă, e reglementată de statul chinez, care este dornic de cât mai mult profit, iar subvenția nesimțit de mare acordată de stat în calitate de proprietar direct al întreprinderilor cauzează probleme producătorilor străini în licitații pe afară, deoarece prețul mic nu prea ar putea fi susținut prin mijloace proprii în cazul producătorilor non-chinezi. Ceea ce e o discriminare, deoarece nu ai o egalitate de șanse între cele două părți.


Eu sunt pentru pragmatism. In aceasta licitatie ar trebui sa achizitionam rame ,de preferat de buna calitate si la un pret bun. Nu sa impartim dreptatea in lume. Cum ai spus si tu ,inclusiv firmele occidentale au trisat si triseaza. In razboiul SUA - China pentru suprematia economica nu trebuie sa fim mai catolici decat papa. Inclusiv firme americane lucreaza bine merci cu firme controlate de guvernul chinez.

PTMZ wrote here:
Cu privire la industria românească, faci confuzie cu privire la profitul propriu-zis al acesteia și profitul găștilor care o controlează. În cazul Astra, Blidar și cei apropiați lui da, ar fi profitat, dar AVC nu prea. De ce? Simplu! Astra a primit recent 300 milioane RON de la PMB..

"Blidar și cei apropiați lui da, ar fi profitat..." da ,asa e in capitalism ,patronii investesc in speranta unui profit . Daca se poate,cat mai mare.
Dar taxe ,impozite ,salarii raman in tara . Se stie cat de prost stam cu balanta externa. Asta o sa duca in timp la faliment sau o austeritate dura multi ani.
Si da ,eu cred ca inclusiv Astra,ca fabrica,in final, va castiga  know-how si se va dezvolta in timp

punmeister wrote here:
Acum Beijingul e suparat foc pentru ca economia lor incet incet o ia pe o panta alunecoasa de tot...
Faptul ca ar prinde cateva contracte babane in Romania si nu numai ar ajuta ceva, mai ales dupa ce practica chinezeasca de a tipari moneda in draci la infinit n-a mers si nu va mai merge in viitor. China Comunista incet dar sigur isi arata statutul de dragon de hartie,

Asta da articol de propaganda! Nici Trump nu le-ar zice mai bine!
"Faptul ca ar prinde cateva contracte babane in Romania..."  Da! Sigur! China sta in 20 de rame .

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

A doua contestatie CRRC-Astra:
Contestatie depusa la CNSC_22.12.2021(semnat).pdf
Contestatie depusa la CNSC_22.12.2021(semnat).pdf (9.91 MB; downloaded 127 times)

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Prima contestație a fost respinsă, a doua a fost admisă parțial, fiind dispusă remedierea.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Decizia nr. 218 a CNSC.
Se dispune reevaluarea ofertei Alstom în termen de 15 zile de la primirea deciziei:
Decizie_218.pdf
Decizie_218.pdf (93.69 KB; downloaded 105 times)

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Motivarea:
Decizia CNSC_218_C4_2947-3_2022_RE_R(semnat).pdf
Decizia CNSC_218_C4_2947-3_2022_RE_R(semnat).pdf (2.47 MB; downloaded 118 times)

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

ARF a lansat o consultare a pieței pentru determinarea prețului pentru expertiză și supervizare pe durata furnizării trenurilor și a mentenanței. Propunerile se pot transmite până pe 10 februarie, iar data limită pentru consultare este 11 februarie.

Anunțul propriu-zis:
4.Anunt de consultare_serv.supervizare.pdf
4.Anunt de consultare_serv.supervizare.pdf (2.98 MB; downloaded 76 times)

Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100124017

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

CRRC-Astra a depus o plangere la Curtea de Apel Bucuresti. O sedinta de judecata e programata pe 2 martie:
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000404766&id_inst=2

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Licitația a fost retrogradată la etapa de evaluare tehnică, termenul limită pentru evaluări fiind 28 februarie.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Și Alstom a depus o plângere la Curtea de Apel București, cu ședință tot pe 2 martie:
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000404857&id_inst=2

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421916 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use