Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.

108 posts, 4018 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. Costin

subway guru wrote here:
Ce nu se potriveste din ce spune el e ca nu poti pune prize private pe domeniul public aflat in administratia primariilor…

Ba fix asa este - diversi furnizori au incarcatoare pe domeniul public. In parcarile de scurta durata - incarcatoare rapide, iar in cele de resedinta, inclusiv la bordura printre blocuri - incarcatoare lente (practic "prize" adaptate la mufele cablurilor de incarcare) - https://goo.gl/maps/9da43d94AxoK7amP6

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. subway guru

Furnizorii de utilitati sunt persoane juridice concesionari de servicii pe baza de contract cu autoritatile publice locale si cu acordul autoritatilor de reglementare nu particulari individuali, nu te mai repezii berbeceste pe langa fara sa tii cont de cum merg treburile prin Romania.
Prize personale pot sa-si puna doar cei ce stau la curte si numai la ei in ograda proprie, acolo e pe barba lor si pe cheltuiala lor…
Prize de putere e exclus sa-si puna, bransamentul casnic nu e dimensionat sa suporte consumul si se vor lovi de tot felul de obstructii din partea furnizorului de electricitate.

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. Costin

Ai deschis linkul din mesajul anterior? Ai vazut "priza" de pe trotuar? Nu e nicidecum personala.

Treburile in Romania trebuie sa tina pasul cu ritmul in care lumea evolueaza, altfel ajungem in situatia descrisa de Andrei cand toti isi vor trage prelungitoare de la geam pana la locul de parcare. Nici nu ar fi prima data, pentru cine tine minte anii 90 cu garajele dintre blocuri, trantite ilegal pe domeniul public si cu cabluri trase de la geam pentru becul si priza din interior, asta daca nu cumva fura curent de la vreun stalp sau subsolul blocului. Dar poate de data asta nu mai trecem prin aceeasi etapa.

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. subway guru

Eu iti zic de Romania, tu povestesti de gogomap…
Daca mi-e frica de ceva e de cu totul altceva…
Mi-e clar ca nu suntem pregatiti din punct de vedere infrastructura pentru trecerea la transportul autoelectric nepoluant si nici nu dam semn ca ne pasa.
Pana acum marii producatori occidentali ne-au lasat sa facem orice prostie atata vreme cat am adus in tara toate rablele lor de care doreau sa scape, dar situatia s-a schimbat radical din momentul in care au hotarat sa treaca toata productia auto 100% pe electric.
Daca nu pricepem treaba asta iute, ne vor sanctiona drastic cu infringement usturator indiferent ca suntem sau nu cu izmenele in vine din punctul de vedere al pregatirii pentru o asa schimbare!
Partea cea mai proasta e ca nici macar nu constientizam ce ne paste…
Poate ca discutia asta a noastra va servi totusi la ceva!…desi e pitita bine de tot la transport terestru adica la orice incepand de la magarusi si triciclete…
:bere:
P.S. strict personal si totalmente prietenesc:
Am sa te bat la cap pana-ti iei in serios rolul de admin al unui forum partisan declarat al transportului eco-prietenos si nu doar pe cel de cerber de cenzura autocratica uneori lipsita de sens si sper sa nu mi-o iei in nume de rau…ca fac si eu ce pot. In schimb tu poti mult mai multe pentru simplul motiv ca esti la butoane!
:applause:

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. aztec

Ma repet...
De unde atata curent si prin ce?
Ca de eventual cost mai vorbim....

Scenariu aplicabil in romania...
Vedeti o vara cu nopti tropicale, cu AC pornit, frigidere......si...surpriza si masini la incarcat.
Momentan da si acum cu virgula daca nu punem in calcul masinile...
Si la statii de incarcare in parcari subterane...mai rar.

Plus, sa vedem ce o sa facem cu încălzirea pe timp de iarna...ca gaz cam pe duca...lemne cica nu prea...
Poate de aceea se trage tare cu reactorul 3-4 de la Cernavodă sau reactoare mici...

 


  • Author: Valentin
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. Valentin

Este destul de clar ca infrastructura si tot ceea ce reprezinta autovehiculele electrice ar trebui sa fie o prioritate/ cota parte din planificarea energetica a Romaniei prin Ministerul Energiei. Discutia e destul de complexa si cu cat ne afundam in ea cu atat gasim alte sute de mici probleme.

1. Masinile electrice la momentul de fata inca nu sunt majoritare si intr-un viitor incert nu e sigur 100% ca ele vor domina piata - exista la momentul actual si sistemul plug-in hybrid si ceva tendinte pe hidrogen, e greu de spus in 30 de ani ce va fi...



preluata de aici https://www.promotor.ro/masini-noi/opini ... 14730864

Aici se poate observa cat au evoluat sistemele cu ardere interna din punct de vedere al emisilor, ce relevanta are in raport cu masinile electrice? Simplu, indirect, sistemele hybrid inca mai pot fi imbunatatite (si exista diversi producatori care lucreaza la asta) - aici ma refer la full hybrid - si de aici la un moment dat, functie de ce ne paste viitorul, se poate sa avem o impartire - unii vor prefera in continuare sistemele hybrid (din diverse motive, unele subiective cel mai probabil) altii vor trece pe electric, poate apar si "hidrogenele", nu putem sti sigur, dar eu ma indoiesc ca o sa exista o piata 100% electric, mai ales la noi in tara.

2. Se pot face pasi marunti in directia electrificarii, cel mai important mi se pare sa avem statiile de incarcare rapida pe autostrazi - in spatiile de servicii - acolo unde se pot racorda la un PT - evident ca nu o sa fie zeci de masini puse la incarcat acum, probabil in vreo 10 ani or sa fie duble ca acum, dar in 30 ani statul roman ar trebui sa aiba timp si o directie energetica pentru aspectele astea de consum/productie.

3. Legat de consum/productie - ce eficienta avem noi acum in instalatiile energetice din tara?  ce eficienta avem in instalatiile de consum (industrial/casnic)? Aici trebuie sa raspundem, pe langa reactoare nucleare asteptate de atata timp, avem multe centrale in care nu s-a mai investit un leu, credeti ca cineva din ministerul energiei isi pune probleme din astea?
La consumatori - de curand s-au modificat etichetele energetice (alea unde toate electrocasnicele luau lejer A+++) - si aici se poate lucra - incurajat achizitionarea de electrocasnice, utilaje eficiente energetic - ce sa mai zic de crearea unui standard/norme obligatorii pentru reabilitarea blocurilor vechi? (aici ma refer strict la izolatia termica - si ea are un rol energetic) Stiu ca par maruntisuri, dar la un oras de talia Bucurestiului (care ar trebui sa fie un etalon pentru asa ceva) cresterea eficientei poate insemna scaderea consumului cu cate procente. Amplificat la nivelul tarii putem avea o surpriza (stiu, stiu, la tara inca se ard lemne, e saracie, s.a.m.d. dar sunt multe "orase" satelit in jurul marilor centre urbane unde se poate lucra).

4.  Vara, daca blocurile/casele ar fi izolate termic corect, iar echipamentele de AC ar fi eficiente si aici ar fi mici surprize...

5. Noi vorbim de masini electrice in timp ce in tara, ce sa mai...chiar in Bucuresti esti afumat de diverse cazane cu DPF off, diverse masini softate (chip tuning), diverse masini lipsite de mentenanta corespunzatoare, care polueaza mai mult decat un Euro 6... In tara noastra, ipotetic, daca peste noapte s-ar pune toate la punct si s-ar verifica la sange fiecare masina, fiecare statie ITP, deja am reduce 25% din poluarea datorata masinilor, sa mai zic care e varsta medie a parcului auto din Romania?

6. In momentul de fata, pentru anumite regiuni ale tarii e mult mai rapid/eficient sa folosesti masina decat calea ferata, idem pentru o parte din complexul B-IF, sa ne imaginam un bucuresti ipotetic, brazdat de toate liniile de metrou posibile, numai de autobuze/troleibuze electrice / hidrogen, ar cam trebui sa scada numarul masinilor, nu credeti? Discutia e extrem de complexa, adica, cum e mai eficient sa transporti oamenii? CF/M/STB electric (cu diversele consumuri electrice) sau X sute/mii de masini electrice? Nu e deloc de neglijat Bucurestiul dpdv al consumurilor energetice, de asta ma tot leg de el, sa ne gandim ce ar insemna macar 1 mil. masini electrice, de aia tot zic ca ne tot afundam in probleme si apar si altele.

Intrebarea adevarata este, care ar trebui sa fie abordarea optima a statului roman?  
- clar trebuie facute minime investitii in infrastructura masinilor electrice, dar cu siguranta ar trebui investit mai mult in transportul public/national electric si asigurata o balanta intre cele 2, altfel ne trezim ca avem milioane de masini electrice(incurajate de prea multe prize) si normal ca reteaua nu face fata (daca si statul roman nu investeste in alte capacitati de productie).
- pentru orase, aici trebuie gasit un consemn pentru prizele publice - dpmdv cele de la bloc ar trebui sa fie clasice, cu cea mai mica putere, dat fiind ca pot fi lasate peste noapte, nu e nevoie de incarcare rapida, clar si aici trebuie introdus un coeficient in relatie, ca nu toti vecinii - simultan - isi pun masina la incarcat - cand o sa avem masini electrice cu baterii pentru 500-1000km nu o sa le incarci 24/7
- tot pentru orase, in spatiile marilor centre comerciale/ zone de agrement (ex. Parcul Mihai I) - aici discutia e asemanatoare -  fie le lasam la fel ca cele rezidentiale (din aceleasi considerente - cu autonomie de 500-1000km nu incarci tot timpul - daca te opresti la mall si stai 2-3 ore se mai incarca - te opresti in parc mai stai acolo 2-3 ore se incarca - ajungi acasa - mai ai 25% o pui la incarcat peste noapte) - fie usor mai bune (sa zicem x1.5 mai bune) - nu vad nevoia de fast chargere atata timp cat ai prize standard la aproape fiecare loc de parcare - de altfel - e si o prostie sa duci bateriile de la 0-100% - alta discutie
- pentru autostrazi - fiecare benzinarie ar trebuie sa aiba un fast-charge, puterea ar trebui gandita cumva - aici e acelasi lucru - desi e probabil sa vina atatia oameni - 100% sigur nu se folosesc toate fast-charge-urile de pe toate autostrazile in acelasi timp - ideea e sa ai un timp rezonabil incat sa poti sa incarci pentru inca 100-200km - fiindca oricum - orice om gospodar - cand stie ca pleaca undeva departe isi verifica masina - face plinul (combustibil) - deci de ce n-ar face la fel si cu masina electrica? (sa o incarci sa zicem la 80%)
# practic ce vreau sa zic, ar trebui gasita valoarea optima pentru puterile acestor fast-chargere si impusa respectarea ei.

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Costin

Costin wrote here:
shoppy wrote here:
Utilaje electrice cu baterii on board?

Nu am idee. Am vazut cateva excavatoare electrice (si arata identic cu unele "standard"), insa nu m-am gandit sa ma uit daca sunt "bagate in priza" sau nu.

Dupa 3 luni... am intalnit un santier si am vazut utilajele "bagate in priza" si mi-am amintit de aceasta discutie. Deci utilaje fara baterii.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. orex

Cam asa ajungi sa procedezi cand vine vremea sa schimbi blocul de baterii la o TESLA!  :rofl:




 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. orex

Mercedes-Benz a prezentat prototipul electric VISION EQXX, cu o autonomie de 1.000 de kilometri
Mercedes-Benz a prezentat luni prototipul VISION EQXX, alimentat de baterii, despre care afirmă că va avea o autonomie de peste 1.000 de kilometri (km) per încărcare, transmite Reuters, citată de News.ro.
Grupul Daimler, care în curând va fi redenumit Mercedes-Benz, a anunţat în 2021 planuri de a investi peste 40 de miliarde de euro până în 2030 pentru a depăşi Tesla pe piaţa de maşini integral electrice, care includ construirea a opt fabrici de baterii.
Din 2025, toate noile sale platforme de vehicule vor produce doar vehicule electrice, a spus acesta.VISION EQXX, numit cel mai eficient Mercedes-Benz construit vreodată, va avea un consum de energie mai mic de 10 kilowaţi-oră (kWh) la 100 km, a spus Daimler.
Modelul S 60 al Tesla consumă în prezent 18,1 kWh pe aceeaşi distanţă, arată datele de pe site-ul companiei americane.

”Mercedes-Benz VISION EQXX este modul în care ne imaginăm viitorul maşinilor electrice”, a spus CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kaellenius.

Daimler va testa prototipul înainte de jumătatea anului pe diferite tipuri de teren, a declarat luni directorul pentru tehnologie Markus Schaefer. Unele componente ale prototipului vor fi disponibile în vehiculele Mercedes-Benz în termen de doi până la trei ani, a spus Schaefer. Cu toate acestea, directorul tehnologic a refuzat să precizeze când va fi pregătită pentru piaţă bateria cu o autonomie de 1.000 km.
”Vom fi probabil primii care vor oferi pe piaţă o maşină cu o autonomie de 1.000 de km, cu o baterie atât de mică”, a spus Schaefer.
Momentul în care un astfel de vehicul va fi pus în vânzare este ”o decizie de piaţă”, care trebuie luată odată ce producătorul auto va stabili cât de mult se aşteaptă clienţii acest lucru şi cât ar fi dispuşi să plătească, a spus el. Prototipul, construit în decurs de 18 luni, ”pune capăt anxietăţii referitoare la autonomie”, a spus Mercedes-Benz, referindu-se la unul dintre obstacolele cheie pentru care nu a existat o cerere mare pentru vehiculele electrice. Acest lucru a necesitat dezvoltarea unui nou pachet de baterii, despre care compania spune că s-ar potrivi într-un vehicul compact şi a cărui densitate de energie – care măsoară cât de multă putere pot păstra bateriile în comparaţie cu dimensiunea lor – este de aproape 400 de waţi oră pe litru.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. andrei11

Luaţi de la mine una "istorică"
Facebook Caleidoscop
Londra, Încărcare camioane electrice, 1917
271812673_4301524483282805_8111118707746036644_n.jpg (129.69 KB; downloaded 111 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since , our 1852 forum members have written 358973 posts in 4333 topics and 435 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use