Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Demers: Viitorul tramvaiului din Botoșani (2021)

6 posts, 2797 views
Demers: Viitorul tramvaiului din Botoșani (2021) Asociația Metrou Ușor

Având în vedere declarațiile oficiale recente cu privire la viitorul tot mai incert al sistemului de tramvai din Municipiul Botoșani, pentru a înțelege mai bine situația, Asociația Metrou Ușor a trimis insituțiilor abilitate Solicitări de informații de interes public.
Asoc Metrou Usor tema Botosani_ADR_Min_Dezvoltarii.pdf
Asoc Metrou Usor tema Botosani_ADR_Min_Dezvoltarii.pdf (140.27 KB; downloaded 243 times)
Asoc Metrou Usor tema Botosani_Primarie.pdf
Asoc Metrou Usor tema Botosani_Primarie.pdf (141.47 KB; downloaded 222 times)

 


Re: Asociația Metrou Ușor: Punct de vedere și solicitare de informații privind viitorul tramvaiului din Botoșani Asociația Metrou Ușor

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a furnizat răspunsul atașat.
Botosani - MDLPA raspuns nr150019 din 23.11.2021.pdf
Botosani - MDLPA raspuns nr150019 din 23.11.2021.pdf (310.75 KB; downloaded 262 times)

 


Re: Asociația Metrou Ușor: Punct de vedere și solicitare de informații privind viitorul tramvaiului din Botoșani Asociația Metrou Ușor

Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est (ADR Nord-Est) a furnizat următorul răspuns:

Urmare a solicitarii dumneavoastra de informatii, inregistrata la ADR Nord-Est cu nr. 10264/01.11.2021, raspundem punctual intrebarilor dumneavoastra in cele ce urmeaza:

1.) Există posibilitatea de prelungire a perioadei de implementare a proiectului, în vederea acordării unei perioade de timp permisive pentru reabilitarea liniilor de tramvai?

Conform Regulamentului (UE) nr. 1303/2013, Articolul 65 (2) Cheltuielile sunt eligibile pentru o contribuție din partea fondurilor ESI dacă au fost suportate de un beneficiar și plătite între data transmiterii programului către Comisie sau data de 1 ianuarie 2014, oricare dintre aceste date este mai apropiată, și 31 decembrie 2023.

Dincolo de data de 31 decembrie 2023, perioada de Implementare a proiectului nu poate fi prelungită. Dacă la nivelul cadrului de reglementare european vor surveni modificări de natură să permită extinderea perioadei de Implementare dincolo de aceste termen, beneficiarul va fi înștiințat de îndată.



2.) În cazul concretizării renunțării la proiect și înlocuirii complete a tramvaielor pe termen mediu, care va fi procedura urmată în cazul lotului celor 9 tramvaie pentru Botoșani, licitate de Ministerul Dezvoltării, ținând cont că și în acest caz există o finanțare asigurată?

Proiectul Achizițe mijloace de transport public –tramvaie 18 m, Botosani, implementat de Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii Si Administrației este complementar cu proiectele Transport urban durabil in Municipiul Botosani prin reabilitarea, modernizarea si extinderea transportului public local de calatori cu tramvaiul - Reabilitare cale rulare traseu 101 și Transport urban durabil in Municipiul Botosani prin reabilitarea, modernizarea si extinderea transportului public local de calatori cu tramvaiul - Reabilitare cale rulare traseu 102, implementate de Municipiul Botosani, iar investițiile sunt interdependente.


3.) Ce surse de finanțare pot fi accesate de către Primăria Municipiului Botoșani pentru acoperirea diferenței de preț apărute? Poate fi majorată suma alocată prin POR proiectelor existente? Pot fi accesate alte surse de finanțare gestionate de instituția dumneavoastră?

Valoarea nerambursabila a contractului de finanțare nu pate fi majorata.  În cazul în care valoarea totală a Proiectului creşte faţă de valoarea nerambursabila prevazuta in Contractul de Finanţare, cresterea rezultată va fi suportata în întregime de Beneficiar. Prin programele gestionate de ADR Nord-Est, respectiv POR 14-20, in acest moment nu pot fi accesate Fonduri suplimentare nerambursabile pentru acoperirea diferentei de buget.


4.) Au existat încercări din partea primăriei adresate instituției dumneavoastră pentru a acoperi această diferență de preț într-un anumit mod? Dacă da, ce răspuns a primit municipalitatea? Au existat nereguli semnalate?

In cadrul raportului de vizita la fata locului nr. 4, reprezentantul ADR NORD-EST a solicitat un punct de vedere oficial, o decizie privind implementarea proiectului. Prin adresa nr. 2744/13.11.2021 inregistrata la OI cu nr. 43557/OI/16.11.2021 beneficiarul comunica faptul ca este in curs de elaborare a unui memoriu catre AM POR prin care solicita analiza situatiei din punct de vedere financiar in care se afla cele două proiecte. Dupa primirea raspunsului de la AM POR, beneficiarul va lua o decizie privind implementarea proiectului. Avand in vedere ca nu sunt finalizate achizitiile de elaborare a proiectului tehnic, a executiei lucrarilor si furnizare material rulant si dotari, pentru acest proiect nu sunt semnalate nereguli pana in acest moment.


5.) Ce alte instituții poate consulta primăria, în vederea obținerii unei finanțări complementare care să nu pună un nivel insuportabil de presiune asupra bugetului local?

Primaria poate consulta Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei in incercarea de a gasi surse de finantare complementare.


6.) În perspectiva reducerii duratei de desfășurare a contractării și având în vedere procedura menționată anterior, este legală organizarea unei proceduri de negociere directă fără publicare prealabilă în vederea achiziționării serviciilor prevăzute în cele două proiecte?

Art. 104 alin (1) lit a) din legea 98/2016 prevede:

“a) daca in cadrul unei proceduri de licitatie deschisa, licitatie restransa ori procedura simplificata organizate pentru achizitia produselor, serviciilor sau lucrarilor respective nu a fost depusa nicio oferta/solicitare de participare sau au fost depuse numai oferte/solicitari de participare neadecvate, cu conditia sa nu se modifice in mod substantial conditiile initiale ale achizitiei si, la solicitarea Comisiei Europene, sa fie transmis acesteia un raport”.


Procedura de "negociere fara publicare prealabila" se poate aplica in conditiile prevazute la art.104, alin.(1), litera c din legea 98/2016, respectiv:

“c) ca o masura strict necesara, atunci cand perioadele de aplicare a procedurilor de licitatie deschisa, licitatie restransa, negociere competitiva sau procedura simplificata nu pot fi respectate din motive de extrema urgenta, determinate de evenimente imprevizibile si care nu se datoreaza sub nicio forma unei actiuni sau inactiuni a autoritatii contractante. In situatii in care se impune interventia imediata, autoritatea contractanta are dreptul de a realiza achizitia publica in paralel cu aplicarea procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare”.

În acest context, procedura "negociere fara publicare prealabila" nu este aplicabila, avand in vedere ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute in articolul sus mentionat.



7.) Care vor fi sancțiunile aplicate autorității contractante în cazul în care nu va fi respectată perioada de implementare?

În cazul nerespectării de către Beneficiar a prevederilor Contractului de finanțare, Autoritatea de Management pentru POR poate decide rezilierea unilaterală a Contractului de finanţare, decizia AM comunicându-se Beneficiarului printr-o notificare scrisă. În această situaţie, Beneficiarul are obligaţia restituirii în întregime a sumelor deja primite în cadrul Proiectului.

 


Re: Asociația Metrou Ușor: Punct de vedere și solicitare de informații privind viitorul tramvaiului din Botoșani Asociația Metrou Ușor

Răspunsul Primăriei Municipiului Botoșani:
Raspuns Metrou usor.pdf
Raspuns Metrou usor.pdf (660.09 KB; downloaded 248 times)

 


Re: Asociația Metrou Ușor: Punct de vedere și solicitare de informații privind viitorul tramvaiului din Botoșani Puss in Boots

E dragut cum toti au de gand sa isi renoveze depourile DUPA ce vin tramvaiele noi. Desi au pornit achizitiile de cativa ani buni plus perioada de livrare. Vezi cazul Iasi, Galati si probabil si ceilalti vor urma.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Asociația Metrou Ușor: Punct de vedere și solicitare de informații privind viitorul tramvaiului din Botoșani ADK

Măcar să nu fie și Botoșaniul următoarea victimă a transportului electric, că de desființat nu-i deloc greu, ai noștrii abia așteaptă să valorifice bunurile rămase...

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426216 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use