Parent forum: Magistrala 400

 

Topic: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei

11 posts, 8604 views
  • Author: Elful
  • Posted:
  •  

Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei Elful

Submagistrala 409 -> Salva - Vișeu de Jos - Sighetu Marmației - 118 km

 


  • Author: Elful
  • Posted:
  •  

Re: Submagistrala 409 Elful

Linia incalecata dintre Valea Viseului spre Lunca la Tisa.

Partea I




Partea a II-a




R943 - Sighetu Marmatiei - Mangalia


IMG_5809.jpg (288.23 KB; downloaded 7952 times)

 


  • Author: Elful
  • Posted:
  •  

Re: Submagistrala 409 Elful

Sighetu Marmatiei
IMG_5851.jpg (211.48 KB; downloaded 7951 times)
IMG_6147.jpg (289.02 KB; downloaded 7952 times)

 


  • Author: Elful
  • Posted:
  •  

Re: Submagistrala 409 Elful

Halta Lunca la Tisa, Valea Viseului, Halta Viseu Bistra, Leordina.
Halta Lunca la Tisa
IMG_6194.jpg (355.62 KB; downloaded 7954 times)
Valea Viseului
IMG_6246.jpg (261.74 KB; downloaded 7955 times)
Halta Viseu Bistra
IMG_6267.jpg (336.62 KB; downloaded 7951 times)
Leordina
IMG_6329.jpg (254.75 KB; downloaded 7962 times)

 


  • Author: Elful
  • Posted:
  •  

Re: Submagistrala 409 Elful

Viseul de Jos, Iza, Salva.
Viseul de Jos
IMG_6390.jpg (354.34 KB; downloaded 7950 times)
Iza
IMG_6428.jpg (203.83 KB; downloaded 7950 times)
Salva
IMG_6471.jpg (269.94 KB; downloaded 7951 times)

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei TibiV

Dupa aproape 5 (cinci) ani si 1/2 (jumatate), incerc sa aduc ceva nou pe topicul asta uitat pe nedrept...

Am circulat pe CF409 de cand eram copil - pe vremea aia si de 2-3 ori pe an, in ultimele doua decenii o data la 2-3 ani...
Privelistea din tren este superba (insa doar 4-5 luni pe an, caci acceleratul Bucuresti-Sighetu Marmatiei (si fra'su spre Bucuresti) are un orar care face ca in restul de 7-8 luni pe an sa vezi doar becuri...

Dar sa revin...
Mereu am vazut masinile "mici, jos in vale"...
Si mereu mi-am dorit sa vad si invers, cum arata calea ferata de jos.
Mi-am indeplinit dorinta saptamana trecuta, si s-ar putea sa va placa si voua...

Pozele sunt facute de pe DN17C, Salva-Moisei, iar sectiunea in care soseaua se intalneste cu calea ferata este cuprinsa intre comunele Romuli si Dealul Stefanitei, dupa care calea ferata si soseaua pleaca fiecare drumul ei...

Incepem in Romuli.











Nu cautati continuarea viaductului, aici intra direct in tunel...








Alt viaduct, cam departe de sosea






 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei TibiV

Un al treilea viaduct...







Aici "iese" din munte...



... este tare lung...



... si tare inalt...



... comparatia cu cladirile din jur este lamuritoare.



Dovada locatiei:


 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei TibiV

Aici ne mai intalnim o data (penultima data) cu CF409 Salva-Viseu...



... care apare din dreapta...















Aceasta cale ferata are inca alaturi "stalpii de telegraf" din lemn, cu izolatori din sticla...



Ultima "intersectie denivelata" cu calea ferata este in Sacel, aici



Daca nu esti pe faza, nici nu iti dai seama ce trece peste "arcada" asta...




M-am reintalnit cu calea ferata pe DN18, intre Viseu si Petrova, dar acolo erau niste simple treceri la nivel, la fel ca alte sute/mii in tara asta...

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu atat de multe poze, dar m-am gandit ca in topicul asta atat de "linistit" incat nu incurc pe nimeni...

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei cris_m

Pe mine clar nu m-ai deranjat. Linia este absolut superba, este pe lista mea de locuri pe unde m-as plimba doar ca sa pozez :)

 


  • Author: GPS
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei GPS

Este neschimbata, am văzut aceste viaducte acum aproape 10 ani. Eram mic, dar aceste structuri mi-au rămas in minte de-atunci. Superb reportaj! :bere:

 


Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei Adrian Rosca

Anul trecut nu s-a mai lucrat deloc la reabilitarea tunelului Runcu de pe linia Viseu de Jos-Valea Viseului:
(min. 42.40-43.20 al videoclipului de mai jos)





Autor: userul Youtube LDEGM Trainspotter

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Linia 409: Salva - Viseu - Sighetul Marmatiei PTMZ

Pe 28 decembrie 2021 se împlinesc 72 de ani de la inaugurarea căii ferate Salva-Vișeu, cu o lungime de 61 km.

”Demarat pe 1 aprilie 1948, șantierul Salva-Vișeu a durat aproximativ un an și jumătate, pe 28 decembrie 1949, Vasile Luca, ministru de finanțe, tăind panglica la momentul inaugurării”, se arată în volumul ”Salva-Vișeu 1948: Atunci și acum”, editat de Olga Ștefan.

Conform wikipedia.ro, construirea aceste căi ferate s-a făcut din motive politice. În anul 1872 a fost pusă în funcțiune calea ferată Satu Mare–Sighetu Marmației. Astfel, Depresiunea Maramureșului a fost conectată, prin valea râului Tisa, la rețeaua de cale ferată. La acel moment, întreaga regiune era parte componentă a Regatului Ungariei din cadrul Imperiului Austro-Ungar. Construirea liniilor ferate Sighetu Marmației-Ivano-Frankivsk (1895) și Valea Vișeului–Borșa (1913) a dus la dezvoltarea și a altor zone din Maramureș. La sfârșitul primului război mondial Austro-Ungaria s-a destrămat. Prin Tratatul de la Trianon încheiat la sfârșitul Primului Război Mondial, Comitatul Maramureș a fost divizat între România și Cehoslovacia; partea de sud a devenit parte componentă a României, în timp ce partea de nord a ajuns pe teritoriul Cehoslovaciei.

Frontiera a fost astfel trasată, încât calea ferată Satu Mare–Sighetu Marmației s-a aflat în întregime pe teritoriul României. Ca urmare a stabilirii acestor noi granițe, căile ferate din partea românească a Maramureșului nu au mai avut nici o legătură cu restul rețelei feroviare a României. În perioada interbelică Guvernul României a adoptat măsura construirii unei căi ferate care să lege nordul Transilvaniei de Maramureș, dar acesta nu a putut fi dus la capăt. La sfârșitul anilor ’30 ai secolului al XX-lea s-a început construirea unei linii, pe valea râului Sălăuța, din localitatea Salva de pe calea ferată Beclean pe Someș–Rodna Veche prin Pasul Șetref către Vișeu de Jos. În 1939 a fost pus în funcțiune un tronson lung de 15 km de la Salva la Telciu.

Continuarea căii ferate necesita construirea mai multor poduri și tuneluri, astfel încât s-a realizat inițial o singură cale ferată cu ecartament îngust, care pleca de la Telciu și se conecta cu Calea ferată Valea Vișeului-Borșa, în apropierea localității Moisei. Aceasta a fost deschisă în 1940.

Ca urmare a celor două dictate de la Viena din 1939/1940, nordul Transilvaniei și întregul Maramureș (adică atât partea română, cât și cea cehoslovacă) au fost cedate Ungariei, iar legătura între Salva și Vișeu de Jos și-a pierdut sensul. Autoritățile ungare au hotărât să nu mai continue finalizarea căii ferate cu ecartament normal.

Inaugurarea căii ferate Salva-Vișeu, pe 28 decembrie 1949
După cel de-al doilea război mondial, Maramureșul a fost divizat din nou la Conferința de Pace de la Paris (1947); partea de sud a revenit din nou României, în timp ce partea de nord a fost cedată nu Cehoslovaciei, ci Uniunii Sovietice. Astfel, proiectul interbelic care prevedea construirea unei legături feroviare între nordul Transilvaniei și Maramureș a căpătat iarăși importanță pentru România. În anii 1948 și 1949 a fost finalizat tronsonul lipsă între Telciu și Vișeu de Jos. A fost necesară construirea a mai multor viaducte și a cinci tuneluri, dintre care tunelul de sub Pasul Șetref între Munții Țibleș și Munții Rodnei era cel mai lung cu cei 2.388 m ai săi. Ceremonia de deschidere a avut loc pe 28 decembrie 1949 în localitatea Dealul Ștefăniței.

Sursa: Club Feroviar

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 400  • 
Choose destination

Since our 1943 forum members have written 376072 posts in 4576 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use