MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

3279 posts, 440203 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 206 207 208 209 210 211 212  ... 235
 
 

📖 Pagination options
Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Nu extrapolez, aduc acelasi gen de argumente pe care le aud de la voi zilnic, ca sa folosim un limbaj comun!
M-ati chestionat daca am mers cu un trotuar lung si raspunsul e ca nu numai ca am mers ci si am contribuit la proiectarea si constructia unuia (cel de la gara).
Daca te uiti in ce hal a ajuns te apuca plansul si-ti vine sa-ti blestemi zilele…atata bataie de joc e greu de imaginat chiar si in ultima tara africana…
Cel de la aeroport e din pacate o improvizatie…

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul orex

Ca om din bransa, erudit de altfel, merge varianta  cu tunel pietonal in ”banii” astia tip PNRR ?!
PS
Nu-mi permit sa te chestionez,  nu-i cazul subsemnatului, dar sa revenim la ”oile noastre” de ce esti contra ideii, posibilitatii de a lega M4/M5 de M1/M3 la Hasdeu?

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Nu prea vad nimic realizabil la M4 din PNRR, conditia de baza a acestui program e ca la sfarsitul unei perioade foarte scurte sa ai ceva functional. Ce naiba functional sa ai la Hasdeu fara M5 si fara M4 functionale acolo???
In rest ti-am explicat destul de ce legatura asta nu e deloc o idee stralucita…

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul orex

Hai sa fie s-un lup mancat de oaie odata, cu referire la PNRR! :bere:

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

E acolo in buget, pus la misto de Drula…o sa-l contabilizam la paguba. In afara de bagat strambe nu a facut absolut nimic pentru a pregati proiectele de dezvoltare a retelei de metrou desi era conditie obligatorie in PNRR ca el avea alti carcalaci pe cerebel. :popa:
Si uite asa, drulaul autohton va fi mancat de oaia bruxeleza!  :rofl:
Ma intreb daca pentru magaria asta o sa-i puna cineva pielea-n batz…
Hai pa, ne mai auzim si maine.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Hai ca orex a deturnat discuția de la Izvor la Hadeu  (pornisem discuția de la Izvor https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId) . Si, sărind de la un lucru la altul, nu mai lămurim nimic. :?

Soluția unui pasaj pietonal de la Hașdeu la Izvor este clar o inepție si nu ar folosi-o nimeni, dincolo de dificultățile tehnice, deși am exprimat o părere ca ai putea pleca si aici cu pasajul pietonal de la peron sau de sub peron, nu neapărat de la vestibul. Nu știu cine si de ce a pus-o in PUZ (la ce "baeti" te referi), dar clar acest pasaj de 500m nu merita. Case solved.

Singura soluție viabilă este o stație M4 la Izvor. Pentru asta ai doua soluții de traseu:
1) GdN-Hașdeu-Izvor, sau cum spui tu, guru, "pisu boului"
2) GdN-Schitu Măgureanu-Izvor
De ce varianta 1 nu a fost luata deloc in calcul si de ce varianta 2, care a fost in pole-position după 1990, acum nu s-a mai calificat in finala ?
Si, mai presus de toate, pentru ca nu ai răspuns, de ce consideri că legătura directă M4/6-M3 nu merită  si merita doar cea cu M5 ?

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul orex

Imi e clar ca n-ai calcat in pasajul de legatura dintre liniile 4,6 si 12,13 de la Montparnasse Bienvenüe, Paris .Ai timp sa te edifici, ca tot acolo e! ;)
PS
Cost beneficiu, ce-i mai fezabil, un pasaj pietonal sau edificarea unei intregi statii? Raspunsul sigur ti-l dai singur, varianta A! :yes:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Sincer ? Nu mă interesează ce prostii fac alții,  atât au putut francezii, atât au făcut. Treaba lor...  
Noi avem alternative mult mai simple decât un pasaj de 600 m. Totul este sa faci un traseu pe la Izvor, traseul pe la Hașdeu nu aduce absolut niciun beneficiu. Doar este mai simplu de executat, atât. Dar pentru calatori este un dezastru.
Si asta incerc sa aflu, care este logica de a pune calatorul aiurea pe drumuri.
____________________________
1) toate liniile de la Paris  pe care le invoci au cel puțin o stație schimb direct una cu cealaltă. Nu este cazul M3 cu M4/6 de la noi.
2) principala logica a acelui pasaj pe care îl invoci este ca toți calatorii sa ajungă ușor la gara Montparnasse. Mă refer la cei de pe liniile 4 si 12, a căror stație este mai departe de gara. Nu aveau cum sa dărâme tot in jurul gării Montparnasse sa aducă cele 4 magistrale una lângă alta. Așa cum am spus, atât s-a putut, atât s-a făcut la Paris, noi avem alta soluție muuuult mai simpla.
3) pasajul de acolo NU are 600m, cat ar avea aberantul pasaj Hașdeu-Izvor, ba chiar este aproape la jumătate. Așa cum spune andrei11, decât sa mergi 600m prin catacombe, mai bine iei M5 aiurea o stație
4) repet, discuția era despre Izvor , nu despre Hașdeu. Si as prefera sa înțeleg de ce nu s-a preferat varianta Izvor.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul andrei11

Dacă vreţi  superintersecţie la Izvor în poza de mai jos  am schiţat numai demolările
Staţia lui M 4 trebuie să fie lată rău (vreo 30 şi ceva de metri ) pentru că subtraversăm Dâmboviţa cu 3 TBM - uri.
Aha, vreţi staţii decalate pe înălţime ? Ne ducem în jos rău de tot, de demolări tot nu scăpăm, costă de ne rupe, chit că din două staţii ale lui M 5 (Haşdeu & Cişmigiu )  facem doar una.
OK, lăsăm 2 staţii pe M 5 (Haşdeu & Cişmigiu) şi construim staţia lui M 4 cu tuneluri venind pe sub parc ( amplasamentul cel din dreapta ).  Tot demolăm la greu, aşa cum se observă.
___________________
N-am luat în calcul la cheltuieli ţevăraia care eventual se găseşte în Parcul Izvor.
Mi se pare că nu se prea merită cheltuiala pentru o transbordare în plus. Ce spuneţi ?
2021-12-25_20-32-12.png (1.62 MB; downloaded 2326 times)

_____________________________
De la moderator citire:
Fără atacuri la persoană, ok ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Nicio demolare, am mai spus. Doar M4 sa treacă pe acolo si un simplu pasaj de corespondenta intre Splai si Elisabeta figurat si in schița de mai jos. ATAT si nimic mai mult .
Nici măcar nu contează unde faci stația M4,sub Schitu Măgureanu (in dreptul liceului, mai dificil), sau in parc la Izvor (mai convenabil).
Doar trebuie sa ai sânge in instalație sa subtraversezi niste clădiri. Care sânge se pare ca inginerilor de la noi le cam lipsește după 1990, așa cum ai remarcat si tu ;).  Chiar si ei se gândiseră la acest pasaj, acum  mulți ani, pana sa devina "fricoși". Dovada schița propusa la primul proiect M5. Acum ....nimic nu se mai poate. Au fost "prosti" când au propus schița asta si traseul M4 pe Izvor atâția ani s-au deșteptat acum, in ultimii ani, sau ce sa înțelegem ??
p.s. Stația M5 nu va fi acolo unde ai figurat-o, ci in fata parcului. Si, am mai spus, stațiile Hașdeu si Cișmigiu vor fi ambele, nu depind de traseul M4. Au fost mereu prezente. Da, la o adică te poți lipsi de stația Hașdeu, sa mai faci niste economii.
Ca o soluție alternativa, poți folosi ditamai terenul viran de vis-a-vis de sediul Metroul SA si strada învecinată (Silfidelor) pentru pasajul de corespondenta, ca sa evitam podul.
ero_has2_143.jpg (114.58 KB; downloaded 2309 times)

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul andrei11

1) Varianta cu staţia lui M 5.2 la Kogălniceanu (mă rog, Izvor M 5 ) ar fi fost dacă staţiile Haşdeu şi Cişmigiu nu s-ar mai fi construit.  Deci ceva de genul Eroilor - Izvor ( M5 ) - Universitate.
2) Dacă M 4 "vine" pe sub Schitul Măgureanu nu poţi face staţia în dreptul liceului decât dacă sau demolezi masiv ce e vis a vis de liceu sau intri în parc. Eu sunt adeptul intratului în parc, peste 30 de ani de la terminarea şantierului  aveai şi staţie de metrou şi copaci maturi. Vezi copacii din Balta Albă, Dr. Taberei, B-dul Unirii ( Victoria Socialismului ), etc.
Mi-am consultat arhiva, am mărit desenul postat de tine, acolo ar fi fost vorba de un pasaj pietonal care ar lega Staţia Cişmigiu de Izvor, în lipsa lui M 4. Legătura aceea ar fi fost un nonsens, M 5 şi M 1/ 3 au legătură mult mai facilă la Eroilor. Şi nu înţeleg ce sunt cu accesurile acelea 4 din Piaţa Mihail Kogălniceanu, cui îi ajută ???
2021-12-25_22-39-35.png (1.65 MB; downloaded 2264 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Acele ieșiri in Pta Kogălniceanu cred ca fac parte dintr-un proiect puțin SF, la un anumit moment se propuneau vaste spatii subterane, cu galerii de magazine. Chiar si Universitate M5 avea ieșiri inclusiv la Casa Armatei.
Screenshot 2021-12-25 225534.jpg (62.19 KB; downloaded 2246 times)
De ce ? Pentru ca Eroilor-Universitate trebuia făcută in acel plan prin excavație deschisa, automat rămânea spațiu nefolosit deasupra galeriei active, asa cum este acum intre Universitate si Romana. De ce n-ar fi fost valorificat cumva ?

Revenind la M4, acel pasaj M1-M5 are mai mult sens in varianta cu M4 :) . Chiar daca nu este figurata, știm ca ea pe acolo a trecut mulți ani, pana a demolat Oprescu strada Berzei. Însă ce propuneau aici era aceeași tema, vaste spatii subterane, inclusiv sa intri la Lazar si sa ajungi in stația M1, nu neapărat o corespondenta M1-M5. Ea, oficial era la Eroilor.
Si eu sunt adeptul intratului puțin in parc si in curtea liceului. Ori facem ceva cum trebuie ori nu mai facem. Serios .. Ne vor blestema generațiile viitoare.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul andrei11

Nici nu trebuie luat mult din parc în varianta staţiei aproximativ în faţa liceului, cam până la prima alee paralelă cu Schitu Măgureanu.
Dar trebuie să spun că nu prea are şanse un traseu a liniei M 4 pe sub Cobălcescu / Schitu Măgureanu şi cu staţie unde s-a discutat.
Cişmigiu.png (1.64 MB; downloaded 2211 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Corect, șansele sunt minime. Decizia proasta pare ca este luata deja. Poate însă vine cineva cu capul pe umeri si schimba lucrurile...
Eu vreau sa știu doar motivul pentru care guru considera ca legătura cu M3 nu este importanta si doar M5 contează. In afara de faptul ca M5 este "copilul" lui. Pana una alta, M3 transporta mult mai mulți calatori pană la Eroilor, comparativ cu M5.  Si sunt convins ca așa va fi si când M5 va fi gata.

Ca fapt divers, in finala s-a calificat si o varianta cu trecere pe la Izvor si stație in parc, deci existau suficiente argumente pentru un astfel de traseu. Doar ca aceasta variantă avea traseul pe sub Parcul Cișmigiu, nu pe sub Cobălcescu, probabil ca sa pice la criteriile de mediu.
Pe de alta parte, teoria cu ecologismul nu are bază, să ne amintim cum au măcelărit parcul Eroilor doar ca sa facă niste luminatoare , fără vreo valoare practică. Ca sa nu mai spun de  "derdeluș". Acolo ecologismul a avut valoare zero barat.
Chiar sunt curios, DACA si UNDE au plantat pomi in locul celor pe care i-au măcelărit pentru luminatoare ? Parca asa se angajasera, nu ? :think:

 


Go to page:  1  ... 206 207 208 209 210 211 212  ... 235
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use