Parent forum: Județul Suceava

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

30 posts, 14451 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Avem una dintre cele mai moderne autobaze pentru transport public electric din țară!

În luna septembrie 2022 vor veni ultimele 15 autobuze electrice de la firma Solaris, din Polonia.


În această săptămână va avea loc recepția finală la proiectul Autobaza electrică. Prin racordarea la gaz metan, lucrările sunt finalizate.

Autobaza este prevăzută cu hale moderne pentru întreținere și reparații, cu spălătorie auto și cu stație ITP. Se lucrează la dispeceratul de coordonare a traficului.

Mă bucură faptul că aici lucrează oameni tineri, specialiști în domeniu, coordonați de inginerul Andrei Potorac.

Asteptăm să vină, în luna septembrie 2022, ultimele 15 autobuze de la firma Solaris, din Polonia, pentru a avea parcul electric complet.

Doamne ajută!

Sursa: Facebook - Ion Lungu

 


  • Author: Aron
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Aron

În această săptămână va avea loc recepția finală la proiectul Autobaza electrică. Prin racordarea la gaz metan, lucrările sunt finalizate.


ha! Nu ai cum sa nu razi un pic la fraza asta. Puteau sa zica la final ca o concluzie ca trebuie racordata reteaua de gaz dupa tot articolul, dar asa au preferat ca fix dupa "autobaza electrica" sa bage gaz metan :lol:

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Reînnoirea parcului de transport public de persoane prin achiziționarea de noi autobuze ecologice și crearea de noi stații de alimentare pentru autobuzele ecologice în Municipiul Suceava este unul din proiectele pe care Primăria Suceava le are în vedere, însă nu doar pentru sine, ci și pentru alte localități limitrofe. La ultima conferință de presă, primarul Ion Lungu a făcut referire la faptul că va avea discuții cu primarii localităților care fac parte din Zona Urbană Funcțională cu privire la ceea ce el a numit a fi „delegarea gestiunii” serviciului de transport de călători și cu privire la numărul de autobuze care ar urma să fie atribuit pe fiecare localitate în parte în sensul de a deservi un transport de călători în localitățile respective: orașul Salcea și comunele Adâncata, Bosanci, Ipotești, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuți și Şcheia.

În ceea ce privește delegarea gestiunii, cotidianul Obiectiv de Suceava a arătat că există premise și, totodată, suficiente temeiuri legale pentru a putea delega în mod direct gestiunea serviciului de transport de călători unei societăți deja înființate și licențiate sau autorizate, fără a mai fi necesară organizarea unei licitații de concesionare iar în cazul acesta TPL SA Suceava s-ar putea încadra. Cât privește numărul de autobuze pentru fiecare localitate, Primăria Suceava nu a comunicat date oficiale de după ședința cu conducerile localităților mai sus amintite, dar a publicat ulterior un studiu intitulat Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă (PAEDC) al Municipiului Suceava pe perioada 2020 – 2030 din care rezultă limpede despre câte autobuze ecologice ar fi vorba.

Deși în PAED nu se face referire la așa numitul ZUF, ci la faptul că „proiectul face subiectul unui parteneriat între Municipiul Suceava și unitățile administrative teritoriale care fac parte din zona metropolitană (s.n.)” iar obiectivul specific este „Modernizarea parcului auto al zonei metropolitane (s.n.) Suceava” precizăm că referirile ulterioare sunt, totuși, doar la localitățile din cadrul ZUF, nu al ZM aceasta din urmă fiind mai largă. Implementarea proiectului ar dura 48 de luni iar valoarea totală a fost estimată la 57 de milioane de euro. Modernizarea parcului auto pentru transportul în comun în localitățile din cadrul ZUF Suceava se va face nu doar ca urmare a achiziționării de vehicule electrice, ci și prin realizarea unei rețele de puncte de încărcare pe teritoriul municipiului în vederea reducerii emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil.

Conform PAEDC, proiecția necesarului de autobuze și stații de încărcare pe fiecare localitate în parte este următoarea: MUNICIPIUL SUCEAVA – 8 autobuze de dimensiune mica (7m), 18 autobuze de dimensiune mare (12m), 28 stații de încărcare lente, 23 stații de încărcare rapidă; ORASUL SALCEA – 6 autobuze (7 m), 3 stații încărcare rapide, 6 stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNA ADÂNCATA – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 7 stații transport public; COMUNA BOSANCI – 8 autobuze (7 m), 4 autobuze (12 m), 4 stații încărcare rapide, 8  stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNCA IPOTESTI – 8 autobuze (7 m), 4 autobuze (12 m), 4 stații încărcare rapide, 8 stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNA MITOCU DRAGOMIRNEI – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 7 stații transport public; COMUNA MOARA – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 Stații încărcare lente, 6 stații transport public; COMUNA PATRAUTI – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 9 stații transport public.

De asemenea, pentru serviciul de transport public de călători în localitățile menționate, Municipiul Suceava a mai prevăzut în PAEDC proiectul: „Creșterea mobilității urbane prin realizarea unui hub de transport și autobază”. Obiectivul principal al proiectului este acela de creare a un hub de transport care să asigure o acoperire la nivel metropolitan și care să determine reducerea emisiilor de CO2 și fluidizarea traficului rutier. Activitățile avute în vedere în realizarea proiectului sunt: platforma de parcare; module de parcare și zone de transfer; sistem automatizat de tranzit pentru autoturisme și biciclete; Sisteme de informare călători cu mesaje variabile; spații special amenajate pentru călători; integrare cu portalul de informare și programare rute de călătorie pentru pasageri; stație de încărcare mașini electrice; sisteme de e-ticketing; sistem de iluminat al parcării; sistem de supraveghere video. Perioada estimată a fi implementat acest proiect începe nu mai devreme de 2023 și se va termina cel târziu în 2029, în funcție de data la care va începe implementarea proiectului și de durata efectivă a acestuia care nu va depăși 26 de luni, potrivit specificațiilor PAEDC. Costurile proiectului au fost estimate la 100 de milioane de lei. Indicatorii proiectului sunt: reducerea cu 4% a valorilor traficului rutier urban, creșterea cu 12% a numărului de pasageri pentru transportul public, reducerea cu 2% a emisiilor de CO2 și reducerea cu 0,4% a numărului de șomeri. Implementarea proiectului poate determina următoarele: creșterea mobilității urbane prin descurajarea utilizării autoturismului propriu în special de către cei care locuiesc în afara orașului și lucrează în Municipiul Suceava; diminuarea duratelor de călătorie atât la nivel urban și periurban; creșterea accesibilității la punctele de interes aferente zonei deservite; creșterea nivelului de siguranță a rețelei de transport.

Sursa: Obiectiv de Suceava

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Suceava  • 
Choose destination

Since , our 1852 forum members have written 358981 posts in 4333 topics and 435 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use