Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1278 posts, 408785 views
 
Go to page:  1  ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România cris_m

Un fel de luati, taceti si lasati-ne in pace....  :no:

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Dupa BNR inflatia medie pe 2021 va fi 5.2%, mi-ar place si mie o marire de 10%.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Începând cu luna decembrie 2022, sute de trenuri Interregio și Regio Expres operate atât de CFR Călători cât și de unii operatori privați vor fi declasificate la Regio. Mai pe românește, biletul va avea preț de Personal dacă societățile respective nu vor face investiții serioase.

Acest lucru reiese din anexa la un ”proiect de Ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii privind modificarea anexei nr.2 la Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare-nr.005, aprobat prin Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr.1816/2005, și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători”, pus în dezbatere publică pe site-ul ministerului de resort.

Proiectul de act normativ stabilește redefinirea rangurilor de trenuri Intercity, Interregio și Regio Expres (R-E), precum și introducerea subcategoriei de trenuri Regio Metropolitan (R-M). Cum în România nu mai circulă încă din 2015 trenuri Intercity, din cauza faptului că nu se putea asigura viteza medie de circulație, vom prezenta celelalte modificări aduse de Ministerul Transporturilor în ceea ce privește cerințele pentru clasificarea trenurilor.

Toate cerințele pe care trebuie să le îndeplinească un anumit tip de tren pot fi consultate dând click pe linkul următor:
11.Anexa-OMTI.docx
11.Anexa-OMTI.docx (43.71 KB; downloaded 122 times)


Trenuri Interregio, doar cu aer condiționat, toatele ecologice și prize
Dacă până acum, conform legislației în vigoare, la trenurile Interregio era obligatorie existența instalației de climatizare doar la clasa 1, prin noua reglementare se propune introducerea acestei obligativități și la clasa a 2-a. De asemenea, se introduce obligativitatea ca toate vagoanele aflate în compunerea garniturilor de tip Interregio să fie dotate cu toalete ecologice. Și existența prizelor de 230 V/50 Hz, pentru încărcarea telefoanelor, tabletelor și a altor dispozitive electronice, trece de la opțional la obligatoriu.

Cum numeroase garnituri Interregio puse acum în circulație atât de CFR Călători (mai ales) cât și de operatorii privați (în mai mică măsură) nu au aceste dotări, ele vor fi declasificate la Regio, începând cu următorul Mers al Trenurilor. Asta doar dacă între timp nu se fac investiții serioase în introducerea acestor facilități.

Automotoarele Siemens Desiro vor putea fi folosite doar ca trenuri Regio
Multe dintre ele nu vor putea fi clasificate nici măcar la rangul de Regio Expres, pentru că și în cazul acestei categorii va deveni obligatorie existența prizelor, atât la clasa 1, cât și la clasa a 2-a. Toaletele ecologice vor fi obligatorii doar pentru materialul rulant fabricat sau reînnoit după data de 1 ianuarie 2022, la fel și instalația de climatizare la clasa a 2-a (la clasa 1 devine obligatorie indiferent de anul fabricației sau modernizării).

Dacă proiectul va deveni literă de lege, automotoarele Siemens Desiro ale CFR Călători (cunoscute ca Săgeata Albastră) nu vor mai putea fi folosite pentru operarea de trenuri Interregio și nici măcar Regio Expres, deoarece este obligatorie prezența prizelor, așa cum am arătat.

De exemplu, perechea de trenuri IR 1521/1522, pe relația București Nord-Păușa, va trebui declasificată la Regio. Dacă vrea să păstreze rangul de Interregio, CFR Călători are la dispoziție două variante: să investească în dotarea lor cu prize sau să le înlocuiască cu alt material rulant. Nici trenurile pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă nu vor mai putea circula ca regio Expres, din același motiv, ci doar ca Regio.

Transferoviar Călători fie investește, fie renunță la rangul de Regio Expres pe anumite relații
De noua prevedere vor fi afectate și automotoarele DH2 ale Transferoviar Călători, produse în anii 60-70 ai secolului trecut. Ele circulă acum ca Regio Expres atât pe ruta de Aeroport Henri Coandă cât și pe alte rute, cum ar fi București-Fetești sau Buzău-Constanța (Mangalia în sezonul estival). Și exemplele ar putea continua.

Noile automotoare ale TFC, marca Bombardier, cumpărate recent la mâna a doua, vor putea fi utilizate și ca Regio Expres, dar și ca Interregio pe orice rută.

De noile prevederi nu sunt afectați operatorii Astra Trans carpatic și Softrans, care au material rulant nou, cu toate dotările.

Se introduce categoria de tren Regio Metropolitan
Prin proiectul de act normativ se introduce și un nou rang de tren, Regio Metropolitan (R-M).

Introducerea subcategoriei are ca scop principal definirea categoriei de tren cu care se asigură transportul în jurul marilor orașe, pe arii geografice restrânse, dar și pentru diferențierea clară față de subcategoriile de tren Regio (R) și Regio Expres (R-E), se arată în proiectul de Ordin.

Aceste trenuri vor circula conform unor grafice cadențate, corelate cu nevoia de transport a comunităților locale (elevi, studenți, navetiști etc.) și vor contribui esențial la decongestionarea circulației rutiere din jurul marilor aglomerări urbane, cu toate efectele benefice adiacente (reducerea poluării, reducerea aglomerației, creșterea calității serviciilor de transport etc.).

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri feroviare din România orex

Ce au cerut şi ce (nu) au primit angajaţii de la CFR, după cel mai mare protest spontan din ultimii ani: Grindeanu nu confirmă majorarea salariilor pentru angajaţii de la Căile Ferate cu 10%, aşa cum au anunţat sindicatele
Majorarea salariilor celor aproape 50.000 de angajaţi de la Căile Ferate cu 10% din 2022, aşa cum au anunţat ieri sindicatele, nu poate fi confirmată, procentul indexării urmând să fie stabilit după votarea Bugetului de Stat şi apoi a bugetelor companiilor feroviare CFR Infrastructură, CFR Călători şi CFR Marfă, a anunţat la Parlament ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Întrebat ce garanţii au „ceferiştii” că anul viitor vor beneficia, totuşi, de majorarea salariilor, promisiune care nu este asumată într-un protocol semnat cu sindicatele sau măcar într-o minută, ci doar într-un comunicat de presă, Grindeanu a spus că procentul majorării poate fi cunoscut doar după ce se va aproba bugetul fiecărei companii feroviare, iar majorarea de care au vorbit sindicaliştii (10%) nu este asumată.
„Comunicatul pe care noi l-am pus pe site-ul Ministerului Transporturilor este cel agreat, urmare a şedinţei pe care am avut-o cu sindicatele şi acela este cel oficial agreat cu sindicatele. Noi spunem în comunicat că suntem de acord cu creşterea salariilor după ce se votează Bugetul de Stat, bugetul Companiilor, Infrastructură, Marfă, Călători şi bugetele respective, în momentul când sunt aprobate, poa (sic!) să susţină această creştere. Pe bugetul acelor companii se va vedea exact care este puterea de creştere sau factorul de creştere a salariilor. Ce au comunicat pe surse sau altcumva alţii (n.r sindicatele) nu este asumat”, a precizat Grindeanu.
Sindicatele au anunţat o majorare estimată 10%, Ministerul Transporturilor promite indexarea cu inflaţia prognozată pe 2022, adică 6,5%
Marţi, după anunţul privind încetarea protestului, Ministerul Transporturilor a anunţat „pentru perioada imediat următoare creşterea salariilor tarifare cu indicele de creştere a preţurilor de consum pentru anul 2022 în condiţiile aprobării cadrului legal şi financiar”, ceea ce ar însemna inflaţia estimată la 6,5% pentru anul viitor, conform declaraţiilor Ministrului Finanţelor Adrian Câciu.
Pe de altă parte, conducerea sindicatelor a transmis că majorarea salarială va fi de aproximativ 10%, „egală cu indicele creşterii preţurilor de consum, estimarea fiind de 10%” (comunicatul integral, aici).
Important de menţionat faptul că, înainte de încetarea protestului, ministrul Grindeanu anunţa (la sediul PSD) că nu există resurse pentru a creşte salariile cu 10%, o astfel de majorare fiind estimată cu un impact de un miliard de lei, bani care nu există.
Filmul unei zile în care ceferiştii au oprit trenurile pentru aplicarea Statutului Personalului Feroviar, dar au obţinut o majorare incertă
Cel mai mare protest „spontan” din ultimii ani a dus la întârzieri pentru 262 de trenuri, potrivit cifrelor oficiale. Însă trenurile afectate ar fi chiar în număr mai mare, respectiv 541 de trenuri şi grupe tehnice cu o întârziere totală de peste 80.000 de minute, adică 1.454 de ore sau 60 de zile, potrivit unui calcul realizat de Măcicăşan Tudor (Recordul a fost deținut de trenuri pe relația Iași-Suceava și retur, cu 592 și 527 de minute, adică aproape 10 și respectiv aproape 9 ore).
Efectele protestului s-au simţit până marţi, la prânz, când Mersul trenurilor a revenit la normal. Mii de călători nu au mai reuşit să ajungă la timp la destinaţie, au pierdut alte legături şi au ratat chiar zborurile programate.
Pe grupurile dedicate feroviarilor, după anunţul privind majorarea incertă şi amânarea aplicării Statutului Personalului Feroviar, angajaţii de la Căile ferate au început să-şi arate nemulţumirea, inclusiv faţă de sindicate. „Am oprit spontan lucrul ieri. Nenorocitul acela de Statut l-am obţinut? Pe el ni-l doream, noi muncitorii, de el aveam nevoie. Sau, încă o dată, s-a folosit de noi ramura sindicală pentru a obţine proiecte, chestii, ce mai visează administraţia”, este unul dintre mesajele postate. (Statutul Personalului Feroviar ar permite o creştere salarială cu 35%, ieşirea mai rapidă la pensie, călătorii gratuite cu trenul şi cu metroul, decontarea biletelor de vacanţă) (Detalii, aici)

Protestul CFR: 269 de trenuri au avut întârzieri de 50.000 de minute, luni, în intervalul cuprins între ora 10.00 şi ora 17.00 / În total, peste 500 de trenuri au avut întârzieri de 60 de zile
269 de trenuri au avut întârzieri de peste 50.000 de minute, adică 833 de ore sau 34 de zile luni, între orele 10.00 şi 17.00 în perioada de desfăşurare a protestului angajaţilor de la Căile Ferate, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. În realitate, întârzierile totale din cauza protestului de luni, 20 decembrie, sunt mult mai mari (aproape duble), pentru că includ şi efectele din timpul nopţii şi apoi de marţi dimineaţă, până la reintrarea în graficul normal de circulaţie şi anume: peste 500 de trenuri şi grupe tehnice cu întârzieri de 60 de zile (87.000 minute sau 1.454 de ore), potrivit unui calcul pe care l-a publicat Măcicăşan Tudor, expert în mobilitate.

CFR Infrastructură nu a răspuns şi la întrebarea Economedia cu privire la măsurile pentru recuperarea prejudiciului, întârzierile trenurilor fiind cauzate nu de protestul angajaţilor CFR Călători, ci a celor de la CFR SA. „În urma protestului spontan produs în data de 20.12.2021, în intervalul orar 10.00 – 17.00, au întârziat 269 de trenuri cu un total de 50.468 minute. Menționăm faptul că, întârzierile s-au înregistrat, atât în perioada de desfășurare a protestului spontan, cât și în perioada ulterioară, astfel încât, unele trenuri care aveau plecarea după ora 17, nu au putut fi îndrumate din cauza lipsei garniturii (trenul urmând să se formeze din unul din trenurile afectate direct de protest, fie prin anulare, fie prin întârziere)”, a transmis CFR Infrastructură.

Singura Regională CFR unde ceferiştii nu au protestat a fost cea de la Timişoara, poate nu întâmplător, actualul director general CFR Infrastructură, Ion Simu, fiind fostul şef al acesteia. „Pe raza regionalei Iași personalul aparținând CFR SA a oprit trenurile CFR Călători în stațiile Iași, Pașcani, Roman și Bacău cu semnalul pe culoarea roșie, fiind afectate trenurile 6002, 6461, 5603, 5401, 5432, 1541, 5402, 5461, 5415. De asemenea, acțiunea personalului aprarținând CFR SA afectează circulația trenurilor și pe raza regionalelor București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta”, a transmis, luni dimineaţă, CFR Călători. (Notă: au fost trenuri afectate şi pe raza CFR Braşov)

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Articol scris la comanda ca sa arunce cu noroi si dupaia spuna ca ATC are numai automotoare noi cu toate dotarile, adica aruncate la fier vechi de noi-noute si aduse la noi unde mai mult sunt reconstruite sau se defecteaza decat circula.
De Regio Calatori evident ca au uitat, deja era prea complicat cu automotoarele SNCF si ramele RIO, deja erau 4 operatori cu material modern si nu mai dadea bine.
De parca ii afecteaza cu ceva pe TFC ca ii critica presa ATC cand pe Bucuresti-Galati IR Calatori face 3:40 si R-E al lor face 3:50, la timpii astia pot sa le boteze oricum, tot aia o sa fie.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Începând de azi, 30 decembrie 2021, aplicația de cumpărare/informare CFR Călători poate fi descărcată și pe dispozitive cu sistem de operare iOS.
Astfel, aplicația descărcabilă CFR Călători este disponibilă acum în Google Play, App Store și Huawei AppGallery.

Sursa: CFR Calatori

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

De ieri, CFR a revenit pe secția Caracal - Corabia:
21 ianuarie 2022

CFR Călători vine în întâmpinarea nevoilor de transport ale comunităților locale.

De marți, 25 ianuarie 2022, CFR Călători va circula pe ruta Corabia – Caracal și retur pentru deservirea publicului călător din zonă. Astfel, pe această rută din 25 ianuarie pasagerii vor putea beneficia de toate ofertele puse la dispoziție de CFR Călători, iar prețul biletelor este accesibil tuturor.

Pentru asigurarea mobilității cetățenilor, CFR Călători va opera un număr de 3 perechi de trenuri pe relația Corabia – Caracal și retur, cu deservirea localităților din parcurs, astfel:

• R 9060 Piatra Olt (plecare 03:55) – Caracal (sosire 04:44/plecare 04:50) – Corabia (sosire 05:55), cu excepția zilelor de sâmbătă, duminică și 25.04.2022
• R 9064 Piatra Olt (plecare13:10) –  Caracal (sosire 13:59/ plecare 14:11) – Corabia (sosire 15:15), cu excepția zilelor de sâmbătă și a sărbătorilor legale
• R 9062 Corabia (plecare 06:03) – Caracal (sosire 07:07/ plecare 07:25) – Piatra Olt (sosire 08:10 /plecare 08:25)– Slatina (sosire 08:49), cu excepția zilelor de sâmbătă, duminică și 25.04.2022
• R 9066 Corabia (plecare 15:28) – Caracal (sosire 16:29/ plecare 16:35)– Piatra Olt (sosire 17:25), cu excepția zilelor de sâmbătă și a sărbătorilor legale
• R 15200 Piatra Olt (plecare 16:45) – Caracal (sosire 17:38/plecare 17:45) – Corabia (sosire 18:49), cu excepția zilelor de sâmbătă și a sărbătorilor legale
• R 15202 Corabia (plecare 19:00) – Caracal (sosire 20:01/ plecare 20:27) – Piatra Olt (sosire 21:12), cu excepția zilelor de sâmbătă și a sărbătorilor legale
Trenurile vor fi tarifate la nivel de trenuri Regio, astfel că prețurile biletelor vor fi accesibile tuturor. O călătorie pe relația Corabia – Caracal (41 km) la clasa a 2-a costă 6,80 lei, iar un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii pe aceeași relație este 150,00 lei. De asemenea, la aceste trenuri sunt valabile toate facilitățile pentru elevi, studenți, pensionari și celelalte categorii stabilite prin acte normative, precum și ofertele comerciale ale companiei.

Înainte de efectuarea călătoriei, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire unde CFR Călători nu are case de bilete, imediat după îmbarcarea în tren călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete. În caz contrar, se va aplica taxarea suplimentară.

Sursa: CFR Călători

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

28 ianuarie 2022

În urma solicitării primite de la administrația feroviară ungară – MAV referitor la efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria (între stațiile Bekecssaba și Lokoshaza), CFR Călători informează că în perioada  1 februarie – 17 iunie 2022  vor interveni modificări în circulaţia trenurilor internaţionale, astfel:

în perioada 01 februarie – 16 iunie 2022
- trenul IR 346 București Nord – Sighișoara – Coșlariu – Arad – Curtici – Lokoshaza va circula ca tren IR 12346 pe ruta alternativă prin Episcopia Bihor (în loc de Curtici), astfel: București Nord (plecare 14.00) – Sighișoara – Coșlariu Gr. Pod Mureș –Teiuș – Războieni – Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (sosire 01.39 /pleacare 02.01) – Biharkeresztes.
- trenul IR 1738 (ramură de la trenul international IR 346) în relația Coșlariu –Teiuș – Războieni – Cluj Napoca se anulează, traficul fiind preluat de trenul IR 12346.
- trenul IR 404 în relația Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Biharkeresztes se anulează, traficul fiind preluat de trenul IR 12346.

în perioada 02 februarie – 17 iunie 2022
- trenul IR 347 Lokoshaza – Curtici – Arad – Coșlariu – Sighișoara – București  Nord va circula ca tren IR 12347 pe ruta alternativă prin Episcopia Bihor (în loc de Curtici), astfel:  Biharkeresztes – Episcopia Bihor (sosire 04.29 /plecare 05.10) – Oradea – Cluj Napoca – Războieni – Coșlariu Gr. Pod Mureș –Teiuș – Sighișoara – București Nord (sosire 17:13)
- trenul IR 405 în relația Biharkeresztes – Episcopia Bihor – Oradea – Cluj Napoca se anulează, traficul ficind preluat de trenul IR 12347.

Sursa: CFR Calatori

 


Re: Știri feroviare din România orex

Complexul Energetic Oltenia a semnat cu CFR Marfă contractul de 200 de milioane de lei pentru transportul cărbunelui
CFR Marfă a câștigat contractul de 209 milioane de lei pentru transportul cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia în următorii 3 ani, operatorului de stat fiindu-i atribuite toate cele trei loturi scoase la licitație : transport de la mină la termocentralele Craiova, Ișalnița și Turceni. La licitația lansată în octombrie 2021 a participat și Grup Feroviar Român (pentru toate cele trei loturi) potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Este un acord cadru pentru o durată de 36 de luni cu o cantitate minimă de 6,8 milioane tone și una maximă de 20 de milioane tone. Contractul a fost atribuit având criteriul ,,cel mai bun preț” cu o pondere de 90 % din punctaj respectiv 10 % ponderea tehnică, cu punctaj maxim pentru ofertantul care poate asigura 14 000 tone/zi în 7 trenuri complete/zi.

CEO funcționează pe lignit și este încă singura unitate majoră de producție de energie electrică din România care poate regla sistemul, în cazul în care factorii meteorologici sunt neprielnici (secetă, nu bate vântul etc.). Cărbunele – huilă se mai arde pentru a produce energie și la Complexul Energetic Hunedoara, însă această companie are costuri mult mai mari și este drastic subcapacitată, fiind în pragul insolvenței. CEH mai primește de la stat doar contracte mici, de reglaj de sistem.

Rămâne de văzut cum va derula operatorul de stat contractul având în vedere că, luna viitoare este termenul- limită pentru returnarea a 570 de milioane de euro (ajutorul de stat acordat ilegal în 2013 plus penalizări). ,,Salvarea” CFR Marfă ar putea fi Proiectul Ordonanței de Urgență pentru ,,darea în plată” și stingerea datoriilor.

 


Re: Știri feroviare din România orex

CFR Infrastructură cumpără 16 utilaje pentru reparații. Mașinile de cale costă 155 de milioane de lei, bani de la buget
CFR Infrastructură va cumpăra 16 utilaje feroviare pentru reparații la calea ferată, costul utilajelor fiind de aprox. 155 de milioane de lei, fonduri de la Buget, a anunțat, într-un comunicat administratorul rețelei feroviare. Este vorba despre mașini grele de cale și vagoane pentru încărcat, transportat și descărcat steril care vor fi folosite la reparațiile pe care CFR Infrastructură le face în regie proprie : ,, …în perioada următoare, vor fi lansate procedurile pentru achiziția altor 16 utilaje feroviare, și anume: mașini grele de cale și vagoane pentru încărcat/transport/descărcat steril în valoare totală estimată de 155,7 milioane lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Toate utilajele sus-menționate sunt folosite în cadrul programelor de reparații și întreținere, derulate de companie în regie proprie, pe întrega rețea feroviară, lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație și creșterea gradului de siguranță feroviară.” – a transmis CFR Infrastructură.

Până acum, Compania a cumpărat 83 de utilaje cu o valoare de peste 100 de milioane de lei pe care le-a distribuit celor 8 Regionale CFR, iar astăzi a semnat un contract de aproape 7 milioane d elei pentru un utilaj de automat de sudură a șinelor : ,, Mașina automată de sudură a șinei cap la cap prin presiune și contact, dotată cu echipament de sudat și componentele auxiliare, montate într-un container special, care se poate transporta pe un camion rutier/feroviar, va fi utilizată în cadrul lucrărilor de reparații și întreținere pentru realizarea căii fără joante, prin sudura șinelor.”

În 2021, CFR a reparat 100 de kilometri de linie și estimează dublarea kilometrilor reparați pentru anul acesta.

 


Re: Știri feroviare din România orex

CFR Călători propune scumpirea biletelor de tren de la 1 iulie, dar decizia este a ministrului Transporturilor (Proiect de Buget)
CFR Călători a solicitat Ministerului Transporturilor aprobarea pentru scumpirea biletelor de tren de la 1 iulie, însă fără a avansa un anumit procent, potrivit proiectului de Buget publicat joi seară. Și în vara anului trecut CFR Călători prin fostul director general Ovidiu Vizante a cerut Ministerului Transporturilor o majorare a tarifelor, însă Cătălin Drulă nu a acceptat-o. Și de această dată, Compania invocă faptul că, ultima scumpire a biletelor a fost acum aproape 10 ani, în 2013, dar condiționează cifrele din Bugetul BVC de această majorare : ,,Veniturile din serviciile prestate,  respectiv veniturile din transportul feroviar public de călători, vor crește în anul 2022,  cu 12,70%,  de la 694.310,75 mii lei (anul 2021)  la 782.500 mii lei (anul 2022) urmare a creșterii volumului de activitate – 48.000 mii tren/km. În sensul celor prezentate,  realizarea veniturilor bugetate este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor, solicitată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. – Călători” – S.A.  începând cu data de 1 iulie 2022, deoarece din anul 2013 nu au mai fost operate majorări de tarif la călătoria pe calea ferată.” -potrivit proiectului.

Compania estimează creșterea veniturilor în 2022 cu peste 6 procente :Veniturile totale au fost estimate în creștere în anul 2022 faţă de cele realizate/preliminate în anul  2021 cu 6,67 %,  respectiv cu suma de 146.888,54  mii lei, de la 2.200.975,65 mii lei (anul 2021) la  2.347.864,19 mii lei (anul 2022). În structură, veniturile din exploatare dețin o pondere 99,98% iar veniturile financiare dețin o  pondere  de  0,02%  în veniturile totale.

Veniturile din exploatare au fost estimate în creștere cu 6,66% față de cele realizate la data de 31.12.2021, respectiv cu suma de 146.672,76 mii lei, de la 2.200.691,43 mii lei (anul 2021) la 2.347.361,19 mii lei(anul 2022). Cifra de afaceri în anul 2022  va crește cu 12,11%, respectiv cu suma de 86.700,15 mii lei,  de la 715.799,85 mii lei (anul 2021)  la 802.500 mii lei (anul 2022).

Curentul pentru tracțiunea locomotivelor, de două ori mai scump :
Totodată, în fundamentarea Proiectului de Buget, CFR Călători arată o creștere a prețurilor pentru tracțiunea electrică de peste 200 % : ,,Față de valoarea preliminată a anului 2021,  cheltuiala cu energia electrică de tracțiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanțială de peste 200%, respectiv cu suma de 188.156 mii lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar,  a comunicat oficial că  prețul energiei electrice  va crește în anul 2022 cu 198%, altfel spus va crește  de la 532, 99 MWH  la  1.055,46 lei/MWh.”

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

În urma solicitării primite de la administrația feroviară ungară – MAV referitor la efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria (între stațiile Bekecssaba și Lokoshaza), CFR Călători informează că în perioadele 19 – 28 martie 2022 și 20 – 29 aprilie 2022 vor interveni modificări în circulaţia trenurilor internaţionale, astfel:

• în perioadele 18–28 martie 2022 și 19–29 aprilie 2022
- trenul IR 75 Budapesta – Brașov se anulează în relația Lokoshaza – Sibiu – Brașov.
- trenul IR 72 București Nord – Budapesta se anulează pe distanța Arad – Lokoshaza și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Timișoara Nord – Arad.
- trenul IR 370 Arad – Szolnok se anulează în relația Arad – Lokoshaza.


• în perioadele 19–29 martie 2022 și 20–30 aprilie 2022
- trenul IR 74 Brașov – Budapesta se anulează pe distanța Brașov – Sibiu – Lokoshaza.
- trenul IR 73 Budapesta – București Nord se anulează pe distanța Lokoshaza – Arad și circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Timișoara Nord – București Nord.
- trenul IR 371 Szolnok  – Arad se anulează  pe distanța Lokoshaza – Arad.

• în perioadele 18 – 27 martie 2022 și 19 – 28 aprilie 2022
- trenul IR 78 se anulează pe distanța Timișoara Nord – Lokoshaza și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Timișoara Nord.
- trenul IR 472 se anulează în relația București Nord – Brașov – Sibiu – Curtici – Lokoshaza.

În data de 24 aprilie 2022, trenul IR 472 va circula ca tren IR 12635 în relația București Nord (plecare 16.37) – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov (sosire 19.07).

• în perioadele 19 – 28 martie 2022 și 20– 29 aprilie 2022
- trenul IR 79 se anulează pe distanța Lokoshaza – Curtici – Timișoara Nord și circulă conform graficului de circulație în relația Timișoara Nord – București Nord.
- trenurile IR 378 si IR 377 se anulează în relația Timișoara Nord – Lokoshaza si retur.
- trenurile IR 376 si IR 379 se anulează în relația Arad – Lokoshaza si retur.
- trenul IR 473 Lokoshaza – Sibiu – Brașov – București Nord va circula ca tren IR 12632 în relația Brașov (plecare ora 10.02) – Ploiești Vest – Brazi – Chitila – București Nord (sosire ora 12.28).
- trenul IR 374 Arad – Curtici – Budapesta se anulează pe distanța  Curtici – Lokoshaza  și  circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Curtici.

• în perioadele 20 – 29 martie 2022 și 21– 30 aprilie 2022
- trenul IR 375 se anulează în relatia Budapesta – Lokoshaza – Arad.

• în perioadele 20 – 29 martie 2022 și 21–30 aprilie 2022
- trenul IR 1635 Bucuresti Nord – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov va circula ca tren IR 12635 în relația București Nord (plecare ora 16.37) – Chitila – Brazi – Ploiești Vest – Brașov (sosire ora 19.07).

Sursa: CFR Călători

 


Re: Știri feroviare din România SirVlady

26 februarie 2022

CFR Călători este atentă la nevoile de transport ale călătorilor și suplimentează operativ capacitatea de transport a trenurilor din graficul de circulație, în funcție de solicitări.

În prezent nu sunt legături feroviare cu Ucraina. Dacă vor exista solicitări din partea autorităților pentru suplimentarea capacității de transport, așa cum a făcut-o de fiecare dată, CFR Călători va putea acționa cu întreaga capacitate tehnică disponibilă.


CFR Călători.

 


Re: Știri feroviare din România orex

Grindeanu : CFR Călători asigură transport gratuit pentru refugiații din Ucraina/CNAIR a suspendat taxele de drum pentru transporturile pe ruta Portul Constanța -vama Albița
CFR Călători asigură transport gratuit pentru refugiații din Ucraina și suplimentează trenurile dinspre Sighetu Marmației, Suceava și Iași către București, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Totodată, Compania de Drumuri (CNAIR) a stabilit un culoar special, scutit de taxe pentru transportul containerelor descărcate în Portul Constanța și care au ca destinație Republica Moldova, în Portul Constanța fiind procesate până la 7000 de containere în plus/zi, mărfuri care, în mod normal ar fi ajuns în Portul Odessa din Ucraina : ,,CFR Călători face acest transport gratuit pe relația Suceava -București și retur. Sunt 10 -12 vagoane, pe Sighetu Marmației -București sunt 1-2 vagoane care se adaugă și de asemenea Iași-Suceava- Timișoara, circa două vagoane pe zi s-au adăugat garniturilor existente. Nu doar CFR face aceste lucruri …să știți că în Portul Constanța, traficul de mărfuri a crescut, în jur de 6- 7000 de containere sunt în plus/zi pentru că tot ce mergea în porturile de la Marea Neagră, porturile Ucrainei, parte din aceste containere sunt destinate Republicii Moldova care făcea aprovizionarea prin Odessa. CNAIR-ul a făcut un culoar special pentru transportul acestor containere, pe ruta Portul Constanța-Vama Albița. Acest transport este scutit de tot ce înseamnă taxe de drum, de greutate etc. ” a explicat Grindeanu.

Refugiații care ajung în Gara de Nord din București sunt asistați de personal specializat și preluați apoi de echipele PMB.

Capacitatea de transport a fost suplimentată și la TAROM pe ruta București -Suceava și retur, operatorul aerian anunțând aeronave cu o capacitate de aproape 190 de locuri.

:applause:  :applause:  :applause:

 


Go to page:  1  ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use