Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov

112 posts, 40021 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Chiar daca nu-i de data recenta, merita retinut ce spune dl. Anghel de la Consitrans.


 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

„Autostrada Bucuresti-Brasov, tronson Comarnic-Brasov, Lot 2: sector Predeal-Cristian, km 162+300 - 168+600 si drum de legatura”

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 23.07.2021, Actul Aditional nr.1, la Contractul de Finantare nr. 35/20.05.2019, pentru proiectul: „Autostrada Bucuresti-Brasov, tronson Comarnic-Brasov, Lot 2: sector Predeal-Cristian, km 162+300 - 168+600 si drum de legatura”.


Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica urmatoarele conditii importante:
Art.I.(1) La conditii generale Articolul 3 - Valoarea contractului, alin (1) Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 224.666.816,29 lei si (2) finantare nerambursabila in suma maxima de 150.457.346,90 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.

Art.II. (6) Valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national, reprezentand co-finantare publica de 15% la POIM, in valoare de 26.551.296,50 lei, este asigurata prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Cod proiect:123691.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Sursa: CNAIR

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Proiectarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov, blocată din toamnă. CNAIR tolerează situaţia pentru că preşedintele Companiei de Drumuri este fostul director al firmei de proiectare
Proiectarea Autostrăzii de pe Valea Prahovei este blocată de trei luni, deşi în toamnă exista un calendar cu termene clare pentru parcurgerea unor etape ale contractului de proiectare, susţine fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă în mandatul căruia a fost semnat cu Consitrans contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

Întârzierea ar fi „tolerată” chiar de la vârful Companiei de Drumuri, actualul preşedinte CA al CNAIR, Bogdan Pascu, fiind fost director al firmei de proiectare.

Traseul final nu este stabilit şi aprobat conform graficului de proiect. „PROIECTAREA AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI-COMARNIC-BRAȘOV, BLOCATĂ De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie. În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie. Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale. Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans?”, a scris Drulă. Autostrada Ploieşti-Braşov este şi singurul proiect cu site dedicat, însă informaţiile nu au mai fost actualizate din 30 august.

Situaţia Autostrăzii Ploieşti – Braşov ar trebuie să fie şi în vizorul ministrului Grindeanu, care se plimbă pe şantiere, mai spune fostul ministru al Transporturilor: „Dle. Grindeanu, poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții.

Mai ales că despre autostrada Ploiești-Brașov v-am întrebat la audieri și v-ați luat un angajament”.

Contractul pentru documentaţia tehnică a Autostrăzii de pe Valea Prahovei a fost semnat în februarie 2021, în mandatul lui Drulă pentru o ofertă de 46 milioane lei.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).
Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului, a precizat CNAIR.

Autostrada Ploieşti – Braşov ocupă locul 2 în topul proiectelor de infrastructură după prioritizare, prima fiind Autostrada de pe Valea Oltului.

Compania Consitrans este şi proiectantul primelor trei loturi ale Autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, a segmentului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe A8 Autostrada Unirii şi a Autostrăzii Făgăraş – Sibiu.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Autostrada Ploieşti-Braşov: Firma Consitrans dă vina pe MAPN pentru întârzierea de patru luni a proiectului / Drulă acuza CNAIR că tolerează întârzierile
Proiectul Autostrăzii Ploieşti – Braşov nu este blocat, iar propunerea de traseu (etapa 1) va fi livrată luni, pe 13 decembrie, cu patru luni mai târziu faţă de termenul iniţial, a anunţat, într-un comunicat de presă, firma Consitrans, care îl acuză pe fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă de dezinformare.

Drulă a scris ieri pe pagina de Facebook că proiectul Autostrăzii Ploieşti – Braşov este blocat, iar Compania de Drumuri tolerează întârzierea pentru că fostul director al firmei de proiectare, Bogdan Pascu, este chiar preşedinte Consiliului de Administraţie de la CNAIR.

În comunicatul de presă, proiectantul recunoaşte că nu a predat analiza multicriterială pe 15 august, conform termenului, dar dă vina pe MAPN şi pe Consiliul Judeţean Prahova care ar fi furnizat informaţii contradictorii despre obiectivele militare de pe traseu. „Având în vedere informațiile nereale transmise în spațiul public de fostul ministru Cătălin Drulă, suntem obligați să subliniem că proiectarea Autostrăzii Ploiești-Brașov NU ESTE BLOCATĂ. Mai mult, Analiza Multicriterială etapa 1 (AMC1), realizată de Consitrans, va fi predată luni, 13 decembrie 2021, la CNAIR. Este degradant pentru un fost ministru să acuze politicianist o companie privată că „își face de cap” sau că „ignoră responsabilitățile contractuale”. Conform graficului de la momentul semnării contractului de Completare /Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București-Brașov, tronson Ploiești-Brașov”, Analiza Multicriterială (AMC) trebuia predată la data de 15 august 2021, când pe fotoliul ministerial de la Transporturi stătea comod domnul Drulă, care știe foarte bine că predarea nu a fost posibilă datorită informațiilor contradictorii și constrângerilor venite din partea Consiliului Județean Prahova și a Ministerului Apărării Naționale, cu privire la investițiile de pe traseul propus al autostrăzii. Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov”, a transmis Consitrans.
Contractul pentru documentaţia tehnică a Autostrăzii de pe Valea Prahovei a fost semnat în februarie 2021, în mandatul lui Drulă, pentru o ofertă de 46 milioane lei.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).
Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului, a precizat CNAIR.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Autostrada Ploieşti-Braşov: Proiectantul va preda Studiul de fezabilitate cu „69 de zile” mai devreme decât termenul din contract / Documentaţia tehnică va fi livrată pe 17 mai 2023
Proiectantul Autostrăzii Ploieşti – Braşov a propus Companiei de Drumuri „scurtarea cu 69 de zile” a termenului pentru predarea Studiului de Fezabilitate, o reducere a perioadei pentru realizarea documentaţiei tehnice care nu anulează, însă, întârzierea de patru luni a proiectului.

Reducerea termenului pentru predarea Studiului de Fezabilitate cu peste două luni ar fi posibilă după ce firma Consistrans ar finalizat mai devreme decât estimase investigaţiile şi studiile din teren, arată CNAIR. În comunicatul transmis pe pagina oficială, Compania de Drumuri se referă eronat la Autostrada Comarnic – Braşov, deşi contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate este semnat pentru întreaga Autostradă Ploieşti – Braşov.

„Consitrans vrea să finalizeze mai repede Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Comarnic – Brașov. Prin graficul de prestare a serviciilor pentru Contractul privind completarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic, destinate construcției autostrăzii Comarnic – Brașov, Consitrans a propus astăzi scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie să predea Studiul de Fezabilitate. Antreprenorul a transmis CNAIR S.A. că poate completa Studiul de Fezabilitate mai repede, deoarece a reușit să realizeze în termen mai scurt investigațiile și studiile din teren, activitățile de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului și Analiza Cost-Beneficiu. În aceste condiții, 17 mai 2023 este noua dată propusă de Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate”, a transmis CNAIR.
(...)
Autostrada Ploieşti – Braşov ocupă locul 2 în topul proiectelor de infrastructură după prioritizare, prima fiind Autostrada de pe Valea Oltului. Compania Consitrans este şi proiectantul primelor trei loturi ale Autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, a segmentului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe A8 Autostrada Unirii şi a Autostrăzii Făgăraş – Sibiu.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Grindeanu încurcă, din nou, contractul pentru Autostrada Ploiești-Brașov și lovește în Bode încercând să dea vina pe Drulă pentru termene / Ce alte confuzii a mai făcut ministrul Transporturilor
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu continuă seria gafelor privind proiectele de infrastructură, ultima eroare fiind duminică seara, într-o emisiune la Digi24. Întrebat de moderator despre Autostrada Ploiești-Brașov în contextul cozilor uriașe de pe Valea Prahovei (blocajele fiind deja obișnuite în perioada Sărbătorilor, a concediilor etc.), Grindeanu a spus că vor mai trece câțiva ani până la lansarea licitației pentru execuția autostrăzii, termenele fiind de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate, la care se adaugă încă 12 luni pentru Autorizație și Proiect Tehnic. El a sugerat că „de vină” pentru aceste termene ar fi fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-ar fi lansat licitația.

„În acest moment – ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest proiect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești-Brașov – undeva la începutul anului (2021 -n.r.) a fost scos la licitație – era altcineva ministru”, a spus Grindeanu.

De fapt, licitația a fost lansată în mandatul fostului ministru Lucian Bode, acum coleg de cabinet cu Sorin Grindeanu, dar contractul a fost semnat în mandatul lui Drulă cu Consitrans pe termenele din caietul de sarcini. Despre termenele din contract, Economedia a scris aici.

În plus, Grindeanu a răspuns eronat la întrebarea moderatorului despre existența unui Studiul de Fezabilitate mai vechi pentru autostrada de pe Valea Prahovei, spunând că nu exista un astfel de document, deși este un proiect mai vechi din moment ce contractul a fost semnat pentru „revizuire”. Este a doua gafă a ministrului Grindeanu în legătură cu termenele și contractele din acest contract, prima fiind la Craiova, atunci când a anunțat că proiectarea autostrăzii durează 6 ani. Moderatorul a intervenit și i-a atras atenția ministrului că există deja un studiu de fezabilitate mai vechi.

Gafa cu repetiție a fost imediat taxată de Drulă. „Apoi, legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu “fostul ministru” și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020. În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut încă de la audieri, după ce, în cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lăsat de izbeliște. Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc”, a scris Drulă pe Facebook.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Consiliul Județean Prahova vrea să construiască centuri la Comarnic, Bușteni și Azuga/CNAIR ,,readuce la viață” site-ul Autostrăzii Ploiești-Brașov inactiv de la plecarea lui Drulă
Consiliul Județean Prahova propune construirea unor centuri în stațiunile Comarnic, Bușteni și Azuga de pe Valea Prahovei, cele două proiecte pentru fluidizarea circulației pe DN 1 fiind discutate marți, într-o ședință comună cu responsabili din Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri pentru a corela investițiile cu variantele de traseu ale Autostrăzii Ploiești -Brașov. Ar fi a treia încercare de realizare a unor centuri pe DN 1, de această dată a autorităților locale după ce, primele două, ale CNAIR, au eșuat. (n.r în 2017 s-a lansat o licitație pentru centuri la Comarnic și Bușteni pentru ca în 2020 să fie lansată o licitație pentru Centura Comarnic la profil de autostradă, de asemenea, anulată). Întâlnirea de la sediul Consiliului Județean Prahova marchează, de altfel și reactivarea site-ului Autostrăzii Ploiești -Brașov, pagină de internet dedicată proiectului de infrastructură care nu mai avusese nicio informare din 30 august 2021, din mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.

Termenul inițial pentru predarea propunerii de traseu era 15 august, însă Consitrans a întârziat livrarea documentației pentru 13 decembrie 2021 dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova, după cum Economedia a scris aici. În cadrul întâlnirii de marți, CNAIR a cerut proiectantului să prezinte o nouă analiză pentru noduri la intersecția cu DN 71 Târgoviște -Sinaia și la Azuga : ,,Marți, 11.01.2021, a avut loc o nouă întâlnire a reprezentanților CNAIR cu cei ai autorităților locale din zonele care sunt poziționate pe variantele de traseu ale obiectivului de investiție “Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov”. În cadrul acestei ședințe, Prestatorul a prezentat participanților variantele de traseul studiate în cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 1, precum și corelarea acestora cu proiectele derulate de către CJ Prahova (VO Bușteni – Azuga, VO Comarnic, etc). De asemenea, s-a stabilit ca proiectantul să realizeze o nouă analiză în ceea ce privește posibilitatea de realizare a unui nou nod rutier între Bușteni și Azuga, în zona Cimitirului Azuga, pentru conexiunea Autostrăzii Ploiesti-Brasov cu VO Busteni – Azuga și un nod rutier în zona DN 71.” a transmis CNAIR.
Tronsoanele „critice” de la Comarnic și Bușteni, acolo unde se formează cele mai mari cozi de pe DN 1 Valea Prahovei, pot fi lansate în licitație pentru execuție în 2023, în avans față de calendarul proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov, explica săptămâna trecută, la B 1 TV fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă : ,,Explicând modul în care a urmărit derularea proiectului pentru Autostrada-Ploiești Brașov, Drulă a menționat că a cerut Consitrans să predea cu prioritate, în avans față de graficul întregului proiect, tronsoanele Ploiești-Comarnic respectiv Bușteni, unde se propune un tunel. „Am avut o discuție cu consultantul și le-am spus că sectorul de la Ploiești la Comarnic, inclusiv partea de ocolire de la Comarnic, să fie prioritizat și livrat mai devreme, pentru sectorul cu tunel care ocolește orașul Bușteni, documentația să fie livrată în vans față de termen. Privim către viitor, dacă insistă (n.r. ministrul Grindeanu) pe aceste două sectoare, atunci licitația pentru execuție poate fi lansată în avans, iar în 2024, la termenul contractual, să se liciteze restul autostrăzii. Un contract semnat pentru execuția lucrărilor este mai mult decât am avut vreodată pe Ploiești-Brașov”.
Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Autostrada Ploiești – Brașov: CNAIR anunță că proiectantul a prezentat traseul final
Firma de proiectare Consitrans a prezentat miercuri, la Brașov, traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, a anunțat Compania de Drumuri. Propunerea de traseu vine cu o întârziere de câteva luni față de termenul stabilit inițial, proiectantul dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova pentru informațiile contradictorii din teren. Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a acuzat actuala conducere a CNAIR că tolerează întârzierea, fostul șef al Consitrans, Bogdan Pascu, fiind în prezent președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Drumuri.

Miercuri, la sediul Consiliului Județean Brașov, a avut loc o întâlnire cu autoritățile locale și instituțiile avizatoare ale proiectului, potrivit inginerului Adrian Udeanu, șeful direcției tehnice din CNAIR. „A fost o întâlnire constructivă, au fost prezentate traseele propuse atât pentru autostrada Ploiești -Brașov cât și pentru Brașov – Făgăraș care este într-un stadiu incipient. Pentru Autostrada Ploiești – Brașov a fost prezentată alternativa de traseu studiată și propusă de proiectant în cadrul Analizei Multicriteriale AMC – 1, după această întâlnire vom demara o corespondență cu toți participanții pentru a obține un punct de vedere, favorabil, sperăm noi”, a spus el.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

„Autostrada Bucuresti- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300- 168+600 si drum de legatura”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 06.04.2022, Actul Adițional nr.2, la Contractul de Finanțare nr. 35/20.05.2019, pentru proiectul:

„Autostrada Bucuresti- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300- 168+600 si drum de legatura”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.2 se modifica una dintre clauzele importante:

Conditii Generale:
Art. I (1), Articolul 3- Valoarea contractului, alin (1)  va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 224.666.816,29 lei;
Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 150.343.467,58  lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.
Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 26.531.200,15 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.
Diferenta fata de valoarea totala a contractului reprezinta valoare neeligibila inclusiv TVA.

Cod proiect: 123691.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Autostrada Ploiești – Brașov: Proiectantul Consitrans a început forajele pentru studiul geotehnic/ Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute 2.000 de foraje
Firma de proiectare Consitrans a început forajele geotehnice pentru Autostrada Ploiești – Brașov, pentru întreg traseul fiind prevăzute 2.000 de foraje, anunță Regionala de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov).

Contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov a fost semnat la începutul anului 2021 pentru 46 milioane lei și are o durată de 42 de luni, din care 30 de luni pentru revizuirea/completarea studiului de fezabilitate, 6 luni pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC) și 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție (PTE).

„Au început forajele pentru studiul geotehnic pe traseul #autostrăzii Ploiești – Brașov. Firma care se ocupă de întocmirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic lucrează în acestă perioadă pe tronsoanele aflate în județul Brașov. Pentru elaborarea studiului geotehnic se vor executa peste 2000 de foraje pe tot traseul vizat de construcția acestei autostrăzi”, a transmis DRDP Brașov.
Studiul de fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului, a precizat CNAIR. Autostrada Ploieşti – Braşov ocupă locul 2 în topul proiectelor de infrastructură după prioritizare, prima fiind Autostrada de pe Valea Oltului.

Firma de proiectare Consitrans a prezentat în februarie traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, a anunțat Compania de Drumuri. Propunerea de traseu vine cu o întârziere de câteva luni față de termenul stabilit inițial, proiectantul dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova pentru informațiile contradictorii din teren. Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a acuzat actuala conducere a CNAIR că tolerează întârzierea, fostul șef al Consitrans, Bogdan Pascu, fiind în prezent președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Drumuri.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Grindeanu confirmă costul uriaș al Autostrăzii Ploiești-Brașov, 8 miliarde de euro, dar spune că nu acceptă propunerea proiectantului cu tuneluri pe jumătate din traseu
Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri nu acceptă prima variantă de cost a autostrăzii Ploiești-Brașov, de aprox. 8 miliarde de euro rezultată în urma simulării proiectantului Consitrans, a transmis miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu într-un interviu la Digi24. Grindeanu confirmă astfel, informațiile prezentate în exclusivitate de Economedia încă de la începutul lunii cu privire la costul foarte mare al Autostrăzii de pe Valea Prahovei și soluțiile propuse cu tuneluri pe o mare parte a traseului. Ministrul Transporturilor a prezentat și de această dată, date eronate privind durata Studiului de Fezabilitate menționând o perioadă de 5 ani, deși durata contractuală este de 30 de luni și alte 6 luni pentru proiectare ( detalii aici).

Grindeanu a explicat costul mare al Autostrăzii prin lungimea mare a tunelurilor : ,,Când am venit la Ministerul Transporturilor, situația era următoarea : atribuită licitația pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, durata undeva la 5 ani. Există discuții cu firma de proiectare (n.r Consitrans) despre trasee. Nu se poate și am transmis asta colegilor de la CNAIR să venim cu variante de 8 miliarde de euro pe o sută și ceva de kilometri de autostradă dacă s-ar merge pe mai mult de o jumătate din traseu cu varianta de tuneluri. E o zonă turistică dezvoltată, trebuie să ținem cont de specificul fiecărei localități, dar tocmai din acest motiv suntem în discuții. Sigur că am o nemulțumire personală legată de durata contractului, dar este un contract atribuit.” a explicat Grindeanu.

De unde pot fi tăiate costuri

Costurile pot fi semnificativ reduse dacă pe tronsoanele de munte mai mult de o treime din traseu va fi profil apropiat de drum expres, o viteză de 100 km/h și viraje nu atât de largi ca la o autostradă clasică.

Totuși, valori mai actualizate pot fi prezentate doar după ce se alege varianta de traseu pe care CNAIR o va propune spre aprobare Jaspers/Comisiei Europene în cadrul etapei de Analiză Multi Criterială (AMC 1). Teoretic, Autostrada de pe Valea Prahovei va primi finanțare prin POT, dar, spre deosebire de POIM, unde contribuția UE este de 85%, prin POT România va suporta un procent mult mai mare din costul total. În acest sens, România și-ar dori ca prin POT să construiască Autostrada pe Valea Oltului (parțial), Autostrada Unirii (cu excepția capetelor prin PNRR) și Autostrada pe Valea Prahovei. Poate nu întâmplător, CNAIR are în proiectare pasaje pietonale și rutiere în stațiuni, iar la Ministerul Dezvoltării s-a scos la licitație alternativa pe Valea Doftanei.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

orex wrote here:
„Autostrada Bucuresti- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300- 168+600 si drum de legatura”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 06.04.2022, Actul Adițional nr.2, la Contractul de Finanțare nr. 35/20.05.2019, pentru proiectul:
„Autostrada Bucuresti- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300- 168+600 si drum de legatura”.

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 150.343.467,58  lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.
Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 26.531.200,15 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.
Diferenta fata de valoarea totala a contractului reprezinta valoare neeligibila inclusiv TVA.

Cod proiect: 123691.


„Autostrada Bucuresti- Brasov, tronson Comarnic- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300 – km 168+600 si drum de legatura”.
COMPANIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 13.09.2022, Actul Adițional nr.3, la Contractul de Finanțare nr. 35/20.05.2019, pentru proiectul:

„Autostrada Bucuresti- Brasov, tronson Comarnic- Brasov, Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300 – km 168+600 si drum de legatura”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica una dintre clauzele importante:

Conditii Generale:
Art. 3- Valoarea contractului, alin (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 224.666.816,29 lei;

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 150.009.208,01 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.
Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 26.472.213,17 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila. Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Cod proiect: 123691.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Traseul autostrăzii Ploiești –Brașov intră în consultare publică!
Vineri, 13.01.2023, CNAIR a inițiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov.

Toți cei interesați sunt invitati să completeze un formular aici și să consulte documentația aferentă acestui proiect ce se regăsește la link-ul https://cloud.andnet.ro/index.php/s/XBkH9dJBQ8qtbCd, pe site-ul dedicat autostrăzii Ploiești-Brașov. Formularul va fi accesibil până la data de 01.02.2023, ora 23:59.

Procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale.

Autostrada Ploiești Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov orex

Am avizat astăzi în CTE – #CNAIR varianta finală de traseu pentru #autostrada #Ploiești – #Brașov!
În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul #Cristian – #Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km).

Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA.

Autostrada Ploiești - Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe #ValeaPrahovei (#Comarnic, #Sinaia, #Azuga, #Predeal, #Brașov).

Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale.









 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419370 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use