Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 141776 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Banda unică pentru transportul public a fost prelungită pe Șoseaua Nicolina până la rond CUG. Montarea popicilor de delimitare a benzii a fost definitivată în cursul zilei de miercuri. În acest moment, culoarul de circulație destinat mijloacelor de transport în comun este complet pe traseul Capăt CUG/Tehnopolis - Podu Roș.

Tramvaiele și autobuzele parcurg acest traseu în aproximativ 15 minute.

Odată cu instituirea benzii unice, banda 1 de circulație a fost eliberată de mașinile parcate la bordură, astfel încât pe tot traseul Șoselei Nicolina, autovehiculele au la dispoziție două benzi de circulație pe sens de mers.

Sursa: Facebook - CTP Iași

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În această dimineaţă la depoul CTP Iași are loc o formă de protest spontan. Vorbim despre faptul că sute de şoferi CTP nu mai vor să iasă pe traseu. Aceștia au mai multe cerinţe, printre care și creșterea salariului.

De exemplu, şoferii vor un salariu de minim 4000 de lei. În aceste momente, şoferii experimentați au un salariu de 2975 iar cei care sunt la început un salariu de 2600 de lei.

Sunt peste 150 de șoferi nemulţumiţi. În staţiile CTP Iași, călătorii aşteaptă degeaba autobuzele.

UPDATE 6.46: Conducătorii autobuzelor au făcut o cerere către directorul CTP Iași.

UPDATE 6.39: Autobuzele CTP Iași destinate curselor speciale spre Lețcani au plecat pe traseu cu medicii care trebuie să ajungă la spitale.

UPDATE 6.25: Protestul spontan a început acum o oră, iar șoferii CTP Iași tot nu au plecat din garaj. Ieșenii continuă să aștepte în stații.

Prima reacție a CTP Iași, după ce 150 de șoferi au intrat în grevă
Compania de Transport Public Iași transmite scuze călătărilor pentru neplăcerile create de grupul de angajați care au creat protestul spontan.

„Conducerea CTP Iași a luat act de greva spontană organizată în mod nelegal de un grup de șoferi, angajați ai instituției, în dimineața zilei de 2 noiembrie 2021, protest neasumat de nicio organizație sindicală. Directorii companiei se află în mijlocul protestatarilor, pentru negocieri, încă din momentul în care au fost anunțați că autobuzele nu ies la stradă din cauza întreruperii activității conducătorilor auto. Numărul tramvaielor a fost suplimentat în această dimineață, pentru a suplini lipsa autobuzelor la stradă. Le cerem scuze călătorilor pentru neplăcerile cauzate de acest eveniment neprevăzut”, a transmis CTP Iași.

Ce spune Mihai Chirica despre protestul spotan al CTP Iași
Primarul Municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a avut astăzi, 2 noiembrie 2021, o primă reacţie după ce şoferii de autobuz ai CTP Iaşi nu au mai vrut să iasă la stradă şi au organizat un protest spontan. Edilul susține că responsabilul grevei va fi sancționat.

„Am luat act de dimineaţă, câţiva dintre şoferii CTP Iaşi nu au vrut să iasă la stradă şi iau şi incitat pe ceilalţi cu toate că nu a fost anunţată o mişcare sindicală într-un scop. Vreau să le spun un lucru cât se poate de sincer. Creşterile pe care le-am suportat cu toţii la combustibil, la energie, toată presiunea pe care oraşul o are pentru a menţine oraşul cald, căldura în spitale, în şcoli, pentru cei 120.000 de cetăţeni care trebuie să-i încălzim în această iarnă, face imposibilă o asemenea abordare.

Pe principiul forţei eu le-am transmis de fiecare dată, cu primarul Municipiului Iaşi, Mihai Chirica, nu se negociază cu pumnul în masă, niciodată. Aşa încât, i-am spus şi domnului de la Sindicat mai înainte, când termin şedinţa pentru termoficare, vom începe să discutăm. Persoana care a incitat nefiind niciun semnal din partea sindicatelor, care mai are sancţiuni din partea CTP-ului cu diverse abateri în ceea ce priveşte locul lui de muncă, voi propune să fie destituit. Discuţiile le voi purta cu cei responsabili pentru faptul că de doi ani de zile le plătim salariile fără ca ei să câştige nici măcar o singură zi din încasările care le-au făcut la stradă”, a transmis primarul Mihai Chirica.

Sursa: BZI

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Iaşi a anunţat, miercuri după-amiază, că şoferii Companiei de Transport Public (CTP) au decis să renunţe la proteste şi să iasă cu autobuzele pe trasee, municipalitatea precizând că activitatea va reveni la normal de joi dimineaţă.

Potrivit conducerii Primăriei Iaşi, nu au existat noi negocieri, o nouă rundă de discuţii fiind programată abia vineri.


"Le mulţumesc şoferilor CTP că au înţeles că orice neînţelegere trebuie rezolvată raţional, prin dialog onest şi cu cifrele pe masă, luând în considerare posibilităţile reale. Rămân alături de toţii angajaţi CTP, ştiu că trăiesc vremuri complicate, la fel ca noi toţi, dar trebuie să le depăşim împreună! Aşa cum am promis, vom continua demersurile de modernizare a transportului public şi a condiţiilor de muncă.

În acelaşi timp, vom continua discuţiile pentru găsirea unor soluţii în condiţiile financiare pe care le avem, pentru a face şi nu doar promite. Chiar vineri, 5 noiembrie, voi avea o nouă discuţie oficială cu conducerea CTP şi reprezentanţii sindicatelor şi sunt convins că împreună, prin dialog şi cu încredere unii în alţii, vom reuşi să găsim cele mai bune soluţii”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În cursul după-amiezii de miercuri, o parte din autobuzele CTP au revenit în trafic, activitatea urmând însă a reveni la normal abia joi dimineaţă.

Edilul ieşean Mihai Chirica le-a transmis greviştilor o scrisoare în care le solicita să înceteze protestele. Primarul le-a comunicat angajaţilor CTP că va putea purta un dialog cu iniţiatorii protestului doar dacă aceştia vor relua lucrul şi vor ieşi cu autobuzele pe trasee.


Şoferii de autobuz din Iaşi au reluat miercuri dimineaţă protestele, refuzând să iasă cu maşinile pe stradă, însă conducerea Companiei de Transport Local (CTP) a adus şoferi din afara societăţii. Astfel, 12 autobuze au circulat pe câteva trasee din municipiu.

Şoferii cer majorarea salariilor cu 30 la sută, solicitarea fiind considerată nejustificată de către conducerea companiei locale de transport.

Sursa: Ziare.com

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

O greşeală banală, a unor funcţionari neatenţi şi a unor şefi nevigilenţi, ar putea lăsa Iaşul fără o investiţie de aproape 20 milioane de euro. În vârful pixului judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se află 78,5 milioane lei care ar putea lua sau nu drumul Iaşului. Suma reprezintă echivalentul contribuţiei Fondului de Mediu, adică 80% din finanţarea de aproape 100 mil. lei, la proiectul Primăriei de achiziţionare a 64 de autobuze noi Euro 6. Finanţarea proiectului a fost respinsă în 2018, dintr-un motiv incredibil, deşi fără nicio legătură cu redactarea cererii în sine: pe filele celui de-al doilea exemplar al cererii nu erau aplicate ştampilele „conform cu originalul”, aşa cum se cere în ghid. Primăria a acţionat în judecată Fondul. În primă instanţă, Curtea de Apel a dispus analizarea pe fond a cererii de finanţare, oferind municipalităţii nu neapărat dreptate, dar şansa de a obţine totuşi banii necesari achiziţiei. Recursul autorităţilor centrale a intrat însă vineri pe rolul curţii supreme de justiţie.

În ianuarie 2018, fostul comisar european pentru mediu, afaceri maritime şi pescuit, Karmenu Vella, a organizat o întâlnire cu reprezentanţii ţărilor aflate în procedură de infrigement din cauza calităţii proaste a aerului. Printre acestea şi România, Iaşul fiind unul dintre cele mai poluate oraşe ale ţării. Ca urmare a întâlnirii cu Karmenu Vella, Ministerul Mediului a demarat un program de diminuare a emisiilor de poluanţi prin punerea în circulaţie de autobuze şi troleibuze electrice, hibride sau alimentate cu gaz natural comprimat, finanţat din veniturile obţinut de Fondul pentru Mediu din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. Ghidul de finanţare a fost publicat pe 31 iulie 2018, iar la 1 noiembrie Primăria a depus propria cerere de finanţare.


Iaşul, în topul poluării din Europa
Proiectul ieşean avea o valoare totală de 97,3 milioane lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată prin Fondul pentru Mediu urma să se ridice la 78,6 milioane lei. În procente, 80%. Proiectul prevedea cumpărarea a 64 de autobuze noi, alimentate cu gaz natural comprimat. Folosirea acestora ar fi urmat să reducă poluarea cu particule fine PM 10 cu peste 95%, dar şi poluarea fonică provocată de transportul în comun. Conform procedurii, proiectul a fost depus în două exemplare, unul conţinând documentele solicitate prin ghidul de finanţare în original, şi un al doilea, cuprizând copiile acestora.

Proiectul municipalităţii a fost respins, motivaţia publicată în decembrie pe site-ul Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) fiind aceea că „documentele depuse în copie nu sunt certificate «conform cu originalul»“. Contestaţia depusă de Primărie a fost respinsă de Comitetul Director al AFM, menţinându-se motivul iniţial. O nouă contestaţie, la adresa deciziei Comitetului Director, a fost la rândul său respinsă, ceea ce a adus cazul în faţa magistraţilor Curţii de Apel.

Argumentul Primăriei
Primăria a cerut anularea deciziei de respingere a proiectului şi alocarea finanţării nerambursabile din bugetul anual al Fondului pentru Mediu. Municipalitatea a reproşat AFM faptul că a aplicat sancţiunea extremă de respingere a cererii de finanţare fără a solicita clarificări şi fără a acorda un termen pentru corectare. În plus, sancţiunea era exagerată în condiţiile în care documentele din exemplarul copie erau aceleaşi cu cele din exemplarul original. Eventualele neconcordanţe între originale şi copii ar fi putut fi astfel constatate cu uşurinţă.

„În situaţia în care Comitetul Director al AFM nu recunoştea un înscris sau considera că un act este fals, avea posibilitatea să verifice cu originalul care se afla tot în posesia acestui Comitet Director. Ca atare, lipsa menţiunii «conform cu originalul» de pe copiile înscrisurilor originale depuse în cadrul cererii de finanţare, sub formă de copie martor a cererii de finanţare, nu poate fi sancţionată cu respingerea cererii atât timp cât evaluatorii pot confrunta copia cu originalul aflat în posesia comisei”, au argumentat reprezentanţii municipalităţii. În opinia acestora, proiectul ar fi putut fi respins doar după o analiză pe fond, dacă se constata că el nu răspunde celor 5 criterii folosite la nivel european în evaluare, referitoare la relevanţă, eficienţă, eficacitate, impact şi sustenabilitate.

Motivele AFM
De partea cealaltă, reprezentanţii AFM au arătat că în primul exemplar al cererii se aflau atât documente în original, cât şi copii certificate conform cu originalul, iar în al doilea exemplar, copii ale tuturor acestora. Astfel, în al doilea exemplar apăreau copii ale copiilor certificate. Or, conform Codului de Procedură Civilă „copiile de pe copii nu au nicio putere doveditoare”. Din acest motiv, ele nu puteau fi luate în considerare, iar cererea fusese respinsă.

„Deoarece dosarul de finanţare - exemplarul copie - nu a fost depus în conformitate cu prevederile ghidului de finanţare, comisia de analiză şi selectare nu a considerat oportun faptul de a solicita documente sau informaţii suplimentare solicitantului finanţării. Aceste clarificări presupuneau transmiterea unui alt dosar ,ceea ce contravine prevederilor ghidului de finanţare”, au argumentat aceştia.

Ce spun magistraţii
Cu înscrisurile depuse de ambele părţi în faţă, judecătorii Curţii de Apel au apreciat că ambele au dreptate în felul lor. Doar că funcţionarii AFM nu citiseră cu atenţie propriul ghid de finanţare, spun magistraţii. Acesta prevedea că „documentele depuse în copie vor fi certificate conform cu originalul”. Ghidul nu preciza că toate documentele din exemplarul al doilea trebuie certificate astfel, ci doar documentele care nu erau originale.

„Reclamantul avea obligaţia legală de a întocmi un singur dosar de finanţare, pe care să-l depună în original, şi o copie a acestuia, cerinţa referitoare la conformarea cu originalul a documentelor depuse în copie referindu-se strict la dosarul original, şi nu la copia acestuia. Cerinţa conformităţii cu originalul a documentelor depuse în copie nu poate fi extinsă şi la dosarul copie a celui original, deoarece cerinţa se referă la documente depuse în copie şi nu la dosarul copie, pentru că din punct de vedere logic documentele sunt depuse în dosarul original, pe baza acestuia realizându-se copia exemplarului al doilea”, au argumentat judecătorii. Dacă legiuitorul ar fi avut în vedere ca şi documentele din copia dosarului original să fie certificate pentru conformitate, ar fi precizat asta în mod expres. Ghidul de finanţare ar fi prevăzut ceva de genul „documentele depuse în al doilea exemplar al cererii de finanţare vor fi certificate conform cu originalul”.

Judecătorii au concluzionat că funcţionarii AFM respinseseră cererea de finanţare în baza unui argument pur formal, şi acela nevalabil. „Din analiza documentelor depuse la dosar, Curtea constată că dosarul de finanţare, în exemplarul original, respectă cerinţele de formă solicitate de ghid, aspect confirmat şi de către pârâţi, care au făcut referire doar la nerespectarea cerinţelor de formă prin raportare la copia dosarului original”, au conchis judecătorii.

Aceştia au anulat cele două decizii ale Comitetului Director al AFM şi au constatat conformitatea administrativă a documentaţiei din dosarul de finanţare cu prevederile ghidului. În final, au dispus obligarea AFM la verificarea pe fond a caracterului eligibil al proiectului. ÎCCJ urmează să decidă dacă soluţia Curţii de Apel ieşene a fost corectă. În caz afirmativ, pe străzile Iaşului ar putea apărea 64 de autobuze noi, nepoluante. În caz contrar, Iaşul va rata o investiţie de aproape 20 milioane de euro., din cauza neatenţiei unor funcţionari.

Sursa: Ziarul de Iași

 




Re: Stiri, noutati, perspective Alex Mariciuc



 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria a prezentat o parte din principalele investiții incluse în proiectul de buget pentru acest an:
Care sunt principalele investiții din 2022
Capitolul infrastructură și mobilitate urbană:
• Finalizarea liniei de tramvai şi infrastructurii de îmbarcare/debarcare Iaşi – Dancu;
• Finalizarea liniei de tramvai şi infrastructurii de îmbarcare/debarcare de pe Calea Chişinăului;
• Infrastructura de transport electric: introducerea pe trasee a primelor autobuze electrice (20 buc. de 12 m şi 10 buc. de 10 m) şi staţiile de încărcare aferente, introducerea pe trasee a tramvaielor Bozankaya (13 buc.);
• Demararea documentaţiilor şi studiilor pentru extinderea infrastructurii de tramvai în zona Tomeşti, zona Dancu şi zona ERA
• Inițierea proiectării Depoului de la Fortus şi analiza eligibilității reintroducerii troleibuzelor în oraş;
• Continuarea proiectului modernizării şi extinderii Depoului din Dacia;
• Implementarea proiectului Iaşi Velo-City (circa 1000 de biciclete) şi staţiile aferente;
• Îmbunătățirea şi finalizarea strategiei Proiectul de Mobilitate Durabilă şi strategiei parcărilor;
• Finalizarea şi, pe cât posibil, demararea documentaţiei şi lucrărilor la parcarea supraterană din Muşatini şi analizarea altor locuri din oraş care se pretează unor astfel de investiţii;
• Întocmirea documentaţiilor şi, pe cât posibil, demararea lucrărilor pentru pasajele din zonele Bucium, Anastasie Panu, Agronomie, Podu Roş (cu varianta unui studiu din suprateran în subteran), Cronicar Mustea;
• Finalizarea documentaţiilor şi, pe cât posibil, demararea lucrărilor pentru amenajarea unor park & ride în zonele CUG şi Valea Lupului;
• Continuarea întocmirii de documentaţii şi demararea de lucrări pentru un număr important de străzi.

Sursa: Apix

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Mihai Chirica-Încă 40 de tramvaie nou-nouţe în Iaşi!

Aceasta este dorinţa primarului Mihai Chirica după ce a apărut o nouă linie de finanţare pentru oraşele reşedinţă de judeţ * banii ar urma să fie asiguraţi prin PNRR, iar vagoanele folosite pe liniile noi care s-ar înfiinţa către Tomeşti şi Complex ERA

Primarul Mihai Chirica a dezvăluit, în cadrul audienţelor televizate, că cele 32 tramvaie achiziţionate de la firma poloneză PESA şi de la producătorul turc Bozankaya nu vor fi singurele tramvaie noi care vor circula în oraş. „Nu este vorba de o dorinţă, ci de o certitudine. Am fost informaţi că s-a deschis o linie de finanţare dedicată oraşelor reşedinţă de judeţ, prin care acestea pot achiziţiona mijloace de transport nepoluante. Ar fi vorba de tramvaie sau de autobuze electrice sau cu hidrogen, existând semne de întrebare doar în ceea ce priveşte troleibueze. Cu siguranţă Primăria Iaşi va aplica pentru tramvaie”, a dezvăluit primarul Iaşului. Mai multe se vor şti în luna martie, când este aşteptată din partea Comisiei Europene aprobarea pentru PNRR, după care va urma apelul de proiecte.

Într-adevăr, există în acest moment o linie de finanţare din PNRR care prevede achiziţia a 1.135 de vehicule nepoluante pentru transport public, precum autobuze şi microbuze (electrice sau hidrogen) – valabile doar pentru comune - tramvaie şi troleibuze. În cazul municipiilor reşedinţă de judeţ, alocarea totală pe această achiziţie este de 310 milioane euro, iar banii vor fi acordaţi în cadrul a două sesiuni, pe concurs de proiecte: prima rundă va fi deschisă pentru toate reşedinţele de judeţ (plus Bucureşti), iar cea de-a doua se va adresa strict acelor municipii care au reuşit să cheltuiască banii din prima sesiune.

Transport electric spre Tomeşti şi Valea Lupului
În condiţiile în care ceea ce s-a adus din Polonia şi Turcia pare suficient pentru oraş, tramvaiele, fie cele noi, fie cele mai vechi care ar fi disponibile prin aducerea altor vagoane, ar urma să fie utilizate pe alte rute.  De exemplu, finalizarea lucrărilor la staţia intermodală din Ţuţora duc mai aproape de realitate o altă investiţie spectaculoasă: linie de tramvai spre Tomeşti. Ulterior, aceasta ar putea fi unită cu cea din Dancu. „Intenţionăm să extindem traseele de tramvai până la acel punct intermodal astfel încât să putem face legătura între Ţuţora şi Tomeşti şi alte comune din zonă”, spun şefii Companiei de Transport Public Iaşi.

Un alt proiect este și cel privind extinderea liniilor de tramvai spre localitatea Valea Lupului. Linia respectivă ar urma să fie conectată cu depoul de tramvaie din Dacia, iar investiția este de 25,9 milioane de euro. „Vorbim și despre extinderea zonei de tramvai pe zona de Vest a municipiului. Linia de tramvai va fi dusă până spre parcarea park&ride de la Complex ERA. Va fi o singură șină, cu mijloace de transport cu uși pe ambele părți. Am pus 6 mijloace de transport, rețea fir-contact, infrastructura necesară, stații de acces”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Sursa: Ziarul Evenimentul

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Bla bla bla.

De cele 40 de tramvaie (initial 60) s-a vorbit inca de cand s-a facut lista de proiecte pt PNRR prezentata cu mare fast de conul Chirica. Deci nu stiu ce alta axa "noua" ca daca banii sunt prin PNRR atunci e tot cea veche.

Linia de ERA ar trebui sa fie dubla. Prin campul proprietate personala Primaria se zgarceste la fir unic cand e probabil o chestiune de ani pana cand vor aparea blocuri acolo. Si 6 tramvaie pt ce? Doar nu o sa faca un traseu special care sa dubleze orice alt traseu care ajunge in Dacia doar ca sa ii adauge un flintic de 2km parca (ce ar merge prin camp momentan). Dar nu m-ar mira la cat de inteligenti sunt....

Acolo daca tot vrea Chirica poate prelungi 6-le pana la ERA pe fir dublu. Si gata, conexiune cu centrul etc.

 



Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Din nou conul Chirica leaga introducerea de benzi unice noi de ceva, in cazul asta de aducerea autobuzelor electrice. De parca se incarca din banda unica.....cata lalaiala magistrala.....

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Doua tramvaie PESA au fost vandalizate
Poliţiştii ieșeni au reținut un individ care a spart geamurile unui tramvai PESA * cu o zi înainte, geamurile unui alt vagon au fost distruse de persoane neidentificate încă

Şefii Companiei de Transport Public Iaşi au lansat în repetate rânduri apeluri către cetăţeni să păstreze tramvaiele și autobuzele în cea mai bună stare atunci când le folosesc. „Împreună menținem un serviciu de transport în comun modern și civilizat”, au transmis reprezentanții companiei, după ce mai multe mijloace de transport au fost vandalizate, în trecut, de ieşenii certaţi cu bunul simţ. Mai nou, tramvaiele PESA au devenit ţintele preferate ale adolescenţilor teribilişti sau ale huliganilor. Astfel, în ultimele luni, patru vagoane au fost vandalizate. În primul caz, cel petrecut pe 10 decembrie 2021, mai mulţi tineri au mâzgălit cu markerele scaunele uneui vagon. La câteva zile după acest episod, pe 22 decembrie, două tinere au smuls capacele porturilor USB din interiorul unui tramvai. Ultimul incident a avut loc miercuri dimineaţă. „La data de 19 ianuarie a.c., poliţiştii din cadrul Secţiei nr. 3 Poliţie Iaşi au identificat şi reţinut, pentru 24 de ore, un bărbat de 32 de ani, bănuit de comiterea infracţiunii de distrugere. Din investigaţiile efectuate până în prezent, s-a constatat faptul că în dimineaţa zilei de 19 ianuarie a.c., bărbatul ar fi distrus geamul de la uşa unui tramvai. La data de 20 ianuarie a.c., bărbatul bănuit de comiterea faptei va fi prezentat, cu propuneri legale, Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi”, au spus oamenii legii. În aceeaşi zi, un alt vagon PESA a fost distrus după ce persoane încă neidentificate au aruncat cu pietre în geamurile tramvaiului.

Nu scapă nimeni
Gesturile celor care distrug tramvaiele care au costat municipalitatea ieşeană în jur de două milioane de euro per vagon sunt greu de explicat ţinând cont de faptul că, mai devreme sau mai târziu, vinovaţii sunt depistaţi. Vagoanele dispun de camere video atât la interior, cât şi la exterior, iar imaginile ajung în Dispeceratul CTP Iaşi. Lucian STATE

 



Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420557 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use