Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 100

 

Topic: Linia 125: Oravița - Anina

27 posts, 9933 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Linia 925: Oravița - Anina macheta218

.....

 


Re: Linia 925: Oravița - Anina drbm

Superb!
Dacă ar fi investit statul în acest traseu! Și în materialul rulant!
Un proiect frumos, de restaurare, prin ministerul Turismului și cel al Culturii.... Cu fonduri UE....
Dar de, măcar e ceva că cei de la CFR au reușit și atât!

 




Re: Linia 125: Oravița - Anina PTMZ

De duminică, CFR Călători închide parțial circulația pe calea ferată Oravița-Anina, limitând-o doar la zilele de weekend, fapt ce a stârnit nemulțumirea autorităților locale.

”În perioadele 12.12.2021-31.03.2022 și 01.11-10.12.2022 circulă  în zilele de V, S, D, iar în zilele de L, Ma, Mi, Jcirculă cu ordin special. Circulă permanent în perioada 01.04-31.10.2022”. Aceasta este mențiunea care apare în Mersul Trenurilor 2021-2022, care va intra în vigoare duminică, 12 decembrie, în dreptul perechii de trenuri Regio 9695/9694 de pe secția 125 Oravița-Anina și retur.

Circulația pe calea ferată Oravița-Anina, închisă în timpul săptămânii. Primăria Anina: ”Este primul pas spre închiderea liniei”
”Din decembrie, trenul Oravița-Anina și retur va circula doar în weekend, fiind primul pas spre închiderea liniei. Iar demersurile Primăriilor din Anina și Oravița pentru a include linia în patrimoniul UNESCO vor rămâne fără obiect. Linia de cale ferată Oravița-Anina nu mai are nevoie de prezentare. E unică în România și remarcabilă în sud estul Europei. Are toate caracteristicile unui brand al Banatului Montan, al României. Și este și o linie rentabilă. După estimările reprezentanților infocentrului din Anina, pentru ianuarie-octombrie 2021 pe ruta Oravița-Anina și retur au fost aproximativ 30.000 pasageri, majoritatea turiști. În aceste condiții, circulația limitată doar la zilele de weekend în perioada de iarnă ar avea ca efect cert distrugerea căii de rulare din cauza oxidării sau blocarea în cazul căderilor intense de zăpadă. Din experiența unor situații similare ar fi primul pas spre închiderea liniei. Consecințele ar fi grave. S-ar pierde un brand valoros, s-ar afecta turismul în zonele Anina, Oravița, Valea Minișului și s-ar irosi demersurile deja efectuate pentru includerea acesteia în patrimoniul UNESCO”, se arată într-un comunicat dat publicității de Primăria Anina, citat de site-ul Reper24.

Reprezentanții administrației locale spun că soluția firească ar fi păstrarea acestei linii în funcțiune, integrarea acesteia între obiectivele turistice remarcabile din Anina și Oravița (viitorul muzeu al mineritului, teatrul din Oravița după renovare etc) și nu abandonarea prin „conservarea” sau reducerea inutilă a traficului. Ei arată că, prin limitarea curselor doar în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, nu s-ar face economie decât 400 de litri de motorină, adică doar carburantul pe cele patru zile din săptâmână când nu circulă. ”Personalul este plătit, deci nu vedem logica acestui program, avariile fiind mult mai mari (nu se poate deszăpezi băgând plugul, se depune rugină pe șine, creând acele gropi în ciuperca șinei, în zona în care avem o declivitate de 21% (Lișava – Gârliște)“, se mai arată în comunicat.

Nu este prima încercare de închidere parțială a circulației pe Oravița-Anina, după cum a mai scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina PTMZ

Circulația feroviară pe Oravița-Anina nu se va întrerupe în timpul săptămânii, a anunțat sâmbătă la Timișoara ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”Pe Oraviîa-Anina nu va fi oprită circulația trenurilor. Va fi ca până acum. Problemă rezolvată”, a spus ministrul în cadrul unei conferințe de presă, răspunzând la întrebarea în acest sens pusă de un jurnalist.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina orex

Linia de tren Oraviţa – Anina nu se mai închide, anunţă Grindeanu. Pe ,,Semmeringul bănăţean” trenurile CFR Călători ar fi circulat doar în week end sau la cerere
Prima cale ferată montană a ţării, linia Oraviţa – Anina supranumită ,,Semmeringul bănăţean” nu se mai închide în timpul săptămânii aşa cum era programat prin noul Mers al Trenurilor 2021- 2022, a anunţat, la Timişoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Linia de tren cu o lungime de 34 de kilometri inaugurată în 1863 este a cincea linie de tren de pe teritoriul actual al României, un traseu turistic foarte solicitat vara pentru peisajele spectaculoase, cu 14 tuneluri şi 10 viaducte în lungime totală de 21 kilometri. I se spune ,,Semmeringul bănăţean” de la linia ,,Semmering” din Austria construită între 1845-1854. Linia Oraviţa – Anina, urma să rămână deschisă în perioada 12 decembrie – 1 aprilie doar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, situaţie care a dus la protestele angajaţilor CFR şi ale comunităţilor locale, mai ales că nu este prima încercare de a închide linia istorică pentru care se fac demersuri de includere în Patrimoniul UNESCO : ,,Vă anunţ că pe pe Oraviţa – Anina nu va fi întreruptă circulaţia trenurilor şi va fi aşa cum a fost şi până acum, deci este o problemă rezolvată aşa cum s-a revolvat şi zona de vest a judeţului pe traseul Periam – Lovrin, după ieşirea operatorului privat care a anunţat că de luni nu mai asigură trenuri. Şi această chestiune a fost rezolvată de CFR Călători pentru ca oamenii să vină la serviciu, la şcoală…” a explicat Grindeanu. Întrebat cum explică revenirea asupra deciziei de a limita circulaţia feroviară, Grindeanu a spus că ,,este vorba despre un argument istoric”. Totuşi, nu este doar atât, pentru că specialiştii feroviari au atras atenţia asupra riscului ca, pe timpul iernii, trenurile să nu mai poată urca tronsoanele cu declivitate mare. Practic, pe unele secţiuni din traseu rampa este pronunţată (21%) iar după câteva zile în care trenul nu urcă, roţile vor aluneca pe ciuperca şinei.

În urmă cu câteva zile şi Asociaţia EuroLand Banat înaintase o petiţie către ministrul Grindeanu în care solicita ca linia să rămână deschisă : „Calea ferată Oravița-Anina, prima cale ferată montană și cea mai spectaculoasă de pe teritoriul României, riscă să fie inchisă în timpul săptămânii, în perioada de iarnă, după 12 decembrie 2021 printr-o decizie arbitrară a companiei CFR Călători. Din păcate, la fel ca în urmă cu doi ani, CFR Călători a decis să transforme această cale ferată într-una așa-zis turistică, pe care se va circula, în perioada 12.12.2021 – 31.03.2022 și 01.11. – 10.12.2022 doar în weekend, iar în timpul săptămânii va circula <facultativ> (care se traduce prin <NU va circula>). CFR Călători propune în noul Mers al trenurilor ca doar în perioada 01.04. – 31.10.2022 trenul să circule zilnic”, se arată în scrisoare. Cu o diferenţă de nivel de 340 m, o pantă de înclinare de 20‰ şi curbe cu raze strânse (114 m). Calea ferată ocolește Munții Aninei prin Valea Jitinului peste care este și cel mai grandios viaduct, Viaductul Jitin, înalt de 35 m și lung de 230 m, având cinci deschideri.

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina shoppy

Cabview Oravita - Anina


 


Re: Linia 125: Oravița - Anina orex

Pacat ca CFR-ul nu e in stare sa scoata o poala de bani din aceasta ruta, eminamente turistica, cu niste vagoane panoramice. Stai, actual, ca sardina-n cutia de conserve in cele 2(doua) vagoane ”vintage”, puse la dispozitia publicului calator! :headbash:  

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Linia 125: Oravița - Anina Utilizator anonim 2

Inteleg ca eu am fost norocos acum 10 veri cind m-am plimbat pe aceasta ruta. Erau citiva calatori, turisti ca noi. Daca e Sardinia, e totusi de bine. Ar trebui sa gaseasca o modalitate de a omologa niste vagoane suplimentare. Stiu ca sint niste conditii si regulamente speciale pe aceasta sectie si nu poate circula orice fel de material rulant.

Mie mi-au placut vagoanele, erau cam din 1913 cu sobita si banci de lemn, parca. Cred ca nu mai au de unde sa faca rost de unele similare. Altoramai moderne le-ar lipsi farmecul. Poate unele de marfa daca s-ar putea adapta.

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina orex

Da, si-n 2022 tot astea cu bancheta din lemn sunt...



dar nu ma refer la confortul banchetelor ci la disconfortul general, creat de buluceala din ele pret de 2 h/sens!
PS
Sansa mea ca cele 4 ore de itinerar le-am parcurs exclusiv in picioare, si au trecut pe nesimtite, peisajul fiind nu captivant ci de-a dreptul fermecator! :yes:
Si, da, nu poate circula orice material rulant din cauze firesti ( inclusiv LDH-ul e special facut pentru aceasta ruta), tunelul Gârliște e extrem de ingust ca poti atinge marginea lui cu mana! :yes:

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina shoppy

Da, sa mergeti pe frig, din 2 vagoane ardea soba doar in unul si tevile erau doar caldute, se simtea doar in comparatie cu celalalt vagon care era frigider, iar la intrarea in fiecare tunel se forma un tiraj negativ care impingea fumul in vagon.
Linia arata rau, teoretic jumatate din traseu se face cu 30km/h iar cealalta jumatate cu 20km/h, practic restrictiile nici nu mai sunt marcate, le stie mecanicul care merge cu 5km/h in multe zone. In multe locuri linia este ingropata in vegetatie, in toate curbele s-a montat contrasina si din cauza asta in toate curbele se pot folosi doar traverse de lemn, acum ca s-a intrerupt traficul de marfa cred ca se poate demonta contrasina si sa se monteze traverse stas de beton.
Este nevoie de material rulant dedicat, am vazut o linie de munte cu acele automotoare germane pe 2 osii cu capetele rotunjite, se miscau foarte bine pe curbele de la munte si sigur nici nu afectau infrastructura ca monstrul LDH de 80 de tone plimbat aiurea pentru 2 vagoane care abia daca au 40 de tone impreuna.

 


Re: Linia 125: Oravița - Anina ByOnu

Reportaj EuroNews.



 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Magistrala 100  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420781 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use