Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

325 posts, 97173 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Sistem modern de taxare pentru parcarea de la Aeroportul Otopeni: Dispare sistemul cu „fise verzi” / Benzi noi pentru bagajele de la Sosiri
Sistemul modern pentru plata parcării la Aeroportul Otopeni care înlocuieşte „sistemul oribil cu fise verzi” este aproape finalizat şi ar putea fi inaugurat mâine, spune fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, în mandatul căruia a fost semnat contractul de aproape 3 milioane de euro.

Noua modalitate de plată le va permite şoferilor să achite rapid şi civilizat, corespunzător anului 2021. Noul sistem funcţionează pe baza citirii numerelor de înmatriculare, iar timpul de aşteptare se reduce semnificativ, a explicat Drulă.

„PROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ. GATA CU “FISELE VERZI” LA PARCAREA OTOPENIOricine a parcat la Aeroportul Otopeni în ultimii ani știe oribilul sistem cu fise verzi. În luna mai am anunțat că la sfârșitul acestui an va fi gata un nou sistem, modern, de plată a parcării. Am primit aceste poze, făcute astăzi, de la un cititor. Înțeleg că de mâine noul sistem intră în funcțiune. Iată declarația mea din mai: „În sfârșit, vom avea acolo, la sfârșitul lui 2021, parcarea de la Sosiri, supraetajată, cu sistem modern de plată, cu cititor de numere de înmatriculare, cu bariere moderne… Scăpăm de acel sistem oribil cu fisă, care ne blochează parcarea și așteaptă toată lumea la cozi”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

Contractul de 2,8 milioane euro a fost semnat cu antreprenorul Altimate SA iar lucrările au început în 5 mai. În cadrul proiectului sunt modernizate atât cele cinci parcări publice (două, aferente aerogărilor Sosiri respectiv Plecări şi trei parcări pe termen lung), cea pentru autocare, cât şi alte cinci parcări auto destinate entităţilor ce activează în perimetrul aeroportuar, la care se adaugă şi punctul de acces în zona tehnică”, a transmis CNAB. Principalele lucrări constau în dezvoltarea unui DataCenter (dispecerat operaţional) care integrează toate informaţiile referitoare la parcări, înlocuirea sistemelor de bariere, a dispozitivelor de acces şi plată a parcării, a tuturor camerelor de luat vederi aferente fluxurilor de intrare/ieşire parcare, respectiv montarea unui sistem de recunoaştere a numărului de înmatriculare a autovehiculelor (LPR – Licence Plate Recognition).

De asemenea, fostul ministru Cătălin Drulă a mai precizat că, în curând va fi disponibil şi un sistem nou pentru benzile de bagaje de la „Sosiri”.

Într-un studiu realizat de Vola.ro despre situaţia aeroporturilor din ţară, Aeroportul Otopeni a fost depunctat pentru aglomeraţie şi lipsa personalului, în timp ce Aeroportul Cluj Napoca a fost apreciat pentru amabilitatea personalului.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Cam populist mesajul, sistemul oribil este implementat peste tot, ca este cu fise de diverse culori sau cartonase cu coduri de bare.
Si noul sistem atat de modern cum functioneaza?, ok, bariera este moderna ca citeste numarul si nu mai stai cu scoate fisa / baga fisa, dar coada cum o elimina?, ca tot trebuie sa stai la coada la un aparat sa bagi numarul la tastatura ca sa platesti.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Înainte stăteai de două ori la coadă, odată la aparat, odată la barieră. Ba se mai trezea vreunul primul la barieră care nu plătise şi se bloca toată coada la bariera respectivă. Aşa se elimină coada de la barieră, dar  dacă dai de un ameţit care nu plăteşte se blochează bariera.

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Chev Celios

Lasati parcarea, cea mai mare veste este ca se vor schimba porcariile alea de benzi de la sosiri. :popa:  :applause:  :bere:

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Te referi la benzile pentru bagaje, nu?

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Chev Celios

Da, cele de la sosiri, sunt vai de capul lor. Nu vrei sa stii cat le injur in fiecare zi de munca. :popa:

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

shoppy wrote here:
...dar coada cum o elimina?, ca tot trebuie sa stai la coada la un aparat sa bagi numarul la tastatura ca sa platesti.

Ei, şi tu acum !  Instalezi 15 automate din astea + o casieră umană pentru tradiţionalişti şi ai rezolvat problema cozii. Să nu spui că pleacă mai mult de 45 de maşini  deodată din parcare ! Cinci automate la fiecare nivel.  Ţi se pare imposibil ?
Şi evident NU tastezi niciun număr, numărul e deja tipărit pe talon la intrare. Ţie îţi citeşte numai codul de bare ca să calculeze cât ai staţionat. Şi după aceea îţi lasă un interval rezonabil de timp ca să părăseşti parcarea.

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] cris_m

Ca sa faci asta trebuie sa dai si bani mai multi... cand ceri pretul cel mai mic, primesti o incropeala....

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Si pe groaznicul sistem cu jeton ce il oprea pe Drula sa mai puna automate? Nimic.
Daca tot stai la intrare sa iei carton cu cod de bare tot te pomenesti cu unul mai putin descurcaret care nu trage masina langa aparat si tot ii ia 1min sa ia cartonul, deci doar la iesire s-ar mai rezolva(bine, la iesire chiar si nedescurcaretul a invatat miscarea la intrare).
Cand am fost eu ultima data inainte de pandemie la Afi Cotroceni functiona fix acelasi sistem, deci nu vad de unde atata inovatie extraordinara.

Tot respectul pentru realizarile lui Drula la domeniul rutier, ca doar acolo le-a avut, dar aici isi facea un mare serviciu daca tacea, ca filozof ramanea.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Stai să-i vezi pe ăia care se trezesc la bariera de ieşire că nu şi-au plătit jetonul - respectiv tichetul cu codul de bare -şi  cum blochează ei bariera 10 minute până îşi rezolvă problema.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Aeroportul Otopeni : Ministerul Transporturilor amână pentru 2028 construirea noului Terminal
Ministerul Transporturilor amână cu șase ani, pentru decembrie 2028, termenul estimat de finalizare a noului Terminal de la Aeroportul Otopeni, în ,,Programul Strategic” pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare aprobat în 2002 fiind prevăzută construirea Terminalului II, cel mai târziu la sfârșitul acestui an. În 2019, an de referință înainte de criza COVID -19, Aeroportul Otopeni avea un trafic de peste 15 milioane pasageri/an, mult peste capacitatea proiectată, de unde și timpii mari de procesare la îmbarcare la orele de vârf sau la sosire, atunci când într-un interval de câteva minute aterizează mai multe avioane iar infrastructura din aeroport, înainte de controlul de la frontieră nu poate prelua în condiții bune numărul mare de pasageri. Pentru coridorul de exproprieri necesar Terminalului II, Statul a plătit proprietarilor despăgubiri de 360 de milioane de lei și a intabulat deja dreptul de proprietate publică pentru Ministerul Transporturilor – Compania Aeroporturi București. Valoarea mare a investiției, aprox. un miliard de euro, incertitudinea generată de criza sanitară și scăderea semnificativă a traficului aerian (cu 70 %) fac imposibilă atragerea finanțării pentru lansarea licitației de execuție a noului Terminal, de aceea Ministerul Transporturilor estimează obținerea fondurilor de-abia în 2025 și realizarea lucrărilor în perioada 2026- decembrie 2028, potrivit unui Proiect de LegeProiect de Lege care modifică ,,Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Otopeni”. Decalarea termenului pentru noul terminal este astfel, de șase ani, anunță Ministerul Transporturilor : ,,CNAB a solicitat actualizarea calendarului de implementare a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB, prevăzut în Ordonanţa de Guvern nr. 64/1999 cu modificările și completările ulterioare, în sensul decalării cu șase ani, începând de la următoarea etapă de desfășurare, respectiv etapa a III-a.”

Noul grafic propus este următorul :

Etapa a III-a

Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Realizarea lucrărilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:
III.1. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare în vederea demarării lucrărilor;

III.2. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurilor de transport terestru în vederea asigurării accesului în zona de est a Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Bucureşti;

III.3. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de pasageri prin realizarea unui nou terminal şi a sistemului de căi de rulare şi platforme necesar;

III.4. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de mărfuri şi poştă prin realizarea unei platforme multimodale cargo;
Realizarea unui parc tehnologic high-tech pentru dezvoltarea activităţilor conexe transportului aerian.

Principalele proiecte de infrastructură rutieră și feroviară pentru legătura Aeroportului Otopeni cu București și rețeaua locală și națională de transport sunt : drumul expres care se desprinde din Autostrada A 3 București – Ploiești (prevăzut în MasterPlan), trenul de Otopeni pus în funcțiune în decembrie 2020 (acum cu planuri pentru o cadență la aprox. 30 de minute) și Magistrala de Metrou M 6, ambele secțiuni fiind în licitație.

Cel mai mare aeroport al României a început ca un aeroport militar construit de armata germană în 1940, aeroportul civil a fost inaugurat în 1969 iar în 1999 a fost ales ,,Aeroportul anului 1999″, notează Compania Aeroporturi București.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Ce buni suntem la scriptologie !

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

eroportul Otopeni : aproape 7 milioane de pasageri în 2021, la jumătate față de 2019, anul cu cel mai mare trafic aerian
Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport din România a înregistrat anul trecut un trafic de aproape 7 milioane de pasageri, în creștere cu 55 % față de 2020, dar la jumătate față de 2019 când au fost aproximativ 15 milioane de pasageri, anunță Compania Aeroporturi București. În 2021, la Otopeni au fost înregistrate peste 70 000 de mișcări de aeronave (aterizări și decolări), în creștere cu 38 % față de 2020.

,,Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în cursul anului 2021, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 6.922.297 pasageri (în creștere cu 54.89% față de 2020) și 92.377 de mișcări de aeronave (aterizări și decolări), în creștere cu 36.45% față de anul anterior. Comparativ cu 2019, anul cu cel mai mare trafic pentru CNAB, datele indică o scădere de 53%.
Din acest total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 6.914.610 de pasageri, în creștere cu 55,16% față de 2020, respectiv 72.190 de mişcări de aeronave, în creștere cu 38,06% față de anul anterior.
Aeroportul Internațional București-Băneasa – Aurel Vlaicu a fost tranzitat de 7,687 pasageri, aici fiind operate 20,187 mișcări de aeronave.” a transmis CNAB.
Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, operează în prezent 45 companii aeriene, care transportă pasageri către 128 destinaţii.

Construirea unui nou Terminal programat inițial pentru anul acesta, care să permită reducerea aglomerației la orele de vârf a fost amânată pentru 2028.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Peste 1000 de locuri în corturi încălzite, alimente și servicii medicale gratuite pentru refugiați și repatriați la Aeroportul Henri Coandă
Pentru a facilita tranzitul unui numar tot mai mare de repatriați și refugiați din Ucraina, C.N. Aeroporturi București a luat măsuri suplimentare pentru acomodarea acestora. În acest sens, CNAB a finalizat, în seara zilei de 3 martie a.c., instalarea și dotarea a două corturi de mari dimensiuni în parcarea din fața aerogării Plecări a Aeroportului Internațional Henri Coandă. Acestea sunt încălzite și asigură un minim confort pentru pasagerii care urmează să se îmbarce pe zborurile de repatriere care se derulează constant în aceste zile. Capacitatea corturilor depășește 1000 locuri și acestea sunt accesate în special de către grupurile mari de repatriați. Aceste locuri se adaugă celor din zonele de așteptare dedicate din interiorul terminalului, totalul ridicându-se la peste 1500.

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1928 forum members have written 372728 posts in 4524 topics and 450 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use