Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres

85 posts, 39495 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

Ministerul Transporturilor cere creşterea limitei de viteză de la 100 km/h la 120 km/h pe Drumurile Expres, respectiv de la 130 la 140 km/h pe autostradă. Legătura între limita maximă de viteză şi finanţarea europeană/Drulă a depus un proiect de lege pentru şosele mai rapide
Primii kilometri de Drum Expres din România ar putea fi deschişi circulaţiei până la sfârşitul anului sau cel mai târziu la primăvară, lotul doi al Drumului Expres Craiova- Piteşti fiind la peste 90 % stadiu fizic de execuţie. Tronsonul dintre Balş şi Slatina unde lucrează constructorul român UMB are o lungime de 40 de kilometri cu profil de Drum Expres, foarte aproape de cel al unei autostrăzi. Practic, ce deosebeşte un Drum Expres de o Autostradă este lăţimea benzii de circulaţie, mai îngustă cu 25 cm. şi lăţimea benzii de urgenţă, 1,5 metri faţă de 3 metri la autostradă (banda de încadrare 0,5 metri la DEx).
Pentru că Drumul Expres este totuşi, mai apropiat de profilul unui autostrăzi decât de cel al unui Drum Naţional şi pentru a diferenţia noua categorie, Ministerul Transporturilor a solicitat ,,Internelor” încă din vară ca, limita de viteză pe drumurile expres să crească de la doar 100 de km/h. la 120 km/h. respectiv de la 130 la 140 km/h. pentru autostrăzi, arată un document pe care l-a consultat Economedia. Articolul 49 din Codul Rutier (OUG 109/2002) stabileşte următoarele limite de viteză în afara localităţilor : 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe Drumurile expres şi Drumurile Naţionale Europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de şosele. În paralel cu demersul început în timpul mandatului, fostul ministru Cătălin Drulă (în calitate de co-iniţiator) a depus săptămâna aceasta la Senat un Proiect de Lege pentru creşterea limitei de viteză la 120 km/h. pe drumurile expres dar fără a mai include şi creşterea vitezei la 140 km/h pe autostradă : https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls ... cls=2021

,,Viteza de proiectare minimă pentru Drumurile Expres de la şes este de 120 km/h. Elementele geometrice în profil transversal, în plan cât şi în profil longitudinal permit deplasarea vehiculelor în condiţii de siguranţă cu o viteză de circulaţie de minimum 120 km/h. (acostament consolidate de 1,5 metri separarea fizică a sensurilor cu parapet median şi lateral, noduri denivelate, spaţii de servicii) “ a argumentat fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în adresa trimisă ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode. Drulă, dădea ca exemplu şi limitele de viteză pe Drumurile Expres din alte state europene : Austria, Belgia, Croaţia şi Italia 130 km/h, Bulgaria 120 km/h (140 pe autostradă), Franţa şi Grecia cu 110 km/h.

Viteză mai mare pe noile şosele pentru a obţine finanţare europeană
În aceeaşi adresă, Cătălin Drulă susţinea că se impune diferenţierea Drumului Expres de un Drum Naţional prin creşterea limitei de viteză, astfel încât Comisia Europeană să aprobe finanţarea nerambursabilă : ,,Un avantaj semnificativ al creşterii vitezei de circulaţie pe drumurile expres şi pe autostrăzi îl reprezintă creşterea ratei de rentabilitate – RIR (condiţia ca un obiectiv să fie finanţat din Fonduri Europene nerambursabile este ca RIR să fie minimum 5 %) calculată în cadrul Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu, punând astfel în evidenţă, economiile de timp realizate în comparaţie cu drumurile naţionale. Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm domnul ministru, să dispuneţi demararea tuturor acţiunilor necesare în vederea modificării limitelor de viteză pentru drumurile expres din România de la 100 km/h la 120 km/h. iar pentru autostrăzi de la 130 la 140 km/h” se arată în propunerea trimisă la MAI.

Modificarea Codului Rutier se poate face prin Ordonanţă de Urgenţă (doar pentru un Guvern cu puteri depline) sau Proiect de Lege. Eventuala creştere a limitei de viteză ar însemna că, pe autostradă se va putea circula cu 150 km/h (Codul Rutier prevede o marjă de cel mult 10 km/h. fără amendă) respectiv 130 km/h pe Drumul Expres.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres aztec

Prea mult 140('149) legal pe autostrada.
Oricum se poate circula cu139 "legal"...
Dar mai mult nu e ok...
Circulația pe drumurile publice trebuie sa fie pt toată lumea, că medie.
Daca am avea autostrăzi cu 3 benzi poate ar fi ok...și limita de 140 pe banda de viteza.
Dar la traficul actual la 2 benzi e periculos, și spun asta din practica...ai pe unul pe banda 1 ce circula cu 90-100( mașină mică sau "TIR" și vine unul cu 140-149 legal pe banda 2... Cum depășești și care e siguranță depășiri și timpul necesar?
Mai ales agresivitatea de la noi și imbecili de la volan și lipsa respectului în trafic.
Deci un mare NU. Și  sincer pare o propunere tâmpită pt autostrăzile noastre. Mă repet...poate unde avem 3 benzi pe sens...

Poate creșterea la120 pe expres e ok.
Atâta timp cât se încadrează în ce ar însemna un drum expres...nu ce avem noi...

 



Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

In actuala propunere de modificare a OUG 195/2002 depusa la Senat NU se propune modificarea limitei de viteza pe Autostrazi. In forma propusa se modifica doar limita de viteza pe Drumurile Express de la 100km/h la 120 si aplicarea acelorasi interdictii valabile acum la circulatia pe Autostrazi. Link Senat

Modificarea limitei de viteza pe Autostrazi ar putea face parte dintr-un alt pachet care sa fie discutat cu alta ocazie. Benzinarii au deja un topic in care centralizeaza fix aceste posibile modificari: link

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

Poate se instituie o limita de viteza pe un DX, ca, pana acum, in legislatia nationala n-avem ”asea” ceva! ;)

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

Ba da, exista si pana acum dar era la pachet cu drumurile nationale europene - 100km/h.

Modificarea e facuta in perspectiva deschiderii primelor tronsoane din DX12 in 2022, pana acu n-am avut vreun km de DX in Romania asa ca nu a interesat pe nimeni.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

Ai dreptate, art. 49 din OUG nr. 195/2002 ”cica” reglementeaza si asta, dar e asa diafana prevederea de atunci...ca nu cred c-a bagat-o nimeni in seama neavand nici dupa 19 de ani o astfel de categorie de drum! :think:  :headbash:  

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

Sunt mai multe traznai in codul rutier care ar trebui corectate.
Restrictia la 80km/h pe timp de ploaie pe autostrazi, e aberant ca exista pe autostrada dar pentru celelalte categorii de drumuri nu.
Interdictia de a avea ore de scoala pe autostrada, ar trebui chiar introdusa obligatia ca spre sfarsitul scolii sa fie facuta o ora pe autostrada daca exista categoria de drum in zona respectiva. E mai sigur sa faci primul pas cu un instructor in dreapta decat sa fii singur, de capul tau.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

Cum a ajuns Drumul Expres Bucureşti – Giurgiu mai important ca Autostrada „Unirii” Târgu Mureş – Iaşi / Autostrada de pe Valea Oltului obţine punctaj de 100% în Planul de Investiţii pe următorii 10 ani
Ministerul Transporturilor ocupă primul loc într-un top al investiţiilor publice semnificative, din 130 de proiecte pe care le-au trimis 8 ordonatori principali de credite, 94 fiind proiecte de infrastructură de transport (autostrăzi şi căi ferate), potrivit unui Memorandum prezentat astăzi în Şedinţa de Guvern.

Este vorba despre un Memorandum pentru prioritizarea investiţiilor publice semnificative care vor fi utilizate la elaborarea Legii bugetului de stat pe 2022. Cele 94 de proiecte de investiţii de la Ministerul Transporturilor au o valoare de 168 miliarde lei şi un rest de finanţat până la finalizare de 112 miliarde lei, acestea fiind regăsite în Planul Investiţional în infrastructura de Transport 2020-2030, document controversat şi chiar criticat societatea civilă, mediul de afaceri şi politicieni din Moldova pentru „retrogradarea” Autostrăzii Unirii Târgu Mureş- Iaşi.

Cum a realizat Ministerul Transporturilor topul autostrăzilor prioritare

Loturile doi şi trei (sectoarele de munte) ale Autostrăzii de pe Valea Oltului A1 Sibiu – Piteşti au obţinut un punctaj de 100%, fiind cel mai bine clasat proiect de autostradă, pe locul doi fiind Autostrada de pe Valea Prahovei denumită „Autostrada Zăpezii”, cu o medie de 83 puncte şi secţiunea Poarta Sălajului – Biharia de pe A3 – Trasilvania cu 80 puncte. Drumul Expres Giurgiu Bucureşti obţine 79 de puncte, în timp ce Autostrada Unirii A8 doar 66 puncte pentru sectorul Târgu Neamţ – Iaşi Ungheni (aprox. 100 km), respectiv 64% punctaj pentru sectorul Târgu Mureş – Leghin (aprox. 200 km). Autostrada Braşov – Bacău, denumită Autostrada Moldovei are un punctaj de aproape 66%, în timp ce sectoare din A7 Ploieşti – Paşcani sunt tratate incomplet. Spre comparaţie, Drumul Expres Giurgiu – Bucureşti, denumit Drumul Siretului, obţine 26% la capitolul eficienţă economică şi 13% la reducerea emisiilor de carbon, dar 0% la maturitatea proiectului.

Clasamentul este structurat pe cinci criterii: eficienţă economică 35%, reducerea emisiilor de carbon 20%, conectivitatea strategică 25%, utilizare duală (prioritate NATO/MAPN) 15% şi maturitatea pregătirii proiectului 5%.  

Pentru Autostrada Unirii – A8, Ministerul Transporturilor a acordat un punctaj de 9% pentru eficienţa economică, o medie de 11% pentru reducerea poluării, punctaj maxim pentru conectivitate strategică, utilizare duală şi maturitatea pregătirii proiectului (despre problemele studiului de fezabilitate pentru cel mai greu sector, Economedia a scris aici).

În urma prioritizării, s-a realizat o ierarhizare a celor 26 de proiecte în funcție de punctajul obținut (tabel 2.1.29). Se identifică faptul că proiectul de autostradă Pitești – Sibiu (Lotul 2 și Lotul 3) are cel mai mare punctaj (100 puncte) în urma prioritizării, având o lungime de 68,8 km și un cost estimat de 1.847 milioane euro fără TVA. Pe de altă parte, proiectele de drum expres Baia Mare – Satu Mare, Cluj-Napoca (Apahida) – Dej și Dej – Baia Mare – Halmeu au obținut un punctaj de 51,84 puncte și se află pe ultimul loc în lista ierarhizată.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

Grindeanu spune că toate autostrăzile din Moldova sunt la fel de importante, dar banii nu ajung pentru toate/A7, A 8 şi A 13 costă aproape 15 miliarde de euro
Cele trei autostrăzi din Moldova, A 7 Ploieşti- Paşcani (320 km.), A 8 Autostrada Unirii Târgu Mureş – Iaşi- Ungheni (311 km.) şi Autostrada A 13 Braşov- Bacău (159 km.) sunt la fel de importante, a spus astăzi, la Parlament, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu după o întâlnire cu asociaţiile civice ,,Împreună pentru A 8″, ,,Moldova vrea Autostradă” şi ,,Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, şedinţă la care a fost prezent şi liderul PSD, Marcel Ciolacu. De remarcat că, în postarea sa, Grindeanu vorbeşte despre Autostrada A 7 ,,Ploieşti – Buzău”, proiectul complet fiind până la Paşcani şi apoi încă 100 de kilometri până la Siret, la vama cu Ucraina.

Întâlnirea vine după ce, Ministerul Transporturilor a prezentat un document controversat care ,,retrogradează” şoselele din Moldova în faţa altor proiecte secundare cum ar fi ,,Drumul Expres Giurgiu -Bucureşti” (Drumul Siretului) despre care Economedia a scris aici. (n.r Drumul dintre Bucureşti şi Giurgiu are în prezent 4 benzi cu separator median, dar trece prin mai multe localităţi unde limita de viteză este de 50km/h.)

Grindeanu a spus că cele trei autostrăzi care asigură legătura Moldovei cu Muntenia şi Transilvania nu sunt în concurenţă : ,,Toate autostrăzile din regiunea Moldovei sunt la fel de importante! Fie că vorbim despre:

–A7 (de la Ploiești la Buzău),
–A8 (de la Târgu Mureș la Iași și de acolo spre Ungheni),
-A13 (de la Bacău la Brașov),
–Autostrada Nordului (de la Suceava la Bistrița).
–Aceste proiecte nu sunt în concurență!
Toate contribuie la dezvoltarea Moldovei!” a scris pe contul său de Facebook, Sorin Grindeanu, ştiind probabil despre ,,canibalizarea financiară” între Autostrada Târgu Mureş – Iaşi (A8)  şi A 13 Braşov- Bacău. Ambele sunt pe reţeaua primară, dar costurile sunt diferite : A8 costă aprox. 7 miliarde de Euro (încă NU are indicatorii tehnico-economici aprobaţi) în timp ce A 13 Braşov- Bacău costă 2,8 miliarde Euro. Sunt estimări care nu iau în calcul evoluţiile recente ale preţurilor materialelor de construcţii, în plus nici nu sunt finalizate studiile de fezabilitate care dau listele de cantităţi. Dacă mai adăugăm şi Autostrada A 7 ( 4 tronsoane cu 320 km.) Ploieşti- Paşcani finanţată parţial prin PNRR mai adăugăm 3,770 miliarde de euro din care prin PNRR cerem 1,7 miliarde euro cu condiţia să finalizăm lucrările până în august 2026.
Execuţia autostrăzilor A 8 şi A13 se va face prin Programul Operaţional Transport (POT 2021- 2027) care are buget total de 4,8 miliarde, practic insuficient pentru a asigura decontarea, deci este nevoie de alte surse de finanţare, pe lângă banii de la buget. (Doar capetele Târgu Mureş- Miercurea Nirajului şi Leghin -Moţca 58 km. sunt finanţate prin PNRR)

PS
Cati mai musca la toate chiftele guvernantilor, oricare ar fi ei, ca n-am avea bani?! Sunt ghiotură! :yes:  

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Drumul Expres Craiova - Pitești, cunoscut ca "Autostrada Ford", beneficiază de cea mai mare alocare financiară din rândul proiectelor rutiere în 2022, potrivit proiectului de buget al Ministerului Transporturilor, consultat de ECONOMICA.NET. Mai exact, șoseaua de mare viteză - construită în mare parte de grupul UMB - are prevăzută o alocare de aproape 900 de milioane de lei pentru anul viitor. Sub nivelul estimat însă pentru anul acesta, ce depășește 1,1 miliarde de lei.

Pe a doua poziție se află Autostrada Sibiu – Pitești, cu loturile 1, 4 și 5 care au deja constructori. Pentru aceste loturi este propusă o sumă de peste 626 de milioane de lei, cu mult peste nivelul de 341 de milioane de lei, estimat a fi cheltuit în 2021.

Podiumul este completat de Autostrada Transilvania (A3), cu tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului. Pentru această secțiune din A3 este prevăzută o alocare de 593 de milioane de lei, de aproape trei ori mai mult decât în anul în curs.

Mai departe, în clasament urmează Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud), cu o alocare propusă de 500,77 de milioane de lei, peste nivelul cheltuit în 2021.

Și pentru Podul de la Brăila este prevăzută o sumă de 494,15 milioane de lei, în scădere însă față de valoarea estimată pentru 2021, de 583,43 milioane de lei.

Mai departe, urmează alt tronson din A3, respectiv Nușfalău – Biharia și legătura la Centura Oradei, cu o finanțare propusă de 231,53 de milioane de lei, de aproape patru ori mai mare față de nivelul estimat pentru anul acesta.

Și pentru A3 Câmpia Turzii – Târgu Mureș este prevăzută o alocare de 153,13 milioane de lei pentru 2022, sub nivelul de 168,92 de milioane de lei de anul acesta. Pe acest tronson din A3 mai trebuie finalizat doar lotul Chețani – Câmpia Turzii.

În top urmează Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord), pentru care este propusă o sumă de 171,57 de milioane de lei, de peste două ori mai mult decât cea estimată pentru 2021.

Proiectul de buget al MTI include și sectorul Dumbrava – Deva din Autostrada Lugoj – Deva, cu mai multe sume la capitolul investiții. Am selectat suma cea mai mare, respectiv cea de 145,43 de milioane de lei pentru 2022. Nu este clar dacă această prevedere bugetară se referă la cheltuieli pentru construriea secțiunii „tunelurilor urșilor” sau la plata despăgubirilor către un fost constructor.

În clasament este inclus și Drumul Expres Brăila – Galați, cu o finanțare de peste 87 de milioane de lei propusă pentru 2022.
topautostrazi2022-1.jpg (263.19 KB; downloaded 3050 times)

Deși Autostrada Moldovei (A7) este menționată în lista priorităților pentru investiții în 2022 cu tronsonul Ploiești – Buzău, aceasta nu apare ca având finanțare în proiectul de buget. Contactați de ECONOMICA.NET, reprezentanți ai CNAIR au explicat că A7 va fi implementată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și că sumele alocate pentru 2022 vor fi publicate ulterior.

Priorităţile strategice investitionale ale MTI pentru perioada 2022-2025 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile, se arată în proiectul de buget.

Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi, introduse în Buget în anul 2022 cuprinde următoarele obiective:
• Autostrada Sibiu – Pitești secţiunile 1, 2,3, 4 si 5,
• Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava-Deva),
• Autostrada Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) – Autostrada A3 (Biharia),
• Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş,
• Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN 5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa),
• Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşti,
• Drum expres Craiova – Piteşti,
• Drum expres Brăila – Galaţi,
• Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila,
• Autostrada Ploiesti – Buzău,

Proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 si care vor intra etapizat în execuție în perioada 2022-2025, cuprind:
• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ – Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni,Timişoara – Moraviţa,
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret,
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila – Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ,
• Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare – Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita – Albiţa,
• Completarea studiului de fezabilitate si elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad – Oradea;

Dintre proiectele majore de infrastrutura rutiera (autostrazi) aflate in executie pe parcursul anului 2021, au fost finalizate si date in trafic sectiunile:
• Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş, sector 1 C Targu Mures – Ungheni;
• Autostrada Sebes – Turda, lot 2.

Pe parcursul anului 2021 au fost semnate contracte de proiectare și execuție/ execuție lucrări pentru următoarele proiecte majore de infrastructură rutieră:
– Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4;
– Autostrada de centură a Municipiului București, sector Centura Nord, lot 2;
– Legatura Centura Oradea (girație calea Sintandrei) – Autostrada A3 (Biharia);
– Drum Expres Craiova-Pitești, Tronson 4;
– Drum expres Brăila – Galați.

Sursa: Economica

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

CNAIR a desemnat câstigătorul pentru elaborare Studiilor de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru realizarea de noi noduri rutiere pe reteaua de autostrazi (A0, A1, A2, A3 si A7)
Joi, 24.02.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de ”Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazi”.  

Ofertantul desemnat câstigător este S.C. EXPLAN S.R.L., cu preţul de 5.509.250,26 lei fără TVA.

Durata contractului este de 17 luni de la data de începere a proiectului.

CNAIR a identificat următoarele noduri rutiere ce pot fi realizate pe rețeaua de autostrăzi din România:
Nod rutier: Pantelimon (A0 – km 48) – sectorul A0 Nord;
Nod rutier: Ungureni (A1 – km 53) – sectorul București – Pitești;
Nod rutier: Ovidiu (A2 – km 146) sectorul Fetești – Cernavodă;
Nod rutier: Dunărea (A2 – km 157) sectorul Fetești – Cernavodă;
Nod rutier: Peștera (A2 – km 181) sectorul Cernavodă – Constanța;
Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
Nod rutier: Romanași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau;
Nod rutier: Ludus (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra - Câmpia Turzii);
Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a sectiunii 2B Câmpia Turzii-Gilau);
Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău);
Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3;
Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

Prin realizarea acestui proiect se urmărește asigurarea capacității de circulație necesară și condiții corespunzătoare de circulație cu efecte negative minime la nivelul mediului și ale ocupării de terenuri.
În același timp, se vor îmbunătății condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră natională de transport inclusiv sub aspect de sigurantă rutieră. Astfel, se vor reduce emisiile poluante și costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltarea economică concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

CNAIR SA a semnat astăzi, 15.07.2022, contractul de servicii având ca obiect „Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi”
Vineri, 15 iulie 2022, CNAIR SA a semnat contractul de servicii având ca obiect „Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi” cu ofertantul declarat câștigător, respectiv S.C. EXPLAN S.R.L.

Valoarea contractului este de 5.509.250,26 lei (fără TVA).

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile – POIM 2014-2020.

Durata contractului este de 17 luni de la Data de Începere (a contractului).

Obiectul contractului este reprezentat de elaborarea Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazile A0, A1, A1, A2, A3 și A7, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare.
Lista viitoarelor noduri rutiere este următoarea:
- Nod rutier: Pantelimon (A0 - km 48) - sectorul A0 Nord;
- Nod rutier: Ungureni (Al - km 53) - sectorul București - Pitești;
- Nod rutier: Șibot (A1 - km 327) sectorul Orăștie- Deva;
- Nod rutier: Ovidiu (A2 - km 146) sectorul Fetești - Cernavodă;
- Nod rutier: Dunărea (A2 - km 157) sectorul Fetești - Cernavodă;
- Nod rutier: Peștera (A2 - km 181) sectorul Cernavodă - Constanța;
- Nod rutier: Ciurila (A3 - km 33+000, pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
- Nod rutier: Românași (A3 - km 26) sectorul Poarta Sălajului - Nușfalău;
- Nod rutier: Luduș (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra - Câmpia Turzii);
- Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău);
- Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești - Suplacu de Barcău);
- Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea Autostrăzilor A7 cu A3;
- Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

După finalizarea acestui contract se va putea stabili pentru fiecare proiect în parte valoarea și termenele necesare construcției.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres orex

𝟯 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝘀𝗲 𝘃𝗼𝗿 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶 𝗹𝗮 𝟯 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗽𝗲 𝘀𝗲𝗻𝘀
A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝟯 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗔𝟭, 𝗔𝟮 și 𝗔𝟯.

Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:
✅️ Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti integral (109,6 km)
✅️ Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București - Fundulea
✅️ Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei - Dumbrava

Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri.

ℹ️ Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate.

ℹ️ Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422229 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use