Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA10 (Sebeș - Turda)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

26 posts, 35588 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective orex

Confirmare oficială pentru deschiderea Autostrăzii Sebeş-Turda: Lotul 2 va fi inaugurat cel mai târziu la 1 decembrie, dar cu unele restricţii
Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeş – Turda va fi deschis circulaţiei cel mai târziu pe 1 Decembrie, de Ziua Naţională a României, a anunţat astăzi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu. Este, practic, confirmarea oficială că tronsonul de autostradă dintre Alba Iulia şi Aiud (25 km) unde se lucrează de aproape şapte ani va fi dat în trafic până la sfârşitul anului, dar cu restricţii în zona alunecării de teren de la Oiejdea, lângă Alba Iulia unde, pe aproximativ un kilometru se va circula pe o singură bandă pentru fiecare sens.

„Avem în teren toţi responsabilii de lucrare, şefii de UIP (Unitatea de Implementare Proiecte din CNAIR), consilierii directorului general, prezent aici (n.r.Cristian Pistol) verificăm în teren toate fluxurile de material, primim zilnic rapoarte despre evoluţia lucrărilor, astfel încât să ne asigurăm că maximum în jurul datei de 1 Decembrie să dăm în trafic, cu anumite restricţii în zona unde au fost probleme”, a răspuns Scrioşteanu la întrebarea jurnaliştilor privind inaugurarea autostrăzii la 1 decembrie.
(...)
La începutul lunii trecute, noul şef al CNAIR, Cristian Pistol, ameninţa constructorul grec cu rezilierea contractului şi confirma că autostrada nu poate fi deschisă la ultimul termen asumat, 15 noiembrie.

 



Re: Stiri, noutati, perspective orex

Se deschide circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii informează că marți, 30 noiembrie 2021, deschide circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR și IGPR.

Menționăm că traficul va rămâne restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022.
În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Național. Situația a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar și limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2.

Constructorul va trebui să monteze toate elementele de siguranță și să semnalizeze prin marcaje provizorii zonele unde acestea nu sunt definitivate.
Pentru că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și CNAIR pun pe primul loc interesul public au luat decizia deschiderii circulației anul acesta, dar cu restricțiile impuse de situația din teren.

Deschiderea circulației nu va însemna însă că Antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, așa cum prevede contractul. Deși se află în întârziere, antreprenorul și-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022.

"Am fost să verific ce se întâmplă pe Lotul 2 Sebeş - Turda. Azi de dimineaţă i-am chemat la Minister pe cei care se ocupă direct de proiect şi beneficiarii: CNAIR. Şi având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până mâine, odată cu finalizarea acestor lucrări, mâine după-masă se va da drumul la Lotul 2 Sebeş - Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat inclusiv de vineri şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă. Vreau ca aceste lucruri să se desfăşoare normal. Domnul director Pistol vă anunţ că odată terminată acea predare-primire sau dare în circulaţie lucrurile trebuie să se desfăşoare normal, cum trebuie şi de acum încolo. Fără festivisme, fără tăieri de panglici, fără chestiuni care nu-şi au locul, pentru că nu e loc de festivism. Datoria statului faţă de cetăţeni este una mare, de 30 de ani. Am făcut lucrurile acestea pe repede-înainte pentru că exista riscul să mai stăm 3-4-5-6 zile cu lucrurile terminate şi nefolosit acel tronson. Am fost, am făcut verificări, am luat toate măsurile de siguranţă şi am discutat cu colegii din Minister. Imediat cum sunt finalizate ultimele şi pot fi făcute până mâine, acest tronson va fi dat în circulaţie, astfel încât de la Sebeş la Cluj să se poată circula în regim de autostradă, cu acele restricţii şi insist.”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Informații suplimentare
Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.
La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă.
Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani.
Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.
Nici acum nu se poate vorbi despre recepția lucrării, ci doar despre deschiderea circulației, între Alba Iulia Nord și Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10.

PS
E cea mai mica pricina sa se circule cu 100km/h!
Ba se poate vorbi intrucatva de receptia lucrarii. Stimabilii n-au auzit de PVRP a lucrarii? :think:

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Lotul 2 al A10, DAT ÎN TRAFIC, de la Alba Iulia la Aiud. Se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj
https://www.facebook.com/watch/?v=621866542569803
Ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație, marți chiar dacă nu toate lucrările sunt finalizate.
Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri pe care se va circula cu restricţii până anul viitor, dar care va face legătura fără întrerupere între Sibiu și Cluj (Florești).
În jurul orei 15.00, zeci de mașini erau prezente la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp a fost formată o coloană, pe două benzi, în spatele mașinilor de poliție, în așteptarea deschiderii oficiale a circulației.
Deschiderea traficului s-a făcut fără oficialități și fără tăiere de panglică. ”Ar fi fost rușinoș să fie prezent vreun ministru pentru a da drumul la circulație”, a spus un șofer prezent în coloană.
Se va circula cu o restricție de viteză la 100 de kilometri la oră pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.
Constructorul are la dispoziție două săptămâni pentru a finaliza această lucrare, pentru a se putea merge cu 130 de kilometri la oră.
Restricțiile se vor păstra însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, unde circulația se va desfășura pe un singur fir cel puțin până la primăvară.

Antreprenorul general, asocierea condusă de Aktor va executa până în primăvară soluția de stabilizare a versantului.
In aceste condiții se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj. Traficul spre Cluj-Napoca se va face în continuare prin Florești, singura legătură a orașului cu autostrada.

În plus, rămâne problema podului de la Turda, aflat în reparații. Traficul este deviat prin Turda și asta va pune în continuare probleme șoferilor care doresc să ajungă în zona centrală și la aeroportul din Cluj-Napoca, din cauza timpilor lungi de așteptare mai ales pe direcția Aiud-Turda-Cluj.



 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, lotul 2, deschisă traficului, Aktor continuă lucrările
Deschiderea lotului 2 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, a descongestinat complet traficul, circulându-se în condiții foarte bune, între Alba Iulia și Aiud și mai departe, spre Turda sau Cluj, chiar dacă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, există restricții de trafic și se circulă numai pe o bandă. Drumul național este liber atât în Teiuș, cât și în Aiud, orașe supraaglomerate din cauza traficului de tranzit dinainte de deschiderea autostrăzii.
Antreprenorul grec, Aktor, a continuat lucrările pe lotul 2 și după deschiderea traficului pe acest segment de autostradă. Până la această dată au fost montate toate gardurilec cu excepția lotului din zona nodului rutier Teiuș, unde se mai efectuează lucrări la CIM (Centrul de Manangement al Traficului).
La alunecarea de teren de la Oiejdea nu s-a mai lucrat după deschidera traficului, dar se pare că soluția adoptată este bună, în sensul că se va reuși să se dreneze apa și să se stabilizeze dealul.
În nodul rutier Teiuș, marți, firma Retter care a lucrat la structura viitorului CIM a finalizat ultima parte din structura metalică a acoperișului, urmând ca efectuarea celorlalte lucrări să fie preluată de o altă firmă, anul viitor (contractul firmei Retter privea doar partea de structuri a CIM-ului).

Aktor, s-a angajat ca până la finalul lunii aprilie 2022 să fie terminate toate lucrările pe acest segment de autostradă.

Cel mai important lucru este că acum se cirulă în condiții bune între Alba Iulia și Aiud, de neimaginat cu câțiva ani în urmă.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

S-a deschis traficul cu două benzi pe sens și pe cei 1,5 km de la Oiejdea, A10 Sebeș-Turda
CNAIR informează conducătorii auto că, sâmbătă, 19.11.2022, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda, pe sensul de mers Aiud - Alba Iulia Nord, s-a deschis traficul cu două benzi pe sens și pe cei 1,5 km din zona lucrărilor de consolidare de la Oiejdea.

Zilele următoare se vor efectua activități de demontare a semnalizării provizorii, trasare marcaje definitive și instalare parapet metalic median. Astfel, rugăm participanții la trafic să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră si semnalele agenților de poliție rutieră.

Menționăm că circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda s-a deschis în data de 30 noiembrie 2021, dar restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren.

Informații suplimentare
Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.
La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă.
Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani.


Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Abia inaugurată, autostrada A10 Sebeș-Turda o ia la vale: alunecare de teren în rambleu și crăpturi în asfalt, la Alba Iulia Nord
Autostrada A 10 Sebeș-Turda, deși a fost deschisă circulației de abia doi ani, riscă să „o ia la vale”, în zona dealului de la Pârâul Iovului. Pe această porțiune a apărut o alunecare a taluzului în rambleu (vezi imaginile video), existând un risc ca terasamentul să se deterioreze mai tare și alunecarea să se extindă.

Alunecarea de teren în rambleu s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind deja crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.
În zona dealului de la Pârâul Iovului, în timpul construcției autostrăzii, au mai fost alunecări de teren semnalate și atunci pentru prima dată de ziarulunirea.ro terenul argilos fiind predispus la astfel de fenomene.Lucrarea pe acest lot de autostradă a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, iar ea se află în garanție. Constructorul ar trebui să intervină cât mai urgent pentru a limita extinderea fenomenului de alunecare, în acest sens fiind necesare lucrări de consolidare pentru a asigura stabilitatea rambleului. Evident, toate cheltuielile de consolidare vor fi suportate de către antreprenor.CNAIR a pus deja restricții de trafic în zonă, montând indicatoare rutiere și restricționând circulația la o bandă, în acest moment circulându-se doar pe cea de lângă axul drumului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Se închide circulația pe 1 km din autostrada Sebeș – Turda, timp de 30 de zile, pentru remedierea unor deficiențe apărute în perioada de garanție!
Pentru remedierea unor deficiențe apărute în ultima perioadă, la cererea constructorului, CNAIR a luat decizia ca începând de miercuri, 01.02.2023, ora 10:00, timp de 30 de zile, traficul să fie închis pe sensul de deplasare Sebeș – Turda, de pe autostrada A10, pe sectorul cuprins între km 15+760 – 16+800.

Pe perioada instituirii restricțiilor traficul va fi deviat astfel:
ieșirea de pe autostradă se va realiza, prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza și revenirea pe autostrada A10,  prin utilizarea bretelei de acces 4.
Menționăm că toate lucrările necesare vor fi efectuate de constructor din fonduri proprii, acestea fiind în perioada de garanție

PS
Faimoasele lucrari executate de...PIzzarotti! :headbash:

 


Re: Stiri, noutati, perspective reiny2000

O bucată din Autostrada A 10 (Sebeș – Turda) s-a prăbușit complet, pe o porțiune de circa 20 de metri. Inaugurată anul trecut, autostrada fusese închisă pentru reparații în urmă cu trei zile.
Prima bandă a sensului de mers s-a surpat puternic, în urma unei alunecări de teren, în porțiunea cuprinsă între kilometrii 15+700 metri – 16+800. Parapetul metalic și gardul de protecție de pe marginea drumului au fost și ele deplasate în lateral.

Circulația rutieră a fost închisă începând de miercuri, 1 februarie, pe porțiunea de aproximativ 1,1 kilometri. Se estimează că lucrările de reparație vor dura aproximativ o lună. Ele vor fi efectuate pe cheltuiala constructorului, întrucât autostrada se află în garanție.

Centrul Infotrafic a amintit că traficul a fost deviat prin breteaua 3 de la nodul rutier Alba Iulia Nord și revenirea pe autostrada pe breteaua 4, la km. 16+800 de metri. Restricția este impusă pentru efectuarea lucrărilor de forare și colectarea apelor subterane din zonă.

Amintim că vineri, terasamentul Drumului Național 1 s-a surpat la Breaza, pe un segment de circa 60 de metri. Circulația a fost restricționată pe prima bandă de mers.

 



Re: Stiri, noutati, perspective orex

S-a reluat circulația în regim de autostradă, fără retricții, pe A10, Sebeș – Turda
Vineri, 12.05.2023, după remedierea deficiențelor și punerea în siguranță a drumului în zona afectată, circulația a fost reluată fără restricții pe sensul de deplasare Sebeș – Turda, de pe autostrada A10, pe sectorul cuprins între km 15+760 și km16+800.

Reamintim că pentru remedierea unor deficiențe apărute la corpul drumului, la cererea constructorului, CNAIR a luat decizia ca începând de miercuri, 01.02.2023, ora 10:00, traficul să fie închis pe sensul de deplasare Sebeș – Turda, de pe autostrada A10, pe sectorul cuprins între km 15+760 – 16+800.

Menționăm că toate lucrările necesare au fost efectuate de constructor din fonduri proprii, acestea fiind în perioada de garanție.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Atenție❗
Restricții de circulație pe A10❗

▶️ Între km. 16+200 – km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte.

▶️ Între km. 0+940 – km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil. A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h.

Reparațiile sunt executate de către antreprenorul lucrării aflate în garanție.

Vă rugăm să circulați cu atenție în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară⚠️

:bleah:  :headbash:

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A10 (Sebeș - Turda)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420577 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use