Regiunile RomânieiMoldovaJudețul IașiLucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii

 

Topic: Pasaj subteran Copou

2 posts, 776 views
Pasaj subteran Copou PTMZ

Firma contractată de Primărie a finalizat studiul de fezabilitate aferent construirii unui pasaj subteran în Copou, între aleea Mihai Sadoveanu și bld. Carol I, în zona rond Agronomie, investiția fiind estimată la 23,4 milioane lei, conform unui proiect de hotărâre care va fi dezbătut vineri, 26 noiembrie, de către Consiliul Local (CL) și care presupune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului.

Potrivit sursei citate, pasajul va avea o lungime de 100 metri, în condițiile în care rampele de acces vor avea 200 metri. Ceilalți indicatori tehnici vizează: lungime stradă afectată (425 metri), suprafață asfalt nou (7.762 mp), suprafața cale tramvai nouă (1.080 mp), lungime linie nouă de tramvai (490 m), suprafață trotuare noi (294 mp) și borduri prefabricate (3.560 m). Lățimea pasajului va fi de 8 metri.
pasaj_copou.jpg (585.96 KB; downloaded 798 times)

„Se propune trasabilitatea unui trafic auto continuu de tranzit de la Aleea M. Sadoveanu către bld. Carol I și în sens invers printr-o subtraversare a rondului de la Agronomie. În acest sens, s-a studiat posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat rectiliniu cu funcționalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe Aleea M. Sadoveanu din dreptul USAMV și cu rampă de ieșire pe bld. Carol I în dreptul Bisericii Sf. Nicolae” – fragment din proiectul de hotărâre care va fi aprobat de către consilierii locali.

Potrivit reprezentanților Primăriei, pasajul subteran se întinde pe o lungime de 300 metri și principalul scop vizează decongestionarea traficului în zona rondului Agronomie la orele de vârf.

În opinia oficialilor municipalității, principalele avantaje ale unei astfel de soluții sunt următoarele:
• fluidizarea traficului auto ca urmare a subtraversării rondului pentru traficul auto și implicit a timpilor de așteptare
• optimizarea traseului de transport public cu tramvaiul în zona de nord a orașului
sporirea măsurilor de siguranță și confort în deplasare
• reorganizarea circulației, a marcajelor și semnalizării rutiere

Sursa: Apix

 


Re: Pasaj subteran Copou PTMZ

În ceea ce privește pasajul din Copou, proiectul de hotărâre a fost retras de pe ordinea ședinței CL la propunerea executivului întrucât Comisia de urbanism a solicitat o mai bună fundamentare a studiilor tehnice. Potrivit primarului Mihai Chirica, pasajul va fi introdus din nou în plen într-o ședință viitoare.

Pasajul din Copou presupune un trafic auto continuu de tranzit de la Aleea M. Sadoveanu către bld. Carol I și în sens invers printr-o subtraversare a rondului de la Agronomie. Rampa de intrare va fi pe Aleea M. Sadoveanu din dreptul USAMV, iar cea de ieșire pe bld. Carol I în dreptul Bisericii Sf. Nicolae. Pasajul va avea o lungime de 100 metri, în condițiile în care rampele de acces vor avea 200 metri.

Ceilalți indicatori tehnici vizează: lungime stradă afectată (425 metri), suprafață asfalt nou (7.762 mp), suprafața cale tramvai nouă (1.080 mp), lungime linie nouă de tramvai (490 m), suprafață trotuare noi (294 mp) și borduri prefabricate (3.560 m). Lățimea pasajului va fi de 8 metri. Valoare estimată a investiției: 23,4 milioane lei

Sursa: Apix

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420648 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use