Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: DEx București - Târgoviște (Valahia Expres)

7 posts, 1727 views
DEx București - Târgoviște (Valahia Expres) PTMZ

Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului ”Elaborare studiu de prefezabilitate și studiu de fezabilitate pentru Drum expres București Târgoviște”.

Ofertantul desemnat câstigător este SC TPF INGINERIE SRL.

Valoarea estimată a contractului este de 11.515.926,40 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 2 luni pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate și 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.

Realizarea acestui drum expres va face posibilă conectarea orașului Targoviste cu sectorul de Autostradă de Centură a Municipiului Bucuresti Nord (A2) și cu drumul expres Găești - Târgoviște - Ploiești.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Sursa: CNAIR

 


Re: DX București - Târgoviște orex

Cateva detalii de interes... despre„Valahia Expres”
La începutul anului, CNAIR a reziliat contractul pentru lărgirea Drumului Naţional 71, Bâldana – Târgovişte, un traseu care trece prin foarte multe localităţi, şi a scos la licitaţie realizarea studiului de fezabilitate cu grad mare de detaliu (proiect tehnic preliminar) a drumului rapid Bucureşti – Târgovişte, un contract de 12 milioane de lei şi o durată de 20 de luni, din care 2 luni pentru prefezabilitate şi 18 luni pentru studiul de fezabilitate.

La finalul studiului, va fi propus şi profilul investiţiei: Drum Expres sau Autostradă, a explicat Drulă.

„Am spus-o de la începutul mandatului de ministru al Transporturilor și o repet: dublarea actualului drum național DN71 Bâldana-Târgoviște, ce trece pe 53% din distanță prin localități, ar fi fost o soluție rudimentară, scumpă, de durată și cu deranj major pentru cetățeni și șoferi, atât în timpul lucrărilor, cât și mai apoi prin creșterea riscului de accidente. Împreună cu specialiștii din minister și cu colegii din CNAIR am schimbat la începutul anului această strategie păguboasă, mergând înainte cu o variantă de drum rapid nou, cu 2 benzi pe sens, separare pe mijloc, intersecții denivelate, viteză de proiectare de 120-130 km/h, care să evite localitățile, mult mai eficient de construit și cu o siguranță sporită. Tipul drumului (autostradă sau drum expres) va rezulta în cadrul acestui contract”, a transmis Drulă.

Cele şapte oferte depuse în luna mai sunt următoarele:

Asocierea SC IRIMAT CONS SRL – SC STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING
Asocierea SC ROMAIR CONSULTING SRL – INSTITUT IGH d.d. – SC EXPERT PROIECT 2002 SRL
Asocierea SC EXPLAN – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED
Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC LIKE CONSULTING SRL – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC)
SC TPF INGINERIE SRL
Asocierea SC VIAPONTE ROM SRL – METROUL S.A. – SC CAPITAL VISION SRL
YUKSEL PROJE A.S

 


Re: DX București - Târgoviște orex

„Valahia Express”: CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea şoselei de mare viteză dintre Bucureşti şi Târgovişte / De ce a insistat Drulă pentru un drum nou în loc de lărgirea actualei şosele
Compania de Drumuri a semnat astăzi contractul pentru proiectarea completă a drumului de mare viteză, Bucureşti-Târgovişte „Valahia Expres”. Contractul de 11 milioane lei a fost semnat cu firma TPF Inginerie SRL şi are o durată de 25 de luni, din care primele două luni pentru studiul de prefezabilitate şi următoarele 23 de luni pentru studiul de fezabilitate care durează 18 luni, asistenţă tehnică la licitaţia de proiectare şi execuţie (4 luni), a transmis Compania de Drumuri (CNAIR).

La începutul anului, proiectul CNAIR viza lărgirea la patru benzi a actualului Drum Naţional 71 Bucureşti- Târgovişte, contractul fiind chiar atribuit unui constructor apropiat de liderul PSD Neamţ, Ionel Arsene, dar pentru că respectivul constructor nu a depus la timp garanţia de execuţie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut rezilierea contractului. Practic, de la o lărgire de drum naţional care trece prin foarte multe localităţi s-a ajuns la un proiect nou, de drum rapid.

„Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes. Dublarea actualului drum național DN71 Bâldana-Târgoviște, ce trece pe 53% din distanță prin localități, ar fi fost o soluție rudimentară, scumpă, de durată și cu deranj major pentru cetățeni și șoferi, atât în timpul lucrărilor, cât și mai apoi prin creșterea riscului de accidente”, spunea Drulă.

Tipul profilului, Drum Expres sau Autostradă va rezulta în urma contractului. Valahia Expres va avea o lungime estimată de aproximativ 60 de kilometri şi un cost de 200 de milioane de euro. Prin elaborarea studiilor se va realiza conectarea cu sectorul de Autostradă de Centură a Municipiului București Nord și cu Drumul expres Găești-Târgoviște-Ploiești, asigurând conectivitatea Municipiului Târgoviște la rețeaua principală de transport, precizează CNAIR.


”Tipul profilului, Drum Expres sau Autostradă va rezulta în urma contractului.” :shock:

 


Re: DX București - Târgoviște punmeister

Da, dupa urma analizei AMC, se va lua o decizie daca se face la profil de A sau DX.

 


Re: DX București - Târgoviște orex

Noroc ca vrem sa-l facem cu fonduri europene, ca Bruxelles nu crede in povesti de adormit copii!

 


Re: DEx București - Târgoviște (Valahia Expres) orex

Ministerul Transporturilor a avizat studiul de prefezabilitate pentru Drumul Expres București-Târgoviște ,,Valahia Expres”
Ministerul Transporturilor a avizat studiul de prefezabilitate pentru Drumul Expres București-Târgoviște, investiție care ar urma să fie lansată în licitație pentru proiectare și execuție în 2024, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Cristian Săvoiu. Proiectul pentru un drum expres/autostradă între București și Târgoviște a început în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă care a preferat varianta unui drum rapid care să nu treacă prin localități, nu modernizarea Drumului Național 71 Bâldana – Târgoviște care străbate satele pe mai mult de jumătate din traseu (detalii aici).

Studiul de prefezabilitate avizat la CNAIR și Ministerul Transporturilor, prevede trei variante de traseu cu 5 noduri rutiere și o lungime cuprinsă între 61 și 63 kilometri și o ampriză a drumului de 40 de metri lățime (n.r. lățimea DEx12 Craiova – Pitești este de 22 metri vs. 26 metri la autostradă) :

,,Drumul Expres București-Târgoviște” a primit pentru Studiul de prefezabilitate aviz favorabil în Consiliul Tehnico- Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.  Suntem în grafic! Drumul Expres București-Târgoviște” este în grafic cu evoluția proiectării și începe să devină un proiect de investiții matur pentru a avea acces la finanțare europeană. După obținerea avizului, proiectantul poate începe faza de elaborare a studiului de fezabilitate care, contractual, este programat să se încheie în februarie 2024. Atunci vor fi create premisele obținerii avizelor necesare emiterii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și elaborării documențiilor necesare inițierii procedurii de achiziție publică în vederea realizării obiectivului de investiții „Drum Expres București – Târgoviște. Reamintesc, în cadrul Studiului de Prefezabilitate au fost studiate 4 variante/ alternative de traseu. Au fost selectate 3 variante de traseu pentru analiză multicriterială și proiectare în faza studiului de fezabilitate. Variantele selectate au între 61 și 63,2 km, 5 noduri rutiere și cca 17-24 poduri. Ampriza estimativă a drumului va avea 40 m și vor fi expropriate aproximativ 253 ha de teren. Valoarea investiției este estimată între 1.520 și 1.635 milioane lei la faza studiului de prefezabilitate.” a transmis secretarul de stat, fost deputat PSD de Dâmbovița între 2012-2016.

 


Re: DEx București - Târgoviște (Valahia Expres) orex

„Elaborare Studiu Prefezabilitate si Studiu Fezabilitate pentru Drum Expres Bucuresti-Targoviste”
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii si MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, in calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 13.09.2022, incheierea Contractului de Finantare nr.166 pentru proiectul „Elaborare Studiu Prefezabilitate si Studiu Fezabilitate pentru Drum Expres Bucuresti-Targoviste”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient; OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general ale proiectului este:  imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Studiul de Prefezabilitate elaborat, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.).
2. Studiului de Fezabilitate elaborat, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.).
3. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea Aplicatiei de Finantare.
4. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie lucrari.

Valoarea totală a  proiectului este de 15.694.334,27 lei și va fi finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 11.260.241,22 lei, 15% contribuția proprie- 1.987.101,39 lei, diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 25 luni, respectiv între data de 01.12.2021 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 151234..

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420995 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use