Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu)

130 posts, 17726 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (CF 902 Bucureşti - Giurgiu) PTMZ

Vechiul pod Grădiștea, de pe secția feroviară 902, a fost demolat de muncitorii de la Porr Construct iar acum urmează faza de construcție a celui nou.

Informația a fost făcută publică de site-ul România Feroviară, care a postat și imagini de pe șantierul din județul Giurgiu.

De asemenea, se lucrează și la demontarea vechii căi de rulare. Aproape jumătate din cei 7 km de cale ferată dintre Grădiștea și Vidra au fost scoși, iar terenul este pregătit pentru noul rambleu al noii căi ferate București Progresul-Giurgiu.

Vechiul pod Grădiștea avea prevăzută cale dublă
Pod-Gradistea-768x432.jpg (50.18 KB; downloaded 305 times)

Primul pod peste râul Argeș de la Grădiștea, construit pe vremea Regelui Carol I și care s-a prăbușit la inundațiile din 2005, a fost demontat.

Acum, a fost demolat cel de-al doilea, la care lucrările începuseră în perioada comunistă. De menționat faptul că vechiul pod din perioada comunistă avea spațiu pentru linie dublă, în vreme ce pe cel care va fi construit acum va fi linie simplă, la indicația consultantului Jaspers.

În paralel, încept lucrările la piloții forați pentru susținerea viitorului viaduct care va trece peste râul Argeș și pe care se va afla și noul punct de oprire a trenurilor. De asemenea, va fi dezafectat și pasajul feroviar de peste DN5A, care venea în continuarea podului vechi, după cum relata Club Feroviar la începutul lunii septembrie.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (CF 902 Bucureşti - Giurgiu) orex

Linia de tren Bucureşti- Giurgiu : au început lucrările pentru construirea noului pod peste Argeş de la Grădiştea/Linia va deservi şi locuitorii din nordul Bulgariei care vor veni la Aeroportul Otopeni cu trenul
Constructorul PORR (Austria) a început lucrările pentru construirea viaductului feroviar peste Argeş, de la Grădiştea, linie de tren închisă din 2005 după prăbuşirea podului vechi. Viaductul care se construieşte va avea o lungime totală de 1131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a podului peste Dunăre de la Cernavodă. Autorizaţia de Construire pentru refacerea podului peste Argeş a fost emisă pe 24 august pentru ca două luni mai târziu să fie demolat podul prăbuşit la inundaţiile din 2005. Lucrările la noul viaduct se fac pe malul spre Giurgiu şi se demolează linia de cale ferată veche, a anunţat, după o verificare pe şantier, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

,,Se lucrează la refacerea legăturii feroviare Bucureşti – Ilfov – Giurgiu. Suntem în lucru pe Lotul 1, care vizează modernizarea liniei de cale ferată pentru reluarea circulației feroviare peste râul Argeş Pod Grădiştea. Au început deja forajele pentru realizarea pilelor viaductului pe malul spre Grădiștea. Se execută terasamentele noului aliniament la rampa din capătul viaductului, în direcția Giurgiu. Se lucrează la demolarea pasajului peste DN5A. Până acum a fost demolată infrastructura podului pe mai multe porțiuni și au început lucrările de demontare suprastructură de cale ferată, precum și a instalațiilor de semnalizare.” a precizat Scrioşteanu

Odată redeschisă, linia de tren Bucureşti – Giurgiu va face parte din Proiectul Trenului Metropolitan Bucureşti, pentru comunităţile din sudul Capitalei şi arealul municipiului Giurgiu pentru navetişti dar va fi utilă şi pentru locuitorii din zona de Nord a Bulgariei care pot veni cu trenul la Aeroportul Otopeni (Aeroportul Otopeni are un trafic aerian dublu faţă de cel din Sofia).

Contractul pentru Modernizarea Liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră a fost semnat în decembrie 2020 pentru  472 milioane lei, iar durata de execuţie este de 24 de luni. Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since , our 1815 forum members have written 355112 posts in 4249 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use