Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre accesibilitate în transportul public

70 posts, 13063 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor andrei11

De acord cu Andrei98. Cu o singură  observație. Nu e  complicat de apăsat.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Andrei98

Poate ca ambele butoane de la usa 3 trebuiau amplasate la nivelul celui pentru deschiderea usii si ambele sa aibe in dreptul lor un sticker care sa indice pentru ce sunt, nu unul la un metru distanta de celalalt. Nici unul din ele nu iese in evidenta cum trebuie, nici culoarea nu le ajuta foarte mult spre deosebire de cele de pe Bucur LF care ies foarte bine in evidenta.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

La butoanele exterioare eu unul nu le prea văd rostul, oricum dacă există vreo persoană cu mobilitate redusă în stație care are intenția să urce în autobuz/tramvai se poate vedea din timp, astfel și șoferul/vatmanul va știi din timp să coboare (chiar dacă respectiva persoană este însoțită, să coboare/urce rampa și să supravegheze toată acțiunea inclusiv asigurarea căruciorului). Unii întreabă de atunci la ce stație coboară, însă aici într-adevăr e util butonul interior care-i amintește să coboare din nou sau ori de câte ori este necesar (dacă sunt mai multe cărucioare). Însă cum a spus și andrei11, și eu unul rar am văzut astfel de acțiuni inclusiv la metrou unde acolo nu ai ce rampă pune, dar te descurci de unul singur... Iar cei care apasă în batjocoră (WT_fan06, am văzut și eu nu demult într-un Citelis pe 70), ar merita să li se pună rampa și eventual vreo etichetă, probabil respectivii o iau și pe oriunde există rămpi ca să evita scările.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ByOnu

Un sofer gigel, stiind ca are in autobuz o persoana in scaun cu rotile, opreste autobuzul la o distanta suficient de mare de bordura astfel incat rampa sa fie degeaba.

https://www.youtube.com/watch?v=QdYoUtq_2aM
1.jpg (410.43 KB; downloaded 1674 times)
2.jpg (346.83 KB; downloaded 1674 times)
3.jpg (325.73 KB; downloaded 1674 times)

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor WT_fan06

Șoferul gigel nici măcar n-a înclinat autobuzul pentru persoana respectivă. Am derulat filmul de vreo 5 ori, nu văd nicio ajustare a gărzii la sol, dar m-aș bucura să mă înșel. Din păcate este unul din mulții șoferi așa-zis profesioniști, care nu trag la bordură în linie dreaptă, în stații perfect practicabile și neobstrucționate, care nu știu ce este funcția kneeling și care atunci când văd în oglină bătrâni nevolnici / mame cu cărucioare / oameni cu deficiențe care se chinuie zeci de secunde să urce / coboare, ei stau aplecați pe volan, în loc să apese pe un buton ca să-i ajute. Așa cum spunea și Magda în reportaj, lipsește empatia...

Au ajuns exemple rare acei șoferi cu o conduită în trafic ce se apropie de standardul din vest.

Acest clip ar trebui circulat prin autobaze drept exemplu așa nu.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor oc7avian

De aceea spun că alveolele sunt un mare păcat. Văd că mai în față începe parcatul în spic, deci și aici e o pseudo-alveolă. Dacă păstrăm asta, hai să extindem stația până la prima bandă, iar autobuzele se vor alinia la bordură foarte ușor cu toate ușile. Dar chiar și aici probabil o să îmi sară cineva în cap că stricăm fluența traficului.

Și mai e un element nasol acolo: dacă oprea la bordură, trebuia să alinieze perfect ușa din mijloc între bolarzii puși neregulamentar. Nu e treabă chiar ușoară să aliniezi doar din oglinzi.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Valentin

Care fluență să fie afectată pe I.Maniu?  :lol:
Atât în prezența cât și în lipsa alveolelor, șoferii tot opresc (unii) direct pe banda 1, deci nu cred că se schimbă ceva daca implementăm soluția colegului. Iar pentru stâlpii de granit care pot perturba accesul călătorilor soluția este un proiect făcut cu cap (și primul gând este o bordură înaltă cât să nu permită urcarea cu mașina pe ea și puse acoperiri de stație calumea, lungi, late și cu acoperiș).

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ByOnu

Soferul PUTEA opri LEJER la bordura daca ar fi dat 2 bani pe calatori. Uitati-va ca in spatele sau incapeau cel putin doua autobuze, deci nici macar nu erau necesare manevre bruste.
avea loc.jpg (355.79 KB; downloaded 1512 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

Cei drept un motiv pentru care șoferii mai opresc departe de bordură este din cauza călătorilor "grăbiți", care așteaptă cu nerăbdare să urce în autobuz. Bineînțeles că aceasta nu este o scuză oficială în cazul de față, deși e posibil să încurce puțin acele popici dar asta nu-i un lucru grav dacă oprești corect.

Ceva puțin similar am văzut ieri, însă în Buzău, într-o stație unde șoferul a oprit tot anapoda iar însoțitoarea a trebuit să se descurce singură cu căruciorul pacientului, aceasta nici nu a mai ridicat trapa reușind (puțin mirat) să ridice rapid căruciorul din autobuz aproape direct pe bordură (distanță cam ~1m). Șoferul normal că niciun gest, să supravegheze acțiunea ce să zic să ajute (datoria lui, să tragă aproape lipit de bordură și să coboare rampa), el stătea la post dar normal că tot atâția bani ia.

Acum, puțin înțeleg că atunci când ai călători care au ușor acces la postul tău când tu ești plecat, ești mai rezervat în acest sens dar nu știu dacă ăsta a fost motivul în cazul prezentat de mine.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Costin

Soferul putea face multe lucruri mai bine, insa intr-adevar acolo problema mare este cu bordurile alea verticale, care trebuiau montate retrase, la cca 1m de marginea trotuarului (asa cum s-a si facut in alte locuri din Bucuresti). Pe soferi ii scolesti si/sau penalizezi, dar realitatea este ca problema mai grava si mai greu de rezolvat este ca aproape toate statiile din Bucuresti au nevoie de interventii de diverse feluri pentru accesibilizare.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Chev Celios

Eu o intrebare am pentru voi: Voi credeti ca oglinda de pe dreapta a autobuzului face casa buna cu stalpul din spate si semnele de pe el?  Va spun eu ca nu.  
Asta este primul lucru, dupa la alveole lumea coboara de pe trotuar pe carosabil , in cazul de alveola in care ai stalpisori mici langa bordura nu o sa poti niciodata sa lipesti autobuzul de bordura, pentru a putea face lucru asta trebuie sa treci cu coltul dreapta fata autobuzul peste bordura. Nu zic ca uni soferi sunt lenesi dar si acolo unde soferi vor sa ajute sunt incurcati de infrastructura.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor FabiM

Noi încă discutam aspectele de genul când sunt destui șoferi care nici măcar nu se sinchisesc sa între in alveola FĂRĂ ca cineva sa între in ea, fie vehicul sau călător și FĂRĂ vreo obstrucționare.
Exemple sunt variate, chiar acum câteva zile am văzut in 485 chestia asta, și au stat și mașinile in coada după el.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

Voi credeti ca oglinda de pe dreapta a autobuzului face casa buna cu stalpul din spate si semnele de pe el?  Va spun eu ca nu.

Normal din câte știam, administratorul de drumuri trebuie să monteze stâlpii care însoțesc semafoarele și/sau semnele de circulație la cel puțin 0,5m distanță de la carosabil.

Se respectă? Nu prea!...

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Chev Celios

Daca ai sa intrebi toti soferi motivul pentru care nu folosesc alveolele o sa ai doua raspunsuri: Multe sunt prost gandite si faptul ca daca intri in alveola cam greu sa mai iesi. Foarte rare cazurile in care da cineva prioritate la alveola. Aici trebuie sa lucreze politia rutiera.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2282 forum members have written 421054 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use