Regiunile RomânieiCrișanaJudețul BihorLucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcție centura DN 1 Aleșd

18 posts, 3453 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Construcție centura DN 1 Aleșd orex

Finanţare europeană pentru construirea Centurii oraşului Aleşd, proiect transferat de la CNAIR la Consiliul Judeţean Bihor. Termene mai scurte şi mai puţine contestaţii la licitaţiile autorităţilor locale
Construirea Centurii oraşului Aleşd din judeţul Bihor va beneficia de finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020, investiţia pentru finanţarea şoselei cu o lungime de 6 kilometri fiind estimată la 120 de milioane lei, din care contribuţia europeană nerambursabilă 85%, reprezentând aproape 90 de milioane lei, potrivit unui comunicat al Companiei de Drumuri.
Centura oraşului Aleşd, pe traseul DN 1 Cluj Napoca – Oradea, are o lungime de 6 kilometri, profil 2×1 şi cuprinde 3 poduri. Termenul de execuţie este de 15 luni de la emiterea ordinului de începere, ceea ce va permite finalizarea lucrărilor până la sfârşitul anului 2023, pe exerciţiul financiar POIM.
„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 10.08.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul “Varianta de ocolire a orasului Aleşd” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investiţii, Operațiunea– Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunatăţirea mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltarii economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate”, anunţă CNAIR.
Centura Aleşd, alături de Drumul Expres Oradea – Arad, centurile Beiuş, Arad Est şi Sibiu Sud reprezintă exemple pentru descentralizarea în transporturi: proiecte transferate de la Compania de Drumuri (CNAIR) la autorităţile locale, în cazul variantei de ocolire Aleşd, Consiliul Judeţean Bihor. Avantajele descentralizării s-au văzut în cazul procedurii pentru documentaţia tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) necesară drumului de mare viteză Oradea – Arad, termenele fiind mai scurte şi nici nu s-au depus contestaţii. Licitaţia lansată în februarie, iar contractul a fost semnat pe 1 iulie.
Potrivit măsurătorilor de trafic, prin Aleşd circulă zilnic 12.000 de autovehicule, traficul de tranzit urmând să fie deviat pe noua centură. Consiliul Judeţean Bihor a lansat luna trecută licitaţia pentru proiectarea şi execuţia centurii, iar ofertele pot fi depuse până pe 6 septembrie. Vor fi, totodată, îmbunătățite condițiile de confort și siguranță, iar poluarea generată de traficul intens de pe DN1 (E60) și DN1H va scădea semnificativ. Va fi diminuat și disconfortul locuitorilor de pe traseu. Centura intersectează și drumul județean DJ 764 Beiuș  – Aleșd și îl descarcă de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă, menţionează CJ Bihor.
Centurile Arad Est, Beiuş şi Sibiu Sud, alte proiecte de infrastructură de transport transferate la autorităţile locale
Descentralizarea în transporturi a fost facilitată anul trecut, atunci când Guvernul a dat OUG 101/2020 care a reprezentat o premieră pentru că a permis autorităţilor locale să preia proiecte de la „Centru”, practic de la diverse Companii Naţionale, de ex. CNAIR, CFR sau CNI- Compania Naţională de Investiţii. Singura excepţie: Regiunea Bucureşti- Ilfov.
Pe lângă Drumul Expres Oradea – Arad, CJ Bihor a preluat de la CNAIR şi varianta ocolitoare Ştei – 27 km. Alte parteneriate semnate între CNAIR şi autorităţile locale sunt pentru Centurile Arad Est, Beclean, Mediaş şi Sibiu Sud.

 


Re: Lucrari DN 1 Alesd orex

Ministerul Transporturilor aprobă din nou indicatorii tehnico-economici pentru construirea centurii oraşului Aleşd pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea, proiect transferat de la CNAIR la CJ Bihor. Viteza medie de circulaţie prin Aleşd este de doar 20 km/h.
Ministerul Transporturilor reaprobă indicatorii tehnico-economici pentru centura oraşului Aleşd pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea, o investiţie transferată de la Compania de Drumuri la Consiliul Judeţean Bihor cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare ( POIM). Proiectul centurii Aleşd nu este unul nou, are studiu de fezabilitate realizat încă din 2010 şi indicatori tehnico- economici aprobaţi din 2013, dar investiţia nu a început pentru că Ministerul Transporturilor nu avut bani suficienţi. Centura oraşului Aleşd pe DN 1 va avea o lungime de 6 kilometri, o bandă pe sens, lucrările durează 12 luni iar costul investiţiei este de aprox. 120 de milioane lei, potrivit Proiectului de Hotărâre de Guvern pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor spre aprobare. Consiliul Judeţean Bihor a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia centurii Bihor la începutul lunii iulie, în septembrie s-au depus şapte oferte iar evaluarea are termen –limită 6 ianuarie 2022. Cei şapte constructori care au depus oferte sunt :
1.Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj,
2.PORR Construct,
3.Asociere: Dimex – 2000 Company, SC Explan SRL, Industrial Construct Ardeal, RPM Construcții Drumuri,
4.Asociere: Dumexim, East Water Drillings, Consorzio Stabile EBG Group,
5.Asociere: Construcții Erbașu, Vahostav – SK, Drumuri Orășenești,
6.Asociere: Drum Asfalt, Trameco
7.Asociere: Frasinul, SC Global Industrial SRL, CML RO SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi

Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h arată Ministerul Transporturilor :,,Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje,  perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului  în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente.” –Nota de Fundamentare. Proiectul se înscrie la limită în calendarul de finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, care se încheie în decembrie 2023, notează Ministerul Transporturilor.

Date Tehnice Centura Aleşd :
Caracteristicile principale ale Variantei 3 sunt:
Lungime traseu – 5,852 km;
Viteza de proiectare – 80 km/h;
Profil transversal:
– pe partea de sud: lăţime platformă-10,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă; 2×1,50 m lăţime acostamente;
– pe partea de nord: lăţime platformă-9,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă şi  2×1,00 m lăţime acostamente;

Sunt propuse: 5 poduri; 15 podeţe; 2 parcări;
Suprafaţa necesară de expropriat – 13,45 ha;
Durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni;
Costul estimat al Variantei 3 cu TVA este 121.132 mii lei.
Ministerul de resort estimează că, prin deschiderea unor tronsoane din Autostrada Transilvania în 2025- 2027 valorile de circulaţie de pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea urmează să scadă cu aprox. 25 %.

 


Re: Lucrari DN 1 Alesd orex

„Următoarele două săptămâni sunt foarte importante pentru rețeaua de centuri din Bihor”. De ce stă Bolojan cu ochii pe ceas
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a afirmat că „următoarele două săptămâni sunt foarte importante” pentru proiectele prin care administrația județeană vrea realizarea unei rețele de șosele de centură în Zona Metropolitană Oradea, dar și în jurul orașului Aleșd și municipiului Beiuș.
Centura Aleșd, cu contestație
Cel mai avansat proiect de infrastructură rutieră din județ este cel pentru realizarea șoselei de centură a orașului Aleșd, a spus Bolojan într-o conferință de presă pe care a susținut-o miercuri și în care a prezentat stadiul fiecăruia dintre proiecte.
„Licitația pentru centura Aleșd a fost adjudecată, dar avem o contestație la CNSC (n.r. – Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor) cu termen de soluționare săptămâna viitoare”, a spus Bolojan, referindu-se la faptul că în prima decadă a lunii trecute asocierea Drum Asfalt – Trameco a câștigat proiectarea și execuția celor 5,9 km de centură, pentru suma de 74,8 milioane lei plus TVA, dar compania bucureșteană Erbașu a făcut contestație.
Totuși, a adăugat președintele CJ Bihor, „având în vedere că achiziția a fost monitorizată de ANAP (n.r. – Autoritatea Națională de Achiziții Publice) și având în vedere și desfășurarea fără probleme a procedurii, fără firme descalificate, dacă această contestație va fi respinsă vom semna imediat contractul, chiar dacă firma care a depus contestația merge mai departe, în instanță, iar în iunie ar putea să înceapă lucrările”.

 


Re: Construcție centura DN 1 Aleșd orex

Consiliul Județean Bihor a semnat cu Selina contractul pentru proiectarea și execuția centurii Aleșd pe DN 1 Cluj-Oradea. Constructorul trebuie să termine centura în 15 luni pentru a ,,prinde” finanțarea europeană
Centura_Alesd_final.png (1.61 MB; downloaded 2677 times)

Consiliul Județean Bihor a semnat cu Selina contractul pentru proiectarea și execuția centurii orașului Aleșd pe DN 1 Cluj Napoca-Oradea. Licitația pentru Varianta de Ocolire Aleșd (proiect transferat de la CNAIR la CJ Bihor) a fost lansată în iulie 2021, a avut 7 ofertanți, iar contractul a fost semnat cu Selina pentru 75 de milioane lei.  Durata de realizare este de 15 luni din care 3 luni proiectare și 12 luni execuție, termen care se respectă condițiile de finanțare prin POIM (2014-2020 cu extensia de timp până la sfârșitul anului viitor).

„Prin realizarea acestei centuri, locuitorii din Aleșd vor avea un oraș mai liniștit, mai puțin poluat și mai sigur. În plus, cei care tranzităm orașul spre și dinspre Cluj și Sălaj, vom petrece mai puține minute în trafic. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest moment al semnării contractului de proiectare și execuție: Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Primăriei Aleșd și colegilor de la Consiliul Județean Bihor. În perioada imediat următoare vor fi desemnați și constructorii centurilor Sânmartin și Beiuș”, a menționat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

 












 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use