Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1625 posts, 433439 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 86 87 88 89 90 91 92  ... 117
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

Până la urmă ce minunăție sunt aceste "noi" CHPPC-uri? Că-i cam același cu 224/306 ieșite în 2006, cu mici diferențe. Eu unul nu văd nici-un progres... Văd totul la nivel de "UDAN" (care personal nu mă deranjează, din contră, dar una sunt preferințele mele, alta e realitatea zilelor noastre, care trebuie pe cât posibil, cât mai adaptată vremurilor actuale). Un tramvai modern e măcar ceva ca BLF-ul, dar să aibă și ultima ușă dublă și low floor, aer condiționat, noile validatoare și să zicem și prizele USB. Ce e cu 4014 și 4036 nu-i niciun progres adevărat... Și nici cu celelalte care ies acum de la modernizate în schema AGG.

 


Re: Discutii diverse shoppy

Pai daca inca faci RK la reostatice de acum 30 de ani cred si eu ca CH de acum 15 ani este nou, ce conteaza ca exista si CA, asa o sa ajungem si la autobuze, reparam Euro3 si o sa ajungem sa laudam noul reparat Euro4.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse V2A

https://buletin.de/bucuresti/video-upgrade-verde-la-stb-tramvaie-care-consuma-cu-40-mai-putin-curent-electric-decat-in-prezent/

VIDEO | Upgrade „verde” la STB: Tramvaie care consumă cu 40% mai puțin curent electric decât în prezent

În timp ce parcul de tramvaie al Capitalei așteaptă să fie înnoit cu cele 100 de mijloace de transport în comun contractate de la Astra Arad, la Uzina de Reparații „Ateliere Centrale” se implementează soluții pentru îmbunatăţirea tramvaielor existente. Generațiile de tramvaie V3A, cunoscute și sub denumirea de „Tramvaiele Articulate Bucureștene”, au intrat deja într-un proces de optimizare care presupune în primul rând reducerea costurilor de exploatare. Asta în timp ce Bucur LF, ultimul tramvai din familia celor produse în cartierul Obor al Capitalei, are șanse extrem de mici să mai intre în viitorul apropiat pe linia de producție.

Optimizarea tramvaielor din București presupune, înainte de toate, ca greutatea acestora să fie cât mai redusă. Pe lângă faptul că tabla tradițională folosită până în prezent este foarte grea, prețul acesteia s-a și scumpit în ultima perioadă. De aceea, întreaga caroserie va fi înlocuită cu un material special asemănător fibrei de sticlă. La acest aspect se adaugă și îmbunătățirea sistemului de tracțiune.

   Am avut discuții inclusiv cu ministrul Mediului referitoare la atragerea pe o anumită axă de fonduri pentru modernizarea tramvaielor, în condițiile în care acestea pot beneficia, prin eficiența energetică, de niște fonduri pe mediu. Practic, prin modernizarea doar a echipamentului de tracțiune, consumul energetic scade cu circa 40% -  A declarat Adrian Criț, directorul general al STB, în cadrul dezbaterii „Marele București – transport sustenabil”.










Imagini cu tramvaiele în curs de modernizare din depozitul STB. Foto: Cătălin Doscaș

De asemenea, metodologia de accesarea a fondurilor europene în acest caz obligă și la modernizarea tramvaielor vechi.

   Acest lucru prezintă avantaje majore pentru operatorul de transport, pentru că-i reduce costul de consum, și pentru călători, pentru că modernizarea prin echipamente de tracțiune se face pe un tramvai care e cu totul modernizat.
  - A adăugat Adrian Criț

Momentan, Capitala are doar patru tramvaie optimizate în acest sens iar proiectul a fost pus în așteptare.

   Purtăm discuții. Probabil ați văzut în ultimul an trei tramvaie modernizate, chiar al patrulea a ieșit pe traseu zilele trecute. -  A completat Adrian Criț

Tramvaiele BUCUR LF, o poveste veche din 2006

Pe lângă familia de tramvaie V3A, în 2006 a fost lansat proiectul BUCUR LF, care prevedea construcția unor tramvaie cu podeaua coborâtă pe 60% din lungimea vehiculului. Primul astfel de tramvai a fost pus în circulație abia trei ani mai târziu, în 2009, după ce a trecut de etapele de probe și omologare.

În 2010, era luată decizia de a produce în serie tramvaie BUCUR LF, iar până în 2016 au fost produse 15 astfel de tramvaie.

În 2019, municipalitatea a anunțat că se va relua producția de tramvaie la URAC, după ce în buget fusese prinsă suma de 134,1 milioane de lei pentru 18 vehicule. Mai mult, în același an, G4media a relatat că Societatea de Transport București a dat unei firme înființate cu câteva luni înainte peste 6,3 milioane de euro pentru a moderniza 11 tramvaie.

Producția Bucur LF stă pe loc de aproape 6 ani. Anul acesta era așteptat un tramvai BUCUR LF, care e în producție de mai bine de trei ani, în condițiile în care acum 10 ani erau produse patru tramvaie pe an. Lipsa banilor pare să fie principalul motiv pentru pentru care producția bate pasul pe loc.





   E vorba de eficiență, e vorba de oportunitate. Ce pot să vă spun e că, în urmă cu zece ani, tramvaiul BUCUR LF avea un cost de producție de 800 de mii de euro. La preluarea mandatului am fost surprins, neplăcut, să aflu că prețul de producție ajunsese la peste un milion jumate de euro, în condițiile în care nu s-au adus modificări esențiale vizavi de ce era în urmă cu 10 ani. În urmă cu 10 ani, în cadrul Uzinei de Reparații se produceau circa patru tramvaie pe an. Patru tramvaie BUCUR LF. În momentul de față, avem un tramvai BUCUR LF care e în producție de trei ani, nefinalizat.
 -  A declarat Adrian Criț, directorul general al STB, în cadrul dezbaterii „Marele București – transport sustenabil”

În prezent, cea mai la îndemână soluție este modernizarea cu ajutorul salariaților de la URAC, pe fonduri europene, a parcului rulant existent.












Foto: Ion Mateș

   Cred că trebuie să intervenim și să facem tot ceea ce e posibil pentru a moderniza flota existentă și acolo unde e posibil să atragem fonduri europene pentru achiziția de material rulant nou, pentru că acel material rulant ne oferă și accesibilitate, ne oferă și condiții mai bune pentru călători, iar cu angajații pe care-i avem în cadrul uzinei putem moderniza, putem să avem podea parțial coborâtă, putem să creștem confortul călătorului prin montarea unui alt sistem de aer condiționat și de a întreține flota. Asta pe lângă cele 100 de tramvaie noi care or să vină începând cu anul viitor. - A adăugat Adrian Criț
Dezbaterea poate fi ascultată integral pe pagina de Facebook Buletin de București unde, pe 17 noiembrie, va putea fi văzută live și a cincea dezbatere din această serie cu tema „Zona metropolitană”.
Aceasta a fost a patra discuție din seria „Marele București”, o serie de șase dezbateri despre subiecte vulnerabile și de interes pentru București. Tema dezbaterii a fost „Transport sustenabil”. Dezbatera a fost moderată de Elena Calistru (Președinte, Funky Citizens) și Cătălin Doscaș (reporter, Buletin de București).
Marele București este un proiect elaborat cu sprijinul Băncii Mondiale, care oferă asistență tehnică Primăriei Municipiului București pentru elaborarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (Strategia #Bucuresti2050). Detalii pe estibucuresti.org // www.fb.com/estibucuresti.org

Sursă cover: Cătălin Doscaș

 


Re: Discutii diverse cris_m

Pacat ca simplul cetatean nu simte vara eficienta asta energetica...

 


Re: Discutii diverse andreiiul

Mai dezamagitor mi se pare ca se cam renunta la BLF. Din ce am citit mai sus pare ca i s-a cam pus cruce proiectului.

 


Re: Discutii diverse Albert

E enorm 1,5 mil € pentru Bucur LF. O spun cu toată sinceritatea. Cu banii astia iei tramvai nou.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Usor de spus de pe margine. S-a dublat pretul la otel de la 416 pana acum. Si nu doar la otel.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Astia nu se vad ca au in fundal niste tramvaie depasite din toate punctele de vedere...Ce sa mai faca din alea...ce energie verde cand vara te faci fleasca in ele. Astia sunt banii nostri aruncati pe geam pentru a ii tine pe unii in posturi si a o duce bine. Tramvaie de ultima generatie si ii prezinta bordul pe care este inscriptionat ,,stergator" cu markerul...
Ma bucur ca s-a renuntat la proiectul Bucur LF ca ieseau si alea niste carucioare de butelii pe post de transport calatori. Cele prezente se defecteaza mereu si stau cu lunile la reparat. Cred ca nu au scos profit nici 30%.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Si ce este cu #Rezistenta TV? Se refera la o rezistenta electrica sau la miscarea rezist...

 


Re: Discutii diverse shoppy

Vad ca la URAC este disperare maxima, ba ca se foloseste plastic, ba ca scade consumul de energie, ba ca s-a scumpit otelul, simt ca se cumpara tramvaie adevarate si se taie macaroana.
De asemenea URAC au observat disparitia laudelor de carton de pe forum si s-au luat masuri.

Se poate sti cate tone de otel structural se pot inlocui cu plastic?

In India tona de 415 este maxim 80.000 rupii, la o rata de schimb de 0.012 rupii / € vine aproape 1.000€, chiar daca punem pretul in Romania triplu, deci 3.000€ tona, si consideram ca la V3A, din 35t greutate totala, 30t sunt otel, pai ne iese 90.000€ valoarea otelului, care la o valoare a vagonului de 1.5 mil € vine fix 6%.

Deci e disperare maxima la URAC daca ni se arunca atata praf in ochi si se agata de 6%.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

E disperare ca nu ii ajuta tehnologia sa fabrice un model nou, de ultima generatie asa cum cere UE. Ei sunt buni doar la RK-ul si modernizarea tramvaielor V3A in rest sunt slabi. Nici macar V3A nu a fost proiect romanesc ci a fost copiat.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Vagonul 302 a iesit recent de la RK(?), ocazie cu care a primit jgheaburi deasupra geamurilor. Interesanta abordarea, ce nu inteleg eu e de ce nu s-au dus cu ele pana la ultimul geam... :think:
20211106_113432-1612x1209.jpg (692.42 KB; downloaded 2253 times)

 


Re: Discutii diverse FabiM

Da, a ieșit de la RK recent însă e trist ca deja umbla cu foaia A4 in contextul in care avea afișajele LED.
Poate ca erau și ele defectuoase, dar un afisaj matricial din toată flota STB tot găseau funcțional.
Am reușit sa îl vad și pe interior și deja are neoane lipsa. :popa:
51CC9608-00D0-4B87-B83B-3372BD19124F.jpeg (1.79 MB; downloaded 4233 times)

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Felicitari URAC si STB ca accepta asa ceva. Iar vopseaua de pe el zici ca e acuarela. Un strat mai subtire cred ca nu se putea aplica si inscriptiile cu nr. de inventar si ,,STB" sunt si ele scrise cu mare economie.

 


Go to page:  1  ... 86 87 88 89 90 91 92  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2326 forum members have written 424402 posts in 5284 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use