Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaIstoria transportului public în municipiul Ploiești

 

Topic: Autobuze Ikarus (19xx - 2021)

334 posts, 119725 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze Ikarus Cristi N

Ar trebui sa il rezolve TCE-ul cu ITP-ul (contra-cost), au statie autorizata RAR in incinta si in mod sigur inginerul de acolo e familiar cu toate autobuzele din garaj.  ;)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

Am înțeles că respectivul este interesat de #2176. S-a deschis licitația la tot ce-i în parcul rece? cel puțin pe siteul lor nu văd nimic. Ca o noutate, a fost retras și #2288. Ultimele 2 autobuze Ikarus care mai circulă pe străzile din Ploiești sunt #2120 și #2283, iar spre sfârșitul anului cred că acest subiect va primii și el un (ex)...

 


Re: Autobuze Ikarus Cristian P.

#2176 este ikarusul care va pleca spre Bulgaria zilele următoare, acesta fiind deja pregătit de drum.
#2288 retras în țarc.

24.10.2021 - TCE Ploiești

UHD_0241.jpg (1.91 MB; downloaded 3161 times)


UHD_0243.jpg (1.92 MB; downloaded 3161 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus GPS

Câte autobuze Ikarus mai există în prezent în garaj? Văd în țarc câteva resturi de tablă și două scaune provenite din tăierea unor Ikarusuri.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

Probabil s-au mai tăiat din articulatele proaste precum #2147, care numai oferea vreo siguranță deoarece remorca atârna ca lui #2178 cu ceva timp înainte de incident. Totuși, nu demult era vorba că un grup de bulgari erau interesați de #2152, dar din câte știu au renunțat iar autobuzul a fost deja tăiat. Însă Bulgaria nu are mai multe Ikarusuri decât România? Dacă nu, sper ca în acest caz TCE să vândă cât mai multe exemplare, iar #2176 să aibă drum bun spre noua casă că nu pare o mașină rea (sau a treia sau a patra țară dacă punem la socoteală și unde a fost fabricat). Poate pare o glumă, dar TCE ar merita felicitați că au păstrat aceste exemplare măcar cele care erau într-o stare ceva mai bună, iar în niște ani ca aceștia să dobândească o valoare cu mult peste autobuzele cu ecrane digitale în loc de butoane fizice. Alte regii ca Buzăul s-au grăbit să renunțe la exploatarea lor de mulți ani iar unii și-au bătut joc de ele turnând apă în rezervor ca să nu mai pornească... Sper și Tg. Jiu să vândă din DAC-uri inclusiv din troleibuze, și să fie o glumă că se vor tăia toate sau se vor vinde doar pentru IMM-uri. Nu este vorba neapărat de nostalgie, dar autobuzele Ikarus și DAC au devenit foarte scumpe la vedere și pe bună dreptate că apariția acestor mașini amintește de lumea de odinioară simplă și productivă față de ce s-a ajuns astăzi, având total altă valoare față de cotețele (n-am cum să le zic altfel) electrice sau hybridele îmbâcsite de electronică grea și cu ani limitați de exploatare.

 


Re: Autobuze Ikarus Costin

Hai sa trecem si noi in anul 2021, va rog. Locul lor e in muzeu. Nu la autogen, dar nici in serviciu comercial. Faptul ca in Ploiesti inca sunt exploatate astfel de autobuze in serviciu comercial este nimic altceva decat o rusine. Faptul ca Ploiestiul le tine in serviciu comercial, in loc sa organizeze un muzeu impreuna cu tramvaiele istorice pe care aproape ca le-au taiat, e o rusine si mai mare.

Trebuie sa vedem lucrurile asa cum sunt, nu sa cadem in butoiul cu nostalgie si sa ne bucuram ca mergem cu vehicule care nu au nici un minim confort, nici pentru calatori nici pentru sofer, sunt poluate si/sau costa enorm sa le exploatezi din cauza consumului. Locul acestora e intr-un muzeu, in timp ce calatorii de zi cu zi merita si ei macar o temperatura decenta la interior, daca nu mai mult.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

Nu este vorba neapărat de nostalgie, am și specificat la mesajul anterior. TCE probabil a mai ținut Ikarusurile că nu aveau ce pune în loc, PMP abia a oferit din câte știu în 2014 (și asta târziu) bani pentru MAN-urile rulate cu podea coborîtă, venind totuși fel și fel de autobuze în probe înainte. De acord că locul nu le mai e în serviciul comercial, dar nici la autogen cum au ajuns majoritatea în București reconstruite cu un an în urmă să ajungă practic noi tăiate... Aici nu a mai spus nimeni nimic de poluare. Normal că în vremurile actuale locul lor e mai bine la pasionați (că la muzeu vor sta practic degeaba ca la Iași și Timișoara, neocupându-se mai nimeni de ele în tot acest timp) fie pentru uz intern sau mai ales extern (gen curse speciale, dar e destul de multă muncă să mai poți circula cu unul). Dar ce te faci dacă îți place foarte mult un autobuz și nu ai posibilități să intrii în posesia lui? vezi Cătălin Ghiță, care a dorit foarte mult să salveze măcar un DAC de la Buzău în anul 2008 și nu a reușit dpdv financial cel puțin. Mi s-a părut prea devreme să dispară toate aici în 2006 (sau la Brașov și Constanța, cred că și Bacău încă de pe vremea ITJL-ului, mă refer strict la Ikarus), iar multe județe le mai aveau încă și după 2010, cei drept într-un număr care se tot reducerea treptat. Oricum transportul local nu va mai semăna nici măcar cu ce-i astăzi, aici e vorba și de excluderea transportului electric din multe părți din țară care a fost un pas înapoi renunțarea la tramvaie și troleibuze (cel puțin la Brașov doar parțial) și înlocuirea în cel mai fericit caz cu autobuze, să nu zic cu dube. Nici conducătorii auto nu vor mai fi ce erau odată, care știau să manevreze articulatele vechi cu spatele și fără oglinzi...

 


Re: Autobuze Ikarus deprodio

Conform paginii de facebook TransPloiesti,ultimele 3 Ikarus-uri au fost retrase.Cred ca acest topic ar trebui mutat la "Istoria Transportului in Comun".

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

Într-adevăr, TransPloiești a însoțit și o fotografie postării de pe Facebook, însă cred că e mai veche de decembrie.
271214186_5304560759572939_2134929152757932186_n.jpg (112.52 KB; downloaded 2620 times)


Asta înseamnă că cel mai probabil în cursul anului curent vor ajunge cele 2 tot pomenite (2175 și 2283) către CTP Iași în scopul completării muzeului, iar altele vor fi fie tăiate, fie vândute altora interesați. Cele 2 articulate puse deoparte au fost deja rezervate din timp cel mai probabil unui operator interesat, că doar TCE nu văd să mai țină ceva. De 2176 există fotografii cu noul loc sau alte informații?

 


Re: Autobuze Ikarus (19xx - 2021) Adrian.B

2176 urmează să plece către Bulgaria pe cât de curând. Am însoțit bulgarii la garaj acum câteva luni și împreună cu cei de acolo l - am pornit pe 2176. Am să postez poze și videoclipuri în viitorul apropiat, imediat ce prietenii bulgari vor lua autobuzul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus (19xx - 2021) ADK

Am înțeles, probabil pasionații bulgari mai au ceva de rezolvat. Băieții l-au ales bine pe 2176, fiindcă majoritatea mașinilor rămase în schemele vechi de vopsire erau printre cele mai bune, iar pe 2176 o știu pe această listă (însă nu 100% normal, are niște ani în spate dar făcând o comparație cu alte Ikarusuri galbene). Îmi era și de mirare să nu pornească, autobuzele (și în general mașinile, nu prea multe) cu injecție independentă sunt sfinte care nu depind de electronică, oricum probabil TCE i-a pus deja o pompă de injecție calumea sau doar au reglat-o sau verificat-o pe a lui ca să ajungă cu bine în Bulgaria. În țarc ce mașini s-au mai tăiat? se văd ceva deșeuri rezultate în urma cel puțin unei casări.

 


Re: Autobuze Ikarus (19xx - 2021) Cristian P.

#2176 retras - încă în garajul TCE Ploiești.
martie 2022

HDR_0307.jpg (1.82 MB; downloaded 2213 times)


HDR_0310.jpg (1.9 MB; downloaded 2213 times)


HDR_0311.jpg (1.76 MB; downloaded 2213 times)


HDR_0309.jpg (1.72 MB; downloaded 2213 times)


HDR_0308.jpg (483.16 KB; downloaded 2213 times)


HDR_0312.jpg (1.91 MB; downloaded 2213 times)


HDR_0313.jpg (1.76 MB; downloaded 2213 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus (19xx - 2021) ADK

De ce TCE nu o ține mașinile retrase în parcul rece (adică în țarc)?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus (19xx - 2021) ADK

2126 în anul 2001.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București (nu știu cum s-a strecurat pe aici).
Pl3b.jpg (41.68 KB; downloaded 1907 times)

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Ploiești  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use