Topic: Stiri, noutati, perspective
34 posts, 23850 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
rosetti61
Pe totemul ala cu "Suceava" mai bine s-ar inscrie informatiile necesare - operator/nume statie/linii.
Pe totemul ala cu "Suceava" mai bine s-ar inscrie informatiile necesare - operator/nume statie/linii.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: News Bucovina
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat, miercuri, că începe inițierea proiectului de transport metropolitan în Zona Urbană Funcțională Suceava care include municipiul Suceava și cele opt localități limitrofe.
„Am avut o discuție în sistem de videoconferință cu reprezentați ai Băncii Mondiale și ai Ministerului Dezvoltării pentru a realiza studiul de dezvoltare urbană a Zonei Urbane Funcționale Suceava.Toate cele opt localități din jurul municipiului Suceava, începând cu orașul Salcea, comunele Șcheia, Moara, Bosanci, Ipotești, Adâncata, Mitocu Dragomirnei și Pătrăuți și-au dat acordul și și-au desemnat reprezentanți pentru ZUF Suceava”, a spus Ion Lungu.
El a menționat că de această dată și comuna Șcheia a venit în această structură, și că vor fi purtate discuții cu reprezentanții Băncii Mondiale cu primarii din zonă în cursul lunii ianuarie.
„Primul proiect pe care vrem să-l facem este zona metropolitană de transport. Vrem să cumpărăm un parc de autobuze noi în așa fel încât să scoatem acest transport interjudețean din oraș, să fluidizăm traficul din oraș”, a declarat Ion Lungu.
El a menționat că la fel de important este realizarea centrului urban de transport, respectiv noua autogară, care să fie amenajată în zona TASA împreună cu TPL pe strada Traian Vuia.
Potrivit primarului, TPL va fi ultimul peron al acestei autogări astfel încât persoanele care vin din județ să fie preluate de transportul local și duse în oraș.
„Eu cred în acest proiect și sper să-l punem cât mai repede în practică”, a conchis Ion Lungu.
Sursa: News Bucovina
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: News Bucovina
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat, miercuri că, urmare a venirii celor 10 autobuze electrice mici se înființează noi linii de transport în cartiere care nu au avut transport public.
„Transportul public, chiar dacă este ineficient pe anumite linii din oraș, el trebuie să funcționeze”, a spus primarul.
El a arătat că în acest sens s-a înființat o linie nouă, linia 23, în cartierul Laniște.
„Din păcate, până acum, în cartierul Laniște nu am avut transport public local. Acolo este și o mare problemă: străzile sunt foarte înguste și am găsit o soluție cu aceste autobuze mici”, a spus Lungu.
Astfel, se înființează linia 23 cu 20 de stații care pornește de pe strada Gheorghe Cozorici, continuă pe strada Traian Popovici și Eroilor.
Primarul a mai spus că linia 26 din Aleea Dumbrăvii, unde este un cartier, s-a înființat și va avea 25 de stații.
Mai mult, se modifică traseul liniei 15 care merge din Burdujeni-sat spre strada 22 Decembrie va continua și pe strada Dobrilă Eugen.
„Așteptăm să vină și restul mijloacelor de transport, încă șapte autobuze electrice mici și 15 mari și se vor înființa noi rute. Toți cetățenii municipiului Suceava trebuie să beneficieze de transport public chiar dacă în anumite zone este ineficient”, a spus Ion Lungu.
Sursa: News Bucovina
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Obiectiv de Suceava
Primăria Suceava și-a schimbat planul de dezvoltare a unei divizii de transport public în arealul metropolitan, în sensul că nu se va recurge la transport de călători cu autobuze care să aibă motorizare Diesel, ci vor fi autobuze electrice. Aceasta, după cum a explicat primarul Ion Lungu în conferința săptămânală de presă de miercuri, 27 ianuarie, ca urmare a modificării condițiilor de finanțare din fonduri europene. „Intenția inițială era să aducem aproximativ 50 de autobuze clasice. În urma discuțiilor purtate la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est, sunt șanse să obținem finanțare doar pentru autobuze electrice deoarece UE finanțează energia verde, iar în anumite state, ca perspectivă, nu va mai fi utilizat alt tip de transport. Renunțăm la ideea de a aduce autobuze model clasic și căutăm soluții pentru a asigura un transport electric la nivel metropolitan, fără a monta stații de încărcare în fiecare localitate, mai ales că sunt destul de scumpe și durează și mult ca procedură. De aceea luăm în calcul să aducem autobuze cu autonomie cât mai mare, să aibă capacitatea să efectueze acele trasee, iar încărcarea să fie făcută la bază, la Suceava”, a explicat Ion Lungu.
Reamintim că în varianta inițială se preconiza ca după aducerea celor 40 de autobuze electrice de mari dimensiuni (lungime de aproximativ 12 metri) și a altor autobuze de mici dimensiuni, tot cu motorizare electrică, actualele autobuze Diesel pe care municipalitatea le-a achiziționat pentru TPL în mai multe etape să fie destinate efectuării de curse între Suceava și localitățile din zona metropolitană. Ulterior, se avea în vedere chiar achiziționarea unor noi autobuze Diesel. Pe fondul modificărilor condițiilor de finanțare a achizițiilor de mijloace de transport în comun cu fonduri europene nerambursabile, se produce reconceptualizarea proiectului de transport public de călători în arealul metropolitan al Sucevei, primele estimări arătând că vor fi necesare chiar și 70 de autobuze electrice. Din cauză că nu se mai dorește procurarea unor noi stații de încărcare electrică, respectivele autobuze electrice vor avea o autonomie de peste 250 km (în condiții optime), similară cu cea a actualelor autobuze electrice produse în China de concernul ZTE și care circulă în prezent pe străzile municipiului reședință de județ. Deocamdată, ceea ce nu pare a fi modificat față de precedenta strategia a transportului public din arealul metropolitan al Sucevei este locația autobazei destinată acestuia și anume sediul actual al TPL, de pe strada Traian Vuia. Reamintim că, pentru divizia electrică a societății TPL SA Suceava, Primăria a accesat fonduri europene în vederea realizării unei noi autobaze, la capătul străzii Căpitan Gr. Andrei, din Burdujeni Sat, lucrări care sunt într-un stadiu foarte avansat.
Sursa: Obiectiv de Suceava
- ticker
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ticker
Atata timp cat se mai finanteaza si hibridele, nu vad de ce ar trece la electric pe rute metropolitane. Suna bine dar poate fi problematic pe termen lung (fiabilitate si tehnologie baterii/infrastructura incarcare/quick charging etc.)
Acum depinde si de axa de finantare...
Atata timp cat se mai finanteaza si hibridele, nu vad de ce ar trece la electric pe rute metropolitane. Suna bine dar poate fi problematic pe termen lung (fiabilitate si tehnologie baterii/infrastructura incarcare/quick charging etc.)
Acum depinde si de axa de finantare...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Într-adevăr, ar putea fi problematic, autobuzele electrice sunt mai mult o soluție pe termen scurt și, eventual, mediu. Pe termen lung, troleibuzele ies mai avantajoase în privința costurilor, poate le vine vreo idee să le reintroducă. Hibridele tot cu diesel merg - procent mai mic, ce-i drept, însă tot au emisii.
Într-adevăr, ar putea fi problematic, autobuzele electrice sunt mai mult o soluție pe termen scurt și, eventual, mediu. Pe termen lung, troleibuzele ies mai avantajoase în privința costurilor, poate le vine vreo idee să le reintroducă. Hibridele tot cu diesel merg - procent mai mic, ce-i drept, însă tot au emisii.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ticker
Pot sa inoveze si sa ia Fuel Cell (hydrogen) de la Solaris - sa le ia fata celor de la Cluj
Pot sa inoveze si sa ia Fuel Cell (hydrogen) de la Solaris - sa le ia fata celor de la Cluj
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sunt scumpe, necesită infrastructură mai complexă de alimentare, nu mai zic că e o tehnologie experimentală cam la fel de nesigură ca autobuzele electrice la început. Dacă vor o investiție cu fiabilitate pe termen lung, cel mai bine s-ar orienta către troleibuze și reintroducerea lor. Costurile pe termen lung sunt considerabil mai mici decât ale autobuzelor electrice, posibil și decât cele pe hidrogen.
Sunt scumpe, necesită infrastructură mai complexă de alimentare, nu mai zic că e o tehnologie experimentală cam la fel de nesigură ca autobuzele electrice la început. Dacă vor o investiție cu fiabilitate pe termen lung, cel mai bine s-ar orienta către troleibuze și reintroducerea lor. Costurile pe termen lung sunt considerabil mai mici decât ale autobuzelor electrice, posibil și decât cele pe hidrogen.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
Joi dimineață, la sediul Primăriei Suceava, a fost semnat ultimul contract din cadrul proiectului "Sistem integrat de transport ecologic în Municipiul Suceava", de furnizare echipamente și soft.
“Câștigătoarea licitației este firma S.C. "Altimate" S.A. București pentru suma de 10.397.998,51 lei fără TVA.
Durata de furnizare a echipamentelor soft este de 10 luni.
În cadrul contractului se vor realiza următoarele activități:
- dotarea stațiilor de călători cu sisteme video de monitorizare, sisteme e-tiketing, panouri afișaj electronic pentru călători;
- implementare echipamente de e-tiketing și sisteme de informare pe autobuze;
- amenajare și dotare centru de comandă și monitorizare flotă autobuze electrice - clădire Autobaza Electrică TPL;
- Modernizare centru comandă/supraveghere din incinta Primăriei pentru monitorizare transport local”, a precizat primarul Sucevei, Ion Lungu, după întâlnirea cu reprezentantul furnizorului de echipamente și soft.
Practic, odată cu finalizarea acestei ultime licitații, implementarea proiectului de modernizare a transportului public din Suceava intră în linie dreaptă, până acum fiind finalizată achiziția autobuzelor electrice, din care mai sunt de adus 15 mari, Solaris și 7 mici, Karsan, autobaza pentru divizia electrică este în curs de finalizare, iar proiectul de modernizare a stațiilor de așteptare urmează să fie implementat anul acesta, fiind dată deja comandă și pentru achiziția a 38 de noi stații de călători.
Sursa: Monitorul de Suceava
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
O altă etapă din proiectul de modernizare a transportului public de călători din municipiul Suceava este în curs de implementare anul acesta, noi stații de așteptare fiind montate deja în 10 locații din oraș. Acestora li se vor adăuga, în lunile următoare, încă 28 de stații, de două tipuri, dar și panouri de informare electronice și sisteme de e-ticketing.
“În prezent, transportul public local se efectuează 70% electric și 30% diesel, iar ținta este să se meargă 100% pe electric, dar pentru asta așteptăm cele 15 autobuze marca Solaris, contractate în urma licitației făcute la nivel național. În municipiul Suceava au început să fie montate și noile stații de călători, până acum avem montate 10, dar în total se montează sau se modernizează 54 de stații de așteptare. Stațiile montate nu sunt încă finalizate, pe panourile din spate urmează să apară informațiile furnizate de primărie, lângă stații vor funcționa sistemele de e-ticketing, iar pe o laterală, un sistem de afișaj electronic”, a explicat viceprimarul Sucevei Lucian Harșovschi.
Conform contractului, termenul limită pentru implementarea proiectului este 31 ianuarie 2022, dar viceprimarul speră ca din octombrie să fie deja funcționale, astfel încât să fie pus în practică un program pilot de funcționare bazat pe e-ticketing, moment din care se va trece la o nouă etapă, de funcționare a transportului local fără taxatoare în autobuze.
Sursa: Monitorul de Suceava
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
Călătoriile cu autobuzele și microbuzele TPL nu vor mai fi gratuite pentru elevi în perioada vacanței de vară, conform unei propuneri care va fi discutată curând în Consiliul Local Suceava.
Măsura vine pe fondul noilor prevederi ale OUG 50/2021, care reglementează decontarea navetei elevilor, care pasează cheltuiala pe umerii adinistrației locale, deși, la acordarea gratuității, statul se angajase să susțină cheltuielile.
“Până acum se spunea că se oferă transport gratuit elevilor, cu decontarea sumelor de la bugetul de stat.
Din păcate nu s-a întâmplat acest lucru, au fost modificate niște articole, încât cheltuielile de transport ale elevilor revin acum în totalitate municipalității.
Noi, până acum, am cheltuit vreo 500.000 de lei în acest an, cu transportul gratuit al elevilor, asta în condițiile în care, din cauza pandemiei, au fost mai puțini care au circulat”, a precizat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Edilul și-a exprimat nemulțumirea vizavi de noile reglementări, care le-au pus în brațe administrațiilor locale “un cartof fiebinte”.
“Printr-o decizie anterioară de Consiliu Local, transportul elevilor este suportat inclusiv în perioada vacanței de vară, dar măsura a fost luată când ni s-a spus că banii vor fi decontați de la bugetul de stat.
Vom discuta o propunere în Consiliul Local, ca în perioada 10 iulie – 10 septembrie să nu se mai acorde legitimații de călătorie gratuită pentru elevi.
Nu sunt bani, nu ne putem permite ca pe toată perioada de vară să acordăm gratuitate la transportul în comun, inclusiv când sunt în vacanță”, a anunțat edilul sucevean. Ședința de Consiliu Local urmează să aibă loc chiar joia viitoare.
Noua lege restrânge gratuitățile acordate la transport elevilor, pe toate mijloacele, fiind reduse la un anumit număr de călătorii, dar și limitate la sumele care vin decontate.
Sursa: Monitorul de Suceava
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
Introducerea sistemul de e-ticketing, prevăzut pentru majoritatea noilor stații de autobuz din municipiul Suceava, este în întârziere și asta din cauză o comisie de la Guvern care trebuia să dea un aviz pentru licitație nu s-a întrunit vreme de 6 luni, a explicat primarul de Suceava, Ion Lungu, miercuri, în conferință de presă. Licitația a avut loc, în sfârșit, în data de 5 august a.c., astfel că primarul speră ca sistemul să fie finalizat până la sfârșitul acestui an.
Sistemul e-ticketing presupune un bilet electronic de călătorie în autobuzele primăriei și informatizarea sistemului de transport în comun, astfel încât călătorii vor afla cu exactitate ora la care ajunge următorul autobuz în staţie.
În ceea ce privește montarea noilor stații de autobuz, în cadrul proiectului "Sistem integrat de transport public ecologic în Municipiul Suceava", Lungu a spus că până în luna octombrie a.c., vor fi amplasate/ modernizate 54 de noi stații.
Primarul a declarat că în perioada 17-26 mai a.c. au fost amplasate 10 stații de călători, iar alte 14 stații vor fi montate în perioada până în data de 3 septembrie a.c.. Ultimile 14 stații vor fi montate în luna octombrie.
Stațiile sunt realizate din alucubond, sticlă securizată și au în dotare: banca de așteptare; două porturi USB pentru încărcare telefoane mobile; două suprafețe de afișaj, pentru informații legate de traseele de transport; un fronton pe care este imprimat numele stației.
După introducerea sistemului de e-ticketing vor dispărea și taxatoarele din autobuze.
Sursa: Monitorul de Suceava
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
Începând de miercuri, 6 octombrie, elevii din zona Aleii Dumbrăvii vor beneficia de unul dintre autobuzele dedicate transportului elevilor, la fel ca și cei din zona ANL Gară.
“Săptămâna trecută a început desfășurarea programului pilot privind transportul elevilor de pe str. Putna către Școala Gimnazială Nr.10.
Având în vedere numeroasele cerințe venite din partea părinților, dar și feedback-ul pozitiv primit, am decis înființarea unei noi rute pentru transportul elevilor pe Aleea Dumbrăvii și străzile adiacente. Ne dorim ca prin acest proiect să oferim siguranță elevilor și, totodată, să reducem traficul rutier”, a anunțat viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi.
Traseul de pe str. Putna rămâne neschimbat, iar cel al noii rute va fi următorul:
Plecare- 07:30/12:30 - Aleea Dumbrăvii, cartier “La Stejari”
07:35/12:35 - Fabrica de sucuri
07:40/12:40 - str. Putna - str. Ghe. Doja - str. Mircea Damaschin - str. Călimani - str. Baladei - Școala Gimnazială Nr.10;
Întoarcere- 11:50 - Școala Gimnazială Nr. 10 - str. Rarău - str. Mircea Damaschin - Calea Unirii - str. Nicolae Iorga - str. Putna - Fabrica de sucuri - Aleea Dumbrăvii, cartier “La Stejari”.
Programul pilot de transport școlar, prin care elevii să fie preluați din zona unde locuiesc, duși la școală, iar la terminarea orelor aduși acasă, a fost introdus în municipiul Suceava de săptămâna trecută.
În funcție de cereri, programul de transport școlar ar putea fi extins și în alte zone care se pretează la această soluție, pentru reducerea traficului rutier generat de părinții care duc copiii la școală, individual.
Pentru elevii cu domiciliu sau reședință în Suceava, abonamentul TPL se acordă gratuit, costurile fiind suportate de municipalitate.
Sursa: Monitorul de Suceava
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Suceava
Proiectul pilot de transport școlar, implementat în municipiul Suceava, va fi dus la un alt nivel, de anul viitor, când se vor aloca bani de la bugetul local pentru achiziția a 10 autobuze electrice de capacitate mică – câte unul pentru fiecare școală gimnazială.
Anunțul a fost făcut de primarul Ion Lungu, care a precizat că municipiul Suceava s-a aflat cu un pas în fața inițiativei legislative promulgate în cursul zilei de marți, care prevede introducerea de curse școlare gratuite în orașe și municipii.
“Noi am început din septembrie acest proiect pilot de transport al elevilor la școală, care este foarte apreciat de părinți și de elevi, cu mult înainte să se dea o lege care se aplică tocmai de la începutul anului școlar viitor. Ce ne avantajează este că legea prevede ca aceste costuri să fie suportate de la bugetul de stat - asta până când vine un parlamentar și mai face o modificare acolo, să se facă pe cheltuiala administrațiilor locale… cum s-a mai procedat…”, a spus Ion Lungu.
Edilul sucevean a adăugat că indiferent de ce va prevede legea respectivă, anul viitor vor fi cumpărate 10 autobuze electrice de mici dimensiuni, să fie dat câte unul la fiecare școală gimnazială din municipiu.
“Avem și acum o mulțime de solicitări, dar dacă le-am dat curs acum ar trebui să luăm din autobuzele care circulă pe trasee, cu călători, ceea ce ar afecta transportul public în comun. Rămân la ideea mea, să așteptăm cele 15 autobuze electrice de la Solaris, să întregim parcul auto, să facem culoar de transport unic și să avem transport civilizat, electric, la Suceava. Iar pentru transportul școlar să fie aceste 10 autobuze care vor fi tot la TPL, dar gestionate de fiecare școală în parte, cu câte curse să facă și pe unde”, a explicat primarul Sucevei.
Legea care prevede introducerea de curse şcolare de la/până la unitatea de învăţământ, indiferent că este de stat, particulară sau confesională, dar să fie autorizată/acreditată, pentru transportul elevilor din învățământul primar va fi pusă în aplicare începând cu prima zi a anului şcolar 2022-2023. În Suceava sunt funcționale deja două curse de transport școlar, care deservesc zona ANL Burdujeni și zona Aleea Dumbrăvii.
Sursa: Monitorul de Suceava
📖 Pagination options