Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: DEx11 (Arad - Oradea)

14 posts, 2825 views
DEx11 (Arad - Oradea) PTMZ

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea Drumului Expres Oradea - Arad, a anunțat luni președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan. Noua șosea de mare viteză va avea profil de autostradă pe 58 de kilometri și de drum expres pe 76,4 kilometri.

Azi a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru procedura de achiziție privind realizarea proiectului tehnic al drumului expres Oradea – Arad. Au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:

1. Ofertant unic : CONSITRANS
2. Ofertant unic : ADURO IMPEX
3. Asociere : SEARCH CORPORATION (Leader), MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.
4. Asociere : RUTIER CONEX XXI S.R.L. (Leader), TOTAL ROAD, EVALCONS TECH SRL
5. Asociere : IRIMAT CONS (Leader), ARTERA BLUE SRL, STUDIO CORONA S.R.L.CIVIL ENGINEERING

„Prima întâlnire de lucru a Comisiei de evaluare va avea loc mâine, 23.03.2021, începând cu ora 11, la sediul Consiliului Județean Bihor. Până la sfârşitul lunii mai ne propunem să finalizăm procedura de atribuire”, spune Bolojan.
El amintește că la sfârșitul anului trecut a semnat din partea Consiliului Județean Bihor un protocol de colaborare cu Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, astfel încât, împreună, să urgenteze realizarea proiectului.
Drumul Expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad –Timișoara.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de aproximativ 1 miliard de euro, iar investiția va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport.

Sursa: Economica

 


Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) PTMZ

Vineri, 18 iunie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Oradea – Arad. În urma analizei ofertelor depuse în cadrul licitației, comisia de evaluare a desemnat ca fiind câștigătoare oferta înaintată de firma S.C. CONSITRANS S.R.L. Valoarea contractului este de 39.852.874,70 lei, fără TVA.

Termenul de așteptare pentru depunerea eventualelor contestații este de 10 zile, iar ulterior, în cazul în care nu vor fi depuse contestații, se va proceda la semnarea contractului de servicii care are ca obiect Actualizare/Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate, elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor, Proiect Tehnic de Execuție și Asistență tehnică din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) „Drum Expres Oradea – Arad” >>.


Conform prevederilor contractuale, S.C. CONSITRANS S.R.L. va avea la dispoziție un termen de 20 de luni pentru finalizarea serviciilor de proiectare faza SF+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E., din care primele 10 luni vor fi alocate pentru elaborarea și predarea Studiului de Fezabilitate actualizat, a anunțat Consiliul Județean Bihor.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de un miliard de euro, investiție care va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport.

Sursa: Economica
___________________________________________
Vineri, 18.06.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".

Ofertantul desemnat câștigător este S.C. STRABAG SRL cu preţul de 545.910.100,02 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni.

Lungimea traseului este de 18,96 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Sursa: CNAIR

 


Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) orex

DX Oradea-Arad.png (611.64 KB; downloaded 2691 times)

Descentralizarea în transporturi funcţionează. Contractul pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad a fost semnat la mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei
Drumul Expres Oradea – Arad a făcut astăzi un pas foarte important în calendarul implementării, prin semnarea contractului pentru proiectare la Oradea. Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.
Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat luna trecută de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, a spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.
„Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice”, precizează Consiliul Judeţean Bihor.
Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 kilometri. Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Lungimea traseului poate suferi modificări în urma actualizării SF-ului.

 


Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat miercuri, 21 iulie, contractul pentru proiectarea și execuția drumului care va face legătura dintre Centura Oradea (Calea Sântandrei) și Autostrada A3 Transilvania, la Borș, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

„Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi. Va cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje și viaducte.

Contractul valorează 545 de milioane de lei, prin finanțare europeană, iar ca termene avem 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.
El a adăugat că a discutat cu antreprenorul austriac și a obținut promisiunea acestuia că lucrările vor fi gata chiar mai repede de termenul contractual, în 2023.

Pe 18 iunie 2021, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”.

Ofertantul desemnat câștigător este S.C. STRABAG SRL cu preţul de 545,91 milioane de lei fără TVA. Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni. Lungimea traseului este de 18,96 km.

În primăvara anului trecut,  CNAIR a primit patru oferte la licitația pentru proiectarea și execuția legăturii Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia).

Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostradă, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.

Sursa: Economica

 


Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) orex

Drumul Expres Oradea – Arad: a fost stabilită varianta de traseu. Bolojan estimează semnarea contractului de construire în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor loturi în 2025
Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Compania de Drumuri au stabilit traseul viitorului Drum Expres Oradea – Arad pe baza criteriilor tehnice, de mediu şi sociale, iar de săptămâna viitoare vor începe primele lucrări topografice, a anunţat într-un comunicat de presă Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. Sunt propuse opt noduri rutiere, patru în județul Bihor și patru în județul Arad.
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, estimează semnarea contractului de execuţie în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor tronsoane din 2025.
„Începând de luni, echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren și vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, a transmis Bolojan.
Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.
Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat în iunie de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.
Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai important proiect de investiţii pe care îl derulează „Alianţa Vestului” a subliniat şi Iustin Ciona, preşedinte CJ Arad: „Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului. Această dezvoltare trebuie văzută în ansamblu și abordată în ansamblu, fiindcă muncind împreună putem accesa mai ușor finanțarea necesară, putem grăbi implementarea proiectelor și putem întări poziția județelor noastre la nivel euro-regional”.
Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

 



Re: DX11 (Arad - Oradea) orex

Drumul Expres Oradea-Arad : Bolojan promite finalizarea proiectului tehnic înainte de termen/Licitaţia pentru execuţie poate fi lansată în vara anului viitor
Proiectarea Drumului Expres Oradea –Arad se va termina în vara anului viitor, înainte de termenul contractual, un calendar accelerat care va permite lansarea licitaţiei pentru construirea şoselei de mare viteză, până la sfârşitul anului 2022, anunţă Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor. Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost semnat în iulie şi prevede un termen de 20 de luni din care primele 10 luni pentru Studiul de Fezabilitate iar următoarele 10 luni pentru proiectare, dar termenele ar urma să fi scurtate cu cel puţin o jumătate de an, astfel încât, în a doua jumătate a anului viitor să fie lansată şi licitaţia pentru execuţie. Proiectantul este deja în teren iar de săptămâna viitoare se vor suplimenta echipele care fac studiile geotehnice în judeţele Bihor şi Arad, precizează Consiliul Judeţean Bihor :,,Firma Consitrans, câștigătoarea licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate (S.F.) și realizarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru Drumul Expres Arad – Oradea realizează în această perioadă studiile și lucrările pregătitoare.În ultimele zile, echipele tehnice ale firmei au ieșit în teren. De săptămâna viitoare vor fi mai mulți specialiști în teren, lucrându-se pe teritoriul ambelor județe Bihor, respectiv Arad. Ne propunem să finalizăm această etapă în primele două luni ale anului viitor. Proiectanții vor trece apoi la proiectarea efectivă, pe baza datelor extrase din aceste studii și a soluțiilor convenite cu avizatorii. În vara anului viitor am putea definitiva proiectul tehnic. După aprobarea acestuia se va organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor. Colaborăm cu toți cei implicați pentru a scurta durata proiectării”,  a transmis Ilie Bolojan.
În urma definitivării traseului, Drumul Expres Oradea – Arad va avea o lungime totală de 119 kilometri, un tronson va avea profil de autostradă cu trei benzi, un alt segment autostradă clasică iar cea mai lungă secţiune, profil de drum expres. Dacă se respectă noul calendar pentru predarea documentaţiei tehnice contractele de execuţie ar putea fi semnate cel mai târziu la începutul anului 2023 iar primele loturi deschise în 2025.

 


Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

Ungaria e interesată de racordarea drumului expres Arad-Oradea la rețeaua maghiară de autostrăzi și drumuri expres / Pe unde ar putea fi făcută legătura
Drumul Expres Arad-Oradea, la care în prezent se lucrează la stadiul de fezabilitate, ar putea fi conectat printr-un alt drum de mare viteză de rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din Ungaria, spune președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca. Potrivit acestuia, guvernul ungar este interesat de acest racord și a dat detalii despre ruta pe unde s-ar putea face.

„Am avut o întâlnire cu președintele Consiliului Județean Békés (Ungaria), referitoare la interesul guvernului ungar de a conecta drumul expres Arad-Oradea la drumul expres M44 din Ungaria, care face legătură între Békéscsaba și autostrada spre Budapesta. Guvernul ungar a anunțat că realizarea drumului M44 este o prioritate regională”, a spus Cionca (PNL).

Traseu - pe unde ar putea să fie legat drumul expres Arad - Oradea de autostrăzile din Ungaria

Potrivit acestuia conectarea M44 la drumul expres Arad-Oradea se va putea realiza în zona Salonta, pe ruta Békéscsaba-Sarkad-Kötegyán-graniță-Salonta.
Cionca spune că aceasta a fost „considerată varianta optimă de către partea maghiară” din cauza restricțiilor de mediu în lunca Crișului Alb și al Crișului Negru.
„Partea maghiară m-a informat că demarează un studiu tehnic pentru analizarea circumstanțelor și condițiilor racordării M44 la drumul expres Arad-Oradea. Rezultatul studiului va fi transmis Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Guvernului României”, spune Cionca.
„Un astfel de record ar fi posibil prin crearea unui nou punct de trecere a frontierei. În Ungaria drumul expres este construit deja până la Lakitelek, deci ar mai rămâne de realizat doar câțiva kilometri până la graniță”, mai detaliază președintele CJ Arad.
Ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Arad-Oradea a fost dat în luna august 2021. Până astăzi, au fost elaborate analiza multicriterială și studiul arheologic și a fost stabilită varianta de traseu, informează Cionca.
Sunt în curs de elaborare documentațiile privind ocuparea terenurilor, studiul de evaluare a impactului asupra mediului, planurile urbanistice zonale, documentațiile pentru obținerea unor avize și acorduri.
În paralel, din iulie 2021, s-a semnat contractul pentru execuția celor 19 kilometri de drum expres care să lege Oradea (de la centură) de Autostrada A3 în apropiere de Borș. Proiectul ar urma astfel să se continue cu restul drumului expres până la Arad, cel menționat mai sus.

 


Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, proiect tehnic de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul “Drum expres Arad – Oradea”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 18.10.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, proiect tehnic de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul “Drum expres Arad – Oradea” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea - Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului:
Studiu de fezabilitate
Proiectul Tehnic de Executie
Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire

Valoarea totală a proiectului este de 53,111,704.21 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 38,033,750.15 lei, 15% contribuția proprie 6,711,838.26 lei, restul de 8,366,115.80 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 29 luni

Cod proiect 157012

 


Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

AU FOST APROBAȚI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI PENTRU DRUMUL EXPRES ARAD - ORADEA
În cadrul unei ședințe comune, consilierii locali și cei județeni au aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Drum expres Arad-Oradea", acesta fiind cuprins în lista de proiecte de infrastructură de transport finanțabile în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020).

Reamintim că acest drum expres a fost convenit în cadrul parteneriatului dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Primăria municipiului Oradea, Primăria municipiului Arad și Consiliul Județean Bihor, respectiv Arad. Drumul expres va avea 120 de kilometri, o viteză de proiectare de 140 km/h și presupune realizarea a 70 de poduri și podețe, 12 noduri rutiere și un pasaj (Meșteșugarilor).

„Această colaborare între cele patru unități administrativ-teritoriale și-a spus cuvântul în finalizarea acestui studiu de fezabilitate, iar colaborarea dintre noi va merge mai departe și va duce la realizarea acestui proiect, care pentru noi este de o importanță covârșitoare. Vom avea practic o nouă legătură cu Coridorul 4 - Pan European, ceea ce înseamnă dezvoltare pentru municipiul nostru și, pe această cale, le mulțumesc d-lui președinte Bolojan și d-lui Foghiș pentru susținerea pe care am avut-o pentru legătura dintre municipiul Oradea și acest drum expres. Această legătură va include și pasajul Meșteșugarilor, pe care altfel ar fi trebuit să-l construim noi, ori din bugetul local, ori din fondurile europene. Totodată, conectarea drumului expres Oradea-Arad la drumul de legătură dintre Oradea și autostradă, la care se lucrează acum, este cel mai important nod rutier pe care municipiul îl va avea. Dacă inițial aici era prevăzută o girație, să știți că prin demersurile făcute de către administrația locală, respectiv județeană, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, aceasta va fi înlocuită cu un pasaj. Este un lucru anormal ca pe un drum cu patru benzi, la o intersecție de două drumuri care vor fi foarte circulate, să fie un sens giratoriu, și, la fel, vom încerca eliminarea sensurilor giratorii de pe breteaua de legătură dintre Oradea și autostradă", a declarat primarul Florin Birta.

O premieră la nivel național

„Este un exemplu de bună practică la care toți cei prezenți ați contribuit, și anume la construcția și maturitatea acestui proiect. Este o premieră la nivel național ca un proiect de asemenea anvergură să se realizeze în sistem de parteneriat cu administrațiile publice locale. Din perspectiva Ministerului Transporturilor, pe baza acestui tip și exercițiu de parteneriat, la ora actuală înregistrăm 55 de proiecte care au fost elaborate, discutate, analizate și semnate cu ministerul de resort. Ca atare, vă suntem alături și în etapa cea mai importantă, cea a realizării proiectului tehnic și a execuției lucrărilor", a precizat Adrian Foghiș, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Traseul final a fost stabilit în urma unei analize multicriteriale, care a evaluat patru variante. Conform documentației, cel mai mare punctaj a fost obținut de varianta de traseu „Alternativa 4" (marcată pe hartă cu albastru), după o comparație a scenariilor propuse din punct de vedere tehnic, economic, financiar al sustenabilității și riscurilor.



„Este un proiect curajos, unic în România, care se apropie de 2 miliarde de euro. Felicit Ministerul Transporturilor și Guvernul pentru că, în sfârșit, încep să dea drumul la descentralizare. Ne doream foarte mult să avem parte și de această dezvoltare. Este o investiție foarte importantă, mai ales că prioritatea noastră este să investim și să ducem toate drumurile județene până la limita cu județul Bihor", a transmis și președintele CJ Arad, Iustin Cionca.

Valoarea investiției se ridică la 10.710.315.053,99 lei (inclusiv TVA).

 


Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

„Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, proiect tehnic de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul “Drum expres Arad – Oradea”
COMPANIA NAȚIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. in parteneriat cu Judetul Bihor, in calitate de Beneficiar al finantarii și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 20.07.2023, incheierea Contractului de Finantare nr.252 pentru proiectul „ Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru  autorizarea executarii lucrarilor, proiect tehnic de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul „Drum expres Arad – Oradea”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE -  sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general ale proiectului imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului: il reprezinta elaborarea Studiului de fezabilitate, Proiectului Tehnic de Executie si a Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire.

Valoarea totală a  proiectului este de 22.881.225,05 lei și va fi finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 16.086.145,75 lei, 15% contribuția proprie- 2.838.731,60 lei, diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 29 luni, respectiv între data de 16.08.2021 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 157012.

 


Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

𝗜𝗻𝗰𝗮 𝟭𝟮𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀
Astăzi a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii studiul de fezabilitate pentru 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗔𝗿𝗮𝗱-𝗢𝗿𝗮𝗱𝗲𝗮, care va asigura și conexiunea cu granița cu Ungaria.
Sunt prevăzute următoarele caracteristici tehnice:
✅️ 120,47 km lungime traseu
✅️ drum de legătură cu Vama Nădlac - 9,85 km
✅️ drum de legătură Arad - 3 km
✅️ drum de legătură Salonta - 5 km
✅️ punct de trecere a frontierei
✅️ 86 poduri și pasaje
✅️ 6 parcări de scurtă durată
✅️ 8 spații de servicii tip S1 și S3, iar pe drumul de legătură cu Ungaria sunt prevăzute două spații de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizată cu nivel de securizare 𝗕𝗿𝗼𝗻𝘇 (despre care vă spuneam zilele trecute)
✅️ 4 Centre de Întreținere și Coordonare
✅️ sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)
✅️ 12 noduri rutiere amplasate la intersecția cu:
1) drumul de legătură Centura Oradea cu A3, 2) DC71, 3) Gepiu cu DN7, 4) Salonta cu DJ795, 5) drumul de legătură cu granița Ungariei, 6) Avram Iancu cu DN79, 7) Chișineu-Criș cu DN79, 😎 DJ792C, 9) Varianta de Ocolire Arad Nou, 10) DJ 709B, 11) DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest și 12) VO Arad cu DN7.
Traseul Drumului Expres Arad-Oradea va traversa următoarele U.A.T.-uri:
📍 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗕𝗶𝗵𝗼𝗿: Oradea, Sânandrei, Nojorid, Sânnicolau Roman, Gepiu, Cefa, Mădăras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu
📍 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗔𝗿𝗮𝗱: Arad, Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Simand, Macea, Zimandu Nou, Sofronea.
Valoarea totală a investiției este de 9,8 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea investiției se realizează din fonduri europene nerambursabile.
Acest proiect este rezultatul unui parteneriat semnat în noiembrie 2020 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR și autoritățile locale (Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad) și mă bucur că începe să dea roade.
Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes întărește ceea ce am spus și susținut mereu, și anume faptul că una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, începând cu 2020, la Ministerul Transporturilor în ceea ce privește dezvoltarea capacității administrative, constă în 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 unor proiecte, chiar și majore, cum este acest caz, către autoritățile locale sau asocieri dintre acestea.
Și prin acest proiect, domnul Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, dovedește că a reușit crearea unei structuri la nivelul Consiliului Județean Bihor care, împreună cu alte autorități locale din zonă, poate dezvolta proiecte mari.

 



Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Drum expres Arad – Oradea”, județele Arad și Bihor
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 11.728.834 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 10.083.284 mii lei.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use