Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA2 (București - Fetești - Constanța) și A4 (Vama Veche - Constanța - Tulcea - Brăila)

 

Topic: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta)

76 posts, 24572 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) aztec

Surprinzător. Atât ritmul cât și că postează imagini.
Bravo lor.

 



Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Voi ați înțeles ? Eu nu.

Stiri din Constanta ( Facebook ). Adresa.
Postare de grup de la Marian Crușoveanu  · Ieri la 11:48  ·
EsteOficial  
Realizarea nodului rutier pe Autostrada A2, în zona municipiului #Medgidia, intră în linie dreaptă
ℹ Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început demersurile de realizare a nodului rutier, ce va avea rol de a prealua traficul de mare tonaj din municipiul Medgidia, la intersecția dintre Autostrada A2 cu DJ 222. Această investiție este extrem de importantă pentru dezvoltarea municipiului Medgidia, atât din perspectivă economică, cât și din considerente care țin de mediu, mai ales că, în ultimii ani, au prins contur investiții semnificative industriale în zonă.
‼️ Construirea nodului rutier va avea câteva contribuții semnificative, adică un impact pozitiv important, atât asupra calității vieții comunității locale, cât și pentru mediu, printre care reținem:
🟢 promovarea unui transport eficient, ce va reduce cu 30-40% poluarea atmosferică și fonică;
🟢 reducerea emisiilor de dioxid de carbon anual;
🟢 reducerea traficului greu și dirijarea acestuia în afara localității;
🟢 mărirea fluenței traficului, a siguranței circulației și reducerea numărului de accidente;
🟢 încurajarea de noi investiții în zona municipiului Medgidia.
↗ Mă bucură faptul că, prin construirea acestui nod rutier, putem contribui la dezvoltarea municipiului Medgidia și că, în același timp, promisiunile din campania electorală încep să prindă viață. Realizarea acestui obiectiv, de către CNAIR, va ajuta la promovarea dezvoltării economice a municipiului Medgidia, a zonelor limitrofe, dar și a întregului județ  Constanța.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) andrei11

DJ 222 nu prea e drum de camioane. Nici ca fundație nici ca lățime...
Pe de altă parte de unde vine / sau încotro se îndreaptă traficul greu sufocant din Medgidia ?

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) Cristi N

Uitandu-ma pe harta pare destul de logica ideea unui nod rutier pe DJ222.

La un traseu dinspre Bucuresti/Cernavoda pe A2 nodul asta ar scurta drumul de la 22 de km la vreo 8km.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) andrei11

Nodul actual are o  logică, de aceea l-au și realizat. Legătura Constanța - Medgidia e mult mai folosită - ca și trafic de persoane / de mărfuri decât legătura București - Medgidia. Mă rog, Cernavodă - Medgidia.
Între Cernavodă și Medgidia sunt vreo 25 km pe DN.  Având și autostrada în paralel cred că tot tranzitul Constanța - Fetești - și mai încolo de Fetești se desfășoară pe autostradă,  DN - ul n-ar trebui să fie așa de aglomerat în timpul săptămânii.
Dacă  vor să mai facă o legătură A 2 - Medgidia prea bine, să o facă, dar DJ - ului 222 trebuie să i se facă o fundație adecvată pentru camioane și trebuie să fie lățit după standardele DN - urilor.
Cristi N wrote:
La un traseu dinspre Bucuresti/Cernavoda pe A2 nodul asta ar scurta drumul de la 22 de km la vreo 8km.

Repet, Medgidia nu este un punct de interes major pentru cei care traversează Dunărea, mai degrabă constănțenii fac naveta la Medgidia sau cei din Medgidia la Constanța, nu-i prea văd ducându-se la muncă pe cei  din  Medgidia la Fetești !

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) Cristi N

Cu ocazia asta am descoperit ca exista cateva fabrici in zona. Citatul este preluat de la benzinari: link

Sunt 2 zone industriale mari, una unde este fabrica de ciment si viitoarea fabrica de amidon, iar alta in nordul orașului unde este o fabrica de mase plastice si una de construcții metalice, de trafic n-ar duce lipsa.

 



Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

Reincep lucrarile de reparatii pe Autostrada A2, sectorul din beton
Miercuri, 22.09.2021, se reiau lucrările de reparații pe Autostrada A2, București – Fundulea, între km 31+500 și km 36 +150, sensul Constanța – București. Acestea au ca termen de finalizare data de 30.11.2021.
Astfel, în perioada 22.09.2021 – 30.11.2021, se vor institui restricții de circulație, prin devierea totală a traficului rutier de pe Calea II pe Calea I, cu reducerea vitezei la 60 km/h și închiderea parțială a nodului rutier de la km 35+547 ce face accesul la și de la localitățile Fundulea și Nana de pe sensul Constanța – București.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

Podul de la Feteşti pe Autostrada Soarelui intră în reparaţii pentru doi ani, iar circulaţia va fi închisă pe sensul spre Litoral. Se reiau reparaţiile şi la Podul de la Cernavodă
Lucrările de reabilitare la Podul peste Braţul Borcea de la Feteşti încep mâine şi durează doi ani, circulaţia urmând să fie restricţionată pe Autostrada Soarelui în timpul reparaţiilor.
Constructorul român Maristar, care repară şi Podul de la Cernavodă, începe vineri lucrările pregătitoare pentru devierea circulaţiei de pe sensul spre Litoral pe Calea 2, sensul Constanţa – Bucureşti. Până la jumătatea lunii decembrie, când lucrările vor fi sistate pentru intrarea în iarnă, pe aproximativ 2-3 kilometri cât este devierea, conducătorii auto vor circula exclusiv pe sensul dinspre mare spre Bucureşti pe o singură bandă, în ambele direcţii. Restricţiile nu vor fi menţinute şi în sezonul estival.
Podul de la Feteşti a fost dat în trafic în 1987 şi este într-o stare tehnică necorespunzătoare, necesitând reparaţii majore, precizează într-un comunicat Compania de Drumuri.
„Vineri, 01.10.2021, încep lucrările la Calea de rulare din contractul de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680. Vor fi instituite restricții de circulație aferente acestui obiectiv, prin închiderea Căii 1 de rulare, pe sensul de mers București – Constanța. Vor fi realizate următoarele lucrări de reparații și reabilitare: înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare,  înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale –  la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podurile principale, cât și pe viaductele de acces, consolidări structurale cu benzi din fibre de carbon grinzi precomprimate. După finalizarea acestor lucrări, Podul Borcea va fi la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în Legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului”, a transmis CNAIR. Contractul pentru reparaţiile podului Feteşti a fost semnat în primăvară cu firma românească Maristar pentru 67 milioane lei şi 24 de luni execuţie.
„Deschidem şantierul pe A2 – Autostrada Soarelui. Podul de la Feteşti (kilometrul149 peste Braţul Borcea) va intra în reparaţii capitale in luna octombrie. Contractul pentru reabilitarea Podului de la Feteşti în lungime de aproape un kilometru a fost semnat pe 2 aprilie 2021, insa conform directiei Ministerului Transporturilor, am evitat restricționarea traficului rutier în perioada sezonului estival”, a anunţat constructorul pe pagina de Facebook.
Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 metri, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1596 m, conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.
De săptămâna viitoare se reiau reparaţiile şi la Podul de la Cernavodă, cu închiderea circulaţiei pe Calea 2 Constanţa – Bucureşti şi devierea şoferilor pe sensul spre mare.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

Cât încasează Compania de Drumuri din taxele de pod de la Feteşti şi Hârşova şi unde se duc banii
Liberalii nu renunţă la eliminarea taxei de pod de la Feteşti pe Autostrada Soarelui, propunerea fiind reluată chiar de ministrul demis al Finanţelor, Dan Vîlceanu care ocupă şi funcţia de interimar la Transporturi. Joi, la deschiderea Salonului Auto Bucureşti, Vîlceanu a anunţat că proiectul de lege pentru eliminarea taxelor de pod de la Feteşti – A 2 şi Giurgeni pe Drumul Naţional 2 A are sprijinul tuturor partidelor, desi USR-PLUS s-a opus în mandatul lui Cătălin Drulă pe motiv că nu s-a stabilit cum se compensează încasările de cel puţin 150 de milioane de lei/an, bani care merg la întreţinerea autostrăzii A 2 : ,,Ştiţi că în acest moment există această dorinţă, a tuturor, pentru desfiinţarea taxei de pod de la Cernavodă. Proiectul de lege din Parlament este într-un stadiu destul de avansat, din câte cunosc. Deci, sunt tot felul de taxe puse de-a lungul timpului care nu au la bază un principiu general pentru toată lumea, astfel încât toţi să ştie ce trebuie să plătească. Din câte cunosc, iniţiativa din Parlament este susţinută de toate grupurile politice” a precizat, ministrul interimar, Dan Vîlceanu.
Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor pentru podurile Dunărene (cu excepţia celui de la Giurgiu – Ruse administrat în comun cu partea bulgară) a fost aprobat în vară în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor şi merge la vot în Plen, după ce a trecut şi de Senat. Iniţiatorul proiectului, deputatul PNL de Constanţa Bogdan Huţucă argumenta că peajul înseamnă, de fapt, o dublă taxare : „Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, a precizat într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

De cealaltă parte, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea în vară că, eliminarea taxelor de la Feteşti şi Giurgeni ar ,,văduvi” bugetul CNAIR de 150 de milioane de lei, bani care sunt folosiţi pentru întreţinere : ,,S-a spus că ar fi o dublă taxare. Același lucru se petrece și în alte state europe, ca de exemplu Austria. Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii. Am cerut amortizat pe 5 ani investițiile în autostrada A2 pentru a o ține funcțională și se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani încasați se întreține autostrada. În acest moment, cu un buget dificil din cauza crizei economice, nu cred că este oportună eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumurile reparate. Și am discutat și în coaliție”, explica fostul ministru, Cătălin Drulă. De menţionat că, desi a promis că elimină taxa de la Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse ( 3 Euro/autoturisme) pe jumătatea de pe partea română, Cătălin Drulă a amânat decizia, invocând că măsura trebuie luată, totuşi de comun cu partea bulgară.

Reparaţiile Capitale la Podurile Feteşti şi Cernavodă costă 135 milioane lei/Vinieta din Bulgaria este de 10 ori mai scumpă
Dacă din peajul de la Feteşti, CNAIR încasează 120- 150 de milioane de lei/an, reparaţiile capitale care au început anul acesta la podurile Borcea (Feteşti) şi Cernavodă costă 135 de milioane de lei, contractele fiind încheiate cu constructorul roman, Maristar iar lucrările cu finanţare europeană fiind în graficul asumat. Sunt primele intervenţii majore pentru cele două poduri deschise circulaţiei pe A 2 în anii 80, poduri care aveau nevoie de reparaţii şi consolidări, carosabilul fiind într-o stare proastă.
Pentru un drum Bucureşti – Constanţa pe Autostrada Soarelui, taxa de pod pentru un autoturism costă 13 lei/trecere la care se adaugă alţi 14,84 lei, rovinieta pentru o săptămână (dacă autoturismul nu deţine rovinietă valabilă). Pentru camioane grele rovinieta costă 54/zi sau 6000 lei/an iar o trecere la Feteşti 91 de lei sau 1584 lei pentru 20 de treceri. La Giurgeni- Vadu Oii, taxa de trecere este de 11 lei pentru autoturisme respectiv 64 lei /trecere pentru camioane grele.
În Bulgaria, vinieta (taxa de drum) pentru o săptămână la categoria autoturisme este de 10 ori mai scumpă decât rovinieta noastră, costă 62 leva- 156 lei sau 42 de leva- 106 lei pentru un week end.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

„Reabilitarea Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 si Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe Autostrada A2, la km 157+600”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 19.11.2021, încheierea Contractului de Finanțare nr.123 pentru proiectul „Reabilitarea Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 si Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe Autostrada A2,la km 157+600”  in vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Creșterea mobilitatii pe reteaua rutiera  TEN-T centrala.

Obiectivul general ale proiectului este: extinderea infrastructurii de transport rutier amplasate pe reteaua TEN-T centrala , prin reabilitarea, modernizarea sau, dupa caz, completarea tronsoanelor a caror constructie a fost demarata in perioada de programare 2007-2013 si a celor care au fost stabilite prin MPGT, asigurand dezvoltarea in continuare a retelei definite, fapt care va conduce in primul rand la economii de timp in transportul rutier de marfuri si calatori intre regiunile Romaniei si Europa Centrala, de Vest si de Sud ca urmare a eliminarii blocajelor pe rutele vizate, asigurand cresterea mobilitatii.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt :

1. Reabilitarea Podului de la Cernavoda situat pe A2, km 157+600:
a) Lungime pod 1.596 m;
b) Viteza de proiectare 100km/h.

2. Reabilitarea Podului peste bratul Borcea situat pe A2, km 149+680:
a) Lungime pod 968 m;
b) Viteza de proiectare 100km/h.

Valoarea totală a  proiectului este de 216.792.495,89 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune - 147.150.893,11 lei, 15% contribuția proprie- 25.967.804,65 lei, diferenta reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 51 luni, respectiv între data de 01.10.2019 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 126752.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

S-au ridicat restricțiile de circulație pe Podul peste brațul Borcea
Marți, 21.12.2021, începând cu ora ora 11:00, s-au ridicat restricțiile de circulație instituite pe Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680.

Până la această data lucrările s-au derulat în conformitate cu graficul de execuție stabilit.
Lucrările de reabilitare vor continua în primăvara anului 2022 cu încă o etapă importantă ce se va încheia odată cu începerea sezonului estival, astfel încât în acea perioadă traficul să fie deschis în totalitate pe acest pod.

Termenul de finalizare al contractului de execuție este data de 25.04.2023.

 


Re: A2 (Bucuresti - Fetesti - Cernavoda - Constanta) orex

CNAIR a deschis circulația în nodul rutier de la Poiana, al doilea sens giratoriu suspendat din România. Pasajul, util șoferilor care ies de pe A 2 spre stațiunea Mamaia
Compania de Drumuri a deschis joi, nodul rutier de la Poiana, al doilea sens giratoriu suspendat din România și primul pe care l-a realizat Ministerul Transporturilor prin CNAIR. Giratoriul de la Poiana, pe Autostrada Soarelui în județul Constanța va permite șoferilor o legătură mai rapidă între A 2 Autostrada Soarelui- A 4 Ovidiu-Agigea și stațiunea Mamaia. Primul sens giratoriu suspendat din țară a fost inaugurat cu fanfară în 2016 la Blejoi, în zona de Nord a municipiului Ploiești fiind o investiție a CJ Prahova.

Giratoriul suspendat de la Poiana încă nu asigură legătura și spre Nazarcea pentru că nu este terminat un drum comunal, transmite Regionala de Drumuri și Poduri Constanța :  ,,D.R.D.P. Constanța anunță că, începând cu data de 27 ianuarie 2022, ora 14:00, s-a deschis circulația rutieră în Nodul Rutier C.I.C. (Centrul de Întreținere și Coordonare) Poiana, situat pe Autostrada A4, calea 1 (Ovidiu-Agigea), km 4+790 – calea 2 (Agigea-Ovidiu), km 6+700. Pe raza de competență teritorială a localității Ovidiu, drumul comunal DC 89 este neamenajat circulației publice.”

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A2 (București - Fetești - Constanța) și A4 (Vama Veche - Constanța - Tulcea - Brăila)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419396 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use