Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Cartierul Berceni

188 posts, 83897 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Cartierul Berceni Utilizator anonim

Piata Nitu Vasile se regaseste in Berceni in apropierea depoului cu acelasi nume (denumit si Berceni). Aici este intersectia liniilor 73, 74, 76, 77 iar in anul 2009 au fost inlocuite cateva macaze cu modele noi. In poze macazul de intalnire al liniei 74 cu liniile 73, 76, 77 pe sensul spre Big Berceni.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) Utilizator anonim

La data de 4 Aprilie 2010 liniile din cartierul Berceni sunt structurate astfel:
73 (cu galben) - Piata Sudului - Piata Nitu Vasile - Alexandru Obregia - Turnu Magurele (lungime traseu semicursa 2km)
74 ( cu verde) - Piata Sudului - Piata Nitu Vasile - Emil Racovita - Turnu Magurele (lungime traseu semicursa 2,6km)
76 (cu albastru) - Piata Unirii - Cantemir - Tineretului - Vacaresti - Piata Sudului - Piata Nitu Vasile - Nitu Vasile - Strada Resita - Piata Resita (lungime traseu semicursa 7,4km)
77 (cu rosu) - Piata Sudului - Piata Nitu Vasile - Nitu Vasile - Strada Resita - Piata Resita (lumgine traseu semicursa 3km)

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

Niste modificari la Piata Sudului:
  • initial, la incurcisare, sensul care iesea din bucla era izolat fata de reteaua de pe bulevard, apoi s-a schimbat (pozele de mai sus sunt ulterioare modificarii)
  • a aparut un indicator pe ultima consola clasica de pe str. Nitu Vasile sens nord: "Decupleaza frana electrica aici"
  • macazul nu mai are directie implicita de cand au desfiintat senzorii - directia macazului trebuie schimbata de fiecare data
  • patina de comanda s-a mutat de pe elementul de curba pe locul unde era senzorul de dinaintea macazului, dar tot pe firul drept
  • indicatorul de directie al macazului (sageata) s-a mutat pe consola de dupa macaz

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

De saptamana trecuta au inlocuit separatorii de pe Nitu Vasile.

Consolele au ramas cele vechi, pe sensul spre cartier a ramas si suspensia delta. Firul neutru are suspensia gen cum este cea de tramvai pe Dinicu Golescu, doar clema este de tip troleibuz - plina.

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) Costin

Reteaua spre Resita a ramas pe contrasens? De ce s'au obosit sa schimbe separatorii?...

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

Ma refeream la Nitu Vasile in zona Secuilor. Nici nu au plantat stalpii pe partea supralargita a str. Nitu Vasile. Daca nu ma insel, nici nu mai exista alti separatori pe Str. Nitu Vasile (pe linia 76/77 urmatorii separatori sunt pe str. Resita).

Au schimbat si stalpul crapat din intersectia Nitu Vasile/Obregia/Racovita (care sustinea macazul de unire simetric) cu unul metalic.

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

bercenicity wrote:
Daca nu ma insel, nici nu mai exista alti separatori pe Str. Nitu Vasile (pe linia 76/77 urmatorii separatori sunt pe str. Resita).

Ma inselam. Exista separatori cu putin inainte de intersectia cu Bd. Constantin Brancoveanu.

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

La macazul de la Piața Sudului sens spre cartier au inlocuit inima mobilă cu una fixă, iar acum sania de pe firul stang a lui 76 descrie un "S" de toată frumusețea.


 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

Cu ocazia suspendarii lui 76, s-au demontat incrucisarile tb-tw de la Bd. Marasesti si Tineretului (au fost inlocuite cu niste sanii simple marca RATB) si au fost demontate si macazurile de la Piata Sudului (au ramas niste sanii K+M in loc)

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) Costin

La cat de prost erau montate, mai bine asa. Firele de troleibuz (de pe un sens) intrau in incrucisari cu distanta variabila intre ele, faceau zigzaguri aiurea si se "cracanau" intre firele retelei de tramvai.

Pentru cine nu stie, tocmai v'am descris cea mai noua (si mai scumpa...) retea de troleibuz din Bucuresti.  :roll:

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) rosetti61

Ca istoric - reteaua a fost adusa in Berceni in 1968, prelungita in 1976 la Piata Resita de la intersectia cu Constantin Brancoveanu. Lucrarile la magistrala 2 de metrou au taiat legaturile cartierului cu centrul, ramanand singura retea locala de troleibuz din Bucuresti - intr-o prima faza s-a circulat pana la Piata Sudului (ca acum), apoi liniile au fost prelungite pana la Sos Mihai Bravu pentru a fi readuse din nou la Piata Sudului.  A existat pentru cateva luni o linie de troleibuz intre Sura Mare si Metalurgiei (99) desfiintata datorita cererii scazute (odata cu ea s-a scos si reteaua de pe Oltenitei (folosita alta data pentru troleibuzele care veneau din centru - 94).
In 1982 au fost infiintate doua linii de dublura, pentru 94 si 95 pana la Piata Unirii; singura care a rezistat a fost 76, cealalta - 64 - fiind desfiintata la scurt timp pe motiv de cerere scazuta (era la concurenta acerba cu celelalte linii pe tronsonul comun - 73, 74, 76, 83, 94 si 95),

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) Dominatrix

La varf, in prima jumatate a anilor '80, in epoca de glorie a troleibuzelor pe Vacaresti circulau liniile, 83, 94 (numai o perioada datorita lucrarilor la metrou la Tineretului si pe Serban Voda), 95, 83barat (renumerotat 73), 94barat (renumerotat 74), 95barat (renumerotat 76), 64 (doar intr-un sens, cu retur pe Oltenitei).
rosetti61 wrote:
Ca istoric - reteaua a fost adusa in Berceni in 1968, prelungita in 1976 la Piata Resita de la intersectia cu Constantin Brancoveanu. Lucrarile la magistrala 2 de metrou au taiat legaturile cartierului cu centrul, ramanand singura retea locala de troleibuz din Bucuresti - intr-o prima faza s-a circulat pana la Piata Sudului (ca acum), apoi liniile au fost prelungite pana la Sos Mihai Bravu pentru a fi readuse din nou la Piata Sudului.
Scurtarea la piata Sudului a avut loc in luna mai 1986, motivul oficial fiind metroul.

Ordinea desfiintarii traseelor de pe Axa N-S din cate tin minte – si cine are informatii mai bUne sa ma corecteze - a fost urmatoarea:

1. In mai 1986, desfiintarea liniei 95 (Gara de Nord – Piata Resita), scurtarea liniilor 73, 74 si 76 la Piata Sudului si a liniei 94 (Gara de Nord – Metalurgiei) la Sura Mare (Gara de Nord-Sura Mare), modificarea liniei 83 (Parc Herastrau – Metalurgiei via Vacaresti  si Emil Racovita) pe traseul Parc Herastru – Sura Mare.

2. In iunie 1986, scurtarea lui 79 si 86 la Piata Romana si a liniilor 87 (Pajura – Sura Mare) si 97 (Laromet – Piata Galati) la Sfintii Voievozi si desfiintarea liniilor magistrale 82 (Baneasa – Sura Mare), 83 (Herastrau – Sura Mare) si 94 (Gara de Nord – Sura Mare).

3. In iulie 1986, se desfiinteaza "ultima reduta" linia 81 (Gara de Nord – Aeroport Baneasa), motivul invocat la acea vreme au fost lucrarile la pasajul rutier si statia de metrou de la Piata Victoriei.

Ce nu stiu exact este cand au fost prelungite din nou troleibuzele din Berceni pana la Podul Mihai bravu si cat timp au functionat asa.

A existat pentru cateva luni o linie de troleibuz intre Sura Mare si Metalurgiei (99) desfiintata datorita cererii scazute (odata cu ea s-a scos si reteaua de pe Oltenitei (folosita alta data pentru troleibuzele care veneau din centru - 94).
Cred ca te referi la a doua aparitie a liniei 99, infiintata cel mai probabil datorita crizei de motorina si disparitiei la acea vreme a traseelor de autobuze din zona, in special "linia grea" 132. Nu a circulat cateva luni, ci de fapt mai mult de un an. S-a infiintat in iunie 1986 si a fost desfiintata la 31 octombrie 1987, odata cu reteaua de troleibuz de pe Oltenitei.

Prima aparitie a liniei 99 a fost in iarna 1979-1980. Traseul era acelasi ca cel din 1987: Sura Mare-Piata Sudului-Metalugiei (adica terminalul Turnu Magurele de azi). Si asa a circulat cam vreo 2 ani. Pe urma in locul lui 99 a aparut linia 64 (Metalurgiei-Oltenitei-Serban Voda-Cantemir-Podul Serban Voda, cu intoarcere pe Splai-Vacaresti), care nici ea nu a avut viata lunga.

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) bercenicity

bercenicity wrote:
Cu ocazia suspendarii lui 76, s-au demontat incrucisarile tb-tw de la Bd. Marasesti si Tineretului (au fost inlocuite cu niste sanii simple marca RATB) si au fost demontate si macazurile de la Piata Sudului (au ramas niste sanii K+M in loc)

S-au desfiintat si incrucisarile tb-tw de la Piata Sudului - a ramas doar una de pe curba la dreapta Vacaresti -> Oltenitei

 


Re: Reteaua in Cartierul Berceni (linii 73, 74, 76, 77) georgica2704

De vreo 4 zile macazul recent montat pentru 73 si 74 si-a dat duhul  :o . Macazul a ramas blocat pe directa liniei 73 ( Alexandru Obregia) si tot de atunci o echipa de interventie RATB le sare in ajutorul soferilor de pe 74 punand-ule captatoarele pe directia corecta. Oare este asa de complicat de reparat de se prefera sa trimita o masina de interventie  de 4 zile  :evil:

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use