Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Propuneri de noi trasee

1439 posts, 397367 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76  ... 103
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri de noi trasee andrei11

Primul punct negativ: e prea lung traseul.

 


Re: Propuneri de noi trasee cosminduru

În același spirit, propun unirea 336 cu 311. Ar asigura axa est-vest.
Dacă ar avea culoare unice și semafoare dedicate inteligente, nu ar fi o problemă cu lungimea traseului, pentru că s-ar putea asigura cadența.

 


Re: Propuneri de noi trasee andrei11

:shock:
Da' cu metroul ți-e rușine ? Ce are ?

 


Re: Propuneri de noi trasee cosminduru

Nu există încă M5.2. Metroul nu acoperă zona Universitate - Pache - Traian
Și cei de pe axa N-S au metrou și 381 care dublează pe sus, plus troleibuzele de la Unirii spre sud

 


Re: Propuneri de noi trasee andrei11

Mai uită-te pe hartă. Metroul acoperă tot cartierul Balta Albă ( Est )   ( M 1 + 3 ) și te duce fix în vest cu M 3/5.
N-ai văzut că aproape nimeni nu "sare"din 311 în 336 și viceversa ?

 


Re: Propuneri de noi trasee eduardolaru17@gmail.com

      As mai avea încă o propunere de a prelungi traseul liniei 241 de la Apărătorii Patriei și sa circule pana la terminalul "Romprim" unde sa fie noul cap de linie. De acolo se poate întoarce pana la intersecția de la Apărătorii Patriei unde poate circula pe traseul actual pana la terminalul "Biserica Sfinții Brancoveni", dar unde sa nu mai oprească decât ca sa urce și sa coboare călătorii.
      Cu alte cuvinte, propun mutarea capătului de linie unde staționează autobuzele de pe aceasta linie, de la actualul terminal "Biserica Sfinții Brancoveni", la "Romprim".
      Ca avantaje ar fi clar faptul ca locuitorii care doresc sa meargă spre București și vin de exemplu de la o stație de înainte de actualul terminal, sunt nevoiți sa aștepte în autobuz aproximativ 10 minute de luni pana vineri și 20 în weekend.
      La dezavantaje nu am găsit nimic de adăugat.
      Las mai jos harta cu noua linie:
      Din nefericire, am trasat liniile putin după terminalul "Romprim", dar sper ca s-a înțeles ideea!
241 prelungit.png (404.61 KB; downloaded 2909 times)

 


Re: Propuneri de noi trasee Costin

eduardolaru17@gmail.com wrote here:
Am si eu o propunere de comasare a liniilor 131 și 313.

cosminduru wrote here:
În același spirit, propun unirea 336 cu 311. Ar asigura axa est-vest.

Fara benzi dedicate, liniile lungi si comasarile sunt o idee foarte proasta. E o utopie sa crezi ca imbunatatesti mobilitatea in Bucuresti cand linia pe care se bazeaza Militariul este blocata in Titan (exemplu aleator).

Cu taxarea orara, liniile lungi, chiar si cu benzi dedicate, devin cvasi-inutile. Beneficiul de a nu face o transbordare e minim, dezavantajele sunt mult mai mari. Ratiunea liniilor foarte lungi de autobuz este sa nu platesti doua calatorii, dar cum conceptul de "calatorie" a murit definitiv, acum chiar nu mai exista nici un motiv pentru linii radiale.

Singura aplicabilitate a liniilor foarte lungi, fie radiale fie circulare, este sa fie rapide si de capacitate mare, adica cu adevarat MASS transit. Un autobuz de 100 de locuri e ce vreti voi, numai mass transit nu. Adica ideal, vorbim de tren local, metrou si metrou usor, toate separate de trafic.

 


Re: Propuneri de noi trasee rosetti61

Unirea lui 336 cu311 este cam delicata, deoarece a existat precedentul cu 74 in anii 70 care ajungea din Preciziei pana la Granitul. dar nu direct via Universitate-Iancului ci prin Stirbei Voda-Ateneul Roman-Batistei-Maria Rosetti-Foisorul de Foc-Vatra Luminoasa etc cu inerente probleme de circulatie si grafic. 336+311 este mai direct insa are si el dopurile sale - pe sos. Cotroceni spre Leul, intersectia Carol cu Calea Mosilor +  alte zone care devin criminale la "orele de varf" (adica uneori mai pe tot parcursul zilei). Daca 381 se descurca bine pe noul traseu e posibil sa se aiba in vedere si unirea altor linii. In cazul de mai sus cu 131+313 poate ca ar fi nevoie si de niste locale gen 230 in nord si 314 in sud; daca nu e fezabila comasarea, atunci se poate prelungi 313 pana la Piata Romana.
Daca in 2000 ar fi fost centrele comerciale de azi - Metro Berceni, Baneasa, traseul s-ar fi constituit intr-o superprofitabila linie de maxi-taxi.

 


Re: Propuneri de noi trasee cris_m

La 381 este alta situatie, n-avea sens sa se suprapuna 2 linii. 313 si 131 nu prea se suprapun. Mai mult, acum cu noul bilet orar lucrurile sunt mult mai simple, nu e nevoie de linii directe din orice punct in orice punct.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Propuneri de noi trasee GPS

eduardolaru17@gmail.com wrote here:
As mai avea încă o propunere de a prelungi traseul liniei 241 de la Apărătorii Patriei și sa circule pana la terminalul "Romprim" unde sa fie noul cap de linie. De acolo se poate întoarce pana la intersecția de la Apărătorii Patriei unde poate circula pe traseul actual pana la terminalul "Biserica Sfinții Brancoveni", dar unde sa nu mai oprească decât ca sa urce și sa coboare călătorii.
      Cu alte cuvinte, propun mutarea capătului de linie unde staționează autobuzele de pe aceasta linie, de la actualul terminal "Biserica Sfinții Brancoveni", la "Romprim".
      Ca avantaje ar fi clar faptul ca locuitorii care doresc sa meargă spre București și vin de exemplu de la o stație de înainte de actualul terminal, sunt nevoiți sa aștepte în autobuz aproximativ 10 minute de luni pana vineri și 20 în weekend.
      La dezavantaje nu am găsit nimic de adăugat.
      Las mai jos harta cu noua linie:
      Din nefericire, am trasat liniile putin după terminalul "Romprim", dar sper ca s-a înțeles ideea!


Poate un dezavantaj ar fi traficul... unul dintre.

 


Re: Propuneri de noi trasee 1689

eduardolaru17@gmail.com wrote here:
Am si eu o propunere de comasare a liniilor 131 și 313.
 [...]
     


Adica un fel de revenire la traseul original al lui 131 pre-‘86...

 


Re: Propuneri de noi trasee eduardolaru17@gmail.com

Nu stiu cum a fost traseul înainte de 1986, dar nu mi se pare o idee buna ca de exemplu la stația bd. Mărășești, unde nu exista stație de metrou, sa treacă de Piața Unirii doar linia 381, iar 73, 74, 76, 116, 312 și 313 sa nu meargă mai departe. Nu propun sa treacă toate de Piața Unirii, dar măcar o linie în plus ar ajuta. Dacă spre nord poate fi argumentul ca dublează linia 381, atunci măcar una dintre aceste linii de autobuz ar putea fii prelungita spre vest sau est. Ideal ar fi sa se prelungească liniile de troleibuz din sud orașului dar daca este o așa mare greutate în a pune niște stâlpi și sa prelungești rețeaua de troleibuze, am putea găsi alte modalități de a facilita transportul în comun, măcar pana vor achiziționa troleibuze noi cu autonomie.

 


Re: Propuneri de noi trasee rosetti61

Inainte de 1986 era de la Piata Sudului pana la Piata Presei, dupa aia cand s-a scurtat la Romana a fost prelungit pana la Aeroportul Baneasa apoi la deschiderea Baneasa Shoppping Center a fost dus pana acolo. 131+313 contine 80% din vechiul traseu al lui 131 pre-86 restul de 20% sunt prelungirile ulterioare.
Tot cerea lumea inainte prelungirea lui 300 la Colloseum, poate ca in viitor va ajunge 381 pana acolo si ca o consecinta, una din liniile de Berceni - cea mai in drept fiind 313 - poate sa ajunga cel mult pana la Romana: asta era si traseul lui pre-86 Platforma Metalurgiei (Turnu Magurele) - Piata Sudului - Piata Unirii - Universitate - Piata Romana.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB PTMZ

TPB wrote here:
De asemenea:
Linia 43 să fie desființată;
Linia 8 să fie desființată (traseu comun cu 25 și 23, doar acoperă linia din intersecția Trafic Greu);
Liniile 11 și 35 să fie comasate (și transformate în linia 29, când se va deschide Bd Vasile Milea);
Linia 46 să fie desființată și 3-ul modificat de la Clăbucet la Bd Banu Manta;
Linia 36 meargă de la Mall Veranda până la Baicului (sau Gara de Est);
Linia 10 să fie suspendată dat fiind faptul că are traseu comun cu 1 și 232;
Linia 323 să fie scurtată de la Zetarilor la Șura Mare, având traseu comun cu linia 19;
Liniile 79 și 97 să fie comasate în 49 (dacă am tine cont de numerotarea mea, dacă nu, ar fi 88);
Linia 460 să fie scurtată la Bd Basarabia, unde întoarce și 455. De la Bd Basarabia la Republica dublează 36-le;
Liniile 311 și 201 să fie comasate cu indicativul 201 (sau 110 după numerotarea mea).

Vă rog să NU vă supărați după ce o să citiți acest mesaj, este doar opinia mea, dacă nu sunteți de acord cu mine, vă rog să-mi spuneți intr-un mod civilizat, fără certuri și epitete.
Renumerotarea știu că se poate face, dar ar fi o chestie de lungă durată, și nu cred că toată lumea vrea asta... dacă rămânem la liniile actuale, măcar să le desființăm pe cele inutile, și să le modificăm pe cele mai puțin folosite.

As fi adăugat și modificări în legături cu Liniile 313, 381 și 73, 74, 76 astfel:
Linia 243 - prelimgita de la Bd Alexandru Obregia la Piața de Gros pe traseul lui 313, apoi 313-ul să fie desfiintat;
381 să fie înlocuit de troleibuzele liniei 76, autobuzele liniei 361 (sau 783) și apoi cu tramvaiele liniei 45.
De 312 nu știu ce să zic, nu mă bag, pentru că nu știu traseul complet.

Comentez aici propunerile:
1. 43 funcționează ca feeder din Giulești la metrou și e o linie recentă, părerea mea e că e cam devreme să ne gândim la desființarea lui.

2. Desființarea lui 8 e vehiculată încă din vremea precedentei administrații, nu e o idee bună, deoarece îl lași pe 23 legătură unică în zonă.
O variantă propusă de cei de la România Feroviară este ducerea sa la Ghencea, ceea ce e o idee bună, din punctul meu de vedere.

3. Prin "comasate" te referi la ducerea lui 11 la Depoul Militari? Ai tăia o bună parte din traseul lui 11 care chiar avea călători, deci nu cred că ar fi o idee bună.

4. Cu 46 desființat sunt de acord, e o linie-fantomă. 3 la Banu Manta, însă, nu mi se pare optim, deoarece tu propui reînființarea lui 42 deviat. Prin 2011, când frecventam zona Dr. Felix și mai erau deviate tramvaiele la Banu Manta, le vedeam mereu și circulau goale în mare parte a timpului (mă refer inclusiv la 20, 24 și 45). Să nu mai zic că 42 avea doar rolul de a ține liber accesul lui 41, deci era doar o linie de umplutură.

5. 36 dus la Gara Obor a mai fost încercat când a fost deviat. Avea, e drept, o frecvență ceva mai bună, dar ar fi o greșeală să-l deservești în viitorul apropiat în felul propus de tine, deoarece 46 va reveni la Granitul (dacă nu cumva va fi desființat) după finalizarea terminalului intermodal, iar dacă îl scoți și pe 36, rămâne linia de la 1 Decembrie la Republica fără tramvaie. Actualmente, în zona estică, 36 e foarte util mai ales celor din zona Morarilor - Pantelimon, căci asigură legătura directă dintre Obor și zone în care 101 nu ajunge.

6. 10 are călători suficienți așa cum e, acționează ca o linie de cartier pe o distanță relativ mică, mi se pare redundant să faci schimbul între 1 și 232 la Sudului, nu mai zic că 232 are o frecvență mai slabă decât 10.

7. 323 l-aș lăsa așa cum e, deoarece după terminarea lucrărilor de pe Milea, 19 ar trebui să revină (teoretic) la Șura Mare, deci nu l-ar mai dubla.

8. Cu ce ar ajuta această comasare? 79 îl folosesc aproape în fiecare săptămână, circulă mai mult gol, deoarece are frecvență slabă și dublează 70 și 86, două linii aglomerate. Nu știu cum e încărcarea lui 97, dar această comasare cred că l-ar sabota complet, deoarece vei avea o frecvență slabă și tot nu scapi de dublarea lui 70 și 86. 97 trebuie întors la Romană, să ai conexiune cu M2,  numai că trebuie cineva cu sânge-n instalație să monteze rețeaua în rond.

9. Te contrazici în propuneri. Îl vrei pe 36 scos de la Republica (propunerea cu Gara Obor implică așa ceva), dar îl vrei și pe 460 scos de acolo, pe motiv că îl dublează pe 36. Ce faci, sabotezi Basarabia de la Morarilor la Republica?
În rest, nu mă pronunț, nu prea le am cu regionalele. Știu doar că 460 e fostul 153 al STV, cu un traseu ce are peste 50% din parcurs în București, deci o modificare n-ar strica, dar nu știu dacă tocmai la Basarabia sau în altă parte.

10. 311 și 201 ar fi o linie mult prea lungă și nu cred că ar avea șanse de reușită fără benzi unice implementate serios. Nu prea văd la ce ar ajuta, totuși. E drept că trebuie făcută cumva o oprire comună, dar nu aș merge atât de departe încât să le comasez.

11. La fel, 243 deja e o linie mamut ce se vrea precursorul tramvaiului de pe Inelul Median, care și-așa are blocajele caracteristice de pe Petricani și Doamna Ghica. La ce ar ajuta să-l înlocuiască pe 313? Ai 312 care să preia călătorii de la 243 la Piața de Gros.

12. Mi se pare aiurea să spargi o linie în 3 mai mici cu corespondențe foarte proaste. Iar 381 e bine așa cum e, îi mai trebuie doar benzi unice. Va trebui înlocuit de troleibuze cu autonomie de pe 76, dar până se va monta rețeaua necesară de la Unirii la Romană vor mai trece ani buni, deci e un proiect pe termen mediu în cel mai bun caz.

312 are traseul Piața Unirii - Piața de Gros. La dus o ia pe Splai, Calea Văcărești și apoi pe traseul lui 74 până la Obregia, terminând cu traseul comun cu 313 până la piață. Pe sensul de întoarcere, are același traseu ca la dus până la Pasajul Mihai Bravu, după care o ia pe traseul lui 313 până la Unirii, pe Tineretului. Ideal ar fi să fie dublat mai puțin 313, deci o variantă ar fi ducerea pe Splai în ambele sensuri ale lui 312.

 


Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76  ... 103
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420995 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use