Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara de Nord - București

354 posts, 169808 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara de Nord - Bucuresti ByOnu

Inca din anii 30 se punea problema unei piete publice a garii.
Sursa mea - Grivita fara secrete (pagina Facebook)
Proiect de amenajare al pietei Gării de Nord. Arh. T. Popescu 1932.png (117.56 KB; downloaded 4350 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti PTMZ

Modernizarea Gării de Nord în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2021
În proiectul de buget sunt cuprinse și alte investiții feroviare. De exemplu, pentru modernizarea și consolidarea Gării de Nord din București va fi alocată suma de 9,77 milioane de lei, bani din Fondul de Coeziune.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Gabi23

Poate vor fi în stare să facă ceva și cu infiltrațiile de apă din subsolurile de la Gara de Nord. De mult timp, în zona intrării din Dinicu Golescu se scoate apa zi  de zi în stradă cu pompele  :popa:
Gara de Nord - 24.02.2021 (1).jpg (1.34 MB; downloaded 4028 times)
Gara de Nord - 24.02.2021 (2).jpg (1010.86 KB; downloaded 4030 times)
Gara de Nord - 24.02.2021 (3).jpg (1.44 MB; downloaded 4030 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Stefan28

Astăzi se efectuează lucrări de mentenanță pentru macazurile aferente liniilor 1 și 2.
20210226_103834_compress55_compress56.jpg (1.88 MB; downloaded 3939 times)
20210226_103803_compress32.jpg (1.47 MB; downloaded 3942 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti PTMZ

Un grup de lucru pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti a fost constituit la Ministerul Transporturilor şi va începe activitatea săptămâna viitoare, a anunţat secretarul de stat responsabil de domeniul feroviar, Adrian Covăsnianu. Proiectul de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti va ţine cont de mobilitatea urbană şi transportul public intermodal.

Acest ,,task force” pentru modernizarea celei mai importante gări din România este compus din reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură, proiectantul care a câştigat licitaţia pentru modernizarea Gării, Ordinul Arhitecţilor din România, PMB, Primăria Sectorului 1 şi alte autorităţi avizatoare. Proiectul era blocat între instituţii, pentru că autorităţile centrale nu colaborau cu cele locale, a explicat pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat Covăsnianu : ,,Un proiect extrem de important pentru zona capitalei se afla într-un blocaj interinstituțional! Autoritățile centrale nu dialogau cu autoritățile locale! Acest lucru nu se mai întâmplă! Proiectul de modernizare al Gării de Nord va fi analizat într-o manieră integratoare pe bazele “sănătoase” ale unei regenerări urbane ce va ține cont de mobilitatea urbană, transportul public intermodal și va pune în valoare calitatea arhitecturală a clădirilor cu destinație feroviară. Zona Gării de Nord trebuie să fie un spațiu funcțional și deschis inclusiv circulației pietonale! “ a precizat secretarul de stat, Adrian Covăsnianu.

Un contract prelungit ,,din cauza coronavirusului”
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate necesar modernizării Gării de Nord a fost semnat în decembrie 2019 cu proiectantul Consis Proiecte cu o durată de 6 luni şi prelungit în 2020 cu încă o jumătate de an din cauza pandemiei : ,,Modificarea contractului a survenit ca urmare a consecintelor negative generate asupra derularii contractului de pandemia COVID – 19” a transmis CFR Infrastructură, fără a spune concret, cum a afectat pandemia un contract de proiectare. Printre obiectivele contractului :  regenerarea urbană a zonei, pe principiile de smart city/creative city/green city şi ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare, reabilitarea copertinelor și a liniilor din staţie.

Drulă despre proiectul Gării de Nord : ,,Renovăm să fie frumos, să nu mai fie vechi, dar rămân aceleaşi linii, aceeaşi formă”
Oraşul are mult mai mult potenţial în zona Gării de Nord, spunea luna trecută ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă într-o discuţie cu primarul sectorului 1 Clotide Armand, în plin scandal al demolării buticurilor de la metrou (tarabe ca la metrou sunt şi în Gara de Nord). Drulă vorbea despre problemele Gării – punct terminus cu linii înfundate şi un sistem învechit de dirijare : ,,Așa cum este viziunea acum, e doar pur tehnică. Renovăm să fie frumos, să nu mai fie vechi, rămân aceleași linii, aceeași formă și cred că orașul în zona Gării de Nord are mult mai mult potențial”. – ministrul Cătălin Drulă.

Gara de Nord din Bucureşti a fost construită în 1872 ( la inaugurare se numea Gara Târgoviştei, denumire păstrată până în 1888) este monument istoric iar ultima renovare a avut loc în 1999.

Sursa: Economedia

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti PTMZ

Consiliul Local Sector 1 va dezbate în şedinţa de joi un proiect de Hotărâre privind cooperarea autorităţii locale cu Ministerul Transporturilor, CFR SA şi Municipalitate pentru lucrări la Gara de Nord.

“Se solicită acordul Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru cooperarea Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Municipiul Bucureşti în vederea finanţării şi realizării în comun a unor proiecte de investiţii ce vizează promovarea mobilităţii urbane şi creşterea gradului de conectivitate pe raza administrativă a Sectorului 1”, prevede proiectul de Hotărâre, consultat de Agerpres.

Conform modelului de protocol de colaborare din proiect, părţile vor coopera pentru: reabilitare Pasaj superior km 6+645 Bucureşti-Roşiori, străpungere strada Nordului cu strada Elena Văcărescu, străpungere strada Parcului cu strada Băiculeşti, prelungire strada Drumul Nisipoasa – Pod Pipera, străpungere Drumul Săbăreni – Centura Bucureşti, Nod Chitila – Închidere inel median, dezvoltarea unui coridor de mobilitate ciclistică de-a lungul liniilor de cale ferată care traversează Sectorul 1, amenajarea zonei pietonale din faţa Complexului Feroviar Gara de Nord.

Lucrări la Gara de Nord, pe baza unui protocol pe trei ani de zile
Părţile convin ca în zece zile de la semnarea protocolului să constituie un grup de lucru alcătuit din reprezentanţi desemnaţi de semnatari.

Printre obligaţiile Ministerului Transporturilor şi CFR SA se numără identificarea cadrului legal aplicabil implementării obiectivelor de investiţii şi înştiinţarea membrilor grupului de lucru cu privire la avizele/acordurile ce trebuie obţinute în acest sens. Municipalitatea are printre atribuţii asigurarea de consultanţă specializată în domeniul său de activitate. Autorităţii locale din Sectorul 1 îi revin obligaţii printre care şi identificarea şi/sau asigurarea surselor de finanţare pentru obiectivele de investiţii.

Protocolul propus are o durată de trei ani de zile, ce poate fi prelungită. (A.B.)

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Deci daca inteleg bine:
- Strapungerea Giuleti - DNCB nu o mai face PMB, ci PS1
- PS1 face pasajul de pe Nordului peste M800
- PS1 mai face un pasaj peste M800 undeva in spate la Romexpo si se uneste cu Baiculesti cumva adiacent la M800 cum era Zburatoarea
- PS1 uneste Nisipoasa (fostul traseu al Strapungerii Avionului - DNCB) cu Pasajul Pipera CF adiacent cu M800 cum era Zburatoarea
- piste de biciclete pe langa CF, buna asta!

Ce inseamna "Nod Chitila – Închidere inel median"?

Mai lipseste sa vina si PS6 cu protocol cu MT ca fac Strapungerea Timisoara - DNCB sau Ciurel -  DNCB...

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti PTMZ

Jmg9NDQwJmhhc2g9NDhlMjg0ODNhZDIwMjU2ODMxNzYxMDljN2RiODU1NDE=.thumb.jpg (74.31 KB; downloaded 3240 times)

Situația ridicolă în Gara de Nord, unde călătorii au reclamat modul în care au fost aplasate aparatele de aer condiționat. Potrivit imaginilor publicate pe rețelele sociale, aparatele de aer condiționat din holul caselor de bilete au fost fost montate cu partea exterioară, la interior. Într-un comunicat de presă, Sucursala Regională CF București a anunțat că a cerut firmei care a montat aparatele să monteze unitatea exterioară în afara clădirii.


„Referitor la modul de amplasare a aparatelor de aer condiționat, în holul caselor de bilete, din Gara de Nord, facem următoarea precizare:

Sucursala Regională CF București a solicitat firmei care a montat aparatele de aer condiționat în holul caselor de bilete, din Gara de Nord, să identifice în cel mai scurt timp o soluție corespunzătoare din punct de vedere tehnic și funcțional, pentru montarea unitătii exterioare în afara clădirii, intervenții care se vor executa fără costuri suplimentare.

Menționăm faptul că, personalul Garii de Nord a demontat aparatele de aer condiționat, acestea urmând să fie repoziționate corect, din punct de vedere tehnic si funcțional, de firma responsabilă, fără costuri suplimentare.

Aparatele de aer condiționat au fost achiziționate weekendul trecut, din surse proprii ale SRCF București, în vederea asigurării unor condiții optime pentru călătorii care optează pentru achiziția biletelor de călătorie direct de la casele de bilete.

Regretăm această situație și le adresăm scuzele necesare călătorilor, asigurându-i că încercăm să remediem această problemă  în cel mai scurt timp”, se arată în comunicatul de presă al Sucursalei Regionalae CF București.

Sursa: Digi24

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

De sezon !
DSCN3424.JPG (207.34 KB; downloaded 3059 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Inedit !
GdN.jpg (162.16 KB; downloaded 2773 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti orex

CFR Infrastructură: Modernizarea Gării de Nord din București, blocată la Primăria Capitalei. Contractul pentru studiul de fezabilitate are deja 18 luni de întârziere
Modernizarea Gării de Nord din București, cea mai importantă stație feroviară din România, este blocată la Primăria Capitalei încă din etapa de proiectare, întârzierea contractului fiind deja de 18 luni, transmite CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate CFR a cerut Primărie Municipiului București încă din 2020 emiterea Certificatului de Urbanism, document care nu poate fi emis fără un Plan Urbanistic Zonal (PUZ), etapă care necesită un proces lung de elaborare.

Gara de Nord din București (gară terminus) are o suprafață de 100.000 mp cu 14 linii.

Campioni la studii de fezabilitate, ne blocăm și în planuri
CFR Infrastructură și firma de proiectare Consis Proiect au semnat în decembrie 2019 contractul pentru prima etapă a modernizării Gării de Nord și anume realizarea Studiului de Fezabilitate, durata contractului de 11 milioane de lei fiind de 6,6 luni.
Principalele investiții necesare: regenerarea urbană a zonei pe principiile smart city/green city, modernizarea clădirilor, ridicarea peroanelor, înlocuirea instalațiilor electrice și facilități pentru persoanele cu dizabilități.
Ultimul termen contractual pentru predarea Studiului de fezabilitate este 5 mai 2022, dar, având în vedere întârzierea în obținerea PUZ-ului (nu din vina proiectantului), CFR Infrastructură va prelungi, din nou contractul:[
„Începând cu luna ianuarie 2020, proiectantul a depus la Primăria Sectorului 1, documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism, însă aceasta și-a declinat competența, în consecință documentația a fost transmisă la Primăria Municipiului București (PMB). După analizarea documentației PMB a solicitat elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), etapă care necesită un proces lung de elaborare, avizare la toate entitățile competente și de consultare a publicului. Din această cauză, durata contractului a fost prelungită cu 18 luni. CFR SA a transmis documentația modificată, aferentă PUZ, respectiv Studiul de Oportunitate, conform observațiilor Tehnice de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, în acest moment proiectul fiind blocat la nivelul PMB”, a transmis CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.
O variantă pe care CFR o propune pentru deblocarea contractului este fazarea etapei de obținere a Certificatului de Urbanism:

„Faza 1 – Consolidare, fațade, instalații, acoperiș și finisaje spații publice zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri Bulevardul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa 1) + Corp C (casele de bilete clasa a 2-a, Calea Griviței);
Faza 2 – linii, peroane, copertine, instalații aferente;
Faza 3 – zona Corp Nou și parcare.”

Ultima investiție care „s-a și văzut” în Gara de Nord a fost în 2018, când vechea tabelă de Sosiri/Plecări a fost schimbată cu una modernă, electronică cu LED. Alte câteva tabele mari au fost instalate în mai multe locuri din gară și câte două panouri mai mici au fost instalate pe fiecare dintre cele 14 linii.
Ce spunea Clotide Armand despre Gara de Nord acum un an:

„Trebuie să facem ceva cu Gara de Nord. Gara este sufletul oraşului. O gară are nevoie de o esplanadă, de un spaţiu mare, unde ne întâlnim, unde ne vedem. Acum avem acest spaţiu, într-un fel, spaţiul Gării de Nord, dar care nu este unul viu, este separat de gară de şase benzi de circulaţie. Trebuie să readucem acest spaţiu deschis în faţa gării, să mutăm zona rutieră departe de gară. Deja vom avea un spaţiu în care oamenii vor putea respira, în care oamenii să vină, să fie un spaţiu social”, spunea Armand într-o discuție cu fostul ministru Cătălin Drulă. Detalii aici./quote]

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Gara de Nord - Bucuresti Utilizator anonim 2

In loc sa o zugraveasca si sa o spele, se lanseaza in proiecte complicate care au nevoie de PUZ.
Au atitea de imbunatatit in interior incit mi se pare scandaloasa neobrazarea de a pasa vin la primarie. "Ei ar vrea, dar uite ca PMB-ul nu ii lasa". Saracii, totul e perfect in ceea ce priveste responsabilitatea CFR-ului. Cum ar fi asta de la linia 1:

20211127_154808 la linia I in Gara de Nord.jpg (908.76 KB; downloaded 1789 times)


Aici or fi facut fara PUZ si de asta nu au nimerit-o...

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Faza 3 – zona Corp Nou și parcare.”

Care-i << corpul nou >> ?

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti oc7avian

Clădire de birouri construită lângă, pe Calea Griviței, dacă țin bine minte

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420950 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use