Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

591 posts, 132528 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Pas important pentru operaţionalizarea Companiei de Investiţii Rutiere: Statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial. Cum va funcţiona noua companie care trebuie să construiască autostrăzi
Pas important pentru operaţionalizarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), noua companie care va construi autostrăzi: statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial. Practic, se mai parcurge o etapă pentru separarea activităţii Companiei de Drumuri aşa cum a fost propusă încă din vremea Guvernului Cioloş: o Companie care administrează reţeaua de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNAIR), respectiv o companie responsabilă cu noile proiecte de infrastructură rutieră (CNIR).
Statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 815 din 25 august 2021 şi prevede, pe lângă noi investiţii, şi lucrări în regie proprie.
Statutul Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere:
„C.N.I.R. are ca obiect principal de activitate:
– proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, executarea lucrărilor de remediere pe perioadele de garanţie tehnică până la data predării către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. (C.N.A.I.R.) a autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din structura rutieră, astfel cum acestea sunt aprobate prin documentele strategice la nivel naţional sau fac obiectul unor decizii ale autorităţilor publice naţionale în domeniul transporturilor;
– executarea de lucrări în regie proprie de natura celor prevăzute la lit. a), cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat şi al achiziţiilor publice. Pentru aceste categorii de lucrări C.N.I.R. va organiza evidenţă contabilă distinctă în condiţiile legii;
– executarea lucrărilor în regie proprie, pentru care există piaţă concurenţială, care poate avea loc în situaţii excepţionale, cu caracter de urgenţă, atunci când este necesară asigurarea implementării unui proiect pe baza unei analize de necesitate sau în situaţia în care, pe baza unui studiu de rentabilitate, rezultă că pentru statul român este mai eficientă executarea acestor lucrări în regie proprie”.
La cinci ani de la Ordonanţa de Urgenţă pentru înfiinţarea Companiei de Investiţii Rutiere, Parlamentul vota Legea pentru noua Companie, iar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă făcea în primăvară un apel public pentru depunerea de CV-uri şi dădea asigurări că vor fi recrutaţi profesionişti, iar sursa de finanţare va fi şi din rovinietă: „Noua companie va veni să consolideze resursa umană din sistem: oamenii profesionişti, experţii, managerii de proiect, inginerii și proiectanţii care să gestioneze aceste proiecte şi să se asigure că se livrează la timp. Nu înființăm o nouă companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus. Sursa de finanțare a CNIR va fi o cotă parte din veniturile realizate prin rovinietă”.
Directorul General al CNIR este numit de Consiliul de Administraţie, va avea contract de mandat şi poate fi unul dintre administratori, dar nu poate fi, totodată, şi preşedintele CA. Procedura de selecţie de desfăşoară conform OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Personalul CNIR (estimat la aproximativ 400 de salariaţi) este angajat numai prin concurs organizat pe baza unui Regulament aprobat de Consiliul de Administraţie, la propunerea Directorului General.
Primul act normativ pentru reorganizarea Companiei de Drumuri, pe atunci CNADNR, a fost în 2015 (n.r., în Guvernul Cioloş, unde Cătălin Drulă era consilier pe teme de infrastructură) când, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, a fost prevăzută reorganizarea Companiei şi separarea activităţilor în cea de administrare respectiv investiţii şi construirea de autostrăzi.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Compania de Drumuri vrea să construiască 10 noduri rutiere noi pe A1, pe A2 – Autostrada Soarelui şi pe A3 – Transilvania. Alte trei noduri vor fi realizate pe Autostrada de Centură Bucureşti şi pe Autostrada Moldovei
Compania de Drumuri vrea să construiască 13 noduri rutiere noi pe sectoarele de Autostradă dintre Bucureşti – Piteşti, Sibiu – Deva, Bucureşti – Constanţa (A2), Autostrada Transilvania (A3), dar şi pe alte două autostrăzi, care urmează să fie construite: A0 Centura Bucureşti şi A7 Autostrada Moldovei.
Pentru realizarea nodurilor rutiere a fost scos la licitaţie un contract cu o valoare cuprinsă între 5,6 şi 6,6 milioane de lei pentru studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, durata contractului fiind de 17 luni.
Potrivit caietului de sarcini cele 13 noduri rutiere vor fi amplasate pe:
Autostrada A0 Centura Bucureşti Nord, nod Pantelimon km. 48 (sector contractat UMB)
Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, nod Ungureni km. 51
Autostrada A1 Orăştie – Deva, nod Şibot km. 327
Autostrada Soarelui A2, Feteşti – Cernavodă nod Ovidiu km. 146
Autostrada Soarelui A2, Feteşti – Cernavodă nod Dunărea km. 157
Autostrada Soarelui A2, Cernavodă – Constanţa nod Peştera km. 181
Autostrada Transilvania A3, Câmpia Turzii – Gilău, nod Ciurila km. 33
Autostrada Transilvania A3, Poarta Sălajului – Nuşfalău, nod Românaşi km. 26 (sector în execuţie)
Autostrada Transilvania A3, Ogra – Câmpia Turzii, nod Luduş, km. 18 (lot STRACO relicitat)
Autostrada Transilvania A3, Câmpia – Turzii Gilău, nod Sănduleşti, km. 17
Autostrada Transilvania A3, Mihăeşti – Suplacu de Barcău, nod Crasna km. 52 (sector în execuţie)
Autostrada Moldovei – A7 nod de descărcare la Dumbrava după conexiunea A7 cu A3 (sector în licitaţie pentru execuţie)
Autostrada Moldovei – A7 nod de încărcare/descărcare la Adjud (sector în pregătire SF şi PT).
Cele 13 noduri rutiere vor fi realizate în judeţele:  Ilfov, Argeş, Alba, Constanţa, Cluj, Sălaj, Mureş, Prahova şi Vrancea.
Nodurile rutiere amenajate inclusiv la cererea comunităţilor locale şi în zonele dezvoltate ulterior deschiderii tronsoanelor de autostradă sunt utile pentru reducerea consumului de carburant, implicit a poluării şi prevenirea accidentelor de circulaţie pe fondul pătrunderii pe contrasens. Şoferii care ratează breteaua de ieşire de pe autostradă, pentru a nu mai parcurge 20 – 30 de kilometri până la următorul EXIT, circulă pe contrasens, situaţie foarte periculoasă pentru participanţii la trafic.
CNAIR a semnat, în mai, contractele pentru proiectarea a trei noduri rutiere noi pe A1, A2, şi A3, cele trei autostrăzi care pornesc din Bucureşti. Astfel, pe Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, noul nod rutier este prevăzut în judeţul Dâmboviţa la Ioneşti, kilometrul 73 la intersecţia cu DJ 702 F care merge la Găeşti. Pe A2 – Autostrada Soarelui, CNAIR va face un alt nod în judeţul Călăraşi, zona localităţii Dragoş Vodă, km 90, intersecţia cu DJ 306 care duce în municipiul Călăraşi. Este o ieşire de pe autostradă foarte utilă, între Lehliu şi Drajna, pe aproximativ 40 de kilometri nefiind alte bretele. A treia descărcare nouă se proiectează pe Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti la Gruiu în judeţul Ilfov, km 36, intersecţia cu DJ 101 C care asigură legătura cu zona Snagov.

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Cristi N

Mariana Ioniță a fost demisă din funcția de director general al CNAIR

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, vineri, 17 iulie 2021, la prânz, Mariana Ioniță a fost demisă din funcția de director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Documentul prin care a fost demisă intră în vigoare cu data de 22 septembrie 2021.
Marianei Ioniță i s-a reproșat că, după licitația pentru autostrada Ploiești-Buzău, care a avut loc săptămâna trecută, ea l-a informat cu prioritate despre participanți pe fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, în loc să îi informeze pe actualul ministru interimar și pe secretarul de stat care a preluat cele mai multe prerogative la MTI.
Așa se face că Dan Vîlceanu, ministrul interimar al Transporturilor, și Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat care a preluat cea mai mare parte a atribuțiilor ministrului, au aflat informații despre licitație din declarațiile de presă ale lui Cătălin Drulă.
Mai mult, fostul ministru Drulă a apărut la B1 TV și l-a criticat vehement pe noul președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR, Cristian Pistol.
Furios, vineri, 17 septembrie 2021, la prânz, Pistol a chemat-o pe Mariana Ioniță și i-a cerut să își dea demisia.
Pentru că se baza pe sprijinul unor firme de construcții și politicieni pe care i-a "servit", Ioniță a refuzat să renunțe de bunăvoie la scaunul de director general.
După o discuție cu Pistol, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a demis-o pe Mariana Ioniță, cu data de 22 septembrie 2021.
Cătălin Drulă a fost criticat în nenumărate rânduri că nu a făcut mare lucru la Ministerul Transporturilor dar își arogă meritele pentru proiectele pornite înaintea mandatului său. El a încercat să răspundă acestei acuzații în emisiunea de la B1 TV pe care o puteți vedea mai jos.
Cristian Pistol, consilierul premierului Florin Cîțu pe probleme de infrastructură, a fost numit, pe 16 septembrie 2021, președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR.
El pare să fie favorit în cursa pentru stabilirea succesorului Marianei Ioniță pe funcția de director general al CNAIR.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Si mie mi-ar plange ”sufletul” dupa cele 43.895 lei! Cred ca si voua, nu?! :headbash:

 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350372 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use