Parent forum: CFF / CFI

 

Topic: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita)

19 posts, 5153 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Contractul a fost semnat pe 17 martie, iar licitatia a fost atribuita ieri catre CFI. Valoare contract: 237.900 RON

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

Un semn de bun augur! Bravo, sunt oameni muncitori si dedicati cei de la Crișcior!  :yes:

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

O societate din Hunedoara care produce locomotive și material rulant pentru liniile ferate înguste a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru livrarea unei locomotive diesel nouă, care să fie pusă în circulație pe porțiunile circulabile dintre Sibiu și Agnita.

237.900 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat între Asociația Prietenii Mocăniței și societatea Calea Ferată Îngustă SRL, din Hunedoara, la mijlocul acestei luni. Contractul a fost atribuit în urma unei proceduri de achiziție publică și prevede proiectarea și furnizarea unei locomotive diesel pentru liniile de cale ferată cu ecartament îngust. Conform contractului, noua locomotivă ar trebui proiectată în termen de 90 de zile, iar după recepția proiectului tehnic, construirea acesteia ar trebui finalizată în cel mult un an. ”Reprezentanții firmei ne-au spus că speră să termine mai repede, astfel încât până la sfârșitul anului să livreze locomotiva”, spune Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței. Asociația a accesat o finanțare europeană nerambursabilă pentru a achiziționa o locomotivă nouă și pentru a restaura două vagoane, cu ajutorul cărora să organizeze curse de agrement pe tronsonul cuprins între Cornățel și Hosman. Licitația pentru restaurarea celor două vagoane urmează să fie lansată în săptămânile care urmează.

”Noi închiriem de fiecare dată locomotive pentru astfel de curse. Și închiriem ce găsim și cum găsim. Nu există foarte multe locomotive pentru ecartament îngust la noi în țară și, de obicei, găsim de închiriat când nu sunt folosite altundeva, adică în afara sezonului turistic. De aceea am ajuns să refuzăm multe cereri de organizare de curse, deoarece nu avem cu ce. Din moment ce vom avea locomotiva noastră, nu vom mai fi puși în ipostaza de a refuza oamenii”, apreciază Mihai Blotor.

Caracteristicile locomotivei diesel
Ecartament: 760 mm
Combustibil: diesel
Putere: minim 60 CP/44,7 KW
Număr de osii: minim 2, maxim 4
Sarcina pe osie: maxim 7 tone
Greutate totală: maxim 21 de tone
Viteza maximă: minim 15 km/h
Frâna: manuală
Înălțimea maximă: 3150 mm
Lățimea maximă: 2200 mm
Sursa: documentația de atribuire a contractului

De la voluntari pornire
Asociația ”Prietenii Mocăniței” a fost înființată în 2009 cu scopul de a conserva și restaura calea ferată cu ecartament îngust dintre Sibiu și Agnita și Cornățel – Vurpăr, bazându-se în acest scop pe aportul voluntarilor. Din 2015, după reabilitarea tronsonului cu o lungime de șapte km cuprins între Cornățel și Hosman, reprezentanții Asociației au pus în circulație, ocazional, trenuri turistice tractate cu locomotivă cu abur și cu material rulant (vagoane) închiriate. Calea ferată a fost clasată drept monument istoric în 2007. Ultima cursă a mocăniței pe ruta Sibiu – Agnita a avut loc în vara anului 2001, iar ultima dată când pentru acest traseu a fost achiziționată o locomotivă nouă a fost la începutul anilor `50.

Sursa: Turnul Sfatului

 


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Mocănița Sibiu - Agnita Andrei Andraș

După multe deliberări interne, revenim cu programul mocăniței, care, de sâmbăta aceasta, va circula în fiecare weekend între Hosman și Cornățel, cu două curse dus-întors pe zi.

Prețul unui bilet dus-întors este de 25 lei pentru adulți, respectiv 15 lei pentru copii, care se achiziționează la urcarea în tren și nu este nevoie de rezervare. Trenul va fi compus dintr-o locomotivă diesel și un vagon deschis de călători cu o capacitate de 40 de locuri, puse la dispoziție de SC Calea Ferată Îngustă SRL. Menționăm că mocănița va continua să circule și după luna aprilie, dar s-ar putea să modificăm orarul de circulație, în funcție de cum decurge această lună de test.

Poftiți în vagoane!
0.jpg (492.12 KB; downloaded 478 times)
Asociația Prietenii Mocăniței

 


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Mocănița de pe valea Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) Andrei Andraș

Locomotiva 764.158 a revenit acasă după 26 de ani

Ultima locomotivă ajunsă la depoul Sibiu pentru mocăniță în vremea CFR-ului, 764.158 a fost transferată în anul 1992 de la depoul Târgu Mureș și a funcționat ca generator de abur pentru încălzirea vagoanelor de călători pe timpul iernii. Fabricată în anul 1949 la Uzinele 23 August din București, ea a făcut parte dintr-un lot de 10 locomotive destinate tractării trenurilor pe căile ferate înguste operate de CFR, fiind asignată depoului Târgu Mureș, deși se pare că la un moment dat a făcut serviciu și pe liniile forestiere (Nehoiu în 1962).

În luna mai a anului 1995 a fost luată din depoul Sibiu și expusă în parcul din fața gării Sighișoara, în amintirea mocăniței care șerpiua pe străduțele urbei până în 1965. La Sighișoara a fost îngrijită exemplar, deși câteva componente importante au fost sustrase în ultimii ani. Ca fapt divers, este singura locomotivă din țară care mai poartă plăcile cu depoul Sighișoara, depou care s-a desființat odată cu traseul Sighișoara-Agnita al mocăniței, în 1965.

În această săptămână, locomotiva s-a întors acasă, după ce am achiziționat-o la o licitație publică, cu ajutorul prietenilor britanici de la SARUK, The Flour Mill și NERHT și susținerea Alteței Sale Regale Prințul Charles. Ajutată de două macarale să se suie pe platforma tirului la Sighișoara, a coborât singură pe rampă la Cornățel, dezmorțindu-și roțile pentru prima dată după 26 de ani! De aici a fost tractată pe șine până la noua ei casă - hala noastră din stația Hosman, care îi va oferi în sfârșit securitatea și adăpostul demn de valoarea ei istorică și unde își așteaptă cuminte inspecția pentru evaluarea lucrărilor de reparații în vederea repunerii în funcțiune.

Repatrierea acestei locomotive este un moment deosebit atât pentru mocăniță cât și pentru județul Sibiu, pentru istoria văii Hârtibaciului și pentru dezvoltarea turistică a județului. Noi ne dorim ca ea să fie doar prima dintre vechile locomotive ale mocăniței noastre care revine acasă, acestea fiind acum împrăștiate prin țară, la Sibiu, Târgu Mureș, București sau Iași. În acest sens, am făcut solicitări la companiile din Ministerul Transporturilor încă de acum un an, în primăvară primind asigurări de la ministrul Cătălin Drulă că ele vor reveni pe linia Sibiu-Agnita. Deocamdată încă așteptăm răspuns la acele solicitări, în timp ce locomotivele în cauză, acum expuse în depoul Sibiu, sunt în pericol iminent de a fi mutate la Iași...
1.jpg (607.33 KB; downloaded 214 times)
2.jpg (860.28 KB; downloaded 214 times)
3.jpg (558.88 KB; downloaded 214 times)
3a.jpg (347.5 KB; downloaded 214 times)
4.jpg (622.43 KB; downloaded 214 times)
5.jpg (457.84 KB; downloaded 214 times)
6.jpg (349.21 KB; downloaded 214 times)
Asociația Prietenii Mocăniței

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) orex

Drum Bun, la cat mai multe curse! :bere:

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350372 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use