Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierVehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.

121 posts, 21275 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

La fel este orice brosura facuta de X producator auto. Totusi un document de 100 de pagini este cam mult sa fie numit "brosura". Sunt detaliate si metodologiile de calcul si de unde sunt luate datele pentru cine vrea sa aprofundeze subiectul. Si VW au un raport asemanator, ei vor sa ajunga CO2 = pana in 2025 (ma indoiesc  ca vor reusi dar e de admirat intentia).

Mare atentie la tot felul de articole prezentate ca fiind "stiintifice" care aleg doar ce convin platitorilor articolului respectiv (ca EV-urile iau foc, ca polueaza mai mult, ca destabilizaeaza reteaua, etc).

Efectul de memorie se refera la o baterie care daca nu este incarcata 100% va "tine minte" la cat a fost incarcata si aceea ii va deveni capacitatea. Problema era la bateriile cu nichel nu cu litiu dar asta era acum 20 de ani, in prezent nici bateriile cu nichel nu mai au aceasta problema.  Chiar si asa nu are nici o treaba cu cat de mare e capacitatea unei baterii.

Sfatul specialistilor este sa incarci o bateriie cu cel mai mic curent posibil daca nu ai racire la ea. In cazul unei masini electrice unde ai racire activa a bateriei nu ai problema daca o incarci mai repede, oricum  puterea de incarcare va scadea pe masura ce bateria se "umple".

Este adevarat ca o baterie incarcata exlusiv rapid se va degrada mai repede decat una incarcata la priza normala dar incarcarea rapida este o exceptie, in mod normal nu ai nevoie decat in concedii.

Un alt motiv foarte bun pentru incarcarea "lenta" este ca este cea mai ieftina, atat ca echipament instalat cat si ca energie consumata.

Apropo de statul in trafic pe Valea Oltului cu AC-ul pornit, chiar te ajuta, ajungi la destinatie cu mai mult suc in baterie :).

Ca si comparatie AC-ul unei masini electrice consuma ca cel din casa, aproximativ 2kW are putere compresorul dar normal ca nu functioneaza non-stop 100%.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

AdrianC wrote:
Este adevarat ca o baterie incarcata exlusiv rapid se va degrada mai repede decat una incarcata la priza normala dar incarcarea rapida este o exceptie, in mod normal nu ai nevoie decat in concedii.

Să înțeleg că dacă munca ta constă în a fi mai tot timpul plecat prin țară  obligatoiu îți trebuie o mașină pe bază de derivate din petrol ?

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Costin

Acum, raspunsul e mai degraba da. Insa daca ai delegatii cu segmente in limita autonomiei (care la mai toate modelele este de peste 350km), nu e o problema, ca o lasi in priza peste noapte intre segmente. Dar cum nu poti avea garantia asta, momentan benzina e solutia optima pentru lung parcurs.

Ca fapt divers, posta norvegiana a fost dotata cu dube electrice de cativa ani, insa in nordul Norvegiei, unde sunt zeci sau sute de kilometri intre cele mai apropiate localitati din aceeasi regiune (deci implicit din aceeasi 'regionala' de posta), iarna chiar au probleme cu autonomia la limita din cauza ca trebuie sa bage caldura la greu si distantele sunt mari. Era un articol asta iarna in care se plangeau de asta si cum unii postasi au folosit masina personala pe benzina in zilele cele mai friguroase. Deci... un upgrade putin cam grabit pentru zona nordica.

 



Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

andrei11 wrote here:
Să înțeleg că dacă munca ta constă în a fi mai tot timpul plecat prin țară  obligatoiu îți trebuie o mașină pe bază de derivate din petrol ?


Nu neaparat, iti trebuie o masina cu autonomie mai mare, conteaza cati km parcurgi intr-o zi. Autonomiile ajung la 500 de km si tot cresc.
Daca vrei 1000 de km zilnic, iti trebuie o incarcare de tip superfast (>200kW), desi ca timp si pentru a proteja bateria ar fi mai bine 2 sesiuni mai scurte.

In acest caz, incarcarea in timpul noptii trebuie facuta de la o priza de 11kW, ca sa fii sigur ca e plina dimineata.

Acesta este un scenariu cam extrem totusi. Sa ramana cei ce fac 1000km zilnic cu masini pe benzina si sa treaca restul lumii pe electrice.

Referitor la autobuzul care a luat foc, s-a stabilit cumva cauza? Daca avea baterii nu neaparat asta a fost problema, putea lua foc de la "casetofon".

Troleibuzul din Bucuresti s-a facut scrum si fara baterii.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Cantitate nu insemana calitate, oricate pagini ar avea brosura si orice ar scrie in ea, ea ramane tot neasumata, tot non contract binding si tot se poate schimba peste noapte ca doar nu sta nimeni sa o downlodeze in fiecare zi sa verifice daca s-a schimbat sau nu(si chiar daca ar face-o, Tesla ar spune ca nu este contract binding deci o pot schimba dupa bunul plac si fara sa informeze pe cineva sau sa mentina istoria reviziilor).

Ca efectul de memorie nu exista la unele baterii si indiferent de marimea bateriilor este argument de fan-boy, el poate fi mai redus pentru tehnologiile mai moderne insa o baterie mai mare are mai multe celule inseriate si deteriorarea unei celule va determina toate celulele inseriate cu ea sa nu mai functioneze in conditii optime, deci efectul, chiar daca este mai mic, se cascadeaza mai repede.

Asta ca incarcatoarele rapide dauneaza doar daca nu exista ventilatoare este din nou argument de fan-boy, daca incarcatoarele rapide ar lucra la aceeasi tensiune ca incarcatoarele lente atunci singura schimbare ar fi cresterea curentului prin baterii care genereaza caldura care trebuie disipata, dar nu este asa, incarcatoarele rapide lucreaza la tensiuni mai mari deci efectele sunt mai complicate si mai pronuntate.
(Mai ales ca mai jos se contrazice singur si accepta ca incarcatoarele ultra fast deterioreaza bateria.)

Evident Tesla va spune mereu ca datele lor sunt adevarate si orice degradare mai rapida a bateriei s-a facut din cauza ca soferul a parcat-o in soare si a condus-o altfel decat pe plat, la temperatura ambientala 20 grade celsius si cu climatizarea oprita, iar clientii Tesla, bogatanii si fan-boys, nu o sa se judece niciodata cu Tesla(cea mai ieftina Tesla(facand media ieftinirilor si scumpirilor de pe o luna pe alta) este undeva la 40.000euro, deci pentru o familie cu un venit combinat neimpozabil de peste 7.000euro / luna).
Daca Tesla ar veni cu o masina sub 25.000euro cum au ceilalti producatori atunci nu si-ar mai permite sa publice orice baliverne si sa fie laudata peste tot de fan-boys.

De obicei deplasarile in concediu se fac vara cand este foarte cald sau iarna cand este foarte frig, din cauza concediilor apar si ambuteiaje iar drumul nu este mereu drept(mai ales daca te duci la munte).
Daca pe toata durata sejurului cazarea poate garanta si loc de parcare cu incarcator functional atunci m-as  incumeta la un drum de 200km la o autonomie teoretica de 500km (sau 400/1.000), altfel nu, plec in vacanta ca sa ma distrez / relaxez nu sa ma enervez cu ochii in valoarea de range sau cautand statie de incarcare.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

1 Sunt doar niste date despre ce  au invatat/observat ei in 10 ani si peste 1 milion de masini electrice vandute. Ii crezi, bine, nu ii crezi iarasi bine. Nu e contract sau altceva.

2 Ala nu e e efect de memorie, e o degradare sau defect depinde cum vrei sa o iei. In principiu o celula defecta nu e capat de tara, are o siguranta care o scoate din circuit.

* Exista o situatie cand o singura celula iti scoate din uz intreaga baterie: cand nu e nici scurt nici intrerupere, practic este deteriorata incat iti descarca blocul de celule in paralel cu un curent mai mic decat ce al sigurantei.
In acel moment BMS-ul va vedea ca este o problema si inchide toata bateria. Astfel de probleme sunt foarte rare si nu sunt de nereparat, desfaci bateria si tai legatura celulei.

La unii producatori inlocuirea unei celule se poate face destul de usor, dar nu prea se intampla pentru ca nu se strica (ex BMW i3).

3 Incarcatoarele rapide chiar lucreaza la acceeasi tensiune ca cele lente, aproximativ 400 V, tensiune apropiata cu a bateriei. Intr-adevar incarcatoarele fast charge deterioreaza bateria, il conectezi si face bum.

4 Datele Tesla sunt pe "acceasi pagina" cu cele de la alti producatori, doar ca unii sunt mai zgarciti in publicarea lor . Vreau si eu o masina electrica la de 25000 de euro de la alti producatori (dar nu titireze gen Dacia Spring, desi exista piata si pt asa ceva).

5 Inca o data repet, nu este o problema ambuteiajele (faci analogie cu masinile termice), ce iti afecteaza autonomia este viteza mare nu mersul bara la bara. Referitor la urcat dealuri, dupa experienta cu hibrida din doatare: intradevar la urcat consuma mai mult, dar la coborat consuma mai deloc si media tot acolo da (mi-am iubit si mai mult masina in momentul ala  :) ).

6 Corect, unde te duci in concediu trebuie sa iti ofere o priza. Daca stai intr-un loc mai mult timp, merge si o priza normala.

7 Un drum de 200 de km il faci cu Zoe de generatie veche (Zoe 40).

Semnat
un "fan-boy".

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

Păi la ambuteiaje consumul e 0 ( zero ).  Dacă stai se oprește și motorul ( electric ), nu există noțiunea de << relanti >>.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

A...ideal consumul e zero în ambuteiaj atunci când scoți și cheia din contact.
Asta daca nu rămân ceva ceva ventilatoare pornite pt răcirea calculatoarelor, motorului sau bateriilor.

Altfel ai : ventilatoare,  aer condiționat, încălzire, display, radio, faruri , calculatoare,etc.

Da, motorul nu consuma daca nu rulează, dar mașină continua consumul....de curent...
Cat...nu știu, se poate face un calcul.

Plus..chiar și electrica, una e punerea în mișcare repetată a unei mase  și alta este menținerea rulării.
In sarcina se poate compara ca la termice cred, mai mult la pornire, mai puțin la rulare.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

General Motors extinde rechemarea vehiculelor electrice Chevrolet Bolt din cauza riscului de incendiu / Costuri de 1 miliard de dolari pentru producătorul american
https://www.g4media.ro/general-motors-ex ... can.html

General Motors va înregistra costuri de 1 miliard de dolari pentru extinderea rechemării vehiculelor electrice Chevrolet Bolt din cauza riscului de incendiu legat de pachetul de baterii, aceasta fiind o lovitură pentru cel mai mare producător de automobile american care vrea să crească vânzările de automobile electrice, transmite Reuters.



Compania din Detroit a mai anunţat că va opri pe termen nedefinit vânzările vehicuelor electrice din cauza acestei probleme şi că va solicita rambursări de bani de la furnizorul de baterii LG.

Cea mai recentă rechemare include 73.000 de vehicule fabricate între 2019 şi 2022.

”Rezervele şi costurile rechemării vor fi decise în funcţie de rezultatul unei investigaţii mixte care analizează motivul care stă la originea defecţiunii, organizată de GM, LG Electronics şi LG Energy Solution”, a anunţat LG într-un comunicat, referindu-se la filialele sale.

LG a adăugat că lucrează activ cu clientul şi partenerii săi pentru a se asigura că măsurile de rechemare se desfăşoară fără probleme.



La începutul acestei luni, compania coreeană LG Electronics şi-a redus profitul operaţional din al doilea trimestru cu peste o cincime pentru a reflecta costurile pentru rechemările GM.

LG Electronics a furnizat GM module de baterii realizate cu celule produse de LG Energy Solution (LGES), filială a LG Chem.

La începutul acestui an, Hyundai Motor a declarat că va cheltui 900 de milioane de dolari pentru a înlocui bateriile LG în aproximativ 82.000 de vehicule electrice din cauza riscurilor de incendiu.

Vineri, GM a declarat că rechemarea acoperă toate vehiculele Bolt care nu au fost rechemate în iulie.

GM a declarat că va înlocui modulele de baterii defecte din vehiculele electrice Bolt şi EUV-urile cu module noi.



Costul de 1 miliard de dolari pentru cea mai recentă rechemare altor costuri de 800 de milioane de dolari ale GM legate de aceste campanii.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

"73.000 de vehicule fabricate între 2019 şi 2022." - Astia fabrica in avans?

Nasol pt LG Chem si ca bani si ca imagine. Din cate am inteles este vorba de o fabrica din China care a dat rateu.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. ByOnu

...
20210823_133130.jpg (110.79 KB; downloaded 2399 times)

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

Intr-un oras aglomerat, cea mai buna masina e nicio masina, sau asa ar trebui sa fie.

Masinile autonome insa ar trebui sa scada numarul de masini per total, asta e firca cea mai mare a producatorilor auto.

Daca va scadea numarul de masini in trafic, vom vedea, deja e alt subiect.

 



Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use