Transportul în lumeEuropaMoldovaChişinău

 

Topic: Chișinău - troleibuze

83 posts, 27619 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Chisinau - troleibuze andrei11

Uși pe ambele laturi ?

 


Re: Chisinau - troleibuze punmeister

Asa se procedeaza la busurile gandite pentru liniile de tip BRT unde poti sa ai si statii cu peron tip insula si nu pe laterale.

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

Un autobuz Phileas construit pentru acest sistem BRT operând în orașul francez Douai. Spre deosebire de troleibuze, autobuzele Phileas au ajuns să circule în câteva orașe din Franța, Olanda (Amsterdam [fuel cell], Eindhoven) și cel puțin câte o bucată în Turcia (Instanbul), Israel (Haifa) și Korea de Sud (Sejong [hibrid]). De menționat că proiectul Phileas datează de la sfârșitul anilor '90.
Sursă foto
0.jpg (186.92 KB; downloaded 3191 times)

 


Re: Chisinau - troleibuze punmeister

Istanbulul a avut o flota semnificativa de autobuze Phileas pentru liniile de Metrobüs.

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Alte 10 troleibuze BKM au fost puse în circulație:
Primăria municipiului Chișinău informează că 10 de troleibuze clasice au fost lansate astăzi pe rutele municipale de transport.

Unitățile de transport sunt de tip AKSM, de ultimă generație, noi, fabricate la uzina din Minsk și asamblate la Atelierul de reparații al ÎM. „RTE Chișinău".

Prezent la eveniment, Primarul General, Ion Ceban, a menționat că prin includerea acestor troleibuze în circuit, municipalitatea asigură cetățenii cu transport confortabil, de calitate, la standarde internaționale. De asemenea, edilul capitalei a precizat că de la începutul anului curent, au fost lansate pe rute 20 de troleibuze noi asamblate la Chișinău, astfel municipalitatea își propune să diminueze din riscurile majore privind infecția COVID-19 în unitățile de transport în comun.

Troleibuzele noi din Belarus dispun de sisteme de aer condiționat, de supraveghere video în interior și prize USB destinate călătorilor, pentru încărcarea dispozitivelor electronice. De asemenea, unitățile de transport au blocurile optice pe bază de LED și oglinzi cu reglaj electric, dar și podea joasă, cu platformă retractabilă, pentru accesul utilizatorilor de scaun rulant.

Amintim că, în primele 3 luni ale anului curent, pe străzile capitalei au fost puse în circulație 5 troleibuze noi articulate, produse în Belarus, 10 troleibuze clasice AKSM, 5 troleibuze articulate cu parcurs, de model Solaris, achiziționate din Riga și 10 troleibuze clasice cu parcurs, de model Skoda.

Sursa: Primăria Chișinău
Câteva fotografii din comunicat:
img.jpeg (212.88 KB; downloaded 3107 times)
img (1) (1).jpeg (192.88 KB; downloaded 3102 times)
img (1) (2).jpeg (182.78 KB; downloaded 3102 times)
img (1) (3).jpeg (212.67 KB; downloaded 3103 times)
img (1) (4).jpeg (355.76 KB; downloaded 3103 times)
img (1) (5).jpeg (362.58 KB; downloaded 3100 times)
img (1) (7).jpeg (251.65 KB; downloaded 3097 times)

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Zece troleibuze, noi, cu autonomie se află în prezent în proces de asamblare. Unitățile de transport sunt de  de ultimă generație, noi, fabricate la uzina din Minsk.

Troleibuzele sunt tip AKSM și sunt asamblate la Atelierul de asamblare și reparații mecanice al Î.M. „Regia transport electric”.

Troleibuzele dispun de sistem de aer condiționat, de sistem de supraveghere video în interior și exterior, de zece prize USB destinate călătorilor, pentru încărcarea dispozitivelor electronice, de blocuri optice pe bază de LED, de oglinzi cu reglaj electric și de podea joasă, cu platformă retractabilă, pentru accesul utilizatorilor de scaun rulant, informează primarul Capitalei, Ion Ceban.

În ultima perioadă pe străzile capitalei au fost puse în circulație cinci troleibuze noi produse în Belarus, 20 troleibuze clasice AKSM, cinci troleibuze articulate, de model Solaris, achiziționate din Riga și zece troleibuze clasice, de model Škoda.

Sursa: TV8.md
Fotografiile din articol:
176294005_2908080369413892_5212266962851335656_n-1024x682.jpg (125.33 KB; downloaded 3018 times)
176364729_2908080219413907_7944419547678893065_n-1024x682.jpg (120.68 KB; downloaded 3018 times)
176574380_2908080209413908_1400635738934099388_n-1024x682.jpg (100.49 KB; downloaded 3019 times)
176658547_2908080296080566_6462872478364868627_n-1024x682.jpg (111.77 KB; downloaded 3017 times)
176850031_2908080386080557_4552515978010274197_n-1024x682.jpg (105.85 KB; downloaded 3017 times)
177010712_2908080206080575_8829202550026032930_n-1024x682.jpg (103.46 KB; downloaded 3018 times)

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

Primul troleibuz articulat procurat de la o companie din Italia, a pornit spre Chișinău

Este preconizat ca la finele săptămânii viitoare, unitatea de transport să ajungă la Chișinău, după care, în cadrul RTEC, vor urma verificările tehnice și rodajul. Cel de-al doilea troleibuz articulat din Italia, urmează să pornească la drum, luni.

Troleibuzele dispun de:
✅podea coborâtă pe toată lungimea salonului;
✅sisteme de condiționare a aerului;
✅propulsie autonomă;
✅caroserie cu protecție corozivă.
✅consumul de energie electrică a unităţilor de transport noi este preponderent mai mic decât al troleibuzelor vechi care circulă actualmente pe străzile din Chişinău.

În prezent, RTEC dispune de 392 troleibuze, inclusiv 18 articulate. 6 unități articulate de model ZiU și IuMZ au fost produse în anii 1995-1996, având o perioadă de exploatare de 25-26 ani, respectiv sunt învechite şi prezintă pericol pentru călători.
1.jpg (142.62 KB; downloaded 2978 times)
2.jpg (142.4 KB; downloaded 2975 times)
3.jpg (132.66 KB; downloaded 2975 times)
Regia Transport Electric Chișinău

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Acum mai bine de o lună, primarul de Chişinău, Ion Ceban, publica primele poze şi informaţii despre două troleibuze articulate din Italia, care au fost achiziţionate de municipalitate la un preţ infim şi urmau să ajungă în Moldova.

Troleibuzele au fost fabricat încă în anul 2014, dar, din motive deocamdată neanunţate, acestea au stat în depozit 7 ani, având la bord doar 200 km. În rezultat, dacă atunci când erau noi acestea au costat 700 mii euro, acum Chişinăul le-a cumpărat la un preţ de 50 mii euro bucata. Troleibuzele dispun de podea coborâtă şi sisteme de aer condiţionat.

În momentul publicării primelor imagini, însă, a apărut o dilemă. Troleibuzele aveau uşi pe partea stângă, dar nu existau şi imagini cu partea dreaptă a troleibuzelor. La încercările repetate de a afla dacă acestea dispun cumva de uşi şi pe partea dreapta, sau e vorba de vreo gafă la mijloc, nu am primit un răspuns clar.

Acum, însă, aceste troleibuze au ajuns în Moldova şi au fost deja surprinse în momentele livrării şi rulării pe străzi. Odată cu asta, s-a confirmat şi faptul că cele două troleibuzele au uşi şi pe partea dreaptă, prin urmare vor putea opera fără probleme pe străzile din Chişinău.

Sursa: Piața Auto

 


Re: Chisinau - troleibuze Robert

Fără supărare, dar e un articol de 2 lei. Nu are ce căuta după părerea mea aici...întrebarea era dacă au uși și pe partea cealaltă  :popa:

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Primăria municipiului Chișinău informează că astăzi a fost lansată o nouă line de troleibuz, nr. 38, str. „Alba Iulia -str. Burebista", cu o lungime de 34 km (tur-retur) care traversează strada Albișoara și face legătura între sectoarele Buiucani și Botanica. Pe rută vor circula 10 unități noi, de ultima generație, cu mers autonom, fabricate în Belarus și asamblate la Chișinău, cu un interval de circulație în orele de vârf de 15 minute.

La evenimentul de deschidere a rutei 38 a participat Primarul general, Ion Ceban, șeful Î.M. „Regia Transport Electric Chișinău", Dorin Ciornîi, consilieri municipali, reprezentanți ai mass media etc.

Edilul capitalei a menționat că deschiderea noii linii de troleibuz vine să asigure cu transport oamenii care locuiesc pe strada Albișoara și care au așteptat zeci de ani transport public. „Acum s-a întâmplat ceea ce s-a solicitat de ani de zile, iar grație conlucrării dintre executiv cu Direcția Transport, cu RTEC și cu consilierii municipali, am reușit să aducem troleibuzele și pe strada Albișoara. Iar inițiativele privind dezvoltarea rețelei de transport public vor continua. Pe la mijlocul lunii iunie vom prezenta viziunea cum urmează să fie dezvoltat Chișinăul pe ani înainte, pe diferite componente. Obiectivul nostru este să acoperim tot municipiul cu proiecte de dezvoltare, astfel ca să avem standarde de viață mai bune pentru fiecare", a mai spus Ion Ceban.

La rândul său, șeful RTEC, Dorin Ciornîi a precizat că troleibuzele pe linia 38 sunt noi, cu mers autonom și o autonomie de 20 de km, astfel pot asigura zonele fără rețea de contact. „Traseul rutei a fost selectat de cetățeni pe site-ul Primăriei și pe rețelele de socializare, din mai multe variante propuse. Doar că autoritățile locale au decis prelungirea un pic a traseului, pentru a asigura și zona sectorului Botanica cu transport public de mare capacitate", a precizat șeful RTEC.

Ruta nr 38 are denumirea „str. Alba Iulia - str. Burebista" și următorul itinerar: tur: str. Alba Iulia, str. L. Deleanu, str. Nicolae H. Costin, str. Ion Pelivan, str. V. Belinski, str. Vasile Lupu, str. Constantin Stere, str. A. Șciusev, str. M. Viteazul, str. Albișoara, bd. Iu. Gagarin (Gara), str. Muncești, str. Burebista;

retur: str. Burebista, bd. Dacia, bd. Decebal, bd. Iu. Gagarin, str. Albișoara, str. M. Viteazul, str. Columna,  str. H. Coandă, Piața Dimitrie Cantemir, str. Ion Creangă, str. V. Belinski, str. Ion Pelivan, str. Nicolae H. Costin, str. L. Deleanu, str. Alba-Iulia (stația terminus).

Troleibuzele dispun de sisteme de aer condiționat, sistem de supraveghere video în interior și la exterior, prize USB, destinate călătorilor, pentru încărcarea dispozitivelor electronice, blocuri optice pe bază de LED, oglinzi cu reglaj electric, podea joasă, cu platformă retractabilă, pentru accesul utilizatorilor de scaun rulant.

În ultima perioadă pe străzile capitalei au fost puse în circulație 5 troleibuze noi, articulate, produse în Belarus, 20 troleibuze clasice AKSM, 5 troleibuze articulate, de model Solaris, achiziționate din Riga și 20 troleibuze clasice, de model Škoda.

Sursa: Primăria Municipiului Chișinău

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Screenshot_20210731-165810.jpg (512.77 KB; downloaded 2565 times)

Sursa: RTEC

 


Re: Chisinau - troleibuze fl82

 Conform celor mentionate pe site-ul "Tramclub", in Chisinau se afla in curs de executie lucrari de constructie a retelei electrice de contact pentru troleibuze pe urmatoarele strazi:

-pe strada Columna (intre intersectia cu strada Mitropolit G. Banulescu Bodoni si intersectia cu strada Alexandr Puskin), cale simpla
-pe strada Columna (intre intersectia cu strada Alexandr Puskin si intersectia cu strada Vasile Alecsandri), cale dubla
-pe strada Vasile Alecsandri (intre intersectia cu strada Columna si intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant), cale dubla

 Pe strada Vasile Alecsandri (intre intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant si Piata Pantelimon Halippa), conform schitei traseelor de troleibuze de pe site-ul oficial al RTEC) exista retea pentru troleibuze.

 Prin constructia retelei pentru troleibuze pe portiunile mentionate de pe strazile Columna si Vasile Alecsandri se va fluidiza si usura circulatia troleibuzelor pe strazile Mitropolit G. Banulescu Bodoni si Alexandr Puskin, deoarece un troleibuz care va veni dinspre Bdul. Grigore Vieru- Strada Constantin Tanase- Strada Mitropolit G. Banulescu Bodoni va putea circula (pana la piata Pantelimon Halippa) pe traseul strada Columna- strada Vasile Alecsandri!

 De asemenea in viitor ar fi utila constructia retelei pentru troleibuze si pe alte doua trasee:

-Pe Bdul. Dacia (de la intersectia cu strazile Gradina Botanica si Valea Crucii), pana la aeroport;

-Pe traseul: Strada Gradina Botanica- strada Lunca Bacului- strada Uzinelor (pana la intersectia dintre strada Uzinelor si strada Voluntarilor), pentru a se putea infiinta o noua linie de troleibuze, care sa asigure o legatura mai buna intre cartierele Botanica si Ciocana).

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Primarul Capitalei, Ion Ceban, anunță că primul troleibuz articulat de model ,,Phileas Trolley VDL”, din cele două achiziționat de la o companie din Italia, a fost testat pe străzile Chișinăului. Potrivit edilului, troleibuzele vor circula pe ruta nr. 22, strada Alba-Iulia – bulevardul Dacia.

Municipalitatea a achiziţionat două troleibuze articulate în stare tehnică nouă, moderne, de la o companie din Italia. Prețul este de 50 mii euro per unitate, preţul initial fiind de peste 700.000 euro. Ambele unități au fost evaluate de un specialist autorizat din Republica Moldova.
225290600_881040555833154_160960772123703173_n.jpg (167.35 KB; downloaded 2441 times)
228158924_881040689166474_6388776142143966054_n.jpg (262.24 KB; downloaded 2441 times)
229054231_881040729166470_1104207860044668271_n.jpg (283.62 KB; downloaded 2441 times)
230599247_881040642499812_6944038082826219557_n.jpg (262.54 KB; downloaded 2441 times)
232876396_881040592499817_7512980726867103820_n.jpg (153.45 KB; downloaded 2441 times)

Astfel, expertiza a arătat că unităţile de transport sunt în stare tehnică nouă, moderne:
• cu podea coborâtă pe toată lungimea salonului;
• sistem de condiționare a aerului;
• caroserie cu protecție corozivă;
• consumul de energie electrică a unităţilor de transport noi este preponderent mai mic decât al troleibuzelor vechi care circulă actualmente pe străzile din Chişinău.

Potrivit lui Ceban, de la începutul anului 2021 pe străzile capitalei au fost puse în circulație 60 de troleibuze:- 5 troleibuze noi, articulate, produse în Belarus,- 20 troleibuze clasice AKSM,- 10 troleibuze AKSM cu mers autonom, – 5 troleibuze articulate, de model Solaris, achiziționate din Riga,- 20 troleibuze clasice, de model Škoda.

Tot în această perioadă, la Chișinău continuă să ajungă autobuzele cu parcurs, care în total vor fi 58, și au început să vină conform contractului cele 100 de autobuze noi.

Sursa: Ziarul de Gardă

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

După ce a împrumutat de la bănci, Primăria Chişinău vrea să împrumute bani şi de la locuitori, pentru a cumpăra 20 de troleibuze noi. Vor fi scoale la vânzare obligaţiuni în valoare de 65 de milioane de lei. Investiţiile vor putea fi făcute pe un termen de cel puţin cinci ani, cu o dobândă de 7%. Toate tranzacţiile vor fi intermediate de o bancă locală.

În octombrie consilieri muncipali au aprobat punerea în circulaţie a obligaţiunilor municipale în valoare de 65 de milioane de lei.

ION CEBAN, primar general, Chişinău: „Este un proiect foarte clar, noi am vrut previzibilitate pentru prima iniţiere pentru Chişinău, pentru că aşa ceva nu a mai fost”.

Valoarea unei obligaţiuni va fi de o mie de lei, va fi valabilă 7 ani şi poate fi cumpărată de persoanele fizice cât şi juridice. Profitul investitorilor ar urma să vină din dobândă, care va fi una fi flotantă, având pragul minim de şapte la sută anual.

DUMITRU PÎNTEA, expert economic: „Doritorii de a cumpăra aceste obligaţiuni trebuie să meargă la bancă, să-şi deschidă un cont să plaseze mijloace, ulterior banii vor fi transferaţi primăriei şi când este data de paltă conform calendarul, banca indermediară va tramsmite către investitorii dobânda pentru acele obligaţiuni, iar scandenţa termenului investitorul va primi suma principală”.

Obligaţiunele cumpărate vor putea fi revândute la bursa de valori din Republica Moldova. Experţii spun că riscurile nu sunt atât de mari odată ce în tot procesul este implicată o bancă comercială cu bună reputaţie.

DUMITRU PÎNTEA, expert economic: „Primăria Chişinău are un buget destul de solid, care venituri permanente şi solide, şi care poate face faţă plăţilor pentru acest împrumut. Primăria nu se împrumută fară a ţine cont de capacitatea de rambursare pe care o are”.

Mai sunt lucruri de clarificat dar cei implicaţi in proiect spun că le vor face publice atunci când va fi dat start vânzării de obligaţiuni. Primăria Chişinău a fost aleasă ca beneficiară a proiectului "Obligaţiunile guvernamentale locale – ca măsură de sporire a autonomiei locale", implementat de Expert-Grup, cu suportul Ambasadei Olandei. În cadrul aceluiaşi proiect, a fost ales şi oraşul Sângera, care ar urma să costruiască un apeduct şi oraşul Ceadîr-Lunga, care va cheltui banii veniţi din obligaţiuni pe îmbunătăţirea drumurilor locale.

Sursa: TVR Moldova

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Chişinău  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421743 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use