Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 140309 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Iași și-a autorizat lucrările de proiectare și construire a noului peron pentru tramvaie de pe str. Străpungerea Silvestru, la intersecția cu str. Bacinschi, pe sensul de mers dinspre Gară spre Moara de Foc.

Unul dintre scopurile desfiintarii actualului peron vizează și fluidizarea circulației din zona autogării Codreanu, prin desființarea actualului peron. Ideea mutării peronului este una mai veche, fiind organizate două licitații de către Primărie. Ultima a avut loc în a doua parte a anului trecut, dar Primăria nici până astăzi nu a anunțat dacă lucrările au fost adjudecate. Totuși, emiterea autorizației de construire creează premisele începerii lucrărilor în perioada următoare.

„Lucrările cuprind: dezafectare peron existent, amenajare peron, locație nouă, refacerea structurii rutiere și alte lucrări adiacente”, se arată în autorizația 333/2021.

Sursa: Știrea de Iași

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

După cum am anunțat, în cursul zilei de astăzi, 23 iulie, am început amenajarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe șoseaua și strada Nicolina, de la intersecția cu strada Sălciilor (zona Lidl Nicolina) până în Podu Roș.

Decizia, care a fost supusă dezbaterii publice în ultimii ani, a fost luată de Comisia de Circulație a Municipiului Iași și a fost avizată de Biroul Rutier al Poliției Municipiului Iași.

Crearea benzii unice pentru transportul în comun generează și alte câteva modificări în circulația rutieră. Astfel, se vor interzice virajele de stânga spre Aleea Rozelor pe ambele sensuri de mers, ocolirea refugiilor de tramvai se va face doar prin partea dreaptă, iar semaforizarea din Podu Roş va fi modificată astfel încât să ofere prioritate tramvaiului la intrarea şi ieşirea din rond.

Sursa: Facebook - Mihai Chirica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Compania de Transport Public Iași, împreună cu CITADIN SA, a demarat un proiect de adaptare a unui număr de 16 peroane de tramvai din oraș la standardele europene, în ceea ce privește regimul de înălțime.

Astfel, în perioada următoare peroanele vor suferi modificări, pentru ca toate persoanele care folosesc transportul public, inclusiv cele cu dizabilități, să poată avea acces cât mai facil în vagoane.

„Compania de Transport Public Iași, împreună cu CITADIN SA, a demarat un proiect de adaptare a unui număr de 16 peroane de tramvai din oraș la standardele europene, în ceea ce privește regimul de înălțime. Concret, acestea vor suferi modificări în perioada imediat următoare pentru ca toate persoanele care folosesc transportul public, inclusiv cele cu dizabilități, să poată avea acces cât mai facil în vagoane. Inițiativa produce efecte, în același timp, și în cazul noilor tramvaie #PESASwing, care vor circula pe traseele 1, 3, 7, 8 și 13, de îndată ce procedurile interne de pregătire a intrării vagoanelor în circulație vor fi încheiate. ”, a transmis Compania de Transport Public Iași.

Sursa: Stirea de Iasi

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Accident grav la Iași, după ce un tramvai a lovit un autoturism și a deraiat. Șoferul mașinii a rămas încarcerat în urma accidentului.  

ACTUALIZARE ora 12.15. Șoferul, un bărbat în vârstă de 70 de ani, a fost preluat de un echipaj SMURD de Terapie Intensivă Mobila și a fost transportat la Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului Sf. Spiridon din Iaşi. Acesta este conștient şi stabil.

Accidentul rutier s-a petrecut în stația Minerva.

Din primele informații, se pare că șoferul autoturismului ar fi pierdut controlul volanului din cauza unei defecțiuni tehnice.


În urma impactului, tramvaiul a sărit de pe șine, jumătate din tramvai ajungând pe carosabil. Niciun pasager din tramvai nu a fost rănit.

Potrivit reprezentanţilor ISU, una dintre persoanele care se aflau în maşină s-au autoevacuat, însă şoferul a rămas blocat în autoturism.

La locul accidentului intervin un echipaj de descarcerare şi unul de terapie intensivă mobilă de la Detaşamentul 1 de Pompieri Iaşi.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Da, superb titlul de la Digi: un tramvai a deraiat si a lovit o masina. 99% se gandesc ca e clar vina tramvaiului si 98% nu se obosesc sa citeasca mai departe.

 



Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

La nivelul de educatie din Romania aproape ca nici nu mai trebuie sa fie arta. Ci doar manipulare.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Cinci garnituri noi de tren, cu bani europeni? Trenul metropolitan: primul pas concret

S-a decis cum poate fi implementat proiectul: Primăria, Consiliul Judeţean şi CFR vor semna în curând un protocol de colaborare, prima semnătură urmând a se pune poimâine. Majoritatea responsabilităţilor vor reveni Primăriei ieşene. CFR a făcut şi o schemă de costuri. La rândul ei, municipalitatea ieşeană a făcut o solicitare la Guvern pentru cinci garnituri noi de tren, pe fonduri europene. Ruta va avea 35 km.

Autorităţile locale şi centrale fac primul pas în implementarea conceptului de tren metropolitan la Iaşi. În acest sens, Primăria, Consiliul Judeţean şi CFR vor încheia un protocol de colaborare în această toamnă. Principalele responsabilităţi le va avea municipalitatea ieşeană: elaborarea tuturor documentaţiilor tehnice necesare şi identificarea unei soluţii de finanţare. Principala noutate faţă de demersurile anterioare este că CFR şi-a arătat disponibilitatea de a se implica activ în proiect inclusiv cu operarea serviciilor în zona metropolitană.

Circulaţie în regim pendular
Într-o adresă a companiei către autorităţile locale este oferit şi un exemplu de costuri în compensare pentru una dintre rutele vizate de autorităţile locale. „Pentru circulaţia pe ruta Iaşi - Ciurea, se impune compensarea cu minimul diferenţei dintre costurile de operare şi veniturile din legitimaţii de călătorie, această compensare fiind estimată la peste 13.000 lei/tren/lună, în condiţiile organizării circulaţiei în regim pendular a unui automotor Desiro/zi, cu o intrare/ieşire în/din depou, la care se adaugă suma corespunzătoare unui profit de minim 3%”, se precizează în adresa citată. În context, CFR transmite autorităţilor ieşene că, de doi ani încoace, compania a suplimentat garniturile pe ruta Iaşi - Ciurea până la un număr de 16 trenuri Regio/zi, cu circulaţie zilnică, în cadrul obligaţiilor actuale de serviciu public. „CFR Călători poate lua în considerare operarea în zona metropolitană Iaşi, în condiţiile încheierii unor contracte distincte”, se mai arată în adresă.

Ruta pe care autorităţile locale ar putea să o implementeze în primă instanţă face legătura între Podu Iloaiei - Iaşi - Ciurea (35 km). Această rută poate fi înfiinţată în condiţiile infrastructurii existente ale CFR, cu unele adaptări, aşa cum rezultă dintr-un studiu de soluţii comandat de Primăria Iaşi, despre care „Ziarul de Iaşi” a relatat în premieră la începutul acestui an. La sfârşitul săptămânii trecute, primarul Mihai Chirica a declarat că a făcut o solicitare către Ministerul Fondurilor Europene pentru ca Iaşului să-i revină cinci garnituri de tren din materialul rulant pe care autoritatea centrală vrea să-l achiziţioneze cu bani nerambursabili.

În acelaşi timp, municipalitatea va analiza soluţiie de implementare a proiectului şi care sunt, de exemplu, staţiile din Iaşi care pot asigura legături multiple cu alte mijloace de transport. În studiul de soluţii deja întocmit se arată că principalele adaptări ale infrastructurii existente ale CFR (pentru ruta Podu Iloaiei - Iaşi - Ciurea) ţin de partea de electrificare, suplimentarea vitezei de deplasare şi construirea sau reabilitarea de staţii.

Iată termenele!
Deocamdată, primul pas este semnarea acordului de colaborare între Primărie, CJ şi CFR. În primă fază, protocolul va fi aprobat poimâine de CJ, apoi de Consiliul Local şi în final de CFR. În ceea ce priveşte responsabilităţile CJ, administraţia judeţeană îşi asumă faptul că pune la dispoziţie resurse umane, logistice sau financiare pentru realizarea documentaţiilor şi va sprijini eliberarea avizelor necesare. De cealaltă parte, CFR s-a angajat să avizeze în termen de maximum o lună documentaţiile tehnice şi să acorde sprijinul necesar pentru întocmirea acestora.

Sursa: Ziarul de Iasi

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Una dintre cele mai importante companii producătoare de trenuri și tramvaie din UE – PESA – vrea să deschidă o filială la Iași cu sprijinul Universității Tehnice
Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași va fi elementul central într-o colaborare între municipiul Iași și una dintre cele mai importante companii din Polonia – PESA, care produce trenuri, locomotive și tramvaie electrice și diesel. Colaborarea se va materializa prin deschiderea în Iași a unei filiale a companiei, care să lucreze în strictă colaborare cu specialiștii de la TUIASI și care să angajeze, în viitor, absolvenți ai universității.
Conducerea companiei PESA, în frunte cu președintele acesteia, Krzysztof Zdziarski, prezentă la Iași pentru inaugurarea primelor tramvaie noi achiziționate de către primărie, au efectuat o vizită în Corpul A al TUIASI, care găzduiește Aula Magna „Carmen Sylva” și Biblioteca TUIASI, considerată a fi una dintre cele mai frumoase din lume.
Alături de delegația care a vizitat corpul din Copou al Politehnicii ieșene a participat la întâlnire și ambasadorul Poloniei în România, Excelența Sa Maciej Lang, dar și primarul municipiului Iași, Mihai Chirica. Din partea universității au fost întâmpinați de către rectorul TUIASI, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, președintele Senatului, prof. univ. dr. ing. Aurelian Ciocoiu, prorectorul responsabil cu relațiile internaționale, prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, și directorul general administrativ, Sorin Iacoban.
„Punctul principal pe agenda întâlnirii de astăzi l-a reprezentat propunerea din partea Ambasadorului Poloniei și a CEO PESA ca Politehnica ieșeană să devină pilonul central al unei colaborări între municipiul Iași și compania PESA pentru deschiderea în Iași a unei filiale a acestei companii. În acest sens, în perioada imediat următoare, conducerea PESA va contacta conducerea TUIASI pentru demararea formalităților necesare”
În cadrul vizitei, delegația din Polonia a admirat arhitectura Aulei Magna „Carmen Sylva” și a Bibliotecii TUIASI, membrii acesteia declarându-se impresionați de gradul de conservare și de felul în care acestea se prezintă. La discuțiile de după vizita oficială, conducerea PESA și-a exprimat un interes major de colaborare pe zona tehnică și a rămas în discuție pregătirea unei vizite în viitorul apropiat în campusul didactic al TUIASI de pe Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron Iași.
„În timpul vizitării celor două obiective, am prezentat pe scurt momentele semnificative din istoria acestora, respectiv găzduirea lucrărilor Senatului României, în timpul refugiului de la Iași, din Primul Război Mondial, și distrugerea bibliotecii de către armatele sovietice din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Apoi am continuat cu prezentarea colaborărilor cu universitățile din Polonia, atât prin intermediul mobilităților de cadre didactice, studenți sau cercetători, cât și prin derularea unor granturi comune de cercetare și educaționale”.
De altfel, Polonia reprezintă una dintre țările din Uniunea Europeană cu care TUIASI are stabilite cele mai numeroase parteneriate academice. În contextul vizitei de la Iași, Excelența Sa Maciej Lang, ambasadorul Poloniei în România, a asigurat conducerea universității de întreg sprijinul pentru dezvoltarea parteneriatelor existente și în stabilirea unora noi.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Cursele speciale pentru elevi și preșcolari vor fi reintroduse de către Compania de Transport Public (CTP) Iași, începând din 13 septembrie 2021. Acestea vor circula pe următoarele trasee, conform orarului de mai jos:
- traseul 1b – două tramvaie cu plecare la orele 7:10 și 7:20, din Rond Baza 3 spre Rond Copou;
- traseul 3b – două autobuze cu plecare la orele 7:05 și 7:15, din Rond Dancu spre Rond Copou;
- traseul 5 – două autobuze cu plecare la orele 7:00 și 7:15, din Dacia spre Țuțora;
- traseul 9 – două tramvaie cu plecare la orele 7:00 și 7:10, de la Tehnopolis spre Rond Copou;
- traseul 11 – două tramvaie cu plecare la orele 7:00 și 7:15, din Dacia spre Tătărași-Nord;
- traseul 19 - două autobuze cu plecare la orele 7:00 și 7:15, din Canta spre CUG I;
- traseul 28 - două autobuze cu plecare la orele 7:00 și 7:15, din Dacia spre Triumf;
- traseul 36 - două autobuze cu plecare la orele 7:05 și 7:20, din Dacia spre Breazu;
- traseul 42 - două autobuze cu plecare la orele 7:10 și 7:20, de la Frigorifer spre Rond Copou;
- traseul 43 - două autobuze cu plecare la orele 7:00 și 7:20, din Păcurari spre CUG I;
- traseul 52 - trei autobuze cu plecare la orele 7:00, 07:20 și 7:40, de la Piața ACB spre Rond Copou.

Toate cursele vor avea autocolante speciale pentru identificare. Conducerile Primăriei Municipiului Iași și Companiei de Transport Public fac apel la ceilalți călători să respecte specificul acestor curse, accesul în acestea fiind permis doar pentru elevi, iar în cazul preșcolarilor și pentru însoțitori.

Reamintim că transportul public a devenit gratuit pentru elevi în anul 2020, iar la nivelul Municipiului Iași sunt acreditate / autorizate peste 120 de unități de învățământ ai căror elevi au dreptul de a obține abonamente de la CTP Iași.

Pentru ca numărul elevilor care beneficiază de abonamente gratuite electronice să fie cât mai mare, este necesar ca unitățile școlare să se înregistreze, în prealabil, în aplicația creată de CTP Iași. Aici reprezentanții școlilor pot introduce, în mod facil, un set minim de date necesare înregistrării ulterioare a elevilor în aplicația 24pay. După această etapă, pentru a crea contul de elev, aceștia vor putea accesa link-ul www.sctpiasi.ro/elevi, unde vor completa denumirea instituției școlare la care studiază, numărul matricol, adresa de e-mail și parola. Toți acești pași sunt parcurși doar o singură dată. Ulterior, prin accesarea aplicației 24pay și scanarea oricărui cod QR, fie a celui afișat pe site-ul CTP Iași, fie a celor din stații ori din mijloacele de transport, va putea fi procurat un abonament gratuit pentru 30 de zile. Pentru informații suplimentare referitoare la modul de înregistrare a unităților de învățământ pe platforma CTP Iași solicitările pot fi trimise la adresa: abonamente.invatamant@sctpiasi.ro.

În situația în care elevii înscriși la școlile din oraș solicită eliberarea abonamentelor gratuite de la tonetele CTP Iași, este necesar ca beneficiarii domiciliați în Municipiul Iași să prezinte carnetul de elev care să conțină, în mod obligatoriu, și numărul matricol, iar cei proveniți din alte localități să depună o adeverință eliberată de instituția la care studiază. Pentru a evita, însă, parcurgerea acestor etape anevoioase, CTP Iași recomandă alternativa modernă și rapidă: aplicația 24pay.

24pay - alternativa de plată a titlurilor de călătorie – a fost lansată în 2018, iar de atunci CTP Iași a comercializat peste 2 milioane de titluri de călătorie electronice, Iașul fiind în topul orașelor din România în ceea ce privește numărul cetățenilor care aleg instrumentele digitale pentru folosirea transportului public.

Sursa: CTP Iasi

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Consiliul Județean Iași a aprobat miercuri un protocol între Primăria Municipiului Iași și CFR pentru înființarea unui tren metropolitan la Iași.

Plenul Consiliului Județean (CJ) Iași a aprobat miercuri încheierea unui protocol cu Primăria Iași, CFR și Asociația de Transport metropolitan, acord prin intermediul căruia vor fi puse bazele înființării trenului metropolitan la Iași, potrivit apix.ro, preluat de clubferoviar.ro.

Principalele responsabilități în cadrul protocolului le va avea Primăria (Consiliul Local va aproba protocolul săptămâna viitoare), dar CJ s-a angajat să susțină, inclusiv financiar, acțiunile municipalității.

Pașii care trebuie îndepliniți pentru înființarea trenului metropolitan:
• elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate
• elaborarea documentației necesare obținerii avizului de mediu
• elaborarea documentațiilor pentru exproprierea terenurilor (dacă este cazul)
• elaborarea documentației tehnico-economice
înaintarea studiilor și a documentațiilor care fac obiectul acordului în vederea obținerii avizului comisiei tehnico-economice a CFR SA
• identificarea unei soluții de finanțare pentru realizarea obiectivului de investiții „Tren Metropolitan Iași”
• acordarea sprijinului necesar în vederea îndeplinirii de către CFR a responsabilităților asumate prin prezentul protocol

„CFR Călători, în calitate de operator național de transport feroviar de interes strategic, poate lua în considerare operarea în zona metropolitană Iași, în condițiile unor contracte distincte, în conformitate cu legislația națională și internațională, și asigurarea compensației necesare pentru realizarea echilibrului financiar al operării”, se arată într-o adresă a CFR către autoritățile locale.

Cea mai fezabilă linie de tren metropolitan este ruta Podu Iloaiei – Iași – Dumbrava (Ciurea), pe o distanță de 35 km. Așa cum s-a arătat într-un studiu de soluții comandat de Primăria Iași, întocmit anul trecut, această linie poate fi operată pe actuala infrastructură a CFR, cu unele adaptări ce țin de partea de electrificare, creșterea vitezei de deplasare și construirea sau reabilitarea de stații, informează Apix.ro.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Totul este ca CFR sa inteleaga cum se opereaza un serviciu urban. Nu cu 4 trenuri pe zi sau ceva de genul. Trebuie mers cadentat, ca pe noua ruta de Otopeni.

 



Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public, va prezenta în premieră în România autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, în cadrul unui tur național. Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.

Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot  în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.

Niciun mijloc de transport public cu hidrogen nu circulă în România
Potrivit reprezentanților Solaris în România, până în prezent, nicio municipalitate din țară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen, însă există un interes la nivelul mai multor administrații locale pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.

La nivel european, compania Solaris a preluat deja comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, fiind totodată prima companie care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul. De asemenea, autobuze Solaris cu hidrogen au fost  deja livrate și folosite în circuitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Conform previziunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani, și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule  de transport în comun din Europa.

Linde colaborează deja în Europa cu mai multe municipalități pentru alimentarea cu hidrogen a vehiculelor folosite în transportul comun.

Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.

Sursa: CT News

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419403 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use