Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

373 posts, 99154 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Firmele românești Construcții Erbașu și Drum Asfalt, rămase în cursa pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș din A3, contestă punctajul obținut la evaluarea tehnică a ofertelor. În prezent procedura se află în etapa de evaluare financiară a ofertelor.

Evaluarea tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru proiectarea și construirea celor 26,35 km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș s-a încheiat pe 30 iunie, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), consultate de ECONOMICA.NET.

Nemulțumite de punctajul obținut, firmele românești Drum Asfalt și Construcții Erbașu au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Surse ale Asociației Pro Infrastructură susțin că doar ofertele celor doi constructori români au rămas în cursă.  Rămâne de văzut care va fi decizia CNSC.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") punmeister

Mai mult de atat, ambele oferte ramase in cursa depasesc bugetul. Sa vedem ce iese aici, tare imi e sa nu sa anuleze iar.

 



Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

punmeister wrote here:
Mai mult de atat, ambele oferte ramase in cursa depasesc bugetul. Sa vedem ce iese aici, tare imi e sa nu sa anuleze iar.

Se pare că fix asta s-a întâmplat:
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis anularea licitației pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș din Autostrada Transilvania, potrivit unui document publicat pe forumul Asociației Pro Infrastructură (API). Cauza anulării: nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, conform documentului citat.

Documentul publicat pe forumul PeUndeMerg al API (foto jos) arată că un membru al comisiei de evaluare a avut totuși opinie separată. Decizia de anulare a licitației poate fi contestată.
anulare.jpg (84.03 KB; downloaded 1702 times)

Prețuri peste valoarea estimată de CNAIR?
Ofertele rămase în cursa pentru acest contract nu au fost admisibile pentru că prețurile licitate ar fi peste valoarea estimată de CNAIR, au explicat surse ale API.

„Așa cum arată situația la momentul de față, licitația se va anula. Ambii ofertanți care au trecut mai departe în etapa de evaluare financiara, au avut oferte mai mari decât valoarea estimată”, spuneau anterior deciziei de anulare sursele API.

Valoarea estimată a contractului este de 503,69 milioane de lei fără TVA, iar oferta asocierii conduse de Construcții Erbașu era de 543 milioane de lei fără TVA și cea a asocierii conduse de Drum Asfalt de 563 milioane de lei fără TVA, explicau sursele.

Pe de altă parte, informațiile din SEAP arată că valoarea totală estimată este cuprinsă între 503,69 milioane de lei și 571,31 milioane de lei.

Evaluarea tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru proiectarea și construirea celor 26,35 km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș s-a încheiat pe 30 iunie, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), consultate de ECONOMICA.NET.

Nemulțumite de punctajul obținut, firmele românești Drum Asfalt și Construcții Erbașu au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Surse ale Asociației Pro Infrastructură susțin că doar ofertele celor doi constructori români ar mai fi rămas în cursă.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Precizare din partea CNAIR:
Licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș "rămâne în curs de evaluare", a anunțat joi Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după ce miercuri a apărut un document în care se menționa anularea procedurii. Reprezentanții CNAIR au spus că acela e un "document intermediar, aflat încă în analiză".

Redăm mai jos anunțul CNAIR:
„Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș rămâne în curs de evaluare.
Având în vedere informațiile apărute în presă referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550), precizăm că aceste știri nu reflectă situația reală a procedurii, fiind extrase dintr-un document intermediar, aflat încă în analiză.


Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat.
CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractanta va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”.
ECONOMICA.NET a publicat miercuri informațiile dintr-un document apărut pe forumul Asociației Pro Infrastructură (API) privind decizia comisiei de evaluare de anulare a licitației, din cauză că nu ar fi fost depusă nicio ofertă admisibilă.

Anterior publicării textului, reprezentanții CNAIR contactați pe subiect nu au confirmat, dar nici nu au infirmat informația.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat marți imagini de pe șantierul lotului Tg Mureș - Ungheni + drum de legătură din Autostrada Transilvania, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 57%. Acest lot de autostradă ar urma să fie inaugurat chiar în 2021, conform estimărilor șefului Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Raportul de proges al proiectului „Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea”, Lot 1 – Târgu Mureș – Ungheni + Drum de legătură.  Stadiul fizic actual al proiectului este de 57%”, se arată în postarea CNAIR cu imagini de pe acest șantier.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 29 mai 2020 contractul pentru execuția lotului Târgu Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania cu constructorul Strabag.


Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 22 iulie 2020, perioada de execuție prevăzută de contract fiind de 18 luni. Valoarea de atribuire a contractului este de 192,06 milioane de lei fără TVA.

Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate anul viitor, însă potrivit estimărilor constructorului și ale CNAIR SA, acestea ar putea fi terminate mai devreme, respectiv în 2021, se menționează pe site-ul CNAIR.

Acest lot din Autostrada Transilvania a fost unul dintre cele mai disputate proiecte de infrastructură rutieră. Pentru atribuirea contractului, Compania de Drumuri a primit în total 12 oferte.

CNAIR a lansat pe 21 octombrie 2016 licitaţia pentru „realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Lotul 1: Târgu Mureş – Ungheni şi Drum de legătură – relicitare”.

Valoarea estimată a contractului era de 284,91 milioane de lei, fără TVA. Acesta prevede execuţia lucrărilor pentru următorul tronson de autostradă: Lot 1: Târgu Mureş– Ungheni (4,5 km) + drum de legătură (4,7 km).

Autostrada A3 (numită şi Autostrada Transilvania pe porţiunea Braşov-Borş) face legătura dintre Bucureşti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.

Sursa: Economica
Video-ul CNAIR se găsește aici.

 





Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Autostrada Braşov – Făgăraş : Firma Search a fost desemnată pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. CNAIR a ţinut proiectul 10 ani ,,la sertar”- Drulă
Contractul pentru proiectarea completă a Autostrăzii Braşov – Făgăraş, parte din A 3- Transilvania ar putea fi semnat cu Search Corporation care a câştigat licitaţia pentru reactualizarea documentaţiei tehnice, a anunţat Compania de Drumuri. Oferta Search a fost de 18 milioane lei, valoarea estimată a CNAIR fiind de 21- 25 milioane lei. ,, Luni, 02.08.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov – Făgăraș. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) – PROTELCO SA – LIKE CONSULTING SRL – MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA.” A precizat Compania de Drumuri.
Despre acest proiect, ministrul Cătălin Drulă a scris vineri, pe pagina sa de Facebook că a fost ţinut ,,la sertar” 10 ani : Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani “la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate. ” a scris ministrul Drulă.
Licitaţia pentru proiectarea autostrăzii de 48 km. a fost lansată în februarie iar la termenul limită din luna mai, patru asocieri au depus oferte :
1.EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);
2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);
3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);
4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).
Contractul poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestaţii. Pentru proiectul Autostrăzii dintre Făgăraş şi Sibiu (68 km.) , Consitrans este aşteptat să predea documentaţia tehnică până la sfârşitul anului.

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Desant UMB pe şantierul A3 dintre Nădăşelu şi Zimbor. Sute de utilaje şi 22 de foreze mobilizate pe cei 30 de kilometri care aşteaptă finanţarea prin PNRR
Mobilizare impresionantă a constructorului român UMB pe şantierele Autostrăzii Transilvania. Sute de utilaje, basculante, excavatoare, buldozere şi 22 de foreze au fost aduse pe şantierul dintre Nădăşelu – Mihăeşti şi Zimbor, cele două secţiuni din judeţele Cluj şi Sălaj având o lungime totală de 30 de kilometri. Este cel mai avansat proiect de autostradă propus la finanţare prin PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Lucrările au prins contur la nici o jumătate de an de la intrarea în şantier, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură, care a publicat cele mai noi imagini din dronă cu şantierul de pe Autostrada Transilvania.Pe tronsonul de 30 de kilometri sunt identificate deja 4 alunecări majore de teren, iar lucrările ar putea fi terminate la sfârşitul anului 2023 dacă se rezolvă problemele cu relocările de utilităţi, notează API.
„Progresul este vizibil de la filmarea noastră precedentă din luna iulie, iar avansul per total în nici jumătate de an de la prima cupă de excavator este impresionant. Așa trebuie să arate un șantier: 22 de foreze care execută piloții forați pentru viaducte, poduri și zidurile de sprijin care vor ține pe loc dealurile transilvănene, sute de basculante, excavatoare și buldozere care efectiv mută milioane de metri cubi de pământ, redesenând relieful. Volumul de muncă este colosal, dealurile nu stau locului (4 alunecări majore până acum) și veșnicele blocaje birocratice (relocări stâlpi LEA, păduri) încă mai pun bețe în roate, dar avem încredere că în următoarele câteva luni o bună parte din acestea vor fi rezolvate. Abia spre finalul lui 2023 am putea circula dacă autoritățile își vor face treaba la timp și constructorii vor păstra ritmul actual”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.
Contractul pentru secţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăeşti (17 km) şi 3B1 Mihăeşti – Zimbor (13 km) au fost semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu în decembrie 2020 pentru 1,4 miliarde lei şi un cost de 9,4 milioane euro/km. Volumul de lucrări este însemnat: 28 lucrări de artă, poduri, pasaje şi viaducte, 7 milioane de mc. de săpătură, 2 milioane mc. de umpluturi.
Tot UMB lucrează şi pe secţiunea de 12 km Zimbor – Poarta Sălajului, cu termen de finalizare 2023, de asemenea, sector propus pentru finanţare prin PNRR.

 



Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Lotul dintre Târgu Mureş şi Ungheni a ajuns la 70 % şi va fi deschis până la finalul anului, anunţă ministrul Drulă. Lipsesc 16 kilometri pentru autostradă completă de la Târgu Mureş la Cluj Napoca
Lucrările pentru construirea lotului de Autostradă dintre Târgu Mureş şi Ungheni au ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 70 %, recepţia secţiunii cu o lungime de 9 km. urmând să se facă până la sfârşitul anului, a anunţat, ministrul Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook. Contractul pentru execuţia lotului de autostradă dintre Târgu Mureş şi Ungheni a fost semnat în 2020 pentru 192 milioane lei iar lucrările au început anul trecut, în iulie cu termen contractual de finalizare 2022. Tronsonul are o lungime totală de 9 kilometri din care 4,5 autostradă şi 4,7 drum de legătură iar durata de execuţie este de 18 luni.
Constructorul Strabag din Austria avansează bine pe tronsonul de autostradă dintre municipiul Târgu Mureş şi Aeroportul Internaţional Transilvania, se lucrează la aşternerea stratului de uzură şi la cele 9 poduri şi pasaje : ,, Se lucrează bine pe autostrada care va face conexiunea dintre Tg. Mureș și aeroportul acestui oraș, ca dovadă că stadiul lucrărilor a ajuns acum la peste 70%.
Segmentul de aproximativ 10 km face parte din Autostrada Transilvania Tg. Mureș – Cluj Napoca – Oradea. Aici se fac lucrări pe toate fronturile:
-se așterne stratul final de uzură;
-se lucrează la finalizarea podurilor și pasajelor (sunt 9, în total);
-și la semi-nodul rutier de la Ungheni + cele 2 sensuri giratorii prin care proiectul se conectează la Municipiul Tg. Mureș.
Proiectul început în iulie 2020 va fi gata până la finalul anului – îmbucurător, înainte de termen.” a precizat ministrul Drulă.
Deschiderea secţiunii dintre Târgu Mureş şi Ungheni nu înseamnă însă, că se va circula pe autostradă completă între Târgu Mureş şi Cluj Napoca pentru că lipsesc cei 16 kilometri (fostul lot Straco) dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, segment pentru care a fost reluată licitaţia de execuţie. Recepţia tronsonului Târgu Mureş- Ungheni va permite circulaţia pe autostradă fără întrerupere de la Târgu Mureş la Cheţani, aproape 40 de kilometri.

 



Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420770 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use