Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierVehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.

121 posts, 21599 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Costin

E clar ca va fi nevoie de un upgrade si la productia si la distributia energiei electrice, pentru a avea capacitatea de incarcare pentru masinile electrice care vor aparea in anii următori.

Un incarcator rapid nu e o priza legata la reteaua de consum casnic, ca atunci n-ar mai fi rapid. Deci nu trebuie doar curentul necesar incarcarii, dar si infrastructura necesara distributiei pana la incarcator. Un P&R de langa mine are incarcatoare rapide alimentate direct de o centrala de termoficare (e interesant conceptul, ca electricitatea e produsul rezidual, ei produc caldura din gunoi ca produs principal). Ideea ce ca incarcatoarele rapide nu-s legate la reteaua casnica a cartierului, ci direct la centrala.

Apoi aia cu parcarile mi se pare o non problema. 80% din parcarile din Oslo sunt acoperite intr-un fel sau altul si nu exista nici o restricție pentru masinile electrice. Ca a ars un turcism in Dej e irelevant pentru industria vehiculelor electrice in general, e ca si cum ai zice ca becurile economice chinezesti explodeaza, deci toate becurile economice sunt naspa. Lucrurile nu stau chiar asa. Singura problema e ca nu exista inca standarde de calitate clare (altul decat daca e cel mai ieftin probabil nu e cel mai bun).

Din categoria calitatii, chiar acum se lucreaza pentru patru fabrici de baterii in nord (3 in Norvegia, 1 in Suedia) tocmai pentru a reduce dependenta de baterii chinezești, turcesti etc pentru industria auto europeana (si vorbim de solutii de producție super automatizate pentru ca...mana de lucru e cam scumpa in nord, si vor preturi competitive).

Ideea e ca lucrurile merg, cumva, in directia buna, insa momentan avem o tehnologie foarte tanara, care inca sufera de "bolile copilariei", dar care dintr-un avant de popularitate a fost adoptata putin prea repede. Probabil singura parte buna a vitezei de adoptare e presiunea pe cercetare si dezvoltare in domeniul bateriilor.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. punmeister

Ca a ars un turcism in Dej e irelevant pentru industria vehiculelor electrice in general, e ca si cum ai zice ca becurile economice chinezesti explodeaza, deci toate becurile economice sunt naspa. Lucrurile nu stau chiar asa.


Tocmai asta e idea, erau baterii fabricate de catre BMW.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Nu conteaza, orice baterie de mare putere daca o scurtcircuitezi, incalzesti sau bagi un cui prin ea, ia foc sau explodeaza, producatorul sau calitatea este irelevanta, este o limitare a tehnologiei.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Costin

Chiar ieri a aparut un articol pe tema incendiilor la masini electrice in Oslo, cine vrea detalii poate trece prin google translate https://www.nrk.no/osloogviken/11-elbile ... 15585521

Retinem cateva idei:
- din 2019 au ars 59 masini electrice, insa din acestea, 11 doar in ultima luna
- tot din 2019 au ars 2334 masini 'normale'
- pur statistic ei considera masinile electrice mai sigure, insa si din punct de vedere tehnic s-a constatat ca e mai dificil sa porneasca un incendiu la ele decat la cele normale (aici ei nu dau detalii desi ar fi fost interesant, probabil se refera ca exista mai putine cauze posibile de incendiu la masinile electrice)
- in cazul incendiului la masini electrice ei scufunda intreaga masina in apa ca sa previna reaprinderea (dubios, dar daca merge...)

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

Încep să fie mai dese incendiile la mașinile auto pe măsură ce "îmbătrânesc" celulele bateriilor probabil.
Acum nu știu cum au făcut statistic acele date...dar mă întreb la ce număr sunt raportate..
59  din cate în circulație
2334 din cate în circulație..
Daca au un raport de 59/2334 la sută de mii , da..e o diferență uriașă...dar iarăși, o mașină nouă indiferent de motorizare are șanse să ia foc mai rar fata de una mai veche. (Mergând pe principiul cele electrice sunt mai noi ca cele pe lichide)
Daca calculul e la modul absolut....atunci tind sa cred că cele electrice, chiar daca sunt noi...nu mai sunt așa sigure având în vedere diferența de parc.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

Asta am vrut să întreb și eu,  59 din câte,  2334 din câte și în ce categrie de vârstă se încadrau.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. cris_m

Recent am observat o chestie la un  Volkswagen ID4 pe care as vrea sa o discutam/dezbatem. De ce in timpul incarcarii merg ventilatoarele sub capota? Cum isi inchipuie unii si altii ca reduc amprenta de carbon daca acele ventilatoare merg continuu timp de x ore cat dureaza o reincarcare? Este un consum energetic caruia eu nu ii vad rostul, e la fel cum ai lasa motorul pornit la masina clasica... Curentul ala nu se produce singur, cu atat mai putin nu se produce eco...

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Chev Celios

Se foloseste pentru racirea bateriilor in timpul incarcarii. La Tesla daca ai programata in navigatie o oprire la incarcare in scurt timp masina va incepe sa raceasca bateria pentru incarcare.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

Se încing bateriile telefoanelor când le încarci, și..e doar una și la voltaje relativ scăzute. Dar când sunt câteva mii lipite intre ele și la ceva tensiuni mai mari ..

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Cristi N

Nu numai bateriile trebuie racite dar si electronica de putere. O sursa in comutatie, cum e cea care face incarcarea are eficienta in jur de 80%, in cazul cel mai fericit, cand incarci cu 3.5kW trebuie sa scapi de 700W de caldura.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. cris_m

Bun, necesitatea evident ca o inteleg, dar consumul energetic al ventilatorului (ventilatoarelor?) nu cred ca e chiar neglijabil. La faza asta ecologistii salvatori ai planetei se contrazic cu toate tentativele de reducere a consumului la electrocasnice si alte aspecte ale vietii. In viziunea mea ar fi trebuit preluate solutii mai ingenioase de racire/aerisire, care cu siguranta pot fi regasite la autobuzele electrice sau troleibuze...

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Cristi N

In mers te ajuta curentul de aer natural dar pe loc ai nevoie de ventilatoare obligatoriu. Plus ca cei 50-100W cat consuma ventilatoarele e neglijabil pe langa restul pierderilor.

Poate ca la urmatoarele iteratii se va trece la un control mai inteligent al lor, dar deocamdata e suficienta logica: cupleaza soferul cablul de incarcare -> ECU activeaza ventilatoarele.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

Scoate electroventilatorul si de la motorul pe combustie ca si ala consuma.  ;)  

Masinile electrice nu mai sunt de domeniul viitorului, sunt bine anocorate in prezent si din fericire din ce in ce mai multe.

Provocarile sunt legate de capacitatea de productie si de infrastructura de incarcare.

Cu cat se vor produce mai multe cu atat se vor ieftini, dar e de asteptat ca infrastructura publica de incarcare sa ramana un pic in urma, mai ales la noi.

Cine are posibilitatea sa o incarce acasa, sa nu mai stea pe ganduri (daca isi permite).
Avantajele depasesc cu mult dezavantajul ca trebuie sa mergi mai usor pe autostrada ca sa ajungi la mare :).

O masina electrica ia mai greu foc decat una clasica, dar o data ce a luat foc bateria, nu mai ai ce face.

Partea buna e ca nu explodeaza, daca e sa fie strapunsa bateria, ai timp sa iesi din ea si sa te indepartezi.

Functioneaza faza cu scufundatul in apa pentru ca se racesc celulele si se opreste efectul thermal-runaway.

Referitor la hidrogen, din pacate nici calculele ingineresti nici cele economice nu prea il ajuta.

Este scump de produs, scump de stocat (mai si paraseste incinta din cauza moleculei mici), scump transportat, scump de distribuit.

Costul unei "benzinarii" de hidrogen este mult mai mare decat costul unei parcari cu statii de incarcare rapide.

Desi  statiile de incarcare rapida gen 200-300kW sunt necesare mai ales pe autostrada, in mod normal cele de 50Kw sunt suficiente.

 


Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Daca scopul de baza al concediului tau la mare este sa demonstrezi ca se poate cu electrica atunci da, in orice alta situatie nu.
Pentru cine sta la casa merge o electrica mica pentru oras si un hibrid mai mare pentru concedii si deplasari mai lungi.

Daca vrei sa nu iti explodeze / arda combustibilul masinii atunci iti iei diesel, motorina nu explodeaza la presiune / temperatura normala si nu arde decat daca se amesteca cu alte materiale inflamabile.

Din nefericire bateriile (chiar Tesla) iau foc si in situatii ideale, super controlate, accesate doar de specialisti, fara vibratii sau buseala:



 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use