Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
121 posts, 25598 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.
aztec
Văzând subiectul cu Autobuzul electric din Dej mistuit de flăcări, vreau sa deschid un topic separat, privitor la problemele de siguranță, ce momentan este in faza incipientă, dar tinde să devină o problema extrem de gravă în viitor
Și bag la grămadă atât autobuzele cât și automobilele electrice.
Și marea lor problema.... Acumulatorii.
Până acum marea problema a fost și inca este posibilitatea de încărcare, autonomia, ..
Dar, pe măsură ce câștigă teren, va deveni o mare problema, și nu mă refer la reciclarea lor la sfârșitul vieții , ci problemele in exploatare.
Sunt ceva cazuri în care au luat foc din senin. Statistic se poate calcula.
Cat inca sunt exotice, nu e o problema mare, dar..
Ajungem la un mare DAR..
Aceste mașini vor fi implicate în accidente, ..
Problemă la un accident cu o astfel de mașina este posibilitatea de a lua foc de la acumulatori...și imensa problema este stingerea unui astfel de incendiu.
Chiar daca, mă repet, suntem la începuturi, ...unele țări deja au luat în calcul interzicerea accesului în parcările subterane, au dotat pompierii cu containere speciale pt a depozita mașini electrice implicate în accidente, de stingere a mașinilor electrice prin scufundare in apă(NU udarea cu furtunul).
Problemă la un incendiu la "baterii" este că se autosustine, nu poate fi stins simplu și ușor, arde la temperaturi mult mai înalte...plus că se degajă...ceva nu tocmai sănătos.
In "afara" cum am mai spus...exista deja mai multe dezbateri pe tema....și încearcă să acumuleze experiență.
https://youtu.be/lF-ubRP2ihc
https://cfpa-e.eu/container-puts-out-ine ... ic-cars/
https://www.caranddriver.com/news/amp343 ... -report/
https://www.carsifu.my/news/fire-risk-pr ... ar-parks
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1271084
https://www.google.com/url?sa=t&sour ... Vya3GoSQ
Pentru o scurtă și rapidă documentare.
Văzând subiectul cu Autobuzul electric din Dej mistuit de flăcări, vreau sa deschid un topic separat, privitor la problemele de siguranță, ce momentan este in faza incipientă, dar tinde să devină o problema extrem de gravă în viitor
Și bag la grămadă atât autobuzele cât și automobilele electrice.
Și marea lor problema.... Acumulatorii.
Până acum marea problema a fost și inca este posibilitatea de încărcare, autonomia, ..
Dar, pe măsură ce câștigă teren, va deveni o mare problema, și nu mă refer la reciclarea lor la sfârșitul vieții , ci problemele in exploatare.
Sunt ceva cazuri în care au luat foc din senin. Statistic se poate calcula.
Cat inca sunt exotice, nu e o problema mare, dar..
Ajungem la un mare DAR..
Aceste mașini vor fi implicate în accidente, ..
Problemă la un accident cu o astfel de mașina este posibilitatea de a lua foc de la acumulatori...și imensa problema este stingerea unui astfel de incendiu.
Chiar daca, mă repet, suntem la începuturi, ...unele țări deja au luat în calcul interzicerea accesului în parcările subterane, au dotat pompierii cu containere speciale pt a depozita mașini electrice implicate în accidente, de stingere a mașinilor electrice prin scufundare in apă(NU udarea cu furtunul).
Problemă la un incendiu la "baterii" este că se autosustine, nu poate fi stins simplu și ușor, arde la temperaturi mult mai înalte...plus că se degajă...ceva nu tocmai sănătos.
In "afara" cum am mai spus...exista deja mai multe dezbateri pe tema....și încearcă să acumuleze experiență.
https://youtu.be/lF-ubRP2ihc
https://cfpa-e.eu/container-puts-out-ine ... ic-cars/
https://www.caranddriver.com/news/amp343 ... -report/
https://www.carsifu.my/news/fire-risk-pr ... ar-parks
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1271084
https://www.google.com/url?sa=t&sour ... Vya3GoSQ
Pentru o scurtă și rapidă documentare.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului.
1689
Ca orice initiativa alimentata artificial, va trebui sa treaca prin procesul de maturizare - uneori insotita de victime colaterale.
Sa nu uitam ca si tractiunea “clasica” si-a trait aceasta faza de tranzitie (aparitia filtrelor de noxe, evolutia carburantilor - sa nu uitam ca in Romania acum 30 de ani nimeni nu stia ce e aia benzina fara plumb !! etc.).
Eu, unul, nu cred ca viitorul sta in tractiunea electrica - cel putin nu pentru circulatia pe drumuri publice. Sau nu ceea ce vedem astazi, cu baterii incarcate “la priza”.
Varianta power cell inca nu si-a spus cuvintul (oare de ce ?), dar ma astept sa apara in curind ca o alternativa viabila la bateriile clasice.
Ca orice initiativa alimentata artificial, va trebui sa treaca prin procesul de maturizare - uneori insotita de victime colaterale.
Sa nu uitam ca si tractiunea “clasica” si-a trait aceasta faza de tranzitie (aparitia filtrelor de noxe, evolutia carburantilor - sa nu uitam ca in Romania acum 30 de ani nimeni nu stia ce e aia benzina fara plumb !! etc.).
Eu, unul, nu cred ca viitorul sta in tractiunea electrica - cel putin nu pentru circulatia pe drumuri publice. Sau nu ceea ce vedem astazi, cu baterii incarcate “la priza”.
Varianta power cell inca nu si-a spus cuvintul (oare de ce ?), dar ma astept sa apara in curind ca o alternativa viabila la bateriile clasice.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
andrei11
Există și spații de cazare la << curentele >> astea ? ( Că nu le pot spune benzinării ). Cât stai pentru "un plin de curent" ? 12 ore ?
Oricum expresia << îmi încarc bateria la benzinărie >> e echivalentă cu expresia << aterizez pe Lună sau Marte >> sau pe ce planetă vreți voi.
orex wrote here:
Cam firava miscarea asta cu statiile de incarcare vehicule electrice si, atunci, ne mai miram ca lumea nu-i extrem de motivata sa achizitioneze genul asta de mijloace de transport!
Există și spații de cazare la << curentele >> astea ? ( Că nu le pot spune benzinării ). Cât stai pentru "un plin de curent" ? 12 ore ?
Oricum expresia << îmi încarc bateria la benzinărie >> e echivalentă cu expresia << aterizez pe Lună sau Marte >> sau pe ce planetă vreți voi.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Costin
Incarcarea rapida (ca despre asta e vorba) dureaza cam 30 min pentru autonomie de 200km, dar na, variatii mari sunt si in functie de marca si încărcător. La "priza" se incarca in vreo 12 ore.
Oricum asta cu pregatirile pentru valul de mașini electrice e un mit, Norvegia are rata cea mai mare de masini electrice pe cap de locuitor si tot e un cosmar sa mergi in zonele clasice de vacanta (care sunt si la 1000km de Oslo), pentru ca nu sunt destule incarcatoare pentru toata lumea. Acesta e motivul pentru care in Norvegia masina electrica, de cele mai multe ori, nu este singura masina a familiei, ci o a doua sau chiar a treia, folosita mai mult vara si mai mult in oras. Pentru distante lungi si pentru iarna in general, oamenii și-au pastrat masinile cu combustibili fosili.
Insa - la cat de multa cercetare se face si la ce vesti exista deja in domeniul bateriilor (performanta crescuta, incarcare si mai rapida), e clar ca viitorul e electric si de incarcatoare va fi clar nevoie. Momentan inca sunt probleme pentru ca incarcarea rapida nu e suficient de rapida, insa se vor rezolva in urmatorii 5 - 10 ani cu siguranta.
Incarcarea rapida (ca despre asta e vorba) dureaza cam 30 min pentru autonomie de 200km, dar na, variatii mari sunt si in functie de marca si încărcător. La "priza" se incarca in vreo 12 ore.
Oricum asta cu pregatirile pentru valul de mașini electrice e un mit, Norvegia are rata cea mai mare de masini electrice pe cap de locuitor si tot e un cosmar sa mergi in zonele clasice de vacanta (care sunt si la 1000km de Oslo), pentru ca nu sunt destule incarcatoare pentru toata lumea. Acesta e motivul pentru care in Norvegia masina electrica, de cele mai multe ori, nu este singura masina a familiei, ci o a doua sau chiar a treia, folosita mai mult vara si mai mult in oras. Pentru distante lungi si pentru iarna in general, oamenii și-au pastrat masinile cu combustibili fosili.
Insa - la cat de multa cercetare se face si la ce vesti exista deja in domeniul bateriilor (performanta crescuta, incarcare si mai rapida), e clar ca viitorul e electric si de incarcatoare va fi clar nevoie. Momentan inca sunt probleme pentru ca incarcarea rapida nu e suficient de rapida, insa se vor rezolva in urmatorii 5 - 10 ani cu siguranta.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
punmeister
Si bineinteles nu trebuie neglijat Hidrogenul, care dpmdv este mai de viitor decat un BEV classic.
Si bineinteles nu trebuie neglijat Hidrogenul, care dpmdv este mai de viitor decat un BEV classic.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
cris_m
Masinile electrice vor mai ramane o vreme pentru oras si distante scurte, e normal ca cele clasice sa fie folosite pe distante lungi. Pe mine unul nu ma incanta ideea de masina electrica, nici macar pentru oras, atata timp cat am 2 picioare apte si o retea de transport pe care o pot folosi...
Masinile electrice vor mai ramane o vreme pentru oras si distante scurte, e normal ca cele clasice sa fie folosite pe distante lungi. Pe mine unul nu ma incanta ideea de masina electrica, nici macar pentru oras, atata timp cat am 2 picioare apte si o retea de transport pe care o pot folosi...
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
orex
Conform mai multor surse citate joi de AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035, informează Agerpres. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi.
Sunt intru totul de acord! Tre sa fi invatat ceva, si, sa lasam, si noi, inaintasilor nostri, cel putin...ce am gasit noi aici!
Conform mai multor surse citate joi de AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035, informează Agerpres. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi.
Sunt intru totul de acord! Tre sa fi invatat ceva, si, sa lasam, si noi, inaintasilor nostri, cel putin...ce am gasit noi aici!
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
aztec
Mașina electrică.
Așa cum spu eam pe topicul deschis, va avea de luptat cu ceva probleme.
In primul rand de alimentare.
Trebuie sa vedem cum facem rost de energia necesara.
Momentan suntem cam la limita cu producția de curent.
Cred că se poate face o estimare de necesar daca e sa convertim consumul actual de benzina/motorina in curent.
Adică cam cat consuma sa zicem 5000 mașini ce se duc la mare in benzină și cat ar reprezenta nevoia de încărcare echivalenta.
Pe mine ma depășește, dar dacă aveți chef...incercati.
Asta mă refer doar la posibilitatea de a produce curentul electric necesar.
Apoi posibilitatea de a alimenta un număr de mașini într-un interval de timp.
Aici este cea mai mare problema.
Chiar și la încărcarea rapida de 30 min...nu se compara cu 1-2 min la benzină/motorina.
Apoi..
Cum spuneam și pe topicul deschis separat...
Parcarea.
Sa vedeți distracție când se va interzice din motive de siguranță accesul în parcări subterane/etajate a mașinilor electrice. Sau pt inceput, posibilitatea de a o incarca în parcări subterane.
Mașina electrică.
Așa cum spu eam pe topicul deschis, va avea de luptat cu ceva probleme.
In primul rand de alimentare.
Trebuie sa vedem cum facem rost de energia necesara.
Momentan suntem cam la limita cu producția de curent.
Cred că se poate face o estimare de necesar daca e sa convertim consumul actual de benzina/motorina in curent.
Adică cam cat consuma sa zicem 5000 mașini ce se duc la mare in benzină și cat ar reprezenta nevoia de încărcare echivalenta.
Pe mine ma depășește, dar dacă aveți chef...incercati.
Asta mă refer doar la posibilitatea de a produce curentul electric necesar.
Apoi posibilitatea de a alimenta un număr de mașini într-un interval de timp.
Aici este cea mai mare problema.
Chiar și la încărcarea rapida de 30 min...nu se compara cu 1-2 min la benzină/motorina.
Apoi..
Cum spuneam și pe topicul deschis separat...
Parcarea.
Sa vedeți distracție când se va interzice din motive de siguranță accesul în parcări subterane/etajate a mașinilor electrice. Sau pt inceput, posibilitatea de a o incarca în parcări subterane.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
orex
N-ai nicio treaba cu curentul electric! Sunt momente ale zilei in care importam si-n altele in care exportam MW!
Ia sa vedem unde sunt ”excedentare” sursele de alimentare ale vehiculelor in Romania? Niciunde!
Comicaria aia, a ta, cu ”pierdem timp” in ”alimentarea” autovehiculelor electrice, e o chestiune de timp, care, intr-adevar, e insurmontabila, in prezent, dar ne gandim si la viitorul alor nostri?
N-ai nicio treaba cu curentul electric! Sunt momente ale zilei in care importam si-n altele in care exportam MW!
Ia sa vedem unde sunt ”excedentare” sursele de alimentare ale vehiculelor in Romania? Niciunde!
Comicaria aia, a ta, cu ”pierdem timp” in ”alimentarea” autovehiculelor electrice, e o chestiune de timp, care, intr-adevar, e insurmontabila, in prezent, dar ne gandim si la viitorul alor nostri?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
andrei11
Orex, s-a strecurat o mică greșeală în raționament. Știi care ?
Orex, s-a strecurat o mică greșeală în raționament. Știi care ?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
aztec
Daca sunt zile in care importam și altele în care exportăm înseamnă că suntem pe acolo cu producția...avem noroc daca bate vântul, ghinion daca se închide Cernavodă...
Calculul de necesar și echilibrare e al dracu de greu.
Sa vezi distracție maximă intr-o vara călduroasă cu aere condiționate pornite la greu..și să mai încărcăm și suplimentar 1.000.000 mașini...
Parca luna trecuta aveam un istoric de consum...
Acum...unii zic că nici energia nucleara nu e chiar "eco"...
Pe hidro...e din ce in ce mai greu de construit...tot din cauze de eco-habitate...plus că...poate ploua,poate nu.
Daca e sa ne gândim și la viitorul ălor noștrii....sa termine idioții aia cu turismul spațial de exemplu...
Nu îți fac calcul ce înseamnă 6-7 idioți duși la 80 km...in emisii poluante că faci atac de panica.
Apoi trecerea pe curent...a transportului public.
Soluții inteligente pt acoperirea nevoilor de transport personale...etc.
Și căutarea cat mai multor alternative să înlocuiască benzina/motorina...sa nu ne îmbătăm doar cu electric că...nu e chiar sustenabil.
Daca sunt zile in care importam și altele în care exportăm înseamnă că suntem pe acolo cu producția...avem noroc daca bate vântul, ghinion daca se închide Cernavodă...
Calculul de necesar și echilibrare e al dracu de greu.
Sa vezi distracție maximă intr-o vara călduroasă cu aere condiționate pornite la greu..și să mai încărcăm și suplimentar 1.000.000 mașini...
Parca luna trecuta aveam un istoric de consum...
Acum...unii zic că nici energia nucleara nu e chiar "eco"...
Pe hidro...e din ce in ce mai greu de construit...tot din cauze de eco-habitate...plus că...poate ploua,poate nu.
Daca e sa ne gândim și la viitorul ălor noștrii....sa termine idioții aia cu turismul spațial de exemplu...
Nu îți fac calcul ce înseamnă 6-7 idioți duși la 80 km...in emisii poluante că faci atac de panica.
Apoi trecerea pe curent...a transportului public.
Soluții inteligente pt acoperirea nevoilor de transport personale...etc.
Și căutarea cat mai multor alternative să înlocuiască benzina/motorina...sa nu ne îmbătăm doar cu electric că...nu e chiar sustenabil.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
orex
N-o mai da de gard ca nu tine!
Inainte de 90, aveai o Albalux, un ”fer” de calcat, daca nu cu carbuni, cu aburi, un refrigerator Frigero sau...mai ”bengos” Arctic, un aragaz 1 Mai (apoi Samus). Vremurile alea sunt sortite caii istoriei! Abia astept sa ne vedem la o statie de incarcare, in cartier, fara ingerinta ”minerilor”!
N-o mai da de gard ca nu tine!
Inainte de 90, aveai o Albalux, un ”fer” de calcat, daca nu cu carbuni, cu aburi, un refrigerator Frigero sau...mai ”bengos” Arctic, un aragaz 1 Mai (apoi Samus). Vremurile alea sunt sortite caii istoriei! Abia astept sa ne vedem la o statie de incarcare, in cartier, fara ingerinta ”minerilor”!
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
aztec
Eu am trecut pe electric și alimentez deja.
Pe balcon.
Dar e trotineta.
Eu am trecut pe electric și alimentez deja.
Pe balcon.
Dar e trotineta.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
orex
In prezent, daca achizitionez un derulator de cablu, pe tambur, de 50m, nu ma ”coafeaza” sa dau curent din casa pana la parcare!
In prezent, daca achizitionez un derulator de cablu, pe tambur, de 50m, nu ma ”coafeaza” sa dau curent din casa pana la parcare!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele
•
Choose destination