Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1325161 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 390 391 392 393 394 395 396  ... 444
 
 

📖 Pagination options

Re: Știri despre transportul local din București cris_m

AdrianD wrote here:
De ce nu si bilete pentru calatorii mai scurte, de 30 sau 60 de minute? Sau sa fi avut si noi o zonare, ca in alte tari. Nu merge toata lumea 90 de minute sau in Ilfov. Si daca era o integrare STB-Metrorex, ar fi trebuit sa poti merge cu acelasi bilet de 3 lei pe ambele. Si nu mai sunt nici abonamentele pe o linie sau pe 2 saptamani?

Pentru chestia asta inseamna o modificare substantiala a SAT-ului. SAT-ul actual nu stie fractii intermediare (gen multiplii ai lui 90), cel putin eu asta inteleg. Aveai de ales intre 3 validari la fiecare 30 minute sau o validare la fiecare 90 minute. Eu zic ca e mai avantajos asa cum a fost ales acum.

 


Re: Discuții despre transportul local din București AdrianD

Pai de ce validari succesive? Daca mergeai doar cateva statii, validai o data si gata. In Varsovia asa e, ai si varianta asta, cu calatorii scurte si de 90 min. Ma gandesc ca nu le-ar fi convenit celor de la metrou o calatorie mai scurta pentru ca ar fi fost o scadere pentru ei.

 


Re: Discuții despre transportul local din București BGP2597

La metrou din ce înțeleg nu se va aplica limita de timp, ci doar la suprafață. Nici n-ar avea cum să se aplice, fiindcă odată intrat într-o stație poți să îți petreci întreaga zi în rețea, dacă nu ieși, fără să te întrebe nimeni de sănătate.

 


Re: Discuții despre transportul local din București AdrianD

Da, asa e nu se poate verifica. Macar pentru STB sa fi existat si calatorii mai scurte. Dar macar se vor putea folosi cartelele de la STB si la metrou? Adica sa ai portofelul ala electronic si pentru metrou si STB?

 


Re: Știri despre transportul local din București reiny2000

andrei11 wrote here:
N-ai înțeles. Eu mă urc la minutul 87 la cap la Rosetti în 311. Pot merge până la Poarta 4 cu validarea de la minutul 87 sau după 90 minute ( + o secundă ) mai trebuie să fac o altă  validare de 90 minute ?


Așteptăm lămuriri de la oficiali despre cum va funcționa sistemul.

Practic, scenariul tău e cam așa: la momentul T0 te urci în vehiculul V1 și validezi. La momentul T0+87' te urci (și validezi?) în vehiculul V2. Cât e valabilă validarea?

Aici văd două opțiuni:

Varianta "pasivă":

- e nevoie de o singură validare la momentul T0, călătorul nu mai e nevoit să valideze și poate călători cât vrea în intervalul [T0,T0+90']

Avantaje:

- mai puțin de lucru pentru călător, dacă merge pe distanțe îndeajuns de scurte, astfel încât călătoria să nu depășească momentul T0+90'

Dezavantaje:

- dacă călătorul merge pe distanțe mai lungi sau are ghinionul de a fi blocat în trafic, atunci trebuie să stea cu ochii pe ceas
- e posibil să trebuiască să mai scoți 3 lei din buzunar pentru câteva stații, sau, dacă nu ești atent, să-ți iei amendă

Varianta "activă":

- în intervalul [T0,T0+90'] călătoria plătită inițial funcționează ca un abonament, fiind necesare validări la fiecare urcare în vehicul, valabile până la capătul semicursei, indiferent dacă se încadrează în interval sau nu

Avantaje:

- călătorul nu trebuie să stea cu ochii pe ceas
- se evită situații absurde cum ar fi bilet nou de 90' pentru două stații sau certuri cu controlorii
(- opinie personală: mi se pare cea mai justă variantă)

Dezavantaje:

- călătorul trebuie să facă un "efort" în plus: să valideze la fiecare urcare în vehicul (cum e obligatoriu și acum)

 


Re: Discuții despre transportul local din București rosetti61

In intervalul de 90 de minute poti face oricate trasbordari vrei - sistemul nu are treaba cu durata calatoriei finale. Te-ai urcat la minutul 87, aia este ultima validare in intervalul alocat, calatoria este valabila pana la coborare.

 


Re: Discuții despre transportul local din București ByOnu

Pai da, dar sistemul acesta ar merge exclusiv pe baza de validare in fiecare nou vehicul. Insa ce faci cu SMS-ul, dar cu 24pay?

Din pacate, nu cred ca va fi asa cum povesteste colegul rosetti61. Pur si simplu la minutul 91 deja esti calator fraudulos.

 


Re: Discuții despre transportul local din București andrei11

Repet,  deci trebuie să-mi notez ora primei  validări. Probabil că de la prima validare încep cele 90 minute. Asta înseamnă că aparatele de taxat trebuie să-mi indice - la cerere - când am făcut prima validare sau  cât timp mai am până îmi expiră timpul.
La metrou rămân cartelele ? Dacă-mi iau  mâncare la pachețel, un suc, WC intern am la Piața Victoriei teoretic pot sta în rețea de la 5 dimineața la 11 seara cu plata echivalentului unei călătorii ? Ceva nu se leagă aici...
__________________
Să spunem că am validat prima călătorie la ora 13:23.
Hai pe bune,  câți dintre cetățenii onești o să calculeze până la ce oră pot fi în mijloacele de transport fără să primească amendă ? Și câți țin minte ? ( 14:53 )
Să nu se înțeleagă greșit, nu sunt împotrivă, dar alții cum au rezolvat problema ? ( inclusiv în România ).
Și cu metroul cum rămâne ? Ne învârtim în el cât avem chef într-o zi ?

 


Re: Discuții despre transportul local din București alexxd_31

La Milano am patit sa fiu nevoit sa  validez biletul deja expirat la iesirea din metrou. Ca sa pot trece de turnicheti am bagat unul nou. La noi parca nu exista cititor de cartela/card pe ambele capete ale turnichetilor, ghinion pentru Metrorex.

 


Discuții despre transportul local din București Andrei Andraș

andrei11 wrote here:
dar alții cum au rezolvat problema (inclusiv în România)?
La Brașov călătoria este de 50 de minute. Validezi cardul la 09:20 și-ți arată pe ecranul validatorului că mai ai 50 de minute până la expirarea călătoriei (până la ora 10, dar nu ți se arată ora expirării pe validator). Te sui în câte alte vehicule vrei, iar când vrei să validezi din nou cardul primești mesajul că ai călătoria deja validată și rămase din ea 5-10-20 minute. Dacă ești în minutul 49 și mai ai doar 1-2 stații de călătorit și se mai suie și controlul, cam 5 minute te iartă, dar să nu devină obicei.

La biletul de hârtie ai data imprimată pe el și trebuie să calculezi tu când expiră minutele.

Este o chestie cât se poate de banală. Și aici în primele luni au fost "probleme" pentru călători, când s-au suit în autobuz, câte minute mai au etc. Apoi toată lumea s-a obișnuit și știe și cel de 15 ani și cel de 70 de ani cum funcționează taxarea.

 


Re: Discuții despre transportul local din București andreiiul

Sistemul de la Brasov este mult mai nou fata de Bucuresti (aproape 10 ani diferenta) si de aici faptul ca ai informatii afisate pe validator referitoare la perioada de valabilitate a calatorie.
Majoritatea echipamentelor din SAT sunt din perioada 2006-2007 si nu cred ca pot afisa la prima validare cat timp ai pana la expirarea calatoriei si mai ales sa iti si afiseze la o noua validare cat mai ai la dispozitie.
In ultima perioada STB a tot facut lucrari de mentenanta la sistemul SAT si poate au pregatit "terenul" din timp.
Stiu ca mai exista cazuri cand ora la validatoare nu este cea corecta. Ce face calatorul in situatia aceasta? Cand ii va citi controlul cardul s-ar putea sa fie pasibil de amenda desi inca se afla in fereastra de 90 de minute.
De asemenea STB trebuie sa se apuce de treaba si sa repare toate afisajele din vehicule astfel incat ora sa fie afisata corect astfel incat un calator sa se poata orienta cat de cat privind valabilitatea celor 90 de minute (acest lucru e valabil si pt ceilalti care au afisaje in autobuze).

 


Re: Discuții despre transportul local din București BGP2597

Dacă apropii un card deja validat îți arată data și ora la care s-a validat și numărul de persoane pentru care s-a efectuat validarea. De acolo îți calculezi singur cât timp ți-a mai rămas din călătorie.

Singurele condiții pe care SAT-ul Bucureștean trebuie să le îndeplinească obligatoriu este buna setare a datei și orei și trecerea în online, adică toate validatoarele din toate vehiculele să comunice în timp real cu un server pe care să se stocheze validările, astfel încât informația să fie preluată automat, chiar dacă tu schimbi vehiculele. În prezent, validatoarele stochează informațiile local, în vehicul și seara în garaj / depou sunt descărcate în sistem. Din același motiv și încărcarea online a cardului nu se procesează decât a doua zi de la tranzacție, în cel mai bun caz, pentru că vehiculelor trebuie să li se zică seara la garaj (deci offline) "vedeți că lui x îi băgați atâția bani când validează, că a plătit online".

 


Re: Discuții despre transportul local din București cosminduru

Eu cred că va fi un mare fiasco, bani luați aiurea de pe carduri.. șoferii nu vor seta ca lumea, se vor desincroniza orele, unele vor sta pe GARAJ, unele vor fi offline, etc.
În plus, cea mai mare provocare va fi să obișnuiești lumea să valideze la fiecare urcare, chiar și în cele 90 de minute, ca să se considere biletul valabil.
Să vezi certuri cu controlorii, biletul are 90 dar lumea nu va mai valida la al doilea mijloc de transport pt că va considera că e ok așa și nici nu vor putea fi amendați pentru că biletul a fost teoretic plătit.

 


Go to page:  1  ... 390 391 392 393 394 395 396  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use