Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1340494 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 387 388 389 390 391 392 393  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri despre transportul local din București Stefan28

punmeister wrote here:
Cu asta ii trimiti direct la metrou


FOARTE BINE dacă ar fi așa! Ca un exemplu, dacă ar fi să fie cum spui, mai mulți locuitori din Drumul Taberei ar ajunge să folosească în sfârșit magistrala 5 în detrimentul transportului de suprafață...
Chit cu avantajele și dezavantajele magistralei.  :yes:  :bere:

 


Re: Știri despre transportul local din București punmeister

Sa vedem ramele Alstom la treaba prima data.

 


Re: Știri despre transportul local din București Stefan28

Nu e vorba de asta. ;)
Inclusiv segmentul Romancierilor- Eroilor, unde se circulă mai bine ca pe celelalte magistrale, nu e folosit la capacitatea sa maximă

Lăsând asta, o mare greșeală după părerea mea este că nu a fost integrat cumva și trenul pentru aeroport...
Că tot suntem încurajați de domnul ministru să folosim trenul spre aeroport, și pe bună dreptate!  :geek:

 


Re: Știri despre transportul local din București Costin

Cristy wrote here:
Mentiune importanta legata de pret din partea lui Tudor Macicasan:
Măcicăşan Tudor:
Cred ca era important de mentionat ca biletul de 3 lei la stb va fi valabil 90 min atat pe rutele urbane cat si pe cele regionale(R4xx), chestie care inainte costa 1.3 + 1.5 ron.
Bucuresti devine, de asemenea, prima capitala din Europa cu biletul metropolitan unic, titlurile urbane de 90min acoperind calatorii toata zona Bucuresti-Ilfov.

Sursa: https://www.facebook.com/cojocarivitalie ... 86504533





"Primii" nu e intotdeauna de bine. La uma urmei, tot primii suntem si la cel mai congestionat trafic din Europa.

Parerea mea e ca taxarea pe zone era o idee mai buna, in loc sa scumpesti irational de mult calatoriile simple si scurte pentru a include si regionalele in acelasi pret. La urma urmei, suntem primii cu bilet metropolitan unic pentru ca altii au zone de taxare, care functioneaza foarte bine si implica o taxare si in functie de distanta, mai corecta pentru toti.

 


Re: Știri despre transportul local din București dekolor

Sunt curios totusi cum vor implementa biletul de 90 de minute in SAT.

 


Re: Știri despre transportul local din București Andrei98

Ce implementare trebuie ca să vadă controlorul ora validării si să își dea seama dacă au trecut 90 minute sau nu?

 


Re: Știri despre transportul local din București dekolor

Nu vorbesc de controlori, vorbesc despre validatoarele din autobuz, mai ales cele vechi. Ca si acum avem bilete pe timp, dar doar prin sms/aplicatie.

 


Re: Știri despre transportul local din București andreiiul

In cele 90 de minute poti schimba 2-3 mijloace de transport.
Avand in vedere ca SAT este un sistem off-line (cel putin validatoarele AP Trans, adica majoritatea) sunt tare curios si eu cum vor verifica daca esti in cele 90 de minute.

Singura varianta pe care o vad (nu stiu daca e si posibila tehnic) este urmatoarea:
- T0 - am validat
- T1 - cobor din primul mijloc de transport
- T2- urc in altul (dupa asteptarea de rigoare)
si tot asa pana ajung la destinatie si toate informatiile astea sa fie stocate pe card (ceea ce stiu ca nu prea se poate) dar in acelasi timp sa nu depasesti x minute intre T1 si T2 (ca sa poti evita fraudele, cobor dimineata la moment T1 si urc dupa amiaza la moment T2)

 


Re: Știri despre transportul local din București dekolor

Exact la asta ma refeream. Din cate stiu sunt deja stocate pe card linia si ora la care a fost validat cardul, ca altfel cum ar stii validatorul daca ai abonament pe linia respectiva sau cand ai mai validat deja (pe cele noi, daca mai validezi inca o data iti arata exact cand ai facut deja asta).

 


Re: Știri despre transportul local din București andreiiul

PTMZ wrote here:
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) modifică în mod esențial sistemul de transport din întreaga regiune și dispune eliminarea diferențelor dintre liniile urbane, cele regionale și cele expres, toate liniile devenind de tip metropolitan, care vor funcționa sub o politică tarifară unică, integrată cu cea a metroului.

Astfel, din indicativele autobuzelor vor fi eliminate literele, iar toate liniile vor avea un indicativ format din trei cifre. Prima cifră a indicativului sugerează dacă e vorba despre o linie fostă urbană (liniile de autobuz care încep cu 1, 2 sau 3), o fostă linie regională (liniile care încep cu cifra 4), o fostă linie expres (cele care încep cu cifra 7) sau linii navetă, cu caracter temporar (cele care încep cu cifra 6).

Prin această măsură, călătoria cu autobuze ale liniilor regionale, care era restricționată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată rețeaua de transport, cu o singură validare.

Totodată, introducând conceptul de călătorie orară, TPBI vine încă o dată în sprijinul călătorilor și le oferă posibilitatea transbordărilor multiple în același interval de timp, cu utilizarea unui singur titlu de călătorie (fără costuri suplimentare, așa cum se întâmpla până acum, când plata era încasată pe călătoria cu un vehicul). În acest mod, se corectează situațiile în care un călător era nevoit să valideze două călătorii pentru o cursă scurtă, deoarece tranzita un capăt de linie (de ex. Ministerul Transporturilor – Gara de Nord – Grădina Botanică).

Integrarea cu metroul constituie alt avantaj, în același interval orar, călătorul putând schimba modul de transport de suprafață cu cel subteran, fără costuri suplimentare.

O călătorie de 90 de minute cu transportul în comun de suprafață va costa 3 lei, iar un bilet comun cu Metrorex va fi 5 lei (pentru această sumă, un călător va beneficia de acces pentru 90 de minute în rețeaua de suprafață și de o călătorie în rețeaua de metrou.

Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun pentru transport de suprafață și metrou, pentru 24 de ore, va fi 14 lei.

Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea vor fi exact 24 de ore, într-un interval de 72 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noțiunea de abonament „de zi” care, fiind achiziționat, de pildă la ora 18:00, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.

Abonamentul de o lună va costa 80 de lei, separat, pentru fiecare dintre rețele și 140 de lei pentru cel comun transport de suprafață și Metrou.

Un alt avantaj este că au fost introduse abonamente de 6 luni și 12 luni, cu următoarele tarife: 400 lei / 6 luni (700 de lei pentru cel comun transport de suprafață și metrou), respectiv 700 lei / 12 luni (1.200 de lei pentru cel comun transport de suprafață și metrou).

De reținut că noul abonament metropolitan integrat cu metroul pe un an (1.200 RON pe an, respectiv 100 RON/luna) este mai ieftin decât suma abonamentelor actuale lunare general urban plus cel pentru metrou (50 + 70 RON, respectiv 120 RON/luna).

Prin aceste reduceri semnificative ale abonamentelor, TPBI urmărește atragerea cât mai multor călători către transportul public și fidelizarea celor existenți.

Operatorii  de transport (Metrorex, Societatea de Transport București – STB SA, Serviciul de Transport Voluntari – STV SA, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport SRL) oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.

Până în luna septembrie, TPBI continuă acțiunea de reorganizare a sistemului de transport public de suprafață la nivelul întregii regiuni, în vederea optimizării acesteia. TPBI va interveni punctual și va adapta soluțiile propuse în conformitate cu cererea de transport, capacitatea operatorilor, dar și în funcție de bugetul primăriilor localităților membre ale Asociației.

TPBI analizează toate propunerile călătorilor și, întrucât în această perioadă ar putea apărea necesitatea unor modificări punctuale pe anumite linii, așteaptă din partea publicului sugestii și informații referitoare la funcționarea liniilor de transport, la adresa de e-mail office@tpbi.ro.

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorități publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competență, conform Regulamentului CE 1370/2007.

Sursa: TPBI



Daca TPBI a devenit asa activa in ultima perioada, nu ar putea sa preia si partea de informare a calatorilor?
Ma refer la InfoTB sa cuprinda absolut toti operatorii din zona (desi toti au GPS-uri pe masini ele nu sunt gestionate intr-un singur loc),la semnalistica statiilor (un singur model de placute si orare) si sa impuna doar 1-2 modele de refugii pt statii (acolo unde pot fi amplasate).

 


Re: Știri despre transportul local din București dekolor

InfoTB e detinuta de STB, deci ei trebuie sa se puna de acord cu ceilalti operatori. Sau sa faca TPBI alta aplicatie.

 


Re: Știri despre transportul local din București alexxd_31

Cat se vor majora amenzile?

 


Re: Știri despre transportul local din București orex

O campanie de informare media ar fi de un real folos in aceste circumstante, dar clar nu s-au gandit la ”asea” ceva!!
PS
Pe viitoarele foste Regio sa-mi spuneti si mie care ”mamaie/ tataie” vor stii ce, si pana cand au drepturi de calatorie! Heirupismul asta, miselesc, trebuia pus in dezbatere publica, in prealabil, nu informatia sa fie data/vehiculata pe ”sub masa”! Rusine! :yes:  :bleah:
La metrou nu-i nicio problema, ca iti poti lua abonament in avans! :D  Nasol e ca daca-l ”speli” n-ai nicio sansa in a intra in posesia altuia! :oops:

 


Re: Știri despre transportul local din București AdrianD

De ce nu si bilete pentru calatorii mai scurte, de 30 sau 60 de minute? Sau sa fi avut si noi o zonare, ca in alte tari. Nu merge toata lumea 90 de minute sau in Ilfov. Si daca era o integrare STB-Metrorex, ar fi trebuit sa poti merge cu acelasi bilet de 3 lei pe ambele. Si nu mai sunt nici abonamentele pe o linie sau pe 2 saptamani?

 


Go to page:  1  ... 387 388 389 390 391 392 393  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421680 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use