Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: DN 6 Bucuresti - Cenad

10 posts, 2041 views
DN 6 Bucuresti - Cenad orex

Tronsonul uitat al DN 6, asaltat de constructori
Nu mai puţin de 12 asocieri de firme, cu zeci de subcontractanţi şi terţi susţinători în spate, s-au înscris la licitaţia demarată de CNAIR pentru modernizarea celor 53 de kilometri din judeţul Olt ai DN 6 Alexandria - Craiova. Valoarea estimată a lucrărilor se apropie de 80 de milioane de euro, aşa că lupta se anunţă aprigă. În cursa pentru modernizarea tronsonului uitat al DN 6 s-au înscris şi două firme din Craiova, Strade Bauunternehmung SRL şi Domarcons SRL, ambele separat, în calitate de lideri de asociere. Strade Bauunternehmung vine alături de Tehnostrade SRL, una dintre firmele deţinute de Dorinel Umbrărescu, prezentă şi pe şantierul Drumului Expres Craiova - Piteşti. Umbrărescu deţine contractele pentru tronsoanele 2, 3 şi 4 ale DX Craiova - Piteşti, unul dintre puţinele drumuri din România unde lucrările înaintează în ritm alert.
Tronsonul uitat din judeţul Olt al Drumului Naţional (DN) 6 Alexandria – Craiova a fost pur şi simplu luat cu asalt de firmele de construcţii, la licitaţia lansată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
De zece ani se chinuie Compania să găsească un constructor care să modernizeze sectorul de 53 de kilometri care pleacă de la limita cu judeţul Teleorman şi ajunge până la limita cu Doljul, iar acum va avea de unde să aleagă. Nu mai puţin de 12 asocieri de firme, cu zeci de subcontractanţi şi terţi susţinători în spate, s-au înscris la licitaţia care a avut nevoie şi de o prelungire a termenului de depunere a ofertelor pentru a se putea răspunde tuturor solicitărilor de clarificare a documentaţiei tehnice.
CNAIR a încercat de două ori să găsească un constructor pentru tronsonul uitat al DN 6, dar de fiecare dată procedura a eşuat. În aprilie 2021, Compania a scos din nou la licitaţie lucrările de modernizare a celor 53 de kilometri de drum şi a aşteptat ofertele până la data de 24 mai. Termenul s-a prelungit însă de două ori, până la data de 29 iunie, iar, la final, ofertele au dat năvală.
Pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare“, pentru care CNAIR a pus pe masă circa 80 de milioane de euro, au depus oferte firme din Turcia, Austria, Italia, Spania şi Bulgaria, dar şi din România. Printre acestea se numără şi două firme de construcţii din Craiova: Strade Bauunternehmung SRL şi Domarcons SRL. Fiecare participă separat, în calitate de lideri de asociere.
Turcii au dat năvală ca la Plevna la tronsonul uitat al DN 6
Din cele 12 asocieri de firme, în patru sunt implicate firme din Turcia. Două firme au venit individual, ca ofertanți unici, dar au în spate mai mulți subcontractanți. Este vorba de Imfalt Yol Yapi Sanayi Ticaret AS, din Izmir (Turcia), care a venit cu opt subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei Craiova – cu 1,37% din lucrări. De fapt, majoritatea subcontractanților au procente infime din lucrări. Aici, cel mai mare procent îl are Arsal Yapi Construct SRL, din Bucureşti, un subcontractant adus de firma Imfalt Yol Yapi, care se va ocupa de 15% din lucrări.
Cea de-a doua firmă din Turcia care s-a prezentat ca unic ofertant este Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, o companie de construcţii din Ankara. Aceasta s-a prezentat la licitație cu nouă subcontractanţi.
Tot ca ofertant unic s-a prezentat și Porr Construct SRL, cu sediul în Bucureşti. Aici este însă vorba de o companie de construcții din Austria. Nici aceasta nu a venit singură, ci cu șase subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei (cu un procent infim din lucrări – 0,25%). Austriecii au, totuși, în spate doi subcontractanți din București, care se vor ocupa de aproape jumătate din lucrările de modernizare a tronsonului de 53 km al DN 6: Visio Construction Works SRL (20%) și Elektra Invest SRL (16,5%).
Turcii s-au asociat și cu firme din România
Firme din Turcia mai apar în două asocieri care au venit cu oferte. Este vorba de asocierea Drum Asfalt SRL Oradea (Lider) – Drumuri Bihor SA – Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Şirketi (Turcia) – IBB-HIB România, din Bucureşti (partea a IBB Haus und Industriebau GmbH din Germania) – Trameco SA (Oradea). Această asociere româno-turco-germană s-a prezentat și cu șase subcontractanţi.
Cealaltă asociere în care sunt implicate firme din Turcia este condusă de T Dancor Romconstruct SRL. Societatea din Bucureşti este liderul asocierii din care mai fac parte companiile Orak Altyapi Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi și Ilci Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi. Și această asociere a venit la licitație cu șase subcontractanţi.
Strade și-a unit forțele cu Tehnostrade
La licitația pentru modernizarea tronsonului din județul Olt al drumului Alexandria – Craiova s-a prezentat și firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, în calitate de lider de asociere. Strade și-a unit forțele cu Tehnostrade SRL, una dintre firmele lui Dorinel Umbrărescu, constructorul român cu cel mai bun ritm de lucru în acest moment. El a obținut cu asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade SRL contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 2, 3 și 4 ale drumului expres DX12 Craiova – Pitești.
Tronsonul 2 ocolește atât Balșul, cât și Slatina, iar aici lucrările sunt destul de avansate, cu șanse mari de a fi finalizate până la sfârșitul anului. Umbrărescu și-a arătat forța atunci când a mobilizat peste 1.400 de muncitori și mai mult de 700 de utilaje pe șantierele de pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres.
Revenind la firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, aceasta s-a mai asociat pentru lucrările de pe DN 6 cu Panadria SRL, din Găneasa. Strade s-a prezentat și doi subcontractanți, cu un procent infim din lucrări: Muzeul Olteniei Craiova și Danavi SRL, din Iaşi.
Strade Bauunternehmung lucrează în prezent la modernizarea celor mai lungi drumuri județene din Dolj: DJ 552 Craiova – Cetate (tronsonul II de 40 km) și DJ 561A (tronsonul II) Moțăței (intersecție DN 56) – Dobridor – Unirea – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți (31 km). Asocierea cu Tehnostrade SRL aduce firmei craiovene și un capital de imagine și încredere, știut fiind faptul că în ultimii ani Dorinel Umbrărescu a lucrat doar pe cont propriu.
Tronsonul uitat al DN 6, asaltat de constructori. În cursă au intrat și constructori italieni
În lupta pentru contractul de circa 80 de milioane de euro au intrat și firme din Italia. Două au intrat în asociere cu Kirlic Group din București (liderul asocierii). Este vorba de Consorzio Stabile EBG, din Bologna, și D’Agostino Angelo Antonio Costruzioni Generali SRL, din Avellino. Asocierea este completată de G&M Road Building Engineering SRL (Curtea de Argeş) și Concordia Com. Strade SRL (Piteşti). Kirlic Group a venit și cu cinci subcontractanţi, printre care și Faster Dinamic Construct SRL Bucureşti, cu 10,59% din lucrări.
O altă firmă din Peninsulă, Cosedil SPA, o compania de construcţii din Catania, s-a prezentat la această licitația în calitate de lider de asociere alături de Bog’art SRL din Bucureşti și Tancrad SRL din Galaţi. Asocierea mai are în spate și nouă subcontractanţi. De modernizarea celor 53 de kilometri ai DN 6 s-a arătat interesată și o altă asociere: E.M. Prime Construct SRL (Lider) din Bucureşti – Opr Asfalt SRL din Timişoara – Obras Publicas Y Regadios din Toledo (Spania) – Costruzioni Generali Sud, din Napoli. Asocierea româno-spaniolo-italiană s-a prezentat cu nu mai puțin de 11 subcontractanţi.
Și Domarcons a intrat în luptă
La licitație s-a înscris și o altă firmă craioveană de construcții: Domarcons SA. În calitate de lider, ea s-a asociat cu Alpenside SRL din Bucureşti şi cu Drum Concept SRL, tot din Capitală. Domarcons a venit și cu șapte subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei, dar şi cu un terţ susţinător: „JV“ Sine Midas Stroy LLP, din Turcia.
În lupta pentru contractul de modernizare a tronsonului uitat al DN 6 Alexandria – Craiova au mai intrat asocierea Maristar Com SRL Bucureşti (Lider) – Hydrostroy AD din regiunea Varna (Bulgaria) – VDH AD din Sofia, cu trei subcontractanti, și asocierea Mavgo Holding SRL (Lider) din comuna Buhoci (Bacău) – Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi SRL, din Slobozia (Neamţ). Cele două firme au mai venit cu șapte subcontractanţi şi doi terţi susţinători.
Ar mai fi de menționat că firma ieșeană Danavi SRL a fost subcontractată de 10 din cele 12 asocieri de firme participante la licitație. Societatea oferă servicii de deminare, identificarea şi eliberarea zonelor de muniții neexplodate, cercetare teren şi detectare muniţii neexplodate şi curăţarea terenului de orice muniţii.
Care sunt cifrele contractului de modernizare a tronsonului de 53 km al DN 6
Valoarea totală estimată a contractului de modernizare a tronsonului de 53 km al DN 6 Alexandria – Craiova este cuprinsă între 289.989.055,50 lei şi 329.220.452,20 lei, fără TVA. Adică aproape 80 de milioane de euro, cu TVA. Banii provin din fonduri europene, potrivit datelor din anunțul de participare la licitație. CNAIR a ales această variantă pentru că a optat pentru „o achiziţie ulterioară de noi lucrări similare de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziţie“, în cuantum de 39.231.396,70 lei fără TVA, echivalentul a 15% din valoarea estimată a contractului.
Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate – preţ“, unde componenta financiară contează în procent de 88%. Pentru restul de 12% se va ţine cot de perioada de garanţie a lucrărilor oferită de constructor. Aici, CNAIR va acorda punctaj doar pentru ofertarea unei perioade de garanţie suplimentară faţă de perioada minim acceptată de cinci ani. Punctaj maxim va primi doar ofertantul care va oferi o garanţie a lucrărilor de minim zece ani.

 


Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de reabilitare a DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2
Vineri, 21.01.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare.

Câștigătorul licitației este OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS, cu preţul de 258.083.278.76 Lei fără TVA.

Perioada de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar perioada de garanție este de 120 de luni.

Sectorul de drum are o lungime de aproximativ 53 km și se desfășoară de la limita dintre județele Teleorman și Olt până la limita dintre județele Olt și Dolj, pe raza județului Olt.

 


Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

Zece ani și trei constructori pentru modernizarea tronsonului Roșiori -Caracal pe DN 6 (Alexandria-Craiova) : CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor cu o firmă din Turcia
Compania de Drumuri a semnat vineri, cu un constructor din Turcia contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare pentru tronsonul Roșiori -Caracal, un segment cu o lungime de 53 de kilometri pe DN 6 Alexandria-Craiova. Prima încercare pentru modernizarea acestui segment de pe DN 6 s-a făcut încă din 2011, dar au fost mai multe rezilieri (Romstrade și Tirrena Scavi). La licitația lansată în martie 2021 au fost depuse 12 oferte, cea mai bună fiind desemnată a constructorului Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS, cu 258 milioane de lei, față de valoarea estimată a CNAIR de 290 – 330 milioane, a anunțat vineri, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Lucrările sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 18 luni, iar perioada de garanție de 10 ani.

Tronsonul Mihăeşti – Caracal este cu o singură bandă pe sens, carosabilul prezintă degradări, iar la Stoeneşti, la km 160, podul peste râul Olt are nevoie de reparaţii capitale.  Câștigătorul licitației este OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS, cu preţul de 258.083.278.76 Lei fără TVA. Perioada de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar perioada de garanție este de 120 de luni. Sectorul de drum are o lungime de aproximativ 53 km și se desfășoară de la limita dintre județele Teleorman și Olt până la limita dintre județele Olt și Dolj, pe raza județului Olt”, a transmis CNAIR. Primul contract a fost semnat în 2011 cu firma românească Romstrade şi apoi reziliat un an mai târziu. Ulterior, timp de cinci ani, CNAIR nu a reuşit să găsească un nou constructor, iar atunci când l-a găsit, în 2017, l-a descalificat şi a anulat licitaţia (n.r. firma din Italia Tirrena Scavi fusese desemnată câştigătoare. Tirrena Scavi lucrează acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti şi pe Centura Bucureşti Nord).

 


Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

Turcii au început lucrările pentru modernizarea unui tronson de 50 de kilometri pe DN 6 Alexandria-Craiova. CNAIR încearcă de 10 ani să reabiliteze segmentul Roșiori-Caracal
Constructorul turc Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Șirketi a început lucrările pentru modernizarea unui tronson de 50 de kilometri de pe DN 6 Alexandria-Craiova, un proiect început în 2011 și trecut prin trei contracte. Modernizarea segmentului dintre Roșiori și Caracal costă 258 de milioane lei, fonduri europene cu termen de execuție 18 luni, potrivit contractului semnat pe 4 martie.
Constructorul turc Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Șirketi a început lucrările pentru modernizarea unui tronson de 50 de kilometri de pe DN 6 Alexandria-Craiova, un proiect început în 2011 și trecut prin trei contracte. Modernizarea segmentului dintre Roșiori și Caracal costă 258 de milioane lei, fonduri europene cu termen de execuție 18 luni, potrivit contractului semnat pe 4 martie.

 



Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

Se închide circulația pe DN 6, pe raza localității Bragadiru, pentru un interval de o oră, în cursul nopții de 24/25.06.2022

Sâmbătă, 25.06.2022, în intervalul orar 00:00 – 01:00, traficul rutier va fi închis pe DN 6,  sectorul cuprins între km 11+040 – 12+040, pentru montarea pasarelei pietonale la km 10+440.
Pe perioada închiderii circulației, traficul rutier se va desfășura pe următoarele rute ocolitoare:
DN 6 km 13+500 – DJ 401A (Clinceni - Domnești) – DJ 602 (Domnești) – DN CB – București;
sau
DN 6 km 13+500 – DJ 401A (Vârteju – Măgurele – str. Atomiștilor) – DN CB – șos. București – Măgurele.
Lucrările se realizează în cadrul proiectului ”Amenajare bretea de legătură, DN 6 – DN CB la pasaj pe DN 6, km 10+678.”

 




Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗶 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝗗𝗡𝟲
Am convocat pe șantierul DN6 o ședință cu reprezentanții antreprenorului și ai firmei care asigură dirigenția de șantier, în care am discutat care sunt modalitățile optime de a sprijini și presa constructorul în desfășurarea lucrărilor de modernizare de pe toate zonele șantierului, pe tronsonul de drum cuprins între Alexandria și Craiova (Lot 2).

Stadiul acestora a ajuns la 35%, după cum urmează:
✅️ La podul peste Olt, se execută lucrări de betonare a șapei, sablare și vopsire a tablierului metalic aferent uneia dintre deschideri;
✅️ s-au turnat straturile de balast și de bază din mixtură asfaltică în zona intersecției DN150 cu comuna Drăghiceni;
✅️ se execută lucrări de amenajare a drumurilor laterale, prin săpături, montare tuburi, betonare podețe și asfaltare;
✅️ s-au executat lucrări de săpături pe o lungime de 18,34 km;
✅️ s-au turnat 47.307/126.000 tone (24,24 km) de mixtură asfaltică AB 31.5 (stratul de bază);
✅️ s-au turnat 25.000/64.000 tone (20 km) de mixtură asfaltică BAD 22.4 (stratul de legătură);
✅️ s-au așternut 8.108 m3 de strat de formă din balast din totalul de 33.000 m3;
✅️ s-au așternut 14.369 m3 de strat de fundație din balast din totalul de 64.000 m3;
✅️ s-au forat, armat și betonat 93 piloți din totalul de 237;
✅️ s-au executat lucrări la infrastructura și suprastructura a 5 poduri;
✅️ se execută lucrări de montare a rigolei carosabile;
✅️ se execută lucrări de săpături și de structură rutieră pe casete începând de la km 132 până la km 155;
✅️ se execută lucrări la toate podețele aferente acestui tronson de drum.

📍 Reabilitarea DN6 pe acest lot se desfășoară pe o lungime de 48 km, de la limita dintre județele Teleorman și Olt, până la limita dintre județele Olt și Dolj.
ℹ️ DN6, pe sectorul Alexandria - Craiova, este cel mai important drum național din această zonă a țării și face parte din rețeaua drumurilor cu trafic internațional, fiind catalogat ca drum european (E70).
ℹ️ Antreprenorul promite să finalizeze lucrările la partea carosabilă până la sfârșitul acestui an, pentru a se putea circula fără restricții. În prezent, în șantier sunt mobilizați un număr de 297 muncitori și 193 utilaje.
ℹ️ Mobilizarea antreprenorului este bună, iar dacă se păstrează ritmul actual, permite darea în trafic a acestui obiectiv de investiție până la sfârșitul acestui an.

 


Re: DN 6 Bucuresti - Cenad orex

Mobilizare bună pe #DN6, (#Alexandria-#Craiova) unde constructorul turc (Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Sirketi) realizează lucrări de reabilitare (aproximativ 50 km).
Constructorul așterne acum asfalt între km 135+450 și km 136+200 (zona localității #Mihăiești, județul #Olt) și lucrează la poduri și podețe.

În șantier sunt mobilizați peste 350 de muncitori și peste 200 de utilaje.

Stadiul fizic este de 30% iar antreprenorul trebuie să finalizeze lucrările în termenul asumat (noiembrie 2023).

I-am cerut constructorului să îmi comunice în mod direct orice problemă, pentru a putea interveni rapid astfel încât să nu apară întârzieri nejustificate.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use