Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1029 posts, 301373 views
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri mafteiu

Da, într-adevăr, nu pare să fie.

 


Re: Întrebari și răspunsuri cosminduru

A existat vreodată traseu de autobuz pe str. Orșova din Militari? Vreo întoarcere a lui 178 sau vechiul 152 care mergea la Chiajna?   Vreo deviere? Deci o buclă din Uverturii pe Ajustorului sau pe Cernișoara sau pe Derzorbirii?
Pentru că am o vagă amintire din copilărie și nu știu dacă este reală   :)
Mulțumesc!

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

A circulat (1)78 asa cativa ani, la sfarsitul anilor '70 - inceputul anilor '80 - intra din Apusului prin Ghirlandei - Conductei (azi Cernisoara) - Bisericii (azi Orsova) si intra in Fabricii, a mai circulat cateva luni prin 83-84 prin Conductei si Bisericii.

 


Re: Întrebari și răspunsuri WAYNEN

Salutare! Am văzut pe transphoto.org o hartă a traseelor mijloacelor de transport din centrul Bucureștiului în anul 1984 și am remarcat că linia 311 avea același capete ca și astăzi,dar circula prin Camil Ressu - Dudești - Mircea Vodă - Zborului și Hristo Botev. În ce an linia a căpătat traseul actual? S-ar merita o revenire pe vechiul traseu cel din anii '80?

 


Re: Întrebari și răspunsuri cris_m

La ultima intrebare iti raspund eu, nu, nu merita. Traseul actual ofera o alternativa foarte buna la schimbat 2 metrouri, de aceea eu l-am preferat timp de 4 ani. Totodata, cum este acum ofera o gramada de conexiuni cu alte linii.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Puss in Boots

Am gasit poza asta pe net la Studiourile Buftea, despre ce linie era vorba? Vad ca e fir simplu.
20210611_061329.jpg (197.85 KB; downloaded 3055 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Linia tramvaiului 14, montata undeva in prima jumatate a anilor 30. De la Elefterie circula pe malul stang pana la podul Stirbei Voda apoi trecea pe cel drept  (era cale dubla ce continua mai departe de podul Cotroceni spre depoul si Uzina Grozavesti) pana la podul Cotroceni apoi facea dreapta pe sos. Cotroceni - str. Carol Davila (intr-o prima faza a circulat pe straduta de langa fostul Cinema Glendale/Cotroceni) - str. Dr. Lister - Elefterie - bd. Elisabeta. Este scos din cartierul Cotroceni in 1958 si inlocuit cu troleibuze care parcurgeau aceleasi strazi ca si tramvaiul, circuland pana in 1986.

 


Re: Întrebari și răspunsuri ByOnu

Daca se prelungea regimul comunist cu cativa ani, riscam oare sa pierdem si mai mult din reteaua electrica de TP de suprafata? Este cunoscut ca unele tronsoane de troleibuz au reaparut in anii '90 (Lascar Catargiu spre exemplu).

Dar ma gandesc la axa E-V de troleibuz sau la alte tronsoane de tramvai.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Pe axa Est-Vest era posibil sa se mai produca o restrangere a troleibuzelor si sa aiba capat la Rosetti (era buchetul de linii care pleca de acolo spre est dublind celelalte linii cu capat la Parvan. Aparuse si autobuzul 384 intre Eroilor si Foisorul de Foc si probabil ar fi urmat restabilirea legaturii Garii de nord cu Universitatea printr-o noua linie de autobuz (posibil 385, consecutiv dupa 384 si inlocuitor de troleibuz 85) sau maxi taxi. In perioada 88-89 mereu era in modificari si infiintari.reinfiintari de linii sistemul de maxi taxi. Nu stiu daca se atingeau de troleibuzele de pe Dacia dar pe inelul de circulatie ne-ar fi asteptat si alte surprize prin reducerea numarului de trasee de tramvai sau modificarea lor. Era in plan, dupa terminarea sistematizarii din zona Pietei Victoriei introducerea tramvaiului prin pasaj, ceea ce s-a si intamplat pana la urma. In ipotetica prelungire a regimului si dupa 1990, in zona Pietei Victoriei ar fi existat situatia actuala, minus linia de pe pasaj Buzesti-Mihalache, cu tramvaiele care aglomerau capatul de la Gara de Nord sau Berthelot.
Cand ar fi terminat cu metroul din Bucurestii Noi si spre Catelu nu ar fi fost prea confortabil pentru transportul electric - 6 si 10 dispareau si ramaneau 20, 24 si 45 care mergeau pe Mihalache, troleibuzele asa-si-asa (scenariul a avut loc in realitate). In partea cealalta, poate pastrau tramvaiele, tinand cont de platforma industriala.
Modificarile ar fi fost in cea mai mare parte cele care au si avut loc dupa 1990. Nu se mai puteau repeta scenariile Militari si axa nord-sud, deoarece in cazul acestora erau trasee oficiale si centrale.

 


Re: Întrebari și răspunsuri ByOnu

Era in plan, dupa terminarea sistematizarii din zona Pietei Victoriei introducerea tramvaiului prin pasaj, ceea ce s-a si intamplat pana la urma.    


Am auzit insa deseori (cred ca si de la @andrei11 ) si de varianta in care dupa inaugurarea actualei M1 pe inelul principal de circulatie din nord (Bravu, Stefan, Iancu de Hunedoara) statea sa urmeze desfiintarea tramvaiului.

Acum ca zici si tu insa, imi dau seama ca Pasajul Victoria a fost planificat din start cu statie de tramvai. Deci ori proiectantii pasajului gandeau una, iar politicul alta, ori pur si simplu tramvaiul chiar nu era planificat spre eliminare.

Cel putin ciudat cum in tara introduceau in anii '80 (cu multe proiecte ramase si aplicate abia ulterior in anii '90) troleibuz si tramvai, iar in Bucuresti era fix pe dos. Dupa ce Romania trecuse prin criza petrolului, iar la Cernavoda se construia centrala electrica pentru regiune. Masacrarea transportului electric de suprafata pare contra naturii din mai multe puncte de vedere.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Politica - in Bucuresti - era destul de evidenta: metroul nu trebuia dublat de transport de suprafata (electric sau nu).

Daca e sa analizam, in a doua jumatate a anilor ‘80 tramvaiul a avut un regim preferential in comparatie cu troleibuzul sau autobuzul.

Chiar daca linia de tramvai a fost eliminata din Piata Unirii si din zona centrului civic, s-au construit linii noi (Marasesti, Trafic Greu, Timpuri Noi - Nerva Traian, Calea Vacaresti, Barbu Vacarescu etc.) care - cumva - au mentinut o oarecare logica retelei.

Ceea ce nu a fost cazul traseelor troleibuzelor, care au fost scurtat de cele mai multe ori brutal si fara nici o logica in afara celei de a gasi un loc pentru un capat nou undeva la limita zonei centrale (a se vedea cazul Abator, Parcul Eroilor, Pta Rosetti, Voievozi etc.).

Eu as rezuma strategia care se contura in felul urmator:
- metrou - componenta de baza pentru distante medii si lungi
- tramvai ca alternativa la metrou, cu trasee lungi si trenuri de mare capacitate ( 2xV3A sau EP V3A + 2 remorci)
- troleibuz - preponderent linii de cartier menite sa asigure legatura cu cea mai apropiata statie de metrou/tramvai inelar
- autobuz - restrins strict, linii periurbane sau cu regim de circulatie limitat la orele de Iesire/intrare in schimb catre/dinspre marile platforme industriale
- maxi-taxi - din ce in ce mai prezent, cam singurul care mai asigura legatura cartierelor cu centrul, o forma mascata de crestere a tarifelor de transport in comun (sa nu uitam ca un bilet de maxi-taxi era 5 lei in conditiile in care unul de autobuz era 1.75 iar o calatorie de metrou ajunsese 2 lei de-abia prin ‘86-‘87 (parca)).

Daca s-ar fi ajuns intr-adevar la desfiintarea tramvaiului pe Mihai Bravu - Stefan cel Mare e greu de spus. Posibil sa fi fost segmentat si redirectionat (de ex. catre Pipera via Barbu Vacarescu - desi ma indoiesc ca s-ar fi facut o bucla dreapta la Dinamo prin fata IGM-ului).

Slava Domnului ca n-a trebuit sa vedem planurile puse in practica.

 

 


Re: Întrebari și răspunsuri andrei11

Pe porțiunea Lizeanu - Baba Novac n-ar mai fi circulat niciun tramvai.
Linia  care venea  de la Piața Victoriei ar fi întors la bucla de la Tei iar linia  care venea de la BIG Berceni ar fi întors la bucla de  pe Dristorului. Tot la Dristorului urma să întoarcă și linia de la Satul Cățelu.
Problema buclei de la Dristorului o știu din interior de la Depoul Dudești.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Ce ar fi venit de la Victoriei, urmau traseele normale - 4 in Colentina iar 13 prin Lizeanu-Reinvierii-Ziduri Mosi-Pantelimon, 34 desfiintat si transformat in 46 de la Baba Novac spre IMGB (chiar a existat pe acest traseu, dupa 1990). Ce facem cu 1 si 17? Nu cred ca ar fi ciopartit inelul in halul asta (poate ca gandeau in felul "daca 26 nu mai exista ce nevoie mai e de inel de tramvai?"), cum ajungeai direct de la Gara in Berceni? In presa vremii la un moment dat tot asasinau publicul cu proiecte de viitor - linia de pe Doamna Ghica si prelungirea liniei pe sos. Oltenitei pana la Danubiana :?:  :!:
27 se scurteaza la Dristor din septembrie 1989  si ar fi fost culmea ca intre Dristor si Faur sa circule din 1990 linia 50 (asa cum a si fost !)

 


Re: Întrebari și răspunsuri andrei11

:?:
După desființarea lui 26 n-a mai existat niciun inel !
Pentru celelalte linii ai dreptate.
Îți spun absolut sigur că între Lizeanu și Baba Novac n-ar mai fi existat linie  de tramvai pe Ștefan cel Mare / Mihai Bravu.
rosetti61 wrote:
...cum ajungeai direct de la Gara in Berceni?

Evident cu M 2 / M1 !
Sau cu ceva electric pe șină prin  Olteniței - Viilor - Trafic Greu blablabla.
_____________________
Legătura tehnologică a rețelei s-ar fi asigurat prin 1 Decembrie - traseul actual al lui 36 blablabla. Cu siguranță s-ar fi montat unele macazuri, n-ar fi fost probleme deosebite.

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419395 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use